Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by BeamR View Post
    Rahamiehet (Supa ) vaihtaisi sitten samalla kaikki nuo ylätakatukivarret kun kerran hommaan ryhtyy, ne kun on kulutustavaraa kuitenkin. Myös alapallon kunto on usein hyvin kyseenalainen (ns narinahela). noilla operaatioilla tuo takapää onkin sitten taas kuin uusi, ja jos et osta mitään motonet-romua, niin kestää taas sen +100tkm.
    Paraski puhuja siellä
    Kyllä mä vaihdoin viimeksi kaikki poikittaistukivarret sekä pyöränlaakerit, samallahan ne menee kätevästi.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Supa View Post
      Paraski puhuja siellä
      Kyllä mä vaihdoin viimeksi kaikki poikittaistukivarret sekä pyöränlaakerit, samallahan ne menee kätevästi.
      jaa, vaihdoitko alakolmiotukivarretkin? nehän maksaa pienen valtion vuosibudjetin verran :think
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by BeamR View Post
        jaa, vaihdoitko alakolmiotukivarretkin? nehän maksaa pienen valtion vuosibudjetin verran :think
        Noh...ylemmät poikittaistukivarret sitten
        Kyllä mulla oli ihan vikaakin, aika monessa pallot väljänä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          ja nyt kun kerran oot onlin, niin missäs ne clubsportin kuvat viipyy, häh?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by BeamR View Post
            ja nyt kun kerran oot onlin, niin missäs ne clubsportin kuvat viipyy, häh?
            No nyt kun kerran kysyit niin auto on paraikaa pesussa ekaa kertaa mun aikana. Ehkä sitte.
            Tosin eipä talvioptiikassa paljoa ole kehumista
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by Supa View Post
              No nyt kun kerran kysyit niin auto on paraikaa pesussa ekaa kertaa mun aikana. Ehkä sitte.
              Tosin eipä talvioptiikassa paljoa ole kehumista
              Clubsportti kiinnostaa aina... end-of-OT
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by BeamR View Post
                Clubsportti kiinnostaa aina... end-of-OT
                No nyt on joku foto ihan sua varten sigussa ja toisaalla
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Riittäiskö tämmöset katit M62B44 koneelle, silleen et menis katsastuksestakin joskus tulevaisuudessa läpi? 2,5"

                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    kyselisin semmosta että kuulusko kierrosten laskeutua nopeesti alas jos polkasee kaasua paikallaan ollessa? itsellä ei ainakaan laskeudu kun pikkuhiljaa :think kyseessä siis 4l automaatti
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by makkis View Post
                      Riittäiskö tämmöset katit M62B44 koneelle, silleen et menis katsastuksestakin joskus tulevaisuudessa läpi? 2,5"
                      Itse vaihdoin aikanaan Magnaflowin katit vanhojen tilalle ja ne ovat ainakin asiansa ajaneet. Maksoivat yhteensä 360€. Mukana tulevat soviteputket, mutta käytännössä kuitenkin teettävät hieman lisätyötä, koska lambda-anturien paikat pitää siitää uuteen putkistoon ja vanhoja putkia joutuu katkomaan ja hyödyntämään uudessa systeemissä.

                      Lisäksi jos siinä auton puolivälin tienoilla on liitoskohta, niin suosittelen erittäin vahvasti tekemään liitoksesta ns. perinteisen (missä putket menevät toistensa päälle) tai rakentamaan kunnolliset laippaliitokset putkiin. Se alkuperäinen liitos on todella vittumainen saada pitämään kunnolla. Itse päädyin ostamaan Biltemasta sellaiset alkuperäistä vastaavat puristavat liitosputket, mutta siltikin piti vielä laittaa pakoputkikittiä väliin, jotta alkoi pitämään kunnolla. Jos nyt tekisin hommaa uudestaan, niin panostaisin ehdottomasti tuon liitoksen laatuun.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Itse vaihdoin aikanaan Magnaflowin katit vanhojen tilalle ja ne ovat ainakin asiansa ajaneet. Maksoivat yhteensä 360€. Mukana tulevat soviteputket, mutta käytännössä kuitenkin teettävät hieman lisätyötä, koska lambda-anturien paikat pitää siitää uuteen putkistoon ja vanhoja putkia joutuu katkomaan ja hyödyntämään uudessa systeemissä.

                        Lisäksi jos siinä auton puolivälin tienoilla on liitoskohta, niin suosittelen erittäin vahvasti tekemään liitoksesta ns. perinteisen (missä putket menevät toistensa päälle) tai rakentamaan kunnolliset laippaliitokset putkiin. Se alkuperäinen liitos on todella vittumainen saada pitämään kunnolla. Itse päädyin ostamaan Biltemasta sellaiset alkuperäistä vastaavat puristavat liitosputket, mutta siltikin piti vielä laittaa pakoputkikittiä väliin, jotta alkoi pitämään kunnolla. Jos nyt tekisin hommaa uudestaan, niin panostaisin ehdottomasti tuon liitoksen laatuun.
                        Itse pyrin löytämään kuvaa vastaavat katit reilusti alle 200e, tai oikeastaan olen löytänytkin, mutta penkaillaan vielä vähän.
                        Hyvä tietää kuitenkin että tuollaiset pelaa, eikä ole katsastuksessa turhanpäiväiset.

                        Aion tehdä koko putkiston kokonaan uusiksi ja laippaliitoksilla kaikki liitokset ni ei vuoda.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • _charger-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 380
                          • Helsinki

                          te v12 m73 omistajat kannattaa tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä samanlailla öljypumpun pultit/mutterit kuin m60/m62:sessa... tämmöstä mulla tälläkertaa: kaikki alkoi kun olin huoltoa tekemässä omaani ja huomasin että öljyproppu oli kostea. no uusi tiiviste tietysti kiinni. ajoin n. kuukauden ja tarkistin tilanteen ja vielä hikoili...asensin vielä uuden tiiviteen ja sama juttu! kerran sitten kokeilin sormellä painaa proppua, niin se liikkui ylös alas! eli jenga osa irti pohjasta.. tilasin pohjan tiivieteen ja tänään irroitin öljypohjan ja sieltä pohjasta löytyi 4 kpl öljypumpun pultteja ja yksi mutteri!! pumppu heilui ja enää yhdellä enää kiinni! sen kummempia vaurioita ei onneksi ollut tullut. mietin että ei kai noin paljon itekseen irtoile tavaraa ja tutkin tarkemmin öljypohjaa niin selvisi että sehän on joskus ajettu kiinni johkin ja hieman kuperallaan! eli ottanut ilmeisesti pumppuun kiinni ja tärähdyksestä löystyttänyt pultit... noo ei muutakun vasara ja puupalikka käteen ja oikaisin pohjan ja hitsasin myös propun jengaosan pohjaan kiinni. ( uutta pohjaa ei raaskinut ostaa kun makso yli 300e). öljypumpun ketju oli myös löysällä mutta samassa selvisi että sille on säätö, eli edestä katsottuna vasemman pumpun kiinnitys pultin alta(mikä oli myös tippunut) voi kuusiokololla säätää ketjun kireyden...sitten ei muutakuin putsaten kaikki paikat ja kaikki pultit kunnolla kiinni, uus pohjan tiiviste (43e marmorilta) ja uus ropun tivari ja matka taas jatkuu eli tämä vaan vinkiksi kaikille m60,m62,m73 omistajille, irroittakaa pohja, kattokaa öljypohja tarkasti ja kiristäkää kaikki mitä on kiristettävissä
                          1966 Dodge Monaco
                          1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                          EX:1994 BMW 750 IA e38
                          EX:1994 BMW 740 IA e38

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Tänään pitäis kans öljypohja irrottaa ja tiiviste vaihtaa samalla kun askartelen kiinni uuden ohjaustehostimen pumpun. Pitääpä tarkistaa ö-pumppu ja ketjun kireys.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • jome83
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 103

                              E38 750 kannentiiviste

                              eli kuinka helposti saattaa näissä v12:sissa moottoreissa kannentiiviste mennä ?kun pukkas nesteet pihalle ja kerkes lämmöt nousta punaselle aikasemmin jo oli ongelmaa että ei tullut lämmintä ilmaa sisälle.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by jome83 View Post
                                eli kuinka helposti saattaa näissä v12:sissa moottoreissa kannentiiviste mennä ?kun pukkas nesteet pihalle ja kerkes lämmöt nousta punaselle aikasemmin jo oli ongelmaa että ei tullut lämmintä ilmaa sisälle.
                                Todella harvinaista että menee, mutta jos oikein kunnolla keitelty, niin sitten ehkä. Katso ensimmäiseksi öljyjen kunto. Jos harmaata, niin voit olla varma että kannentiiviste on mennyt. Silloin ei myöskään pidä käyttää moottoria!

                                Muutoin suosittelisin korjaamaan keittämisen aiheuttaneen vian ja katsomaan pysyvätkö nesteet sisällä. Suosittelen käymään järjestelmän erittäin huolellä läpi, koska jos kone on päässyt keitäämään, paineet ovat voineet karata liian ylös ja uusia vuotokohtia on saattanut ilmaantua. Eli ensiksi pitää selvittää järjestelmän yleiskunto, jottei erehdytä luulemaan kannentiivisteen menneen, kun kone keittää korjauksista huolimatta. Jos esimerkiksi vesipumpun tiiviste on mennyt keittämisen seurauksena, sitä kautta järjestelmään menee ilmaa ja kone keittää jälleen kerran, vaikka alkuperäinen vika olisi ollut esimerkiksi termostaatissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎