Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rocroc
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Näissä on kaksikerroksinen putki orginaalina.
    Ilmankos putki on ennen takapönttöjä sellainen "paksumpi", ehdottomasti tutkimisen arvoinen homma josko vika on tuossa, alkupää lienee normaalia yksi kerrosputkea? Katit on orkkikset vielä.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Mitäs muuten tarkoitat pakoputken sisäputkella?

    Omassa seiskassa ratkesi aikanaan yksi lämpösuojan kulma takapäästä, joka otti tietyissä tilanteissa kiinni pakoputkeen ja aiheutti ikävää resonointia. Tsekkaa siis huolella, ettei mikään ole löysällä, tai pahempaa, ota kiinni putkistoon.

    Onko myös varma, että autossa on alkuperäiset katit? Nimittän laiskat jampat eivät jaksa puhdistaa putkistoa vanhojen kattien kappaleista tai sitten ne on puhdistettu, mutta huolimattomasti ja sinne on jäänyt joku palanen putkistoon, joka nyt aiheuttaa resonointia.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by rocroc View Post

    Mitäs muuten tarkoitat pakoputken sisäputkella?
    Näissä on kaksikerroksinen putki orginaalina.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Joskus oli sellanen ongelma, että katit osuvat toisiinsa, kun niiden välinen etäisyys ei ollut säädetty tehtaan arvoihin. Joku 5mm sinne pitäs saada väliin vängättyä liitoksia liikuttelemalla. Toisaalta voi olla myös katit rikki, tai pakoputken sisäputki irti, jolloin ei auta kuin vaihtaa tai korjata.
    Ei ota katit kiinni toisiinsa, katit on myös ehjät, katsottiin samalla kun keskipönttö vaihdettiin, resonointi ei mielestäni tule putken sisältä, se ei siis rämise, kolise tms, pöntöissä ei ole kalut irti, ompahan vaan sellainen pirullinen ääni.

    Itse alan kallistua (taka)pakoputkiston tukemisen puolelle, tarkemmin vielä tutkiessani huomattiin että takaputkia toisiinsa päin tukemalla putki ei enää kopauttaessa resonoinnut, eli joku päivä kun tulee aikaa, pönttöjen välille laitetaan yhdysrauta ja ihmetellään sitten lisää.

    Mitäs muuten tarkoitat pakoputken sisäputkella?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Ongelma 728:in ilmeisesti pakoputken resonointi, eli käynnistäessä pakoputki kuin tärähtäisi jotenkin, pienillä kierroksilla ajaessa alkaa resonoimaan todella ärsyttävästi, kun kone kuumenee resonoi ajoittain myös tyhjäkäynnillä. Kaikki pöntöt+katit on ehyet. Isommilla kierroksilla, ei mitään onglelmia

    Korjaamolla tutkittiin putkistoa mutta mitään ilmiselvää vikaa ei ole löytynyt, kannakkeet vaihdettiin keskivaimentimeen ja takavaimentimiin, mutta ei vaikutusta, keskivaimennin on vaihdettu viime kesänä.

    Onko etuputket (katit ) yhdistetty alunperin mitenkään ennen keskivaimenninta?



    Tuon kuvan mukaan kannake olisi ollut, mutta ei pohjassa näkynyt mitään siihen viittavaa että ois koskaan ollutkaan tuollaista kannakerautaa.

    Entä onko takapönttöjä yhdistetty millään tuella toisiinsa keskipömpelin jälkeen.?

    Todella V..mäinen vika muuten hiljaisessa autossa
    Joskus oli sellanen ongelma, että katit osuvat toisiinsa, kun niiden välinen etäisyys ei ollut säädetty tehtaan arvoihin. Joku 5mm sinne pitäs saada väliin vängättyä liitoksia liikuttelemalla. Toisaalta voi olla myös katit rikki, tai pakoputken sisäputki irti, jolloin ei auta kuin vaihtaa tai korjata.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    728i manual resonoi

    Ongelma 728:in ilmeisesti pakoputken resonointi, eli käynnistäessä pakoputki kuin tärähtäisi jotenkin, pienillä kierroksilla ajaessa alkaa resonoimaan todella ärsyttävästi, kun kone kuumenee resonoi ajoittain myös tyhjäkäynnillä. Kaikki pöntöt+katit on ehyet. Isommilla kierroksilla, ei mitään onglelmia

    Korjaamolla tutkittiin putkistoa mutta mitään ilmiselvää vikaa ei ole löytynyt, kannakkeet vaihdettiin keskivaimentimeen ja takavaimentimiin, mutta ei vaikutusta, keskivaimennin on vaihdettu viime kesänä.

    Onko etuputket (katit ) yhdistetty alunperin mitenkään ennen keskivaimenninta?



    Tuon kuvan mukaan kannake olisi ollut, mutta ei pohjassa näkynyt mitään siihen viittavaa että ois koskaan ollutkaan tuollaista kannakerautaa.

    Entä onko takapönttöjä yhdistetty millään tuella toisiinsa keskipömpelin jälkeen.?

    Todella V..mäinen vika muuten hiljaisessa autossa

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    + Tumma kattoverhous, jonka on tietty voinut tilata myös ilman msport-pakettia, mutta se on jo tosi rare.. Sekä tiheämpi perävälitys (kysymysmerkki ?)
    paitsi jos on ERIKSEEN joku halunnut m-sportin valkealla katolla nim itse omistan sellaisen... en ymmärrä mix se on pitä nyt tilata valkoisella kattoverhoilulla ihan erikseen :think

    ise myös imolarod seiskaa kahtelin m-sporttina mut pari vuottasitte niitä ei ollut missään oikein bensa kasilla myytävänä. 1 panssaroitu oli ruotsissa mut en huh onneksi hairahtunut
    Last edited by 2bar..ahhh; 09-05-2012, 02:35.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Huh huh Onpas nätin näkönen auto, kelpais itellekin.
    Jos en olisi aikanaan myynyt kyseistä autoa, niin tuskin myisin ainakaan nyt. Sen verran harvinainen kapistus oli, vaikka ei millään über varustelulla. Joku näppärä kaveri selvittää omistajatiedot ja tekee tarjouksen. Itse myin auton aikanaan Keski-Suomeen ja sen jälkeen en ole autoa nähnyt.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Löytyyköhän sivupeilille sellaista räjäytyskuvaa josta näkee kaikki pikkunippelitkin? nimittäin toisen sivupeilin lasin "säätötappi" on poikki ja sen takia lasia ei voi säätää ylös ja alaspäin. Tappi on sellainen valkoinen jossa toisessa päässä hammastus ja toisessa pyöreä nuppi.
    Last edited by Rudenorth; 08-05-2012, 15:53.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kun kerran on tullut omistettua, niin tässä muutama kuva m-sport seiskasta.

    [pornoa]

    Harmi etten aikanaan ottanut parempia kuvia autosta.
    Huh huh Onpas nätin näkönen auto, kelpais itellekin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Masi33 View Post
    Jaahans, vihdoinkin löyty sellanen hetki, että olis aikaa nostaa seiska pukeille, vaihtaa jarrut ja bensatankki.

    Tulisko mieleen mitään evästystä, näin kun poropeukalo lähtee itte kokeilemaan...

    -Lähinnä mitä muuta kannattais mahdollisesti samalla vaihtaa, kun kuitenkin joutuu vähän purkamaan?

    -Ja mitä erikoistyökaluja mahdollisesti tarttis?

    -Ja jotain muuta ihmeellistä mihin pitää varautua?

    Tilasin siis hetken jahkailtuani kaikki jarruosat alkuperäisinä (kaikki levyt, palat ja käsijarrukengät, jousisetin ja sen levittimen) Pitäiskö olla jotain muuta?

    Sitten se tankki; hommasin jo aiemmin käytetyn tankin, jossa oli myös saumassa "melkein" reikä. Koko sauma on nyt paikattu vinyyliesterillä. Vanhasta ajattelin ottaa pumpun ja muut sisuskalut - kun ainakin toimivat. Samalla ajattelin vaihtaa rättinivelen, kardaanin laakerin ja kannattimen. Onko siellä jotain muuta matkan varrella mitä kannattais samalla vaihtaa, tai jotain mitä ei kuitenkaan saa ehjänä auki?

    Mitä muuten ootte tehneet sille tankin huohotukselle? Riittääkö siis että sen kanisterin puhdistaa (jostain luin että sen vois putsaa), ja se letkuko pitäis vaihtaa päivitettyyn versioon? Supan vanhasta postauksesta löysin tämän hiilikanisterin huohotinletkun ja/tai itse kanisterin vaihto. Merkkiliikkeestäkö sellanen löytyisi?

    Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
    Uudemmissa autoissa tuo itse letku ei ole ongelma, itellä auttoi itse kanisterin uusinta. En kyllä usko että saa kovin helposti putsattua.
    Vanhastakin sai puhallettua ilmaa läpi mutta uusi virtasi paljon paremmin.
    Muistaakseni marmorilla taisi kustantaa jotain 60 euron paikkeilla.

    Leave a comment:


  • Masi33
    replied
    Jaahans, vihdoinkin löyty sellanen hetki, että olis aikaa nostaa seiska pukeille, vaihtaa jarrut ja bensatankki.

    Tulisko mieleen mitään evästystä, näin kun poropeukalo lähtee itte kokeilemaan...

    -Lähinnä mitä muuta kannattais mahdollisesti samalla vaihtaa, kun kuitenkin joutuu vähän purkamaan?

    -Ja mitä erikoistyökaluja mahdollisesti tarttis?

    -Ja jotain muuta ihmeellistä mihin pitää varautua?

    Tilasin siis hetken jahkailtuani kaikki jarruosat alkuperäisinä (kaikki levyt, palat ja käsijarrukengät, jousisetin ja sen levittimen) Pitäiskö olla jotain muuta?

    Sitten se tankki; hommasin jo aiemmin käytetyn tankin, jossa oli myös saumassa "melkein" reikä. Koko sauma on nyt paikattu vinyyliesterillä. Vanhasta ajattelin ottaa pumpun ja muut sisuskalut - kun ainakin toimivat. Samalla ajattelin vaihtaa rättinivelen, kardaanin laakerin ja kannattimen. Onko siellä jotain muuta matkan varrella mitä kannattais samalla vaihtaa, tai jotain mitä ei kuitenkaan saa ehjänä auki?

    Mitä muuten ootte tehneet sille tankin huohotukselle? Riittääkö siis että sen kanisterin puhdistaa (jostain luin että sen vois putsaa), ja se letkuko pitäis vaihtaa päivitettyyn versioon? Supan vanhasta postauksesta löysin tämän hiilikanisterin huohotinletkun ja/tai itse kanisterin vaihto. Merkkiliikkeestäkö sellanen löytyisi?

    Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Oliko varustelistassa mainittu m-sport package?
    kyllä on tuo auto m-sport.

    S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
    S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension
    S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) Electronic Damper Control (EDC)
    S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable
    S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers
    S302A ALARMANLAGE Alarm system
    S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
    P337A M SPORTPAKET M Sports package
    S339A SHADOW LINE Shadow-Line
    S341A STOSSFAENGER KOMPLETT IN WAGENFARBE Bumpers completely in body colour
    S352A DOPPELVERGLASUNG Insulating double-glazing
    S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
    S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roller sun visor, rear lateral
    S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
    S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
    Code
    Description (interface)
    Description (EPC)
    S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip
    S457A KONTURSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Contour seat, front, electr. with memory
    S464A SKISACK Ski bag
    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
    S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear
    S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning
    S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
    S522A XENON-LICHT Xenon Light
    S533A FOND-KLIMATISIERUNG Air conditioning, rear
    S549A FUNKUHR Radio clock
    S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
    S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Car telephone (GSM) w card reader, front
    S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
    S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction
    S739A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
    Code
    Description (interface)
    Description (EPC)
    S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
    S780A M LM RAEDER PARALLELSPEICHE BMW LA wheel, M parallel spoke
    S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights
    L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
    S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
    S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Bordliteratur deutsch
    S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Omission of outer-skin preservation
    S937A REQUEST CD ROM ON DELIVERY Dummy-SALAPA
    Standard equipment
    Code
    Description (interface)
    Description (EPC)
    S202A STEPTRONIC Steptronic
    S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control
    S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
    Information
    Code
    Description (interface)
    Description (EPC)
    S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
    S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
    S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front
    S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger
    S602A BORDMONITOR MIT TV On-board monitor withTV

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Kovemmassa jarrutuksessa kuuluu matalaa jurinaa vasemmalta edestä, mikäköhän sieltä antautumassa? Jarruttaessa ei juurikaan puolla eikä ollenkaan jarrutärinöitä vain tuo asiaankuulumaton ääni.
    Osaskos joku sanoa mistä lähtis tutkimaan mikä rohinan aiheuttaa, kun polkasee kovamepaa jarrua?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    On muuten nätti väri jota harvemmin seiskassa näkee!
    Imolarot II ja ei tosiaan ole yleinen väri seiskassa. Sama väri olisi kelvannut nykyiseenkin autoon. Taitaa Suomessa olla korkeintaan muutama imola seiska liikenteessä. Pari 740d:tä tiedän ja tuo yllä oleva oli siis bensakoneella.

    Originally posted by 174000 View Post
    Oliko varustelistassa mainittu m-sport package?
    Ei pysty muistaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎