Suosittelen vaihtamaan uuteen kun tuota Vesiventtiili lämmityksellä pakettia saa uutena hintaan n. 150€ schmiedmann:lta
Saa vai? Miten minulla näyttää vuosimallista riippuen vesiventtiilille hintaa 308,- tai 408,-?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Saa vai? Miten minulla näyttää vuosimallista riippuen vesiventtiilille hintaa 308,- tai 408,-?
KL:stä paketti maksaa muistaakseni n. 320€, että mistähän lienee porukka löytänyt tuota halvemmalla? :think Schmiedmann tarjoaa varaosanumerolla myös tuollaista +300€ hintaista osaa.
On hyvä pitää mielessä, että e39:ssä vesiventtiilien yhteydessä ei välttämättä ole pumppua, jolloin pelkkien venttiilien hinta on yleensä edullisempi. E38:ssa on tietääkseni kaikissa malleissa sähköinen kiertovesipumppu, joka nostaa paketin hintaa. Näitä ei siis parane sekoittaa keskenään.
Mikä on kuvassa oleva valkoinen liitin? Ilmeisesti siinä pitäisi olla joku rele?
Auto on e38 740i manuaali vm.5/94. Kuva on otettu konehuoneesta mustan rele/sulakepoksin alta. Autossa ei ole mitään vikaa. Mielenkiinnosta kyselen.
Huomasin vesireijän puhdistuksen yhteydessä.
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
Onhan noita manuaaleja aina välillä kaupankin. Ehkä se halvin ja varmin vaihtoehto ostaa suorilla sellainen. En lähtisi sorkkimaan tilalle.
Jos laukeaa, niin vakuutusyhtiön piikkiin huoltamolle, edellyttäen hinausvakuutusta
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
Tästä on aina välillä juttua, mutta yleinen konsensus lienee se, että manuaalivaihteisto ei ole mikään optimaalinen vaihtoehto E38:ssa. Ne harvat omistajat joilla sellainen on ollut, ovat raportoineet suuremmista kulutuslukemista kuin automaattivaihteiset ja kytkinrempat ovat jo sinällään aika arvokkaita ja manuaalivaihteisessa autossa se tulee joka tapauksessa eteen.
Sitä automaattia on sinällään turha pelätä, koska eivät ne todellisuudessa ole niin vikaherkkiä kuin annetaan ymmärtää. Valitettavasti aina niistä vikatapauksista huudellaan kovaan ääneen ympäri internetiä, mutta hyvin toimivista tapauksista ollaan hiljaa. Jos sitten itselle osuisi se huono yksilö, niin laatikon korjaaminen maksaa n. 2,5-3 t€, mutta sen jälkeen voi kokolailla huolettomin mielin ajaa ainakin seuraavat 250 tkm vailla laatikko-ongelmia.
Automaattivaihteisille autoille tyypillistä on se, ettei niitä parane hinata ja jos joutuukin hinaamaan, niin se maksimietäisyys taisi olla jotain 100 km luokkaa ja 60 km/h nopeudella. Itse en kuitenkaan tuollaista lähtisi yrittämään, vaan mieluummin tilaisin sen hinausauton ja järjestäisin autoni haluamaani paikkaan. Jos ei ole hinausvakuutusta, niin paska juttu, mutta silti paljon edullisempaa kuin rikkoa laatikko.
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
Jos sulla laatikko hajoo niin ettei enää liiku mihinkää ni eikö se ole yksi lysti hinaako vai ei, ei tän ikäseen autoon kannata juuri korjata vaan vaihtaa ehjä tilalle.
Manuaalikonversiossa taas ei paljoa ole järkeä.
Ja toi on taas perus essonbaarijuttuja että 750 käy 6 pytyllä pintakaasulla
Kyllä siinä on silloin jotain vikaa ja pahasti.
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
Älä murehdi sitä automaattia. Ei ne nyt niin yleisesti hajoa, kukaan vain ei tule sanomaan kappas kun vieläkin toimii vaan vain viasta valitetaan.
Pitäisi oikeastaan tehdä joku polli kuinka monella automaatti hajonnut.
Tuo että käy kuudella tarkoittaa sitä että toinenpuoli koneesta ei käy pienellä kaasulla kun jotain on rikki. Eikä taida edes kulutusta vähentää
KL:stä paketti maksaa muistaakseni n. 320€, että mistähän lienee porukka löytänyt tuota halvemmalla? :think Schmiedmann tarjoaa varaosanumerolla myös tuollaista +300€ hintaista osaa.
On hyvä pitää mielessä, että e39:ssä vesiventtiilien yhteydessä ei välttämättä ole pumppua, jolloin pelkkien venttiilien hinta on yleensä edullisempi. E38:ssa on tietääkseni kaikissa malleissa sähköinen kiertovesipumppu, joka nostaa paketin hintaa. Näitä ei siis parane sekoittaa keskenään.
740 "vesilaturilla" latauksen merkkivalo palaa himmeesti välillä kirkkaammin lataa kuitenkin oikein 14,4 +- jotain. Onko joku maattovika vai mikä ihime?
Comment