Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    Onko kenelläkään suositella HYVÄÄ tuulilasiasentamoa pk-seudulla? Tuohon omaan on kohtuullisen hiljattain vaihdettu tuulilasi, ja pahoin pelkään että tuulilasin vaihtanut ei ole lukenut sitä 11-sivuista tehtaan asennusohjetta loppuun tai sitten on väliin vilahtanut tarvikeosia. Tai yleensäkään, onko tiivistettä / asennusta mahdollista tehdä uudelleen ilman tuulilasin hajoamista? Olisi sääli laittaa naarmuton lasi vaihtoon mutta asialle täytyy tehdä jotain.

    Nyt on sitten lämmintäkin! Vesiventtiili tuli kaukaa pohjoisesta ja kolmisen tuntia meni v-mäisten työasentojen ja omituisten käsiharjoitteiden tekemisessä. Suhteellisen suoraviivainen homma, mutta osasyy kylmyyteen oli varmasti se, että aika lähellä auton myyntiä jäähdytysvedet oli vaihdettu ja nestettä ei välttämättä ollut aivan tarpeeksi. Nyt sitä on ilmattu oikein urakalla, mutta täytyy nyt jonkin aikaa tarkistaa aamuisin, onko lisättävää vai ei..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by veku View Post
      Mites nämä suvukylkilistat lähtee irti etteivät riikkoonu ??
      Listan päästä alkaen, kevyesti vääntämällä ja taittelemalla ne irtoaa ehjänä ja suorana.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by Ramzez View Post
        Eli ei onnistu sillä softalla vai ylipäätään koko kaapelilla? Löytyy myös toinen testeri (bmw scanner 1.36) mutta en ole sillä saanut muuta vastaavaa aikaan kuin sen, että tv näkyy ajossa. Millä noita asetuksia voisi muuttaa?
        Softasta se on kiinni. Asiasta löytyy juttua jostain INPA/vikakoodinlukija topicista.
        NCSexpert, progmann tms softan vaatii :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Softasta se on kiinni. Asiasta löytyy juttua jostain INPA/vikakoodinlukija topicista.
          NCSexpert, progmann tms softan vaatii :think

          Juu sain saman asian nyt selville, mutta mistäköhän noita ohjelmia saa? Ilmeisesti useammalla on kuitenkin tuo NCSexpert.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            Onko muilla tullut vastaan? Kylmänä kierroslukumittari ei lähde toimimaan kuin vähän lämmettyään, samoin kulutusmittari on "nollassa" aluksi, tosin huomattavasti lyhyemmän aikaa (tai sitten se ei näytä aluksi mitään). Lämmöllä tuntuu olevan eniten merkitystä, jos auto on auringossa ja tuulettomassa paikassa, niin kierroslukumittarin neula heiluu normaalisti alusta alkaen.

            Toinen: keskisuuttimista tulee vain viileähköä kun ilmastointi on automaatti-asetuksella. Jalkoihin ja tuulilasille tulee kyllä aivan lämmintäkin, samoin keskeltä jos laittaa manuaaliohjauksen päällä (=painaa keskisuutinnapista). Onko tämä ominaisuus vai vielä jotain vikaa jäljellä..?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • juzu3
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 237

              Mikä mahtaa aiheuttaa pientä nykimistä autossa tasakaasulla ajettaessa n.80-90kmh? Samalla kuuluu hetkellinen rohiseva ääni. Ilmiötä ei tapahdu kun vauhtia laskee tai nostaa n.20kmh ja ajelee siinä tasakaasulla?

              Toinen askarruttava asia on että tuntuu välillä kuin kaasu hirttäisi kiinni,ei pohjaan asti mutta niin että P-asennossa kierrokset nousee hitaasti 1000->2000rpm ja esimerkiksi ilman kaasua D-päällä lipuessa auto kulkee tavallista kovempaa? Tätä ei tapahdu koko ajan vaan sillointällöin.

              Ja autona siis 740ia M62 motilla ja stepillä...:think

              Kiitoksia!
              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
              MB Vito 116cdi 4x4 special
              BMW E92 320d
              Kawasaki Z750
              EX:
              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Onko muilla tullut vastaan? Kylmänä kierroslukumittari ei lähde toimimaan kuin vähän lämmettyään, samoin kulutusmittari on "nollassa" aluksi, tosin huomattavasti lyhyemmän aikaa (tai sitten se ei näytä aluksi mitään). Lämmöllä tuntuu olevan eniten merkitystä, jos auto on auringossa ja tuulettomassa paikassa, niin kierroslukumittarin neula heiluu normaalisti alusta alkaen.
                Samaa omassa kulutusmittarin kanssa joskus, olisko vaan jotain kosketus häikkää

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Toinen: keskisuuttimista tulee vain viileähköä kun ilmastointi on automaatti-asetuksella. Jalkoihin ja tuulilasille tulee kyllä aivan lämmintäkin, samoin keskeltä jos laittaa manuaaliohjauksen päällä (=painaa keskisuutinnapista). Onko tämä ominaisuus vai vielä jotain vikaa jäljellä..?
                Joskus muistan lukeneeni, että BMW:ssä tuo ilman tulo olisis tehty juuri niin, että kun auto on normaali lämmin sisältä niin yläosalle tulee viileämpää kuin jaloille. Eli pitää kuskin virkeempänä. :think :think
                Viisaammat korjatkoon.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • Lusu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 615
                  • Nokia

                  Originally posted by Janzu View Post
                  Just pari päivää sit sain tän topicin luettua läpi ja ajattelin itsekseni, että oon löytänyt harvinaisen vikavapaan yksilön,

                  Muuten pari viikkoa ajellut enimmäkseen pakulla, niin kyllä tuo seiska on aivan mahtava auto, raaskisikohan sittenkään myydä:think
                  Samaa itekin ajatellut, en vaihtanu exään muutakuin tankin ja jotain kulutusosia, muuten vaan oli kovaa ajoo.

                  VOIN KOKEMUKSESTA SANOA ETTÄ ÄLÄ MYY SITÄ KOSKA MELKO VARMA VITUTUS ISKEE VIIMEISTÄÄN VIIKON SISÄLLÄ....
                  xxxxx

                  "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                  Exät:
                  E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                  e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                  , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2553
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by Lusu View Post
                    Samaa itekin ajatellut, en vaihtanu exään muutakuin tankin ja jotain kulutusosia, muuten vaan oli kovaa ajoo.

                    VOIN KOKEMUKSESTA SANOA ETTÄ ÄLÄ MYY SITÄ KOSKA MELKO VARMA VITUTUS ISKEE VIIMEISTÄÄN VIIKON SISÄLLÄ....
                    Jep, itsekin alan tottumaan ja kun ei tarvitse palella, niin on jopa alkanut pitämään kyydistä. Tuli ajettua hiukan reippaammin mutkatiellä ja todettua, että alustalle on todellakin tehty jotain. Uretaanipuslat, OEM-jouset ja iskarit, täysin alkuperäinen - miksi ihmeessä näitä pitää madaltaa ja vaihtaa jotain 19"-kärrynpyöriä alle? Toimi erittäin hyvin ja ohjauskin on tarkempi kuin E34:ssa tai E32 (OK, ohjausvaihde on vaihdettu).

                    Mutta mitä tuohon yleiseen autonvaihtoon tulee, niin omalla kohdalla kaikki autot ovat siirtyneet eteenpäin paremmassa kunnossa kuin ovat tulleet ja joka ikisen kohdalla on tullut menetettyä rahaa. Sitä vain ei opi?
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • juzu3
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 237

                      Mitä öljyä ja miten paljon tohon 4,4l m62 moottoriin kuuluu laittaa? Suodattimen kanssa ja ilman? Entä mitä tulppia kyseiseen koneeseen suosittelette?
                      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                      MB Vito 116cdi 4x4 special
                      BMW E92 320d
                      Kawasaki Z750
                      EX:
                      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                      Comment

                      • Janzu
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 483
                        • Vantaa

                        Originally posted by Lusu View Post
                        Samaa itekin ajatellut, en vaihtanu exään muutakuin tankin ja jotain kulutusosia, muuten vaan oli kovaa ajoo.

                        VOIN KOKEMUKSESTA SANOA ETTÄ ÄLÄ MYY SITÄ KOSKA MELKO VARMA VITUTUS ISKEE VIIMEISTÄÄN VIIKON SISÄLLÄ....
                        ei ole enää myynnissä ja aika varmaan pidetäänkin niin, siinä on kyllä vielä niitä projektikohteita kuten nuo listat niin pitäähän se saattaa loppuun asti.

                        Yksi koeajaja olisi tuon heti ostanut, mutta ei ollut niitä jarruja vielä antaa mukaan, niin jäi kaupat tekemättä.

                        Vesipumppu on tulossa, mutta uskaltaakohan tuota ajaa metriäkään, kun vielä toistaiseksi se hihna siinä pyörii eikä mitään pahempaa vauriota ole tullut.:think

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Jep, itsekin alan tottumaan ja kun ei tarvitse palella, niin on jopa alkanut pitämään kyydistä. Tuli ajettua hiukan reippaammin mutkatiellä ja todettua, että alustalle on todellakin tehty jotain. Uretaanipuslat, OEM-jouset ja iskarit, täysin alkuperäinen - miksi ihmeessä näitä pitää madaltaa ja vaihtaa jotain 19"-kärrynpyöriä alle? Toimi erittäin hyvin ja ohjauskin on tarkempi kuin E34:ssa tai E32 (OK, ohjausvaihde on vaihdettu).

                        Mutta mitä tuohon yleiseen autonvaihtoon tulee, niin omalla kohdalla kaikki autot ovat siirtyneet eteenpäin paremmassa kunnossa kuin ovat tulleet ja joka ikisen kohdalla on tullut menetettyä rahaa. Sitä vain ei opi?
                        Omassa tuo keula pitäisi saada vähän lähemmäs maata, että näyttäisi olevan paremmin balanssissa, mutta tuo alusta muuten on hyvä. Itse en kyllä yhtään kaipaa isompia vanteita kuin nuo 18", nyt kun sai nuo 40 profiilin renkaat vaihdettua 45 profiiliin, niin parani ajomukavuus huomattavasti. Kyllä vanteen päällä pitää olla kumia..

                        Samaa tuo hallitus valittelee aina kun autot vaihtuu, rahaa on mennyt ja autot olleet hyvässä kunnossa ja sitten on pitänyt vaihtaa uuteen projektiin. Täytyy vain asennoitua siten, että tämä on harrastus ja siihen menee rahaa.

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          [QUOTE=Janzu;1808569
                          Omassa tuo keula pitäisi saada vähän lähemmäs maata, että näyttäisi olevan paremmin balanssissa, mutta tuo alusta muuten on hyvä. Itse en kyllä yhtään kaipaa isompia vanteita kuin nuo 18", nyt kun sai nuo 40 profiilin renkaat vaihdettua 45 profiiliin, niin parani ajomukavuus huomattavasti. Kyllä vanteen päällä pitää olla kumia..
                          QUOTE]

                          Laittakaa sinne eteen -40mm madallus jouset niin se on siinä. Ulkonäkö muuttuu tapainoiseksi ja ajomukavuus/ajettavuus paranee. Muuta ei tarvii. :think
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Hemu__
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 972
                            • Kirkkonummi

                            Terve, sain nollattua öljynvaihtovalon ja huoltovalon netistä löytyvillä ohjeilla, mutta saako airbag valoa nollattua kotikonstein? Airbag valo syttyi, kun purkasin keskikonsolin ja sen jälkeen se on palanut, pitäisi siis varmaan vain kuitata? :think

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Hemu__ View Post
                              Terve, sain nollattua öljynvaihtovalon ja huoltovalon netistä löytyvillä ohjeilla, mutta saako airbag valoa nollattua kotikonstein? Airbag valo syttyi, kun purkasin keskikonsolin ja sen jälkeen se on palanut, pitäisi siis varmaan vain kuitata? :think
                              Saa jos on läppäri + piuha + sopiva softa
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2553
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Hinnoista sen verran, että itse kyselin juuri Autokeskukselta ja Hämeen autosähköltä tarjouksia noista asennuksista sisäpistokkeiden kanssa ja Autokeskuksen hinta oli n. 750e ja Autosähkön 640e. Ilman sisätilanpistoketta Autosähköllä -150e. Näin Hämeenlinnassa.
                                Espoossa (AD / Muurala) tarjous 2 x säteilylämmitin + sisäpistoke + 3h työtä = 590€. Paljon rahaa, mutta esim. Saab 900 T16 -90 ilmastoinnilla oli joskus vuonna -04 360€, tavaraa meni huomattavasti vähemmän. Mieli tekisi..

                                PDC ei taas toimi. No, ehkä se alkaa toimimaan kun tulee kunnon pakkaset?

                                Tuli kokeiltua sisäilmaa. Keskimmäiset suulakkeet alkavat toimittamaan lämpöä, jos vain ne valitaan päälle. Sitten jos laitetaan kaikki suunnat manuaalisesti päälle, alkaa taas keskimmäisistä viilenemään. Kylmää niistä ei (enää) tule, mutta kuitenkin viileämpää kuin jaloille tai tuulilasille?
                                Last edited by Petteri75; 20-10-2009, 10:06.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎