BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mige95
    replied
    Täälä kans kasi juuri leimattuna, minulla tehnyt joskus samaa ettei ekalla nouse oikee lamppu ylös, mut tokalla yrittämällä yleensä tulee jo.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    P-J:n kasi olis tuossa oman hallin pihassa odottamassa sopivaa aikaa täräyttää käyntiin ja siitä sit inspection ii huoltoon (perus vuosien seisonnan jälkeinen tarkastus ja nesteiden vaihto). Huollon sijainti on jo sovittu, ajankohta riippuu käynnistyksen ajankohdasta Mutta vähän haistelisin että tälle kesää voisi useammankin kasin saada liikkeelle, ei meinaan ole oikein liikenteessä näkynyt noita vuosiin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kasi meni eilen katsastuksesta läpi heittämällä. No joo, löytyihän sieltä yksi vika, joka ennenkin on takunnut seisonnan jälkeen, mutta nyt ei oikea luukkulamppu noussut lainkaan ja vasemmankin alasmeno takkuili. Eli siitä korjauskehoitus, mutta aina on Kasi mennyt omistuksessani katsastuksesta kuitenkin läpi . Vein auton samaa soittoa foorumillakin vaikuttavan BMW-spesialistin hoitoon, jospa hän löytäisi vian akkujen purkuun. Viime kesänä siis purki akut viikossa ja vikaa etsittiin kyllä minua viisaamman toimesta huolella. Jos tuo vika tulisi kuntoon (+ muutamat pikkujutut, lähinnä sähköön liittyvät) voisi tuolla jopa tänä kesänä vähän ajellakin. Auton kolme (3) viimeistä määräaikaiskatsastusta on nyt siis suoritettu 2012, 2022 ja 2024.

    Csi:ssä on ollut samaa akunpurkausvikaa, mutta kestää kyllä yli 2 vkoa. Täytyy katsoa, mitä sille tehdään, vien vaikka samaan paikkaan, jos selviää tuo Kasin ongelma. Tosin Csi:n "käyttöönottoelvytys" alkanee aikaisintaan ensi vuoden puolella.

    Leave a comment:


  • sl350
    replied
    Originally posted by Flamen View Post

    Kyllähän näitä harrastajia on, niitä pitää vaan kaivella eri alustoilta ( facebook jne ) ja niiden ulkopuolelta

    Monella tuntuu olevan E31 pitkäaikaisparkissa, ja tuommosen +10- vuoden seisomisen jälkeen saattaa motivaation puutteessa olla melko työlästä vanhan kasin elvyttäminen.

    Lykkään lähipäivinä tuonne E31 Finland- facebook ryhmään sekä tänne BCF:fän puolelle kokoontumiskutsun, jos saataisiin vaikka kaksi E31 korista vierekkäin tuonne Lahti Classic Motorshown harrasteparkkiin.

    Tuo BSB-151 olis ollu hieno, aikoinaan oli Daytona Violet E31 hakusessa. Saahan näitä ulkomailta ostettua myös takasinkin päin, hinnat on vaan sitten erilaisia kun suoraan suomesta ostettuna. Mukava juttu on ollu huomata, että E31 korisia ei saa enää alle 15k katsastettuna, eli hinnat on kovastikkin nousussa. Samallahan myös varaosien hinnat nousee yhtenään
    Kyllä on kasin kanssa ahkerasti aikaa vietetty (noh eläkeläisellä on aikaa kunhan vaan kunto kestää) tuli vasta konejumppa tehtyä, ai että käy nätisti. Tänään laiton uudet ftp valot keulille. Viime kesänä tuli museokatsastuksesta leima, hiukan tuli myös ajeltua, noin 30tkm. Nikon teksti tuolla facessa, Lahteen olen tulossa jos kasin laulu ei lakkaa. Olisi tosi mukava tavata muita kasin harrastajia.
    Last edited by sl350; 09-03-2024, 12:59.

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Aika rauhallista on koko foorumilla ja E31-harrastajia on niin vähän, ettei ihme, ettei paljoa tapahdu. Omista autoista toive olisi, että Kasi liikkuisi vähän tänä kesänä. Leimattu yli vuosi sitten, joten vanheni viime vuoden lopulla leima taas, mutta on muuten ajokunnossa. Pitäisi akun virtavuoto-ongelma vain vielä selättää. Tosin haaveilen keväällä myös E24 leimaamisesta, saa nähdä....

    Juuri kaveri bongasi Järvenpäässä BSB-151:n. Hieno Daytona Violet väri, luovutusilmoitus päällä ja puolalaisen trailerin päällä. Ilmoitus löytyi Puolan sivustolta eli sekin myyty ulkomaille. Samoin TS:n ex-toimarin Mikko Ketosen käytössä ollut MK-100 (1 Suomi-autoista) on myyty huutokaupalla ulkomaille. Eli näitä valuu nyt pois Suomesta....
    Kyllähän näitä harrastajia on, niitä pitää vaan kaivella eri alustoilta ( facebook jne ) ja niiden ulkopuolelta

    Monella tuntuu olevan E31 pitkäaikaisparkissa, ja tuommosen +10- vuoden seisomisen jälkeen saattaa motivaation puutteessa olla melko työlästä vanhan kasin elvyttäminen.

    Lykkään lähipäivinä tuonne E31 Finland- facebook ryhmään sekä tänne BCF:fän puolelle kokoontumiskutsun, jos saataisiin vaikka kaksi E31 korista vierekkäin tuonne Lahti Classic Motorshown harrasteparkkiin.

    Tuo BSB-151 olis ollu hieno, aikoinaan oli Daytona Violet E31 hakusessa. Saahan näitä ulkomailta ostettua myös takasinkin päin, hinnat on vaan sitten erilaisia kun suoraan suomesta ostettuna. Mukava juttu on ollu huomata, että E31 korisia ei saa enää alle 15k katsastettuna, eli hinnat on kovastikkin nousussa. Samallahan myös varaosien hinnat nousee yhtenään

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Aika rauhallista on koko foorumilla ja E31-harrastajia on niin vähän, ettei ihme, ettei paljoa tapahdu. Omista autoista toive olisi, että Kasi liikkuisi vähän tänä kesänä. Leimattu yli vuosi sitten, joten vanheni viime vuoden lopulla leima taas, mutta on muuten ajokunnossa. Pitäisi akun virtavuoto-ongelma vain vielä selättää. Tosin haaveilen keväällä myös E24 leimaamisesta, saa nähdä....

    Juuri kaveri bongasi Järvenpäässä BSB-151:n. Hieno Daytona Violet väri, luovutusilmoitus päällä ja puolalaisen trailerin päällä. Ilmoitus löytyi Puolan sivustolta eli sekin myyty ulkomaille. Samoin TS:n ex-toimarin Mikko Ketosen käytössä ollut MK-100 (1 Suomi-autoista) on myyty huutokaupalla ulkomaille. Eli näitä valuu nyt pois Suomesta....

    Leave a comment:


  • P-J
    replied
    Päivää.

    Taitaa olla aika rauhallista nykyään täällä kasiosastolla?

    Oma on vielä oma, en oo myyny. Saa nähdä, josko kevväämmällä saisi tuon liikenteeseen. Luvattu kyllä on, mutta en usko ennenkuin näen. Viis, kahdeksan tai jotain sinnepäin vuotta tuo nyt etupäässä on lepäillyt.

    Noita miittejä joskus tuli järjestettyä. Taisi viimeisin olla sellainen päälle 800-kilometrinen lenkki pitkin poikin Etelä-Suomea. Ketjut lienee helppo kaivaa sen, joka tahtoo, jos kiinnostaa enempi.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Flamen View Post
    Joskus muinaisina vuosina on muistaakseni järjestetty kasimiittejä, pitäsköhän semmonen kyhätä pystyyn vaikka Lahti Classic motor showhun?
    Vois olla hyvä

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Joskus muinaisina vuosina on muistaakseni järjestetty kasimiittejä, pitäsköhän semmonen kyhätä pystyyn vaikka Lahti Classic motor showhun?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Toki jos ei halua amerikan koneita ja on pudjektia niin olishanse s85 myös hieno sinne, youtubessa se yks semmone projekti on.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Annan äänen vireälle vapari ls moottorille. Se mahtuu sinne, hyvä ääni ja potentiaalia on lähes loputtomasti.

    Jos sen ahtaa, niin siitähän se riemu alkaa


    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Eikö 5.4 swäppi olisi mitään vaikka manuaalina?
    Kyllä tehoa olisi hyvä saada se 500-600 ni alkaa luonne muuttumaan

    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Laita siihen Ford 385 ja viritä se tappiin.
    No ei vain. Kehnompaa viritysaihiota teknisesti ja varsinkin taloudellisesti on vaikea löytää. Itse pitäisin täysin alkuperäisenä, mutta Onnea ja menestystä viritykselle
    Nooh, aikoinaan aloitin rakentamaan Peugeotin 505 turbo injectionia ni en jaksa uskoa että tää on mitenkään hankalaa

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Laita siihen Ford 385 ja viritä se tappiin.
    No ei vain. Kehnompaa viritysaihiota teknisesti ja varsinkin taloudellisesti on vaikea löytää. Itse pitäisin täysin alkuperäisenä, mutta Onnea ja menestystä viritykselle
    Last edited by jaskap; 01-09-2023, 23:39. Reason: Jou

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Eikö 5.4 swäppi olisi mitään vaikka manuaalina?

    Leave a comment:

Working...
X