Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by Rantakirppu View Post
    Miten omissa 20" Alpinoissa on keskiö aivan erilainen? onko niitä saanut useallakin eri versiolla???

    Itsellä on 740d ja siinä on FK:n säädettävä alusta ja toinen etuiskari aika huono.
    Onko täällä tietoa saako ostettua 1 uutta tai edes edes pelkkiä etuiskareita, tai voiko noita jotenki korjata?
    suosittelen lämpymasti rallyraceen lähestymistä iskarin suhteen!!

    saat toimivan iskarin sinne toloppaan ja edullisesti.
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • _charger-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 380
      • Helsinki

      Originally posted by peto2 View Post
      onko puhallin pitänyt vikinää?
      ei minkään näköstä, pelannut moitteetta yli vuoden mitä auto mulla ollut ja melkein jokapäiväisessä ajossa...
      1966 Dodge Monaco
      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

      EX:1994 BMW 750 IA e38
      EX:1994 BMW 740 IA e38

      Comment

      • Rantakirppu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 504
        • Keski-Pohjanmaa

        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        suosittelen lämpymasti rallyraceen lähestymistä iskarin suhteen!!

        saat toimivan iskarin sinne toloppaan ja edullisesti.
        Kiitos vinkistä. Pitääpä ottaa yhteyttä.
        Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

        Comment

        • _charger-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 380
          • Helsinki

          noo löytyhä taas ettimäl tost puhaltimest juttua.. kaipa se pitää sulake katella ja sen jälkeen tonkia moottori räpylään tuolta taulun alta...
          1966 Dodge Monaco
          1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

          EX:1994 BMW 750 IA e38
          EX:1994 BMW 740 IA e38

          Comment

          • Jukkis30
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 377
            • Oulu

            Mulla ainaki kerran on sulakkeen polttanu just tolla puhalluksella

            Comment

            • MetalmaN
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 73
              • Raahe

              Siinä lämppärin moottorissa on kiinni tuollanen osa.


              ( Resistor blower unit)
              Vika voi olla siinäkin. Pitänee itse tilailla tuo kohtapuolin kun ei tuo puhaltimen hiilien vaihto auttanut..

              E bayssa oli muuten tarvikkeena vastaava uusi osa alle 40 eur..
              Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by Rantakirppu View Post
                Kiitos vinkistä. Pitääpä ottaa yhteyttä.
                itellä ei kestänyt iskarit takana millään. ostin sieltä simmatut tolopat oikeilla "paineilla" ja makso parisataa ja pelaa!

                kontissa paljon painoa koko-ajan niin sentakia meni iskareit.
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • _charger-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 380
                  • Helsinki

                  sulaske sieltä oli juu poksahtanut, orkkis 30a...pitää kuitenkin tonkia motti esille ja tutkia/rasvailla tos kesällä kun on toinen auto käytös..
                  1966 Dodge Monaco
                  1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                  EX:1994 BMW 750 IA e38
                  EX:1994 BMW 740 IA e38

                  Comment

                  • H.Aulakoski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 336
                    • Oulu

                    Originally posted by H.Aulakoski View Post
                    Niin tähän kysyisin, että onko tullut vastaan mitään jälkimarkkinaohjainkortteja, jonka vois kätevästi vaihtaa alkuperäisen tilalle? Mielelläänhän sitä ei koko webastoa vaihtaisi.
                    Miten on et pystyykö webaston vikakoodeja lukemaan konehuoneen diagnostiikkapistokkeesta vai pitääkö koko webasto kaivaa esille?
                    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by H.Aulakoski View Post
                      Miten on et pystyykö webaston vikakoodeja lukemaan konehuoneen diagnostiikkapistokkeesta vai pitääkö koko webasto kaivaa esille?
                      Pystyy lukemaan.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • _charger-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2011
                        • 380
                        • Helsinki

                        onkos kellään ollut tälläst: kun auton laittaa kylmänä käyntiin( tekee joskus lämpimänäkin) ja kääntää rattia niin luiston eston valo rupee palamaan? sammuttaa virrat, antaa hetken olla ja uudestaan käyntiin ja kääntää niin ei enää pala, ei tosiaan syty jos kone lämmin... varmaan jotenkin liittyy servotroniccin anturiin?? vikakoodeja ei nyt äkkisiltään saa luettua
                        1966 Dodge Monaco
                        1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                        EX:1994 BMW 750 IA e38
                        EX:1994 BMW 740 IA e38

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Jos autossa DSC niin ohjauskulma-anturia veikataan, sekun on siinä rattiakselin välissä.
                          Tai vaihtoehtoisesti joku abs anturin johto pätkii kun kääntää mutta luulisi pätkivän useamminkin sitten.

                          Ohjauskulma anturi pitäisi löytyä varastosta jos tarvetta.
                          Vikakoodit eka selvitykseen tosiaan.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • pelti kiinni
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 72

                            Niitä tukivarsia ja jos jonkinnäköisiä heloja olisi menossa vaihtoon.
                            Enemmän edestä, jotain takaakin.
                            740 iA 4/1997

                            Huollon "poikien" kanssa mietimme, ostavatko peruslaadukkaita osia Suomesta *1) , vai tilaanko netistä sellaisen paketin *2) , mistä täällä foorumilla jossain on ollut puhetta ?

                            *1) vain sen verran mitä minimissään on tarvetta
                            *2) sis. osia, mitkä nyt siinä samalla jokatapauksessa voi vaihtaa (?)

                            Missä ? En ole oikein hyvä foorumin hakusanojen kanssa. Jokin saksalainen toimittaja kait oli varsin kilpailukykyinen toimittamaan järkevän paketin, järkevään hintaan.

                            Avustanne kiittäen , t. ' pe ki '

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by pelti kiinni View Post
                              Niitä tukivarsia ja jos jonkinnäköisiä heloja olisi menossa vaihtoon.
                              Enemmän edestä, jotain takaakin.
                              740 iA 4/1997

                              Huollon "poikien" kanssa mietimme, ostavatko peruslaadukkaita osia Suomesta *1) , vai tilaanko netistä sellaisen paketin *2) , mistä täällä foorumilla jossain on ollut puhetta ?

                              *1) vain sen verran mitä minimissään on tarvetta
                              *2) sis. osia, mitkä nyt siinä samalla jokatapauksessa voi vaihtaa (?)

                              Missä ? En ole oikein hyvä foorumin hakusanojen kanssa. Jokin saksalainen toimittaja kait oli varsin kilpailukykyinen toimittamaan järkevän paketin, järkevään hintaan.

                              Avustanne kiittäen , t. ' pe ki '
                              TÄSSÄ, ole hyvä!

                              Suosittelen vaihtamaan kaikki tukivarret, jos niiden iästä tai kunnosta ei ole varmuutta. Muutoin joudut yhtenään vaihtamaan tukivarsia ja ravaamaan jatkuvasti nelipyöräsuuntauksissa. Paljon helpompaa ja kokonaisuuden kannalta järkevintä on vaihtaa kaikki nivelet ja sitten käydä suuntauttamassa auto kerralla kuntoon. Moni on kokeillut vaihtaa yksittäin tukivarsia sillä tuloksella, että niitä saa vaihtaa sitten kuukausittain ja tänä aikana yleensä renkaitakin alkaa kulua, koska ohjauskulmat ovat jatkuvasti pielessä.

                              Eteen siis suorat alatukivarret, reaktiotangot, raidetangon päät ja niiden keskitanko, koiranluut ja tarpeen mukaan myös vakaajatangon kumit. Laakerien kunto kannattaa tsekata samalla.

                              Taakse myös suosittelen vaihtamaan kaikki nivelet, tosin jostakin kumman syystä kaikissa omistamissani seiskoissa ovat ne "etummaiset" tukivarret olleet yleensä kohtuullisen hyvässä kunnossa. Sen sijaan ne bumerangin muotoiset takaylätukivarret ovat lähes aina vaihtokunnossa kuin myös narinahelat. Jos haluaa pelata varman päälle, niin vaihda molemmat ylätukivarret, narinahelat, integral linkit ja koiranluut.

                              Comment

                              • _charger-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2011
                                • 380
                                • Helsinki

                                Originally posted by Supa View Post
                                Jos autossa DSC niin ohjauskulma-anturia veikataan, sekun on siinä rattiakselin välissä.
                                Tai vaihtoehtoisesti joku abs anturin johto pätkii kun kääntää mutta luulisi pätkivän useamminkin sitten.

                                Ohjauskulma anturi pitäisi löytyä varastosta jos tarvetta.
                                Vikakoodit eka selvitykseen tosiaan.
                                tänään ei taas palanut kertaakaan! vasemmassa pyörän anturin johdossa on kyllä nirhauma...kävin jo varuiks ostaa anturin schmiedmannilt.. autossa on dsc...
                                1966 Dodge Monaco
                                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                                EX:1994 BMW 750 IA e38
                                EX:1994 BMW 740 IA e38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎