Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    Originally posted by P-J View Post
    Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
    Kohta saa tehtyä tilin, tosin ei tietenkään Suomessa.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Mikäs tämä on:

      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4992
        • Forssa

        Originally posted by Laku View Post
        Mikäs tämä on:

        Eikös tuo ole koenig KS8
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Hantte
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 350
          • Helsinki

          Originally posted by mikae34 View Post
          Kohta saa tehtyä tilin, tosin ei tietenkään Suomessa.
          Pitäisi hävetä Suomessa, kun täällä on Kaseja per capita niin paljon... Tosin täällä ei ole rahaakaan kuin vain se pienellä porukalla oleva rajallinen määrä, joka ei osta kaikkia Kaseja itselleen (kertoivat minulle :think ).
          Ja aivan liian monta Kasia myynnissä per ostajakunnan varallisuus => menee takaisin Keski-Eurooppaan, jossa kasien hinnat ovat pompanneet jo yli 30% pohjalukemista ja nousee 10% per vuosi.
          Jos on löysää rahaa, niin hyvällä Kasilla saa helposti 10% vuosituoton (mun tarttee venata vain vuosisata, että pääsen omilleni ).

          Joku oli täällä laskenut tullin tilastoista 155 Kasia Suomeen tuoduiksi, mutta missä ne ovat? Joo, poissa tieliikennekäytöstä, mutta miksi? Kasvamassa korkoa (CSi:t ja Alpinat tottakai), vai hylättyinä pikkuvikojen takia?
          Trafin Avoin_Data-tiedoston mukaan liikenteessä oli datan ajohetkellä (7/2017) kuitenkin 83 Kasia. Mutta miten niihin saisi yhteyden?
          Hantte
          Z4 sDRIVE 35i, -09
          ex: E31, 850i, -91

          Comment

          • chevy100
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 9
            • Kangasala

            Moro

            Yks on Kangasalla normi kesä käytössä. Talveksi hallin lämpöön.

            pete

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              Originally posted by chevy100 View Post
              Yks on Kangasalla normi kesä käytössä. Talveksi hallin lämpöön.

              pete
              Pistäpä privalla rek.nro, VIN ja muita erityispiirteitä.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Avautuminen,

                Kyllä toi kasi on yksi vitun murheenkryyni ! Vaikka miten hyvän olet ostavinasi niin rahaa siihen menee omaisuus kuitenkin. Vanha mikä vanha ja liian monimutkainen. Kukaan ei halua edes ostaa pois.

                Loppu.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  Mikäs siihen nyt tuli?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4992
                    • Forssa

                    Originally posted by Laku View Post
                    Mikäs siihen nyt tuli?
                    Sanotaan nyt vaikka näin että ihan helvetin kalliita kilometrejä on ollut tänä "kesänä". Monenlaisia sinänsä pikkujuttuja. On laitettu kuntoon sitä mukaa mutta rahaa palaa. Viimeksi eilen lopetti ilmastointi toimintansa. Ei ollut iso vika mutta yksi lisää kuitenkin. Alkaa mennä maku. Pahin asia näille autoille on ajamattomuus.

                    Sinullakin kun ilmeisesti seisoo ne autot suurimman osan ajasta niin usko pois, ongelmia tulee.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Sanotaan nyt vaikka näin että ihan helvetin kalliita kilometrejä on ollut tänä "kesänä". Monenlaisia sinänsä pikkujuttuja. On laitettu kuntoon sitä mukaa mutta rahaa palaa. Viimeksi eilen lopetti ilmastointi toimintansa. Ei ollut iso vika mutta yksi lisää kuitenkin. Alkaa mennä maku. Pahin asia näille autoille on ajamattomuus.

                      Sinullakin kun ilmeisesti seisoo ne autot suurimman osan ajasta niin usko pois, ongelmia tulee.
                      Toinen millä niihin tulee vikoja on ajaminen, mulla tahtoo olla enempi sitä ongelmaa.

                      Oon yrittänyt ostajaehdokkaille selittää, että näissä on kaksi tai kolminverroin tekemistä yksinkertaisempaan harrasteautoon nähden. Teettämällä kallista, itse tekemällä erittäin aikaa vievää.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by Morkai View Post
                        Toinen millä niihin tulee vikoja on ajaminen, mulla tahtoo olla enempi sitä ongelmaa.

                        Oon yrittänyt ostajaehdokkaille selittää, että näissä on kaksi tai kolminverroin tekemistä yksinkertaisempaan harrasteautoon nähden. Teettämällä kallista, itse tekemällä erittäin aikaa vievää.
                        Näin on. Ei ole helppoa tällaista autoa myydä Suomessa. Hinta pitää olla puoli ilmainen jos haluaa eroon päästä. Näin se vain on. Tai sitten pitää käydä hyvä onni ja löytyä juuri se yksi henkilö joka tällaisen haluaa ja osaa arvostaa tehtyjä korjauksia ym. Sellaisen ostajan löytäminen Suomessa on tänä päivänä kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Hantte
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 350
                          • Helsinki

                          Jos harrastu ei vie kaikkia rahoja, niin on valittu väärä harrastus.

                          Mä ostin oman Kasin toukokuussa 2015 ja kohta on tullut tauluun 50 000 km, joista puolet huvittelua (esim. Eurotour ja Kumipallo4000 = 15 000 km) ja toinen puoli arkiajoa.

                          Rahaa on mennyt laittoihin parin hankintahinnan edestä, mutta se on ollut isoilta osin vapaaehtoista, kosmeettista viilailua. Esim. tavallinen keula => CSi-versio ja etu- ja takalasien vaihdot, joista varsinkin takalasi oli turhamaisuutta, kun lämmityslangoista oli 2/3 poikki-katki-pimeänä, eikä voinut ehjätä.
                          Ja mulle noilla kilometreillä (nyt 282 000) napsahti jarrut ja muutamat tukivarret iän myötä.

                          Käyttöautona hauska harrastus. Osat eivät ole halvimmasta päästä.
                          Hantte
                          Z4 sDRIVE 35i, -09
                          ex: E31, 850i, -91

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by mikae34 View Post
                            Näin on. Ei ole helppoa tällaista autoa myydä Suomessa. Hinta pitää olla puoli ilmainen jos haluaa eroon päästä. Näin se vain on. Tai sitten pitää käydä hyvä onni ja löytyä juuri se yksi henkilö joka tällaisen haluaa ja osaa arvostaa tehtyjä korjauksia ym. Sellaisen ostajan löytäminen Suomessa on tänä päivänä kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
                            Ite just kyttään puoli-ilmaista joka maksaisi siitäkin vielä alle puolet
                            Ideaali olis (sportti penkeillä) rullaava kori josta puuttuis kone ja laatikka.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Jani Mäki
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 40
                              • Sarvijoki

                              Joo 15500 € maksoi Saksassa tuolloin. Toki verottaja otti omansa välistä, mutta plussalla ollaan toistaiseksi.

                              Originally posted by jori View Post
                              Bemaristi lehdestä 1/2000.
                              Vuosituhannen vaihteen bemaristit ovat mukavaa luettavaa, ei vielä netissä kaikkea jauhettu.
                              Paljon juttuja missä mitäkin myyninissä/bongattu/huhuja ja hienosti paneuduttu tekemään juttuja eri mallisarjoista. Ja muutenkin ei ollut vielä tuonti buumi alkanut niin esim.///M sarjan BMW:t olivat todella iso juttu jos jollain sellainen sattui olemaan.
                              2002 menessä koko jäsen rekisterissä ei ollut yhtään 800-sarjan omistavaa henkilöä.

                              Muistaakseni 2003 vuotisessa lehdessä kuva motoparkin ratapäiviltä, jossa joku tuonut viinipunaisen 800-sarjan Alpina B12 5.0, auto kuvissa siirtokilvissä.
                              Tuohon aikaan ei varmasti ole hirveitä Saksassa maksanut, varmasti halvimmillaan tuolloin.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4992
                                • Forssa

                                Originally posted by Jani Mäki View Post
                                Joo 15500 € maksoi Saksassa tuolloin. Toki verottaja otti omansa välistä, mutta plussalla ollaan toistaiseksi.
                                Nyt kun tulit julkisuuteen niin varaudu siihen että kohta sulta aletaan kysellä kaikkea mahdollista autostasi.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎