Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• O.K.
    replied
    Minuakin kasi alkanut kiinnostaa tänä syksynä. Varmaan 850 ei-CSI automaatti, ihan valikoiman puolesta... Muuta vielä mennään tiedonhankintavaiheessa

Eilen tuli tällainen linkki eteen Facebookin puolella: http://www.250kmh.com/top-10-autot/.
    • 850 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat niin ostoksina kuin jälleenmyyntiarvoltaan mielestäni huonoimpia mitä maastamme löytyy. Listauksessa esiintyvien autojen keskimääräinen myyntiaika on yli 2 vuotta josta ne viettävät ison osan korjaamolla. Vältä näitä autoja viimeiseen asti, paitsi jos olet kyseisen merkin intohimoinen harrastaja." )
    • 840 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia mitä maastamme löytyy alle 10.000 euron luokassa. Näiden autojen haluttavuus, ajettavuus, laatu ja hinta kohtaavat poikkeuksellisen suotuisalla tavalla."

Löytyy toki ihan perustelut: http://www.250kmh.com/home/2016/6/19/bmw-850-cia-1992
    Last edited by O.K.; 03-11-2016, 08:35.

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Originally posted by Onicle View Post
    Tuli noin 600km mittariin kesän aikana ja kyllähän tuolla on mukava ajella.
    Peltorit päässä mukava ajella

Ei kait siinä, kunnon vannetta alle niin kaunis peli

Leave a comment:

• Onicle
    replied
    Laitetaas päivitystä tänne vähän omasta autosta. Ostin auton Heinäkuussa ja siitä lähtien on mun mekaanikko sitä laitellut ja moottorin puolesta alkaa asiat olla kunnossa.

Autoon tehty paljon tiivisteiden, putkien yms vuotojen korjauksia. Öljyä vuoti molempien puolien venttiilikoppien tiivisteestä sekä öljypohjan tiivisteestä, jäähdytysnestettä katosi lohkojen välissä olevasta putkesta (hankala vuoto tunnistaa kun ei jätä mitään lätäkköä allensa), sytytyspuolen osia vaihdettu, mm. tulpista pari oli pimeänä. Bensaputket vaihdettiin koneelle myös kun olivat aika haparaa. Seuraavana pitäisi alustasta kuluvaa osaa vaihtaa, jotta auton saa leimalle. Nyt laitoin auton kuitenkin viikonloppuna talveksi säilöön ja jos keväämmällä jatkaisi vikojen korjauksella. Myllytytin myös maalipinnan, mutta en ole kovin tyytyväinen lopputulokseen eli joutunee tulevaisuudessa maalaamaan.

Tuli noin 600km mittariin kesän aikana ja kyllähän tuolla on mukava ajella.

Leave a comment:

• apche
    replied
    Itse olen sopivaa kasia katsellut jo vuosikausia, aluksi lähinnä haaveillen, mutta nyt alkaa talous olla sillä mallilla että ostan heti kun sopiva tulee eteen. Eli jos täällä joku haluaa luopua hyvinpidetystä ei tunaroidusta kasista järkihintaan, niin laittakaahan yv:tä. Tuo viimeksi linkattu ei tule kysymykseen.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Saas nähdä alkaako mennä? Olen hieman ihmetellyt kun on vuosikausia pitänyt myynnissä kovalla hinnalla ilman tulosta. Pitää olla juuri tietynlainen ostaja joka haluaa juuri tuollaisen auton ja osaa arvostaa tuunauksia. Se on melkein kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Tuntuisi siltä että kasien ostajat arvostavat kaikista eniten alkuperäisyyttä. Vaikka kyseinen Moodyn auto olisi kuinka hyvin rakennettu tahansa niin suurelle osalle se on vain pilattu.
    Olen pitkälti samaa mieltä. Mutta nyt kun hinta alkaa lähentyä kymppiä, uskon että ostaja löytyy. Itse ostaisin, jos ei olisi jo kaksi. Öljyvuotoa sinne oli merkattu :think

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Moody laittoi myyntitiliin (?):

http://www.nettiauto.com/bmw/850/8375259
    Saas nähdä alkaako mennä? Olen hieman ihmetellyt kun on vuosikausia pitänyt myynnissä kovalla hinnalla ilman tulosta. Pitää olla juuri tietynlainen ostaja joka haluaa juuri tuollaisen auton ja osaa arvostaa tuunauksia. Se on melkein kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Tuntuisi siltä että kasien ostajat arvostavat kaikista eniten alkuperäisyyttä. Vaikka kyseinen Moodyn auto olisi kuinka hyvin rakennettu tahansa niin suurelle osalle se on vain pilattu.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Orange Beauty

Moody laittoi myyntitiliin (?):

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Kävin lahen extreme show kääntymässä.

Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...
    Oho. Janne siis käyttää yhä Orange Beautya. Mustan rekkari?

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Kävin lahen extreme show kääntymässä.

Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Toiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.
    Jep Rial daytona race. Hankin niihin aikoinaan Wokkelta leveämmät ulkokehät rosterisina. Ne ovat siis tätä nykyä edessä 9x19 et6 ja takana 10,5x19 et13. Melko hyvät speksithän niissäkin siis on. Edessä saisi olla vielä puoli tuumaa leveämpi ulkokehä jolloin se olisi 9,5x19 et:n ollessa noin 0. Tällöin se natsaisi paremmin takavanteen kanssa suhteessa kaariin. Nyt se jää vielä aavistuksen ujoksi.

Siitä huolimatta yhtä hyvään istuvuuteen niillä ei mielestäni pääse kuin noilla MK:lla. Nuo ovat kyllä niin hyvät spekseiltään kuin olla ja voi. Edessä 9,5x18 et5 ja takana 11x18 et21. Vanteet asettuvat identtisesti kariin nähden edessä ja takana ja pystyy käyttämään kunnon renkaitakin vielä! Hankin niille tänä kesänä uudet Hankook ventus S1 evo 2 renkaat koossa 245/40 ja 285/35. Näkymä etenkin hieman kauempaa takaa on melkoisen muhkea! Lisäksi on sopivasti vielä profiiliakin vanteen ja tienpinnan välissä. Eikä missään tilanteessa tuo 285 ota kiinni vaikka tässäkin autossa on madallusta. Stance on itse asiassa melko herkullinen noilla H&R:n jousilla.

Olen kyllä itsekin samalla kannalla tässä asiaa mietittyäni että kyllä nuo MK:t ovat paremmat.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Toiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.

Leave a comment:

• PatarautaE34
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Kuviahan on aina kiva katsoa joten kertokaapa muut mielipiteenne kumpi on parempi. Pahoittelen kuvien kännykkälaatua mutta kaippa niistä selvän saa silti.

Vai

Minä en osaa sanoa ja livenä aina erilainen kuin kuvissa. Hieman olen kuitenkin enemmän kallellaan noiden MK motorsporttien suuntaan kuitenkin enkä vähiten niiden loistavien speksien takia.
    Ääni MK Motorsportille. Jotenkin pelkistettynä muotoiluna passaa tähän korimalliin hyvin, ja itse pidän leveistä huulivanteista.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Kuviahan on aina kiva katsoa joten kertokaapa muut mielipiteenne kumpi on parempi. Pahoittelen kuvien kännykkälaatua mutta kaippa niistä selvän saa silti.

Vai

Minä en osaa sanoa ja livenä aina erilainen kuin kuvissa. Hieman olen kuitenkin enemmän kallellaan noiden MK motorsporttien suuntaan kuitenkin enkä vähiten niiden loistavien speksien takia.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Veholla oli tosiaan politiikka, joko omasta halusta tai DB:n pakottamana, jossa BMW:n hinnan piti olla selkeästi kovempi kun vastaavan Mersun. Tosin Mersujenkin hinnat oli aivan järkyttävät. Oli esim. mahdollista tuoda 560 SEC maahan uutena yksityisenä n. 100 000mk alle Vehon listahinnan vaikka autoverotus oli kaikin tavoin yksityistä tuontia syrjivää. Todennäköisesti 850:sen olisi saanut myös tuotua hyvällä alella verrattuna listahintaan.
    Jos ei olisi tuonti ulkomailta vapautunut, edes tuolla surkealla tavalla millä se toteutui, olisi BMW harrastaminen tässä maassa edelleen hinnat alkaen mallien tai korinvaihto autojen varassa.
    Itsellä ollut 19 autoa, (näihin en laske talviautoja vuosien takaa).
    Jos noista laskee niin suomi-autoja ollut E30 316, E30 318i, E30 316/325i, E31 850iA, E31 850iA tuotu -94 suomeen, Porsche 968, E39 523iA.
    Ja mikä olisi ollut noiden E31 hinnat jos ei olisi alkanut niitä tulemaan Saksasta "edullisesti"?

Leave a comment:

• 928 GTS
    replied
    Veholla oli tosiaan politiikka, joko omasta halusta tai DB:n pakottamana, jossa BMW:n hinnan piti olla selkeästi kovempi kun vastaavan Mersun. Tosin Mersujenkin hinnat oli aivan järkyttävät. Oli esim. mahdollista tuoda 560 SEC maahan uutena yksityisenä n. 100 000mk alle Vehon listahinnan vaikka autoverotus oli kaikin tavoin yksityistä tuontia syrjivää. Todennäköisesti 850:sen olisi saanut myös tuotua hyvällä alella verrattuna listahintaan.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎