Kun nyt taas on pitkästä aikaa tällä päässyt liikenteeseen niin normiajossa ~puolet noista vaihteista tuntuvat turhilta 2, 4 & 6 ovat hyviä jos ei ole kiirettä vaan ajaa tyylillä, kyllä se V12 kuulostaa hienolta alakierroksilla.
Jos maisemaa sitten pitää vaihtaa nopeasti niin 1-5 tuntuvat sopivilta, tosin 2:n jälkeen alkavat nuo sakkorajat paukkumaan Suomessa. Loput on kai sitten näitä "ylivaihteita".
Olisi hauska kokeilla joskus myös automaattia ja sen sopivuutta autoon.
Ajoin sen silloin meetingissä. Osoitti että manuaali laatikolla ihan normi e31 850 on ihan eri kun automaatti. Eli ei paljon eroa edes csi malliin..taajamaalueella ainakaan.
Tykkään tuosta väristä todella paljon, vaihtasin heti tuon mustan tollaseen jos ois mahdollista. Sisustan vaaleenharmaat muovit ei oikein kauheesti innosta. Olis hyvä kun oisivat jo tuolloin hoksanneet kontrastivärit.
Olikohan niin että 2010 syksyllä näin tämän kasi miitissä Hämeenlinnassa. Silloin oli hienossa kunnossa vanhemmalla miehellä joka oli käynyt tällä pari vuotta aijemmin Saksassa asti E31 tapaamisessa. Varmaan ainut kuka Suomesta asti käynyt omalla E31 bemarillaan Saksan miiteissä.
Toivottavasti saat ja jaksat laittaa auton entiseen ryhtiinsä. Tälle oli jo käymässä niinkuin hyvin monelle muullekkin E31 BMW:lle.
Tänään ja eilen sitten pääsi hiukan tutkimaan mitä sitä tulikaan ostettua.
Onhan tuolla hiukan ollut tapahtumia viimeisellä omistajalla.
On ajettu liikennekäytöstä poistettuna, väärillä kilvillä, anastettu kerran jne..
Ylättävän hyvä ryhti vielä säilynyt ja osat kuitenkin paikallaan. Huoltokirja, työkalut jne löytyy kaikki.
Takakyljessä on lommo ja pitää sen takia peltisepälle viedä. Kone käy hiukan epätasaisesti, ihan kuin toisella puolella ei olisi ketään kotona. Noo pitää tutkia..tai itse asiassa toiselta puolen ei tule pakokaasua samalla tavalla.
Hinta-laatu oolrait
Onhan tuo vihree väri kasiin hiukan....mutta on siinä sentään kunnon vaihteisto
Kuvia kiinnostuneille tässä.
Olikohan niin että 2010 syksyllä näin tämän kasi miitissä Hämeenlinnassa. Silloin oli hienossa kunnossa vanhemmalla miehellä joka oli käynyt tällä pari vuotta aijemmin Saksassa asti E31 tapaamisessa. Varmaan ainut kuka Suomesta asti käynyt omalla E31 bemarillaan Saksan miiteissä.
Toivottavasti saat ja jaksat laittaa auton entiseen ryhtiinsä. Tälle oli jo käymässä niinkuin hyvin monelle muullekkin E31 BMW:lle.
Tänään ja eilen sitten pääsi hiukan tutkimaan mitä sitä tulikaan ostettua.
Onhan tuolla hiukan ollut tapahtumia viimeisellä omistajalla.
On ajettu liikennekäytöstä poistettuna, väärillä kilvillä, anastettu kerran jne..
Ylättävän hyvä ryhti vielä säilynyt ja osat kuitenkin paikallaan. Huoltokirja, työkalut jne löytyy kaikki.
Takakyljessä on lommo ja pitää sen takia peltisepälle viedä. Kone käy hiukan epätasaisesti, ihan kuin toisella puolella ei olisi ketään kotona. Noo pitää tutkia..tai itse asiassa toiselta puolen ei tule pakokaasua samalla tavalla.
Hinta-laatu oolrait
Onhan tuo vihree väri kasiin hiukan....mutta on siinä sentään kunnon vaihteisto
Itellä ainakin ottaa sen verran koville henkisesti runnoa näitä vaihteita sisään kasissa, että väittäsin jääväni kiihdytyksessä melkein poikkeuksetta automaatille. Siellä voi pian kymmenestä kiihdytyksestä yksi onnistua siten, että automaatti jää. Ilman lukkoperää ykkösen voisi vaikka jättää välistä kokonaan.
Ok. Vähän epäilen kyllä tuota Bimmerforumin tarinaa. Kasia varten minulla kyllä Wokken chippi varattuna ja automaatti, joten joskus tulevaisuudessa vertailupohjaa on. Tosin en voi verrata tuohon Csi:hini.
Juu kyllähän ne jenkit hehkuttamisen osaavat. Tosin jos speksien valossa noita tarkastelee niin selkein ero manuaalin ja automaatin välillä on kiihtyvyys 0-100 joka manuaalilla on ilmoitettu 6.8s ja automaatilla 7.4s. Jos nyt ajattelee että perävälitys on automaatissa vakiona 3.15 ja sen vaihtaa tuohon 3.93 niin pitäisi kyllä noin painavassa autossa ja ainoastaan 4 vaihteisessa automaatissa tuntua selkeästi etenkin tuossa 0-100 vertailussa.
Ei se manuaali olla pidä. Automaatista saa varsin maukkaan lisäämällä siihen tuon 3,93 lukkoperän, jollainen minulla on muuten myös hankittuna. Lisäksi kun siihen vielä sen jälkeen lisäisi wokken chipin niin bimmerforumilla väittävät automaatin olevan tämän jälkeen manuaalia nopeampi. Mieluummin minä automaatilla ajelisin. Se on yksilöstä kiinni enemmän.
Ok. Vähän epäilen kyllä tuota Bimmerforumin tarinaa. Kasia varten minulla kyllä Wokken chippi varattuna ja automaatti, joten joskus tulevaisuudessa vertailupohjaa on. Tosin en voi verrata tuohon Csi:hini.
Ei kummastakaan tietoa, mutta haet kai nykyisen tilalle manuaalia? Pelti kiiltää kuvissa, mutta putkenpäät ovat yhtä jäätävät kuin omani Csi:ssä .
Ei se manuaali olla pidä. Automaatista saa varsin maukkaan lisäämällä siihen tuon 3,93 lukkoperän, jollainen minulla on muuten myös hankittuna. Lisäksi kun siihen vielä sen jälkeen lisäisi wokken chipin niin bimmerforumilla väittävät automaatin olevan tämän jälkeen manuaalia nopeampi. Mieluummin minä automaatilla ajelisin. Se on yksilöstä kiinni enemmän.
Leave a comment: