Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Aika rauhallista on koko foorumilla ja E31-harrastajia on niin vähän, ettei ihme, ettei paljoa tapahdu. Omista autoista toive olisi, että Kasi liikkuisi vähän tänä kesänä. Leimattu yli vuosi sitten, joten vanheni viime vuoden lopulla leima taas, mutta on muuten ajokunnossa. Pitäisi akun virtavuoto-ongelma vain vielä selättää. Tosin haaveilen keväällä myös E24 leimaamisesta, saa nähdä....

Juuri kaveri bongasi Järvenpäässä BSB-151:n. Hieno Daytona Violet väri, luovutusilmoitus päällä ja puolalaisen trailerin päällä. Ilmoitus löytyi Puolan sivustolta eli sekin myyty ulkomaille. Samoin TS:n ex-toimarin Mikko Ketosen käytössä ollut MK-100 (1 Suomi-autoista) on myyty huutokaupalla ulkomaille. Eli näitä valuu nyt pois Suomesta....

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Päivää.

Taitaa olla aika rauhallista nykyään täällä kasiosastolla?

Oma on vielä oma, en oo myyny. Saa nähdä, josko kevväämmällä saisi tuon liikenteeseen. Luvattu kyllä on, mutta en usko ennenkuin näen. Viis, kahdeksan tai jotain sinnepäin vuotta tuo nyt etupäässä on lepäillyt.

Noita miittejä joskus tuli järjestettyä. Taisi viimeisin olla sellainen päälle 800-kilometrinen lenkki pitkin poikin Etelä-Suomea. Ketjut lienee helppo kaivaa sen, joka tahtoo, jos kiinnostaa enempi.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by Flamen View Post
    Joskus muinaisina vuosina on muistaakseni järjestetty kasimiittejä, pitäsköhän semmonen kyhätä pystyyn vaikka Lahti Classic motor showhun?
    Vois olla hyvä

Leave a comment:

• Flamen
    replied
    Joskus muinaisina vuosina on muistaakseni järjestetty kasimiittejä, pitäsköhän semmonen kyhätä pystyyn vaikka Lahti Classic motor showhun?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Toki jos ei halua amerikan koneita ja on pudjektia niin olishanse s85 myös hieno sinne, youtubessa se yks semmone projekti on.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Annan äänen vireälle vapari ls moottorille. Se mahtuu sinne, hyvä ääni ja potentiaalia on lähes loputtomasti.

Jos sen ahtaa, niin siitähän se riemu alkaa

Leave a comment:

• Tama
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Eikö 5.4 swäppi olisi mitään vaikka manuaalina?
    Kyllä tehoa olisi hyvä saada se 500-600 ni alkaa luonne muuttumaan

Leave a comment:

• Tama
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Laita siihen Ford 385 ja viritä se tappiin.
    No ei vain. Kehnompaa viritysaihiota teknisesti ja varsinkin taloudellisesti on vaikea löytää. Itse pitäisin täysin alkuperäisenä, mutta Onnea ja menestystä viritykselle
    Nooh, aikoinaan aloitin rakentamaan Peugeotin 505 turbo injectionia ni en jaksa uskoa että tää on mitenkään hankalaa

Leave a comment:

• jaskap
    replied
    Laita siihen Ford 385 ja viritä se tappiin.
    No ei vain. Kehnompaa viritysaihiota teknisesti ja varsinkin taloudellisesti on vaikea löytää. Itse pitäisin täysin alkuperäisenä, mutta Onnea ja menestystä viritykselle
    Last edited by jaskap; 01-09-2023, 22:39. Reason: Jou

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Eikö 5.4 swäppi olisi mitään vaikka manuaalina?

Leave a comment:

• Tama
    replied
    Ei siitä mitään racing vehjettä ole tarkoitus tehdä... kunhan saisi sen verran voimaa että pysyy auto mielenkiintoisena. Mulle se tarkoittaa sitä että autoa pitää sopivasti pelätä ni sillo se pysyy mielenkiintoisena.. Myös S38 tai M62 moottori ahdettuna voisi olla hieno. Ehdotuksia hyvine perusteluineen otetaan vastaan

Mutta pitää tässä rauhassa tuumailla..

Tama
    Last edited by Tama; 30-08-2023, 07:46.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by Tama View Post
    Morjesta,

Mä ostin Joensuusta RAY-998 850 automaatin. Auto on hienossa kunnossa sisältä ja päältä ja ja nyt alkaa pohdinta mitä tuon kanssa teen jatkossa. Koneessa pientä öljyvuotoa öljypohjan tiivisteestä ja perästä kanssa. Ei mitään sen kummempia, ajolleen todella hyvä.

Olen aina tykännyt tuosta korista, mutta tuo voimalinja ei herätä mitään suuria tunteita. Eli raavin tässä päätä ja mietin että oisko se sitten n54 ja 8HP/DCT loota....
    Täällä on ahdettu ja manualisoitu 840, kyllähän siihen autoo luonnetta sai, vakiona aika nykyaikamainen "comfort" auto, erittäin tylsä ainaki omaa makuu. Itse heittäsin sen m70:kyt koneen mäkee sieltä ja jotai tilalle mutta onko kutonen oikea kuitenkaa en tiedä. Autohan on todella painava eli alaväännötön moottori on varmasti aika surkea siinä, konehuone on suhteellisen ahdas pituus suunnassa löytyy tilaa aika kivasti mutta leveys on nafti. Autohan on loistava maantie/moottoritie auto ja tollanen ~500hp v8 onjo ihan kiva siinä mutta eise mikää kikkailuauto ole siltikään, päädyin itse siihen lopputuloksee et ei siitä autosta "sporttista" saa kovinhelposti enkä halua kuitenkaa kaikkea mahdollista raksia siitä pois painon säästön toimesta, se on cruisailu auto. Ostin halvan e46:sen joka on reippaasti yli 500kg kevyempi se onjo lähtökohtasesti paljon parempi radalle/kikkailuu ja jos lipee tolppaa niin ei jää paljoo kaivelee + hyvällä omatunnolla voi leikellä tai raksia osia pois siitä. Myös osia saa lähes ilmasiks vs e31.

Eli mitä koitin sanoa onse et jos haluat siitä jotai kunnon race henkistä autoa niin siihen on pitkämatka, varmaa jollai 1000hp turbo ls koneella siitä saa rajun, mutta ohjaus yms ei vastaa silti sitä henkeä.
    Last edited by mige95; 16-08-2023, 20:22.

Leave a comment:

• sl350
    replied
    Morjesta,

Mä ostin Joensuusta RAY-998 850 automaatin. Auto on hienossa kunnossa sisältä ja päältä ja ja nyt alkaa pohdinta mitä tuon kanssa teen jatkossa. Koneessa pientä öljyvuotoa öljypohjan tiivisteestä ja perästä kanssa. Ei mitään sen kummempia, ajolleen todella hyvä.

Olen aina tykännyt tuosta korista, mutta tuo voimalinja ei herätä mitään suuria tunteita. Eli raavin tässä päätä ja mietin että oisko se sitten n54 ja 8HP/DCT loota....
    Onnittelut.
    Oma mielipiteeni, pidä alkuperäisenä ja nauti autosta sellaisena kuin se on. Uskon että oma mielipiteesi asian suhteen tulee muuttumaan vuosien saatossa👍
    Ps. Itsellä m70/73 projekti menossa.

Leave a comment:

• sl350
    replied
    Morjesta,

Oma mielipiteeni, pidä alkuperäisenä ja nauti autosta sellaisena kuin se on. Uskon että oma mielipiteesi asian suhteen tulee muuttumaan vuosien saatossa👍

Leave a comment:

• Flamen
    replied
    Morjesta,

Onnittelut hankinnasta! Vikapaikkojen korjaus ja kovaa ajoa, toivottavasti ei ole se ylempi öljypohjan tiiviste joka vuotaa :think

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎