Originally posted by Ramzez
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E38 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Itselläni täristää vain ja ainoastaan jarruttaessa kovemmista nopeuksista ja n. 70 km/h nopeudessa tärinä on kovimmillaan. Kun nopeus siitä laskee, tutinakin vähenee. Jarrulevyt eivät ole kierot, mutta katson luultavasti viikonloppuna jarrusatulat, etteivät ne ole jumissa. Uudesta repsikan puolen reaktiotangosta maksoin kaikkinensa 110€ KL-varaosista ostettuna. Jos jarrut toimivat, niin ensi viikolla täytyy sitten ostaa tuo kuskin puolen tanko. Jos ei tutinat sitten häviä, niin...Originally posted by hcaape View Postmitähän noi maksaa
 mullakin e38 täristää esim kun ajaa n60km/h
 vai miten sulla täristää:think
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pitäisi pikkuhiljaa hiukan ehostaa ulkokuorta:
- Minkäkokoiset BMW-merkit on edessä ja takana? 82mm? (Saa tarjota)
- Saako ovien sivulistoja mitenkään kohtuulliseksi uusilla kiinnikkeillä vai kannattaako suoraan vaihtaa kaikki uusiin? Mistä näitä saa edullisemmin kuin marmoritiskiltä?
Sitten yleistä pohdiskelua. Nuo alkup. 16"-vanteet 235/60 -kumeilla tuntuvat kovin painavilta, taitaa lähennellä 20kg, joka taasen on aika paljon jousittamatonta massaa. Mitään arvioita siitä, kuinka paljon painoa saisi pois esim. 17-tuumaisilla tai jopa 18-tuumaisilla aidosti kevyillä vanteilla? Tarkoitus ei todellakaan olen tehdä autosta mitään pseudosporttia, mutta jousittamattoman massan vähentäminen voisi oikeasti tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Laitat rahat siihen että alusta on jokasta puslaa ja tukivartta (unohtamatta iskareita+jousia) myöten tiptop niin pitäisi ajo-ominaisuudet olla kohdallaan.Originally posted by Petteri75 View PostPitäisi pikkuhiljaa hiukan ehostaa ulkokuorta:
- Minkäkokoiset BMW-merkit on edessä ja takana? 82mm? (Saa tarjota)
- Saako ovien sivulistoja mitenkään kohtuulliseksi uusilla kiinnikkeillä vai kannattaako suoraan vaihtaa kaikki uusiin? Mistä näitä saa edullisemmin kuin marmoritiskiltä?
Sitten yleistä pohdiskelua. Nuo alkup. 16"-vanteet 235/60 -kumeilla tuntuvat kovin painavilta, taitaa lähennellä 20kg, joka taasen on aika paljon jousittamatonta massaa. Mitään arvioita siitä, kuinka paljon painoa saisi pois esim. 17-tuumaisilla tai jopa 18-tuumaisilla aidosti kevyillä vanteilla? Tarkoitus ei todellakaan olen tehdä autosta mitään pseudosporttia, mutta jousittamattoman massan vähentäminen voisi oikeasti tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.
							
						- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Onkos kellään kokemusta -96 vuoden e38:iin vaihtaa ovien kumisten alalistojen tilalle uudemman facelift mallinmuoviset versiot?
Katoin tuolla schmiedmann.comissa oli joku setti 505 euroa, jossa ilmeisesti tulis helmatkin mukana. Aika suolainen hinta siitä, et saa ovien alareunat korin väriin. Samaisesta puljusta kumiset 16e kpl. Vaatii ilmeisesti ne alahelmatkin uudemmat et istuu oikein, vai onko tästä kokemusta? Katoin acs:ssä zouin L7:aa jossa ne tuntui tulevan hieman ulospäin, ja näytti et vanhat kumiset oli alla lisäksi.
Mites oliskohan tossa mahdollista esim kuitua heittää jokaisen kumilistan vahvikkeeksi ja kitata päälle ja maalata. Aika arka paikka kuitenkin tärinälle yms. Myös kun olis jotain järeätä ja oikean väristä teippiä, eli valkoista niin vois saada tehtyä jonkinlaisen ratkaisun. Voi mennä kyllä aika säätämiseks ja painepesurilla kaikki tietty lähtis.
Ja jos joku viittis vielä kertoo niiden takaovien kaiuttimien tuumakoon ja upotussyvyyden, jos niissä on syvyydellä ratkaiseva merkitys. Kiitos!Bmw 520i -99 E39
ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
ex. Bmw 735i -96 E38
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No saman 16euroa se oikeakin malli maksaa (katso 9/98-> autosta). Miksi siis kittailemaan ja säätämään? Tuskin ovessa on mitään eroa, vanha pois ja uudenmallinen tilalle.Originally posted by VipeT View PostOnkos kellään kokemusta -96 vuoden e38:iin vaihtaa ovien kumisten alalistojen tilalle uudemman facelift mallinmuoviset versiot?
Katoin tuolla schmiedmann.comissa oli joku setti 505 euroa, jossa ilmeisesti tulis helmatkin mukana. Aika suolainen hinta siitä, et saa ovien alareunat korin väriin. Samaisesta puljusta kumiset 16e kpl. Vaatii ilmeisesti ne alahelmatkin uudemmat et istuu oikein, vai onko tästä kokemusta? Katoin acs:ssä zouin L7:aa jossa ne tuntui tulevan hieman ulospäin, ja näytti et vanhat kumiset oli alla lisäksi.
Mites oliskohan tossa mahdollista esim kuitua heittää jokaisen kumilistan vahvikkeeksi ja kitata päälle ja maalata. Aika arka paikka kuitenkin tärinälle yms. Myös kun olis jotain järeätä ja oikean väristä teippiä, eli valkoista niin vois saada tehtyä jonkinlaisen ratkaisun. Voi mennä kyllä aika säätämiseks ja painepesurilla kaikki tietty lähtis.
Ja jos joku viittis vielä kertoo niiden takaovien kaiuttimien tuumakoon ja upotussyvyyden, jos niissä on syvyydellä ratkaiseva merkitys. Kiitos!
Tietysti on varmaan hölmö jos ei aio helmoja myös laittaa. Tulee meinaan tällöin ulospäin ja peltihelmaan jää aika törkeä "kynnys".
Ja 5.25" elementti menee niin eteen kuin taakse. Syvyys voi olla aika nafti mutta itse ajattelin rakentaa muovikoteloiden tilalle paksut vaneeriset samanmuotoiset kiinityslevyt ja asentaa elementin freeairina oveen, toimii todennäköisesti paljon paremmin kuin noissa pienissä muovikoteloissa.Last edited by Supa; 19-04-2010, 18:04.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jostain se ton nettipuljun 505 euroa on keksitty. Jos kerran on hölmön näköinen ilman helmoja, täytyy nekin olla, maksoi fl listat vaikka euron kappale.
Pitää autokeskukselta käydä sitten varmistaa vielä helmojen hinnat ja ainakin alkuun hakea noi pelkät listat ja tutkia miltä näyttää.Bmw 520i -99 E39
ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
ex. Bmw 735i -96 E38
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tuolla on juttua facelift helmojen asennuksista, kannattaa lukasta läpi.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Venttiilikoppien tiivisteiden vaihtoon kuluu aikaa 1-2 tuntia ja työkaluja tarvii 10mm räikän jatkovarrella, pari ruuvimeisseliä ja moottorisilikonia. Tuota silikonia kannattaa laittaa jakopään kopan sauman kohtaan ja kannen takaosassa niihin kahteen syvennykseen.Originally posted by Petteri75 View PostPitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..
EDIT: Apukuskin puoleinen venttiilikoppa on hieman vaikeampi irroittaa, koska ilmastoinnin putket on edessä.
VAGin alustan osista ei kyllä kannata puhua samassa lauseessa BMW:n vastaavien kanssa. Alkuperäiset tukivarret kestää varmasti yli 10 vuotta, jos niveliä kääntelee riittävästi ennen asennusta ja puslan puoleistet pultit kiristää vasta auton ollessa maassa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Itselläni on samanlailla. apukuskin puoleinen etualatukivarsi myöskin väljä. Kuskinpuolen OK. Vaihtoon menee kuitenkin samalla varmuuden vuoksi molemmat tukivarret, sekä reaktiotangot, että on kerralla kunnossa.Originally posted by Petteri75 View PostPitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
eli autossa 730d -98 täys automaatti ilmastointi.
kun laittaa lämmöt minimiin niin keskisuuttimisesta oikealta puolelta tulee lämmintä ilmaa eli joku "hana"ei mene täysin kiinni vaan mikä ja missä sijaitsee.ja vasemalta puolelta tulee viileää.sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mitä öljyä perään kannattaa laittaaa ja paljonko? Peränä 740i perl.Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Taitaa alkaa tärinät jarruttaessa selvitä... Purin nyt kuskin puolen jarrusatulan ja heti kättelyssä huomasin, että liu-ut olivat kuivat, onneksi ei kuitenkaan jumissa. Männän herkistelin sitten samalla. Jotain jarruprobleemaa tässä selkeästi on, kun sisemmät palat ovat kuluneet reilusti enemmän, kuin ulommat. Ei ihme, jos ravistaa jarruttaessa. Levyt on selkeästi joskus vaihdettu ja eivät olleet lähelläkään minimipaksuutta, joten huomenna haen sitten KL-varaosista uudet etujarrupalat (75€). Katsotaan sitten, josko tärinät olisivat tiessään.
Kuskinpuolen reaktiotangon käytin jo irti, eikä siinä ollut väljää, kun oli joskus -06 vaihdettukin. Suorat alatukivarret oli niin ikään kunnossa, eli toivotaan, ettei tämä remontti tästä enempää kallistu.
							
						
Comment
 
Comment