BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Toiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.
-
Ääni MK Motorsportille. Jotenkin pelkistettynä muotoiluna passaa tähän korimalliin hyvin, ja itse pidän leveistä huulivanteista.Originally posted by mikae34 View PostKuviahan on aina kiva katsoa joten kertokaapa muut mielipiteenne kumpi on parempi. Pahoittelen kuvien kännykkälaatua mutta kaippa niistä selvän saa silti.
Vai
Minä en osaa sanoa ja livenä aina erilainen kuin kuvissa. Hieman olen kuitenkin enemmän kallellaan noiden MK motorsporttien suuntaan kuitenkin enkä vähiten niiden loistavien speksien takia.
Leave a comment:
-
Kuviahan on aina kiva katsoa joten kertokaapa muut mielipiteenne kumpi on parempi. Pahoittelen kuvien kännykkälaatua mutta kaippa niistä selvän saa silti.
Vai
Minä en osaa sanoa ja livenä aina erilainen kuin kuvissa. Hieman olen kuitenkin enemmän kallellaan noiden MK motorsporttien suuntaan kuitenkin enkä vähiten niiden loistavien speksien takia.
Leave a comment:
-
Jos ei olisi tuonti ulkomailta vapautunut, edes tuolla surkealla tavalla millä se toteutui, olisi BMW harrastaminen tässä maassa edelleen hinnat alkaen mallien tai korinvaihto autojen varassa.Originally posted by 928 GTS View PostVeholla oli tosiaan politiikka, joko omasta halusta tai DB:n pakottamana, jossa BMW:n hinnan piti olla selkeästi kovempi kun vastaavan Mersun. Tosin Mersujenkin hinnat oli aivan järkyttävät. Oli esim. mahdollista tuoda 560 SEC maahan uutena yksityisenä n. 100 000mk alle Vehon listahinnan vaikka autoverotus oli kaikin tavoin yksityistä tuontia syrjivää. Todennäköisesti 850:sen olisi saanut myös tuotua hyvällä alella verrattuna listahintaan.
Itsellä ollut 19 autoa, (näihin en laske talviautoja vuosien takaa).
Jos noista laskee niin suomi-autoja ollut E30 316, E30 318i, E30 316/325i, E31 850iA, E31 850iA tuotu -94 suomeen, Porsche 968, E39 523iA.
Ja mikä olisi ollut noiden E31 hinnat jos ei olisi alkanut niitä tulemaan Saksasta "edullisesti"?
Leave a comment:
-
Veholla oli tosiaan politiikka, joko omasta halusta tai DB:n pakottamana, jossa BMW:n hinnan piti olla selkeästi kovempi kun vastaavan Mersun. Tosin Mersujenkin hinnat oli aivan järkyttävät. Oli esim. mahdollista tuoda 560 SEC maahan uutena yksityisenä n. 100 000mk alle Vehon listahinnan vaikka autoverotus oli kaikin tavoin yksityistä tuontia syrjivää. Todennäköisesti 850:sen olisi saanut myös tuotua hyvällä alella verrattuna listahintaan.
Leave a comment:
-
Bemaristi lehdestä 1/2000.Originally posted by Laku View PostHyvä postaus jori! Ei kyllä päätä huimaa nuo myyntiluvut. Mistä bongasit tuon lehtileikkeen?
Kiitos rekkarista, tarkistan himassa. Epäilen, ettei ole.
Edit: Tuo rekkari on nykyään BMW-535i vm. 1989?
Vuosituhannen vaihteen bemaristit ovat mukavaa luettavaa, ei vielä netissä kaikkea jauhettu.
Paljon juttuja missä mitäkin myyninissä/bongattu/huhuja ja hienosti paneuduttu tekemään juttuja eri mallisarjoista. Ja muutenkin ei ollut vielä tuonti buumi alkanut niin esim.///M sarjan BMW:t olivat todella iso juttu jos jollain sellainen sattui olemaan.
2002 menessä koko jäsen rekisterissä ei ollut yhtään 800-sarjan omistavaa henkilöä.
Muistaakseni 2003 vuotisessa lehdessä kuva motoparkin ratapäiviltä, jossa joku tuonut viinipunaisen 800-sarjan Alpina B12 5.0, auto kuvissa siirtokilvissä.
Tuohon aikaan ei varmasti ole hirveitä Saksassa maksanut, varmasti halvimmillaan tuolloin.
Leave a comment:
-
Hyvä postaus jori! Ei kyllä päätä huimaa nuo myyntiluvut. Mistä bongasit tuon lehtileikkeen?
Kiitos rekkarista, tarkistan himassa. Epäilen, ettei ole.
Edit: Tuo rekkari on nykyään BMW-535i vm. 1989?
Leave a comment:
-
Oliko Laku sulla jo tämä kuvan auton rekkari?

Tässä myyntilukuja 90-luvulta, ei ollut BMW:n myynnissä hurraamista. Hinnoittelu oli Vehon alaisena oli aivan järkyttävää, halusivat että Mersu on ykkönen premium myynnissä heidän katon alla. Onneksi 1995 tuli BMW:lle oma maahantuoja.
Vuonna -94 maksoi E34 518i touring lähes 300 000mk, samalla rahalla sai Volvon 960 3.0 V6 ilmastoinnilla, kumman olisit ottanut silloin...? Ja -95 myytiin kaksi 525i:tä. Alkuperäisten E36 325i:n kappalemäärät varmaan myös aika pieniä. 850iA taisi maksaa 1990 990 000mk ja 750iA 890 000 jos en väärin muista. Siihen aikaan jopa Helsingistä sai sillä rahalla hyvältä paikalta ihan kivan asunnon.
Last edited by jori; 20-09-2016, 04:47.
Leave a comment:
-
Mitä ne nivelet haittaa jos tehtävänä on estää iskaritolppien taipuminen sisäänpäin sitomalla ~saman suuntaiset tolpat toisiinsa sivusuunnassa?Originally posted by Supa View PostNo eihän tossa oo edes sitä pientä ideaa kun on nivelletty. Toki se koristeena menee jos se oli tarkoitus.
Oikeasti jos jotain apuja haluaa korin jäykistämiseen niin pitäisi olla hitsatut eikä tommosella nivelillä.
Leave a comment:
-
Minä en oikein ymmärrä miksi kasiin pitäisi tuollainen poikittaistuki laittaa. Auton kori on varmasti riittävän jäykkä siihen käyttöön mihin tällainen on tarkoitettu.
Leave a comment:
-
Hitsaa itse nivelet kiinni?Originally posted by Supa View PostNo eihän tossa oo edes sitä pientä ideaa kun on nivelletty. Toki se koristeena menee jos se oli tarkoitus.
Oikeasti jos jotain apuja haluaa korin jäykistämiseen niin pitäisi olla hitsatut eikä tommosella nivelillä.
Leave a comment:
-
No eihän tossa oo edes sitä pientä ideaa kun on nivelletty. Toki se koristeena menee jos se oli tarkoitus.Originally posted by Laku View PostTaisin laittaa tämän jo kerran, mutta onko muita kiinnostuneita? Kimppatilaukseen?
http://drift-king.de/shop/bmw-e31-v8...mstrebe-vorne/
Leave a comment:
-
Voi helavatti. Oon unohtanut koko asian. Muuta tehnytkään, kun käynyt mökillä, tosin ne on kakkosmökilläni, jossa olen käynyt vain pari-kolme kertaa.Originally posted by jyrkipes View PostSotken säiettä ja kysyn että kävitkö Laku kesän aikana mökillä?
Muistin just että meillä oli avoimena se hifielementti toimitus.
Soitellaan tässä ennen joulua.
Palaan asiaan!
Leave a comment:
Leave a comment: