Suomessa taitaa olla maailman suurin kasitiheys per capita. Tänne on tuotu forumin tietojen mukaan yli 150 kpl Trafin tilastoista laskettuna, plus ne 8 originaalia (yksi Venäjälle) ja kaikki muut muuttoautot vuodesta 1992 vuoteen 2002 (jonka jälkeen Trafin tilastot on saatavilla). Osa on jo tuhoutunut, lahonnut, hajonnut tai muuten vaan hävinnyt käytöstä.
Mahtaa näitä kaseja silti löytyä aika paljon harrastajien talleista vielä ilman kilpiäkin, laitan muutaman japanintuonnin kuvan liitteeksi ja epäilen että nämäkään eivät kaikki ole kilpien ja tilastojen väliin päätyneet. Noita lasketaan kuitenkin useammassa kymmenessä mitä japseista on tänne rantautunut.
Oletko varma, ettet yliarvioi autosi hintaa ja kuntoa? Viimeksi kun näin se oli toki vielä alkuperäiskuntoinen, mutta tuolla logiikalla oma Kasini olisi 3x xxx euroa ja siitä ei oikeasti kukaan maksa kuin max 12 000 euroa Suomessa.
Suomessa ei kukaan mitään maksakaan näistä. Paremman rahan saisi varmasti jos saisi myytyä muualle. Olen seuraillut vuosia näiden myyntiä ja tullut siihen tulokseen että alkaa olla vaikeaa enää näitä saada myytyä mihinkään. Ruotsissakin on ihan kelpo yksilojä ollut myytävänä suht edulliseen hintaan eivätkä nekään liiku. Sama ilmiö Virossa. Samat autot ovat myynnissä kuukaudesta (jopa vuodesta) toiseen. Suomen tilanteesta on turha puhua mitään. Laittaa suomessa hinnaksi 6500e niin menee mutta ei mitään järkeä jos nyt ei ihan akuutti rahapula ole päällänsä.
Lisäksi kun maailma menee koko ajan päästöttömämpään suuntaan niin näillä autoilla ajaminen tulee kallistumaan merkittävästi lähitulevaisuudessa ja näkisin että esimerkiksi Saksassa aletaan olla jo loppumetreillä. Kohta se tulee olemaan niin kallista näillä ajaa siellä ja sen jälkeen pikkuhiljaa muuallakin että nämä tulevat jäämään talleihin.
Oletko varma, ettet yliarvioi autosi hintaa ja kuntoa? Viimeksi kun näin se oli toki vielä alkuperäiskuntoinen, mutta tuolla logiikalla oma Kasini olisi 3x xxx euroa ja siitä ei oikeasti kukaan maksa kuin max 12 000 euroa Suomessa.
Toi hinta, jonka heitin, on se, mistä voi aloittaa kauppaneuvottelut. Mulla ei ole mitään tarvetta tai halua myydä, mutta kaikki on kaupan, jos hinta on kohdallaan.
Miksi myydä, jos itse tarvitsee? :think
Toi hinta, jonka heitin, on se, mistä voi aloittaa kauppaneuvottelut. Mulla ei ole mitään tarvetta tai halua myydä, mutta kaikki on kaupan, jos hinta on kohdallaan.
Miksi myydä, jos itse tarvitsee? :think
Okei, ymmärrän. Kyllä minunkin kaikelle omaisuudelle hinta löytyy . Itsehän en tarvitse, mutten silti myy .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mahtaa näitä kaseja silti löytyä aika paljon harrastajien talleista vielä ilman kilpiäkin, laitan muutaman japanintuonnin kuvan liitteeksi ja epäilen että nämäkään eivät kaikki ole kilpien ja tilastojen väliin päätyneet. Noita lasketaan kuitenkin useammassa kymmenessä mitä japseista on tänne rantautunut.
Osa sentään taitaa olla..
Täytyy myöntää, että en tuota omaakaan manuaalia alle 10ke:llä haluais myydä.
Täytyy myöntää, että en tuota omaakaan manuaalia alle 10ke:llä haluais myydä.
Hieno nähdä kuva että auto on kilvissä ja liikkeessä, valkoinen on omaan silmään ehdottomasti paras väri tähän koppaan, vaikka tämä vissiin olikin värinvaihto. Ehkä noita kaseja olisi enemmänkin tuotu, mutta kauheasti ylimääräistä jumppaa noissa on että saa sellaiseen kuntoon ettei tarvitse projektina myydä... tämä onneton yksilö vielä kolaroitiin satamasta noutaessa, mikä ei mitenkään helpota myyntiä.
Täytyy myöntää, että en tuota omaakaan manuaalia alle 10ke:llä haluais myydä.
Onko noista kahdesta sutatusta rekkaria laittaa privalla?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko noista kahdesta sutatusta rekkaria laittaa privalla?
Montakos 8-sarjalaista Lakun Excel tietää Suomessa?
Mitä veikkaatte tuleeko paljon uusia 8-sarjan omistajia Suomeen tulevaisuudessa kun uusi malli tulee joskus 2020? Hintaahan tuolle oli veikattu vaatimattomat 320-340 t€,
mikä on suhteessa aika lähellä ja linjassaan alkuperäisen e31 8-sarjan hintatasoa kun huomioidaan rahan arvon muutos.. http://s-tv.info/bmw-8-series-will-r...cing-6-series/
Montakos 8-sarjalaista Lakun Excel tietää Suomessa?
Mitä veikkaatte tuleeko paljon uusia 8-sarjan omistajia Suomeen tulevaisuudessa kun uusi malli tulee joskus 2020? Hintaahan tuolle oli veikattu vaatimattomat 320-340 t€,
mikä on suhteessa aika lähellä ja linjassaan alkuperäisen e31 8-sarjan hintatasoa kun huomioidaan rahan arvon muutos.. http://s-tv.info/bmw-8-series-will-r...cing-6-series/
Tarkistan ja palaan tähän, mutta noin 90kpl.
Jep, tuo on vähän linjassa sen ajan hintaan ehkä jopa alakanttiin :think.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Montakos 8-sarjalaista Lakun Excel tietää Suomessa?
Mitä veikkaatte tuleeko paljon uusia 8-sarjan omistajia Suomeen tulevaisuudessa kun uusi malli tulee joskus 2020? Hintaahan tuolle oli veikattu vaatimattomat 320-340 t€,
mikä on suhteessa aika lähellä ja linjassaan alkuperäisen e31 8-sarjan hintatasoa kun huomioidaan rahan arvon muutos.. http://s-tv.info/bmw-8-series-will-r...cing-6-series/
Rahamuseon laskurilla laskettuna vuonna 1991 910000 mk maksanut lisävarusteeton perusmalli olisi maksanut vuonna 2015 224500 euroa. Ja lisävarusteillahan hintaa sai korotettua jopa 50%.
(edit: markat euroiksi nykyhinnassa.)
Viilatkaa tuosta hinta kuntoon ja ostakaa tarpeeseen/jemmaan. Myin 2000€ tehdasuuden ja kv. ostajia oli jonoksia asti. Näkisin, että tuo hinta on pielessä, mutta toisaalta ei noita vapaana juuri ole...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Historiaa en tuosta tunne, 9 vuotta kertoo omistaneensa, mutta vasta hiljattain rekisteröity. 9 vuotta ajamatta? Hyväkuntoiselta näyttää ulkoisesti ja hinta tulee alaspäin koko ajan. Myyntiaikahan tuolle on aivan väärä, mutta väri on kiva ja vanteetkin kivat.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Historiaa en tuosta tunne, 9 vuotta kertoo omistaneensa, mutta vasta hiljattain rekisteröity. 9 vuotta ajamatta? Hyväkuntoiselta näyttää ulkoisesti ja hinta tulee alaspäin koko ajan. Myyntiaikahan tuolle on aivan väärä, mutta väri on kiva ja vanteetkin kivat.
Viime kesänä sanoi omistaneensa 8 vuotta ja silloin auto oli vielä vaiheessa. Ostanut jonkinmoisena projektina ja autokorjaamotyyppinä ja bemarifanaatikkona on tehnyt monta, siis todella monta tuntia harrastetyötä auton saattamiseksi liikenteeseen.
Se vähä mitä kesällä katselin, oli laitettu asiallisesti tai vielä vaiheessa. Ja ahkerasti kaveri katseli mallia mun Kasista, kun häneltä puuttui osa, jos toinenkin.
Viime kesänä sanoi omistaneensa 8 vuotta ja silloin auto oli vielä vaiheessa. Ostanut jonkinmoisena projektina ja autokorjaamotyyppinä ja bemarifanaatikkona on tehnyt monta, siis todella monta tuntia harrastetyötä auton saattamiseksi liikenteeseen.
Se vähä mitä kesällä katselin, oli laitettu asiallisesti tai vielä vaiheessa. Ja ahkerasti kaveri katseli mallia mun Kasista, kun häneltä puuttui osa, jos toinenkin.
Miten tulit törmänneeksi häneen ja autoon?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment