BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jx166
    replied
    5% vuodessa

    Ferrareista sanotaan, että 5% auton arvosta pitää vuosittain laskea huoltoihin ja korjauksiin, siis joka vuodelle laskettuna. E31 voittaa prosenteissa Ferrarin, ei ehkä riitä 5%. Kai kaikissa harrasteautoissa pitää ostohetkellä tietää, että joka vuosi pitää tehdä jotain, jos haluaa ylläpitää hyvänä.

    Valtava hyöty kyllä olisi jos osaisi itse tehdä jotain, mutta ei viitsi harjoitella näin "arvokkaalla" autolla. Ihmisen arvoasteikkoa kuvaa se, että kesällä pidän kaksi-kolme kertaa kalliimpaa, uudempaa autoa kadulla ja kasia tallissa - logiikka :think?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Tietyllä tavalla tällainen auto antaa arkeen pienen pakotien kaiken keskelle tarjoten ajajalleen joka kerta yhtä hienon nostalgiatripin vanhaan hyvään kulta aikaan kun autoissa soi Sandran "In the heat of the night" ja arki ei ollut ihan niin stressaavaa.
    Osui ja upposi !

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Varovasti uskaltaisin väittää että ostat minkä tahansa yksilön niin laittamista löytyy. Nämä on niin vanhoja autoja ja suurta osaa uskoakseni vaivaa se että ne ovat olleet viimeisen kymmenen vuotta huonolla huolenpidolla. Toisin sanoen moni, joka on uutena näistä haaveillut, on pystynyt ostamaan auton viimein mutta auton ollessa jo siinä vaiheessa sen kymmenen viisitoista vuotta vanha on autoon tullut vikoja joita ei sitten olekaan enää ollut varaa laittaa kuntoon. Auton ylläpidon kustannukset siis ovat olleet ylivoimaiset. Uskoisin että juuri tästä syystä markkinoilla olevat autot ovat suurin osa sellaisia että niistä löytyy kaikenlaista pikkuvikaa ja "patenttiratkaisuja".

    Ei kasi kyllä halpa harrasteauto ole. Yksilölliset osat ovat melkoisen kalliita ja jos haluaa auton hienoon kuntoon, kuten yleensä harrasteauton haluaa, niin pikku pisteosia saa todennäköisesti vaihdella olan takaa ja yhtäkkiä onkin mennyt jo useampi tuhat kaikenlaiseen listaan ja tiivisteeseen ym. Lisäksi bensaa menee ihan perkeleesti pikkurullailussa ja oikeastaan miltei joka kaupunkireissun jälkeen on polttoainemittari hieman pudonnut. Menohaluja ei kuitenkaan samassa suhteessa ole.

    Kuitenkin kaikinpuolin kunnossa oleva yksilö tarjoaa kyllä hienoa fiilistä joka kerta kun sen käynnistää ja lähtee liikenteeseen tauon jälkeen. Tietyllä tavalla tällainen auto antaa arkeen pienen pakotien kaiken keskelle tarjoten ajajalleen joka kerta yhtä hienon nostalgiatripin vanhaan hyvään kulta aikaan kun autoissa soi Sandran "In the heat of the night" ja arki ei ollut ihan niin stressaavaa.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Niin ja ei sitä 850:stä siellä korjaamolla tarvitse seisottaa, jos sen laittaa oston jälkeen kuntoon kun siitä kuitenkin jotain sanomista löytyy Tyypillisistä vioista M70 padassa korjaamot ei tajua hölkäsen pöläystä ja maksat vain heidän arpomisesta turhaa rahaa. Siksi ostajalla olisi syytä pysyä työkalut käsissä edes kohtalaisesti.

    850 on kasassa samoilla ruuveilla kuin muutkin autot ja kun siitä ottaa selvää, niin osaa pitää siitä oikealla tavalla huolta. Sitten ei tarvitse lapin reissulla jännittää turhia.

    840:stä on kokoonpanolinjalla unohtunut pari mukia hihnalle Tiedäppä sitten miksi.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by O.K. View Post
    Minuakin kasi alkanut kiinnostaa tänä syksynä. Varmaan 850 ei-CSI automaatti, ihan valikoiman puolesta... Muuta vielä mennään tiedonhankintavaiheessa

    Eilen tuli tällainen linkki eteen Facebookin puolella: http://www.250kmh.com/top-10-autot/.
    • 850 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat niin ostoksina kuin jälleenmyyntiarvoltaan mielestäni huonoimpia mitä maastamme löytyy. Listauksessa esiintyvien autojen keskimääräinen myyntiaika on yli 2 vuotta josta ne viettävät ison osan korjaamolla. Vältä näitä autoja viimeiseen asti, paitsi jos olet kyseisen merkin intohimoinen harrastaja." )
    • 840 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia mitä maastamme löytyy alle 10.000 euron luokassa. Näiden autojen haluttavuus, ajettavuus, laatu ja hinta kohtaavat poikkeuksellisen suotuisalla tavalla."

    Löytyy toki ihan perustelut: http://www.250kmh.com/home/2016/6/19/bmw-850-cia-1992
    Tervetuloa mukaan ! Olen jo aiemmin lukenut nuo jutut. Mielestäni E31 PITÄÄ olla täysmoottorilla, vaikka V8 on toki vaihtoehto ja lähtökohtaisesti vähän kalliimpi. Väittäisin kuitenkin, että v12 on halutumpi versio.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Minuakin kasi alkanut kiinnostaa tänä syksynä. Varmaan 850 ei-CSI automaatti, ihan valikoiman puolesta... Muuta vielä mennään tiedonhankintavaiheessa

    Eilen tuli tällainen linkki eteen Facebookin puolella: http://www.250kmh.com/top-10-autot/.
    • 850 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat niin ostoksina kuin jälleenmyyntiarvoltaan mielestäni huonoimpia mitä maastamme löytyy. Listauksessa esiintyvien autojen keskimääräinen myyntiaika on yli 2 vuotta josta ne viettävät ison osan korjaamolla. Vältä näitä autoja viimeiseen asti, paitsi jos olet kyseisen merkin intohimoinen harrastaja." )
    • 840 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia mitä maastamme löytyy alle 10.000 euron luokassa. Näiden autojen haluttavuus, ajettavuus, laatu ja hinta kohtaavat poikkeuksellisen suotuisalla tavalla."

    Löytyy toki ihan perustelut: http://www.250kmh.com/home/2016/6/19/bmw-850-cia-1992
    Last edited by O.K.; 03-11-2016, 09:35.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Onicle View Post
    Tuli noin 600km mittariin kesän aikana ja kyllähän tuolla on mukava ajella.
    Peltorit päässä mukava ajella

    Ei kait siinä, kunnon vannetta alle niin kaunis peli

    Leave a comment:


  • Onicle
    replied
    Laitetaas päivitystä tänne vähän omasta autosta. Ostin auton Heinäkuussa ja siitä lähtien on mun mekaanikko sitä laitellut ja moottorin puolesta alkaa asiat olla kunnossa.

    Autoon tehty paljon tiivisteiden, putkien yms vuotojen korjauksia. Öljyä vuoti molempien puolien venttiilikoppien tiivisteestä sekä öljypohjan tiivisteestä, jäähdytysnestettä katosi lohkojen välissä olevasta putkesta (hankala vuoto tunnistaa kun ei jätä mitään lätäkköä allensa), sytytyspuolen osia vaihdettu, mm. tulpista pari oli pimeänä. Bensaputket vaihdettiin koneelle myös kun olivat aika haparaa. Seuraavana pitäisi alustasta kuluvaa osaa vaihtaa, jotta auton saa leimalle. Nyt laitoin auton kuitenkin viikonloppuna talveksi säilöön ja jos keväämmällä jatkaisi vikojen korjauksella. Myllytytin myös maalipinnan, mutta en ole kovin tyytyväinen lopputulokseen eli joutunee tulevaisuudessa maalaamaan.

    Tuli noin 600km mittariin kesän aikana ja kyllähän tuolla on mukava ajella.

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    Itse olen sopivaa kasia katsellut jo vuosikausia, aluksi lähinnä haaveillen, mutta nyt alkaa talous olla sillä mallilla että ostan heti kun sopiva tulee eteen. Eli jos täällä joku haluaa luopua hyvinpidetystä ei tunaroidusta kasista järkihintaan, niin laittakaahan yv:tä. Tuo viimeksi linkattu ei tule kysymykseen.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Saas nähdä alkaako mennä? Olen hieman ihmetellyt kun on vuosikausia pitänyt myynnissä kovalla hinnalla ilman tulosta. Pitää olla juuri tietynlainen ostaja joka haluaa juuri tuollaisen auton ja osaa arvostaa tuunauksia. Se on melkein kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Tuntuisi siltä että kasien ostajat arvostavat kaikista eniten alkuperäisyyttä. Vaikka kyseinen Moodyn auto olisi kuinka hyvin rakennettu tahansa niin suurelle osalle se on vain pilattu.
    Olen pitkälti samaa mieltä. Mutta nyt kun hinta alkaa lähentyä kymppiä, uskon että ostaja löytyy. Itse ostaisin, jos ei olisi jo kaksi. Öljyvuotoa sinne oli merkattu :think

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Moody laittoi myyntitiliin (?):

    http://www.nettiauto.com/bmw/850/8375259
    Saas nähdä alkaako mennä? Olen hieman ihmetellyt kun on vuosikausia pitänyt myynnissä kovalla hinnalla ilman tulosta. Pitää olla juuri tietynlainen ostaja joka haluaa juuri tuollaisen auton ja osaa arvostaa tuunauksia. Se on melkein kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Tuntuisi siltä että kasien ostajat arvostavat kaikista eniten alkuperäisyyttä. Vaikka kyseinen Moodyn auto olisi kuinka hyvin rakennettu tahansa niin suurelle osalle se on vain pilattu.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Orange Beauty

    Moody laittoi myyntitiliin (?):

    http://www.nettiauto.com/bmw/850/8375259

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Kävin lahen extreme show kääntymässä.

    Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...
    Oho. Janne siis käyttää yhä Orange Beautya. Mustan rekkari?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Kävin lahen extreme show kääntymässä.

    Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Toiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.
    Jep Rial daytona race. Hankin niihin aikoinaan Wokkelta leveämmät ulkokehät rosterisina. Ne ovat siis tätä nykyä edessä 9x19 et6 ja takana 10,5x19 et13. Melko hyvät speksithän niissäkin siis on. Edessä saisi olla vielä puoli tuumaa leveämpi ulkokehä jolloin se olisi 9,5x19 et:n ollessa noin 0. Tällöin se natsaisi paremmin takavanteen kanssa suhteessa kaariin. Nyt se jää vielä aavistuksen ujoksi.

    Siitä huolimatta yhtä hyvään istuvuuteen niillä ei mielestäni pääse kuin noilla MK:lla. Nuo ovat kyllä niin hyvät spekseiltään kuin olla ja voi. Edessä 9,5x18 et5 ja takana 11x18 et21. Vanteet asettuvat identtisesti kariin nähden edessä ja takana ja pystyy käyttämään kunnon renkaitakin vielä! Hankin niille tänä kesänä uudet Hankook ventus S1 evo 2 renkaat koossa 245/40 ja 285/35. Näkymä etenkin hieman kauempaa takaa on melkoisen muhkea! Lisäksi on sopivasti vielä profiiliakin vanteen ja tienpinnan välissä. Eikä missään tilanteessa tuo 285 ota kiinni vaikka tässäkin autossa on madallusta. Stance on itse asiassa melko herkullinen noilla H&R:n jousilla.

    Olen kyllä itsekin samalla kannalla tässä asiaa mietittyäni että kyllä nuo MK:t ovat paremmat.

    Leave a comment:

Working...
X