Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • algernon
    replied
    Kun nyt taas on pitkästä aikaa tällä päässyt liikenteeseen niin normiajossa ~puolet noista vaihteista tuntuvat turhilta 2, 4 & 6 ovat hyviä jos ei ole kiirettä vaan ajaa tyylillä, kyllä se V12 kuulostaa hienolta alakierroksilla.

    Jos maisemaa sitten pitää vaihtaa nopeasti niin 1-5 tuntuvat sopivilta, tosin 2:n jälkeen alkavat nuo sakkorajat paukkumaan Suomessa. Loput on kai sitten näitä "ylivaihteita".

    Olisi hauska kokeilla joskus myös automaattia ja sen sopivuutta autoon.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jep, jori tämä on se kje21:n vanha, Porista mies.
    Ajoin sen silloin meetingissä. Osoitti että manuaali laatikolla ihan normi e31 850 on ihan eri kun automaatti. Eli ei paljon eroa edes csi malliin..taajamaalueella ainakaan.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Tykkään tuosta väristä todella paljon, vaihtasin heti tuon mustan tollaseen jos ois mahdollista. Sisustan vaaleenharmaat muovit ei oikein kauheesti innosta. Olis hyvä kun oisivat jo tuolloin hoksanneet kontrastivärit.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Olikohan niin että 2010 syksyllä näin tämän kasi miitissä Hämeenlinnassa. Silloin oli hienossa kunnossa vanhemmalla miehellä joka oli käynyt tällä pari vuotta aijemmin Saksassa asti E31 tapaamisessa. Varmaan ainut kuka Suomesta asti käynyt omalla E31 bemarillaan Saksan miiteissä.
    Toivottavasti saat ja jaksat laittaa auton entiseen ryhtiinsä. Tälle oli jo käymässä niinkuin hyvin monelle muullekkin E31 BMW:lle.
    Jep, jori tämä on se kje21:n vanha, Porista mies.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by MYM5 View Post
    Tänään ja eilen sitten pääsi hiukan tutkimaan mitä sitä tulikaan ostettua.

    Onhan tuolla hiukan ollut tapahtumia viimeisellä omistajalla.

    On ajettu liikennekäytöstä poistettuna, väärillä kilvillä, anastettu kerran jne..

    Ylättävän hyvä ryhti vielä säilynyt ja osat kuitenkin paikallaan. Huoltokirja, työkalut jne löytyy kaikki.

    Takakyljessä on lommo ja pitää sen takia peltisepälle viedä. Kone käy hiukan epätasaisesti, ihan kuin toisella puolella ei olisi ketään kotona. Noo pitää tutkia..tai itse asiassa toiselta puolen ei tule pakokaasua samalla tavalla.

    Hinta-laatu oolrait

    Onhan tuo vihree väri kasiin hiukan....mutta on siinä sentään kunnon vaihteisto

    Kuvia kiinnostuneille tässä.
    Olikohan niin että 2010 syksyllä näin tämän kasi miitissä Hämeenlinnassa. Silloin oli hienossa kunnossa vanhemmalla miehellä joka oli käynyt tällä pari vuotta aijemmin Saksassa asti E31 tapaamisessa. Varmaan ainut kuka Suomesta asti käynyt omalla E31 bemarillaan Saksan miiteissä.
    Toivottavasti saat ja jaksat laittaa auton entiseen ryhtiinsä. Tälle oli jo käymässä niinkuin hyvin monelle muullekkin E31 BMW:lle.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Lukemaan vikakoodit sieltä ensin, vikatilassa käy vaan puolella koneesta.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Käyntiongelmia lähtisin etsimään heti bensapumpuista...releistä ohjaamalla ja sitten muista komponenteista jos ei löydy näistä.

    Kaduttaa kaikki aika mitä hukkasin ennenkuin löytyi vika omasta.

    Leave a comment:


  • MYM5
    replied
    Tänään ja eilen sitten pääsi hiukan tutkimaan mitä sitä tulikaan ostettua.

    Onhan tuolla hiukan ollut tapahtumia viimeisellä omistajalla.

    On ajettu liikennekäytöstä poistettuna, väärillä kilvillä, anastettu kerran jne..

    Ylättävän hyvä ryhti vielä säilynyt ja osat kuitenkin paikallaan. Huoltokirja, työkalut jne löytyy kaikki.

    Takakyljessä on lommo ja pitää sen takia peltisepälle viedä. Kone käy hiukan epätasaisesti, ihan kuin toisella puolella ei olisi ketään kotona. Noo pitää tutkia..tai itse asiassa toiselta puolen ei tule pakokaasua samalla tavalla.

    Hinta-laatu oolrait

    Onhan tuo vihree väri kasiin hiukan....mutta on siinä sentään kunnon vaihteisto

    Kuvia kiinnostuneille tässä.
    Attached Files
    Last edited by MYM5; 12-10-2020, 05:48.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Samaa täällä kuin Morkailla, tosin itselläni molemmissa E31:ssä on lukkoperä .

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Itellä ainakin ottaa sen verran koville henkisesti runnoa näitä vaihteita sisään kasissa, että väittäsin jääväni kiihdytyksessä melkein poikkeuksetta automaatille. Siellä voi pian kymmenestä kiihdytyksestä yksi onnistua siten, että automaatti jää. Ilman lukkoperää ykkösen voisi vaikka jättää välistä kokonaan.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ok. Vähän epäilen kyllä tuota Bimmerforumin tarinaa. Kasia varten minulla kyllä Wokken chippi varattuna ja automaatti, joten joskus tulevaisuudessa vertailupohjaa on. Tosin en voi verrata tuohon Csi:hini.
    Juu kyllähän ne jenkit hehkuttamisen osaavat. Tosin jos speksien valossa noita tarkastelee niin selkein ero manuaalin ja automaatin välillä on kiihtyvyys 0-100 joka manuaalilla on ilmoitettu 6.8s ja automaatilla 7.4s. Jos nyt ajattelee että perävälitys on automaatissa vakiona 3.15 ja sen vaihtaa tuohon 3.93 niin pitäisi kyllä noin painavassa autossa ja ainoastaan 4 vaihteisessa automaatissa tuntua selkeästi etenkin tuossa 0-100 vertailussa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ei se manuaali olla pidä. Automaatista saa varsin maukkaan lisäämällä siihen tuon 3,93 lukkoperän, jollainen minulla on muuten myös hankittuna. Lisäksi kun siihen vielä sen jälkeen lisäisi wokken chipin niin bimmerforumilla väittävät automaatin olevan tämän jälkeen manuaalia nopeampi. Mieluummin minä automaatilla ajelisin. Se on yksilöstä kiinni enemmän.
    Ok. Vähän epäilen kyllä tuota Bimmerforumin tarinaa. Kasia varten minulla kyllä Wokken chippi varattuna ja automaatti, joten joskus tulevaisuudessa vertailupohjaa on. Tosin en voi verrata tuohon Csi:hini.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ei kummastakaan tietoa, mutta haet kai nykyisen tilalle manuaalia? Pelti kiiltää kuvissa, mutta putkenpäät ovat yhtä jäätävät kuin omani Csi:ssä .
    Ei se manuaali olla pidä. Automaatista saa varsin maukkaan lisäämällä siihen tuon 3,93 lukkoperän, jollainen minulla on muuten myös hankittuna. Lisäksi kun siihen vielä sen jälkeen lisäisi wokken chipin niin bimmerforumilla väittävät automaatin olevan tämän jälkeen manuaalia nopeampi. Mieluummin minä automaatilla ajelisin. Se on yksilöstä kiinni enemmän.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Tähän samaan hengenvetoon vielä onkohan tästä autosta kenelläkään mitään tietoa? Saati tuosta yrityksestä?

    http://www.nettiauto.com/bmw/850/7262170
    Ei kummastakaan tietoa, mutta haet kai nykyisen tilalle manuaalia? Pelti kiiltää kuvissa, mutta putkenpäät ovat yhtä jäätävät kuin omani Csi:ssä .

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Tähän samaan hengenvetoon vielä onkohan tästä autosta kenelläkään mitään tietoa? Saati tuosta yrityksestä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎