E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Taukolämmitys/jäähdytyshän tuo.
    Jos ulkona on yli 16 niin jäähdyttää 30min.
    jos taas alle tuon ja kone lämmin niin lämmittää.

    Kylmällä koneella ei paljon ole "lämmityksestä" hyötyä.
    en oo kokenu kovin hyödylliseksi kuin helteillä.. aamulla pistää puhaltamaan ennen kotiinlähtöä niin autossa ei ole 60 lämmintä lähtiessä

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vilkkua käytettäessä vilkun viiksi ei aina palaudu keskelle. Ei merkitystä onko vasemmalle vai oikealle käännös. Onko tyypillinen vika? Ja jos on niin onko helposti korjattavissa. Toisinaan siis palauttaa sen vilkun ja toisinaan se hieman värähtää mutta ei jaksa ihan palauttaa sitä viikseä. Ei mitenkään massiivinen ärsyke mutta kivahan tuo ois laittaa kuntoon.


    Ja sitten toinen asia, ymmärtääkseni autossa ei ole webastoa mutta nuo ajotietokoneesta löytyvät zeit 1 ja zeit 2 laittaa jonkunlaisen puhalluksen päälle kun asettaa niiihin kellonajan. Onko tuo tavallaan "taukolämmitys/jäähdytys" systeemi vai mikä? Miten se pakkasilla tekee? Muistan vaan E39:stä sen että siinä oli ihan Rest nappula ja eihän se toiminut jos ei moottori ollut lämmin. Mitä siis tapahtuu tai kuuluu tapahtua tässä E38:ssa jos minä nyt laitan ajastimella tuon puhaltimen päälle ja kone on kylmä?
    Taukolämmitys/jäähdytyshän tuo.
    Jos ulkona on yli 16 niin jäähdyttää 30min.
    jos taas alle tuon ja kone lämmin niin lämmittää.

    Kylmällä koneella ei paljon ole "lämmityksestä" hyötyä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Vilkkua käytettäessä vilkun viiksi ei aina palaudu keskelle. Ei merkitystä onko vasemmalle vai oikealle käännös. Onko tyypillinen vika? Ja jos on niin onko helposti korjattavissa. Toisinaan siis palauttaa sen vilkun ja toisinaan se hieman värähtää mutta ei jaksa ihan palauttaa sitä viikseä. Ei mitenkään massiivinen ärsyke mutta kivahan tuo ois laittaa kuntoon.


    Ja sitten toinen asia, ymmärtääkseni autossa ei ole webastoa mutta nuo ajotietokoneesta löytyvät zeit 1 ja zeit 2 laittaa jonkunlaisen puhalluksen päälle kun asettaa niiihin kellonajan. Onko tuo tavallaan "taukolämmitys/jäähdytys" systeemi vai mikä? Miten se pakkasilla tekee? Muistan vaan E39:stä sen että siinä oli ihan Rest nappula ja eihän se toiminut jos ei moottori ollut lämmin. Mitä siis tapahtuu tai kuuluu tapahtua tässä E38:ssa jos minä nyt laitan ajastimella tuon puhaltimen päälle ja kone on kylmä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Tarkista vaijerin liikkuvuus.

    Leave a comment:


  • blacjack2
    replied
    cruise ongelma

    Moro

    Kuka tietäisi tästä

    Autona siis -97 728i ja ongelmana vakionopeudensäädin. Mistä voisi johtua, kun cruisen laittaa päälle ( kojelaudasta nappi ja sitten ratista ) niin auto lähtee heti kiihdyttämään lämä pohjassa, nostaa kaasun ja tekee saman uudestaan. vähän niin kuin kaasuttelee itsestään?? (100 km/h kiihdyttää 120, nostaa kaasun ja uudestaan 120 km/h > )

    ekan kerran jälkeen teki aina silloin tällöin nyt tekee joka kerralla.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Tulipa sitä sitten sähköinen kiertovesipumppukin korjattua. Hiilethän sieltä vain olivat lopussa ja ne uusimalla lähti taas toimimaan. Iso Morkain ohjeille!

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mikäs letku pitäis olla kusipojansäiliön päällä olevassa letkuliittimessä?.. näyttää siltä ettei siinä oo koskaan ollukkaan mitään mutta vasta tänään alkoi kusemaan pihalle.
    Originally posted by zener View Post
    Ettei tuo ois vaan se "huohotusreikä"... Ja vuotaaki jos liikaa kaataa ainetta.
    Originally posted by zener View Post
    E39:ssä ku täytelly ni alkaa vuotaan kyllä tuosta huohottimesta yli ku kaataa piri pintaa, mutta loppuu hetiku taso putoaa oikeaan.
    Ei sieltä kuulu mitään vuotaa vaikka laittaisi ihan täyteen, eli jotain vikaa on jos auton alle tulee lammikko. Sama pätee ainakin meillä molempiin seiskoihin ja entiseen E39:n. Ainoa jossa on ollut vuoto oli E39, jossa pissapojan moottorin tiiviste oli antautunut.
    EDIT: paitsi tietty jos näissä säiliöissä on eri variaatioita...

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    nii'i paikkakin olisi niinku "sopiva" ko. tarkoitukseen mutta aina olen kaatanut säiliön täyttöaukkoa myöten täyteen eikä aikasemmin ole valuttanut "ylimääräisiä" pihalle :think
    Komppaan kans, että vuotaa iloisesti kun ylitäyttää. Koskaan ei oikein tiedä että onko alkanut vuotamaan, vai onko täynnä

    Leave a comment:


  • Jarjestaja
    replied
    jännästi loppu ilmavuodot ku vaihto ilmamäärämittarin :think

    tai ainakaan moottorin vikakoodi ei syty

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    nii'i paikkakin olisi niinku "sopiva" ko. tarkoitukseen mutta aina olen kaatanut säiliön täyttöaukkoa myöten täyteen eikä aikasemmin ole valuttanut "ylimääräisiä" pihalle :think
    E39:ssä ku täytelly ni alkaa vuotaan kyllä tuosta huohottimesta yli ku kaataa piri pintaa, mutta loppuu hetiku taso putoaa oikeaan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vikakoodi: ABS/ASC inlet valve.

    Onko näissä ohjauksessa juotosvikoja vai olisiko venttiili oikeasti jumissa?
    No niin asiaan jatkoa.

    Pyöränanturit ovat kuosissa kun signaali kaikilta tulee. (eihän vikakoodikaan niistä valita)

    Missä 740 96/10 mallissa löytyy ABS ohjaus yksikkö ja sen releet?
    Se iso laatikko konehuoneessa missä myös sulakkeita? Onko ABS/ASC muita sulakkeita kuin ne kaksi kyseisessä laatikossa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ettei tuo ois vaan se "huohotusreikä"... Ja vuotaaki jos liikaa kaataa ainetta.
    nii'i paikkakin olisi niinku "sopiva" ko. tarkoitukseen mutta aina olen kaatanut säiliön täyttöaukkoa myöten täyteen eikä aikasemmin ole valuttanut "ylimääräisiä" pihalle :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ettei tuo ois vaan se "huohotusreikä"... Ja vuotaaki jos liikaa kaataa ainetta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    mikäs letku pitäis olla kusipojansäiliön päällä olevassa letkuliittimessä?.. näyttää siltä ettei siinä oo koskaan ollukkaan mitään mutta vasta tänään alkoi kusemaan pihalle.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Helpointa lienee yrittää metsästää huomenna tuollainen lattaraudan tyylinen metallipala ja tehdä siitä se erikoistyökalu. Tulee melko varmasti halvemmaksi kuin ohilyönti lekalla.

    Leave a comment:

Working...
X