Originally posted by P-J
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Originally posted by mikae34 View PostKohta saa tehtyä tilin, tosin ei tietenkään Suomessa.:think ).
Ja aivan liian monta Kasia myynnissä per ostajakunnan varallisuus => menee takaisin Keski-Eurooppaan, jossa kasien hinnat ovat pompanneet jo yli 30% pohjalukemista ja nousee 10% per vuosi.
Jos on löysää rahaa, niin hyvällä Kasilla saa helposti 10% vuosituoton (mun tarttee venata vain vuosisata, että pääsen omilleni).
Joku oli täällä laskenut tullin tilastoista 155 Kasia Suomeen tuoduiksi, mutta missä ne ovat? Joo, poissa tieliikennekäytöstä, mutta miksi? Kasvamassa korkoa (CSi:t ja Alpinat tottakai), vai hylättyinä pikkuvikojen takia?
Trafin Avoin_Data-tiedoston mukaan liikenteessä oli datan ajohetkellä (7/2017) kuitenkin 83 Kasia. Mutta miten niihin saisi yhteyden?Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by chevy100 View PostYks on Kangasalla normi kesä käytössä. Talveksi hallin lämpöön.
peteNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mikäs siihen nyt tuli?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMikäs siihen nyt tuli?
Sinullakin kun ilmeisesti seisoo ne autot suurimman osan ajasta niin usko pois, ongelmia tulee.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSanotaan nyt vaikka näin että ihan helvetin kalliita kilometrejä on ollut tänä "kesänä". Monenlaisia sinänsä pikkujuttuja. On laitettu kuntoon sitä mukaa mutta rahaa palaa. Viimeksi eilen lopetti ilmastointi toimintansa. Ei ollut iso vika mutta yksi lisää kuitenkin. Alkaa mennä maku. Pahin asia näille autoille on ajamattomuus.
Sinullakin kun ilmeisesti seisoo ne autot suurimman osan ajasta niin usko pois, ongelmia tulee.
Oon yrittänyt ostajaehdokkaille selittää, että näissä on kaksi tai kolminverroin tekemistä yksinkertaisempaan harrasteautoon nähden. Teettämällä kallista, itse tekemällä erittäin aikaa vievää.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostToinen millä niihin tulee vikoja on ajaminen, mulla tahtoo olla enempi sitä ongelmaa.
Oon yrittänyt ostajaehdokkaille selittää, että näissä on kaksi tai kolminverroin tekemistä yksinkertaisempaan harrasteautoon nähden. Teettämällä kallista, itse tekemällä erittäin aikaa vievää.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Jos harrastu ei vie kaikkia rahoja, niin on valittu väärä harrastus.
Mä ostin oman Kasin toukokuussa 2015 ja kohta on tullut tauluun 50 000 km, joista puolet huvittelua (esim. Eurotour ja Kumipallo4000 = 15 000 km) ja toinen puoli arkiajoa.
Rahaa on mennyt laittoihin parin hankintahinnan edestä, mutta se on ollut isoilta osin vapaaehtoista, kosmeettista viilailua. Esim. tavallinen keula => CSi-versio ja etu- ja takalasien vaihdot, joista varsinkin takalasi oli turhamaisuutta, kun lämmityslangoista oli 2/3 poikki-katki-pimeänä, eikä voinut ehjätä.
Ja mulle noilla kilometreillä (nyt 282 000) napsahti jarrut ja muutamat tukivarret iän myötä.
Käyttöautona hauska harrastus. Osat eivät ole halvimmasta päästä.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNäin on. Ei ole helppoa tällaista autoa myydä Suomessa. Hinta pitää olla puoli ilmainen jos haluaa eroon päästä. Näin se vain on. Tai sitten pitää käydä hyvä onni ja löytyä juuri se yksi henkilö joka tällaisen haluaa ja osaa arvostaa tehtyjä korjauksia ym. Sellaisen ostajan löytäminen Suomessa on tänä päivänä kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Ideaali olis (sportti penkeillä) rullaava kori josta puuttuis kone ja laatikka.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Joo 15500 € maksoi Saksassa tuolloin. Toki verottaja otti omansa välistä, mutta plussalla ollaan toistaiseksi.
Originally posted by jori View PostBemaristi lehdestä 1/2000.
Vuosituhannen vaihteen bemaristit ovat mukavaa luettavaa, ei vielä netissä kaikkea jauhettu.
Paljon juttuja missä mitäkin myyninissä/bongattu/huhuja ja hienosti paneuduttu tekemään juttuja eri mallisarjoista. Ja muutenkin ei ollut vielä tuonti buumi alkanut niin esim.///M sarjan BMW:t olivat todella iso juttu jos jollain sellainen sattui olemaan.
2002 menessä koko jäsen rekisterissä ei ollut yhtään 800-sarjan omistavaa henkilöä.
Muistaakseni 2003 vuotisessa lehdessä kuva motoparkin ratapäiviltä, jossa joku tuonut viinipunaisen 800-sarjan Alpina B12 5.0, auto kuvissa siirtokilvissä.
Tuohon aikaan ei varmasti ole hirveitä Saksassa maksanut, varmasti halvimmillaan tuolloin.
Comment
-
Comment