Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeiSSi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 62
    • Kuopio

    Originally posted by mikae34 View Post
    Laku on täysin oikeassa. Onhan tuo jo nähty. Ei ne mene. Esimerkkejä on vaikka kuinka monia vuosien varrelta.
    Ja lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
    Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS ) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
    E31 850i

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      Originally posted by JTMD View Post
      Nooh, kaverilla oli todella surkeat kuvat autosta ja kuvaus myyntipuheineen huono. Vähän tuntuu siltä että nämä kaksi edellä mainittua kohtaa maksoivat myyjälle sen pari tonnia miinusta.

      Olisi hyvä jos joku foorumilainen tunnustautuisi uudeksi omistajaksi showroomissa tai projekteissa niin näkisi millainen kippo se oikeasti on


      Nettiauton listan kaksi viimeisintä kasia ovat kyllä mielenkiintoisia. Tää 140k ajettu http://www.nettiauto.com/bmw/850/7862373 näyttää etulokarin lommoa lukuunottamatta siistiltä peliltä ja listan ensimmäinen, foorumilaisen vanha kasi on taas tiettävästi saanut huolenpitoa omistajaltaan suomessa. hmm...
      Toi linkkaamasi näyttää naapurini entiseltä ja jos on se, niin sillä on ajettu kyllä todella harvakseltaan. Ja on oikeasti ikä ihminen. Jos joku katsoo omistajatiedot, niin voin varmistaa asian. Vaihtoi muistaakseni E60 M5:een millä päästelee nykyään kesäisin.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Tuolla on kaksi foorumilaisen kasia, joista on showroomitkin. Moodyn ja Ballen sininen halpis.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          Originally posted by BeiSSi View Post
          Ja lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
          Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS ) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
          Juuri näin, samat aatokset ja huomiot.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4992
            • Forssa

            Ei kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Hantte
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 350
              • Helsinki

              Originally posted by mikae34 View Post
              Ei kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.
              Itse olen ei-rikkaana ollut tyytyväinen kasiini. 20 kuukauden aikana mittariin on kertynyt yli 35 tkm ja pakollisia korjauksia on tietenkin ollut:
              -haperot bensaletkut
              -bensapumppu
              -jarrupalat ja etujarrulevyt
              -reaktiotangot
              -MID:n näyttö
              -tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
              -konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
              -katon sisäverhoilu
              -kesä-, talvi- ja ratarenkaat
              -jotain muuta pientä, jota en nyt muista

              Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
              Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
              Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.

              Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.

              Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?
              Hantte
              Z4 sDRIVE 35i, -09
              ex: E31, 850i, -91

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Originally posted by Hantte View Post
                Itse olen ei-rikkaana ollut tyytyväinen kasiini. 20 kuukauden aikana mittariin on kertynyt yli 35 tkm ja pakollisia korjauksia on tietenkin ollut:
                -haperot bensaletkut
                -bensapumppu
                -jarrupalat ja etujarrulevyt
                -reaktiotangot
                -MID:n näyttö
                -tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
                -konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
                -katon sisäverhoilu
                -kesä-, talvi- ja ratarenkaat
                -jotain muuta pientä, jota en nyt muista

                Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
                Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
                Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.

                Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.

                Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?
                Ihailtavan paljon olet kyllä autollasi ajellut. Mielestäni olet päässyt melko kohtuullisilla korjauksilla. Nää on niin yksilöitä että ei kyllä ostaessa voi täysin varmistua mitä tuleman pitää. Mutta kuten sanoitkin niin harrasteautoiksihan nämä nykyään päätyvät ja niin pitääkin. Silloin toki pitää olla asennekin jo aivan toisenlainen kuin käyttöautoa hankittaessa. Nimenomaan siksihän näistä moni onkin päässyt "rapistumaan" kun edellisillä omistajilla ei ole ollut varaa tehdä kunnolla asioita vaan on tehty ns pikafiksejä (esimerkiksi vaikka tuo ferrex ja paukkupullo). Sitten ne löytyvät edestä tätä nykyä monen yksilön kohdalla. Hyvästä kyllä kannattaisi maksaa.

                Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...

                Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.

                Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • jx166
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 175
                  • Helsinki

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Ihailtavan paljon olet kyllä autollasi ajellut. Mielestäni olet päässyt melko kohtuullisilla korjauksilla. Nää on niin yksilöitä että ei kyllä ostaessa voi täysin varmistua mitä tuleman pitää. Mutta kuten sanoitkin niin harrasteautoiksihan nämä nykyään päätyvät ja niin pitääkin. Silloin toki pitää olla asennekin jo aivan toisenlainen kuin käyttöautoa hankittaessa. Nimenomaan siksihän näistä moni onkin päässyt "rapistumaan" kun edellisillä omistajilla ei ole ollut varaa tehdä kunnolla asioita vaan on tehty ns pikafiksejä (esimerkiksi vaikka tuo ferrex ja paukkupullo). Sitten ne löytyvät edestä tätä nykyä monen yksilön kohdalla. Hyvästä kyllä kannattaisi maksaa.

                  Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...

                  Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.

                  Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.

                  Omallani oli ajettu muistaakseni 94tkm kun ostin sen. Nyt kolmessa vuodessa ajettu 11tkm lisää. "Hajoamisen" takia on korjattu vasen takaiskari, etupenkin sähköt, ikkunan tiivisteet ja termostaatti, joka oli ainoa melko kriittinen. Paranneltu/korjattu ennakoivasti; kaikki alustan puslat ja varret, kaikki iskarit, MID, takalasin verho, vesipumppu ja asennettu uusi soitin.

                  Ehkä näitä osakuluja miettiessä kannattaa muistaa, että on mummomillin auto alla, joita tehtiin vähän. Annetaan Baijerille anteeksi. Ja siitä erikoisuudesta ne fiiliksetkin ja peukut liikenteessä tulee!
                  G31 530e xDrive -21, Audi TT -99

                  Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e

                  Comment

                  • haneski
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 13
                    • keitele

                    laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
                    Attached Files

                    Comment

                    • Hantte
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 350
                      • Helsinki

                      Originally posted by haneski View Post
                      laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
                      Olisiko ensi kesänä mahdollista saada useampikin E31 samalle ajoretkelle tai edes parkkipaikalle? 2015 meitä oli viisi ja 2016 ei innokkaita ollut minun lisäkseni kyselyni perusteella :think , joten miitti jäi tietääkseni tapahtumatta (tai minut bannattiin siitä ).

                      Onko ideoita kesän 2017 E31-/Kasimiittiin?
                      (Itse en pääse viikonloppuina viikoilla 26 - 30, kun on retket (Kumipallo4000 ja USA camping, chilling, grilling & drinking) jo buukattuina ja maksettuina).

                      Pienimuotoisena tapaamisena voi aina ajatella SBC:tä (Sportscar Breakfast Club) Tuusulan Gustavelundissa lauantaiaamuisin. Lisää mainosta SBC:stä, kunhan päivämäärät varmistuvat.
                      Järkätään (mulla on sanavaltaa) Kaseille oma nurkkaus paraatipaikalle ja tullaan isolla, toivottavasti edes osin ennakkoon sovitulla porukalla paikalle omaan "looshiin" muiden urheilu- ja GT-autojen sekaan nauttimaan tapahtumasta.
                      Hantte
                      Z4 sDRIVE 35i, -09
                      ex: E31, 850i, -91

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by haneski View Post
                        laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
                        Mikä noista on sun, vihreä?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Hastra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 545
                          • Espoo

                          Originally posted by haneski View Post
                          laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
                          Näitä tulikin partyilla ihasteltua, vaikka en jutuille ehtinytkään. Minkä nimimerkkien autot kyseessä?
                          Audi A3 GTRON
                          EX: BMW 325D Coupe -07
                          EX: BMW 320ia -08

                          Comment

                          • haneski
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 13
                            • keitele

                            kauimmainen on mun, morkain peli kuvassa .kolmannen herran nimimerkki ei ole tiedossa

                            Comment

                            • Hantte
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 350
                              • Helsinki

                              Originally posted by BeiSSi View Post
                              Ja lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
                              Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS ) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
                              Suomessa taitaa olla maailman suurin kasitiheys per capita. Tänne on tuotu forumin tietojen mukaan yli 150 kpl Trafin tilastoista laskettuna, plus ne 8 originaalia (yksi Venäjälle) ja kaikki muut muuttoautot vuodesta 1992 vuoteen 2002 (jonka jälkeen Trafin tilastot on saatavilla). Osa on jo tuhoutunut, lahonnut, hajonnut tai muuten vaan hävinnyt käytöstä.

                              Omaani vertailin mobile.de myytäviin ja päätin, että jos joku tarjoaa yli 25 000 € hyvällä vaihdokilla, niin alan harkita myyntiä. (Mulla ei ole myyntipakkoa tälle hyvin kunnostetulle yksilölle, joka ehkä saa uuden keulan (M-sport) keväällä.)

                              Mutta joo, moni on ostanut innoissaan kasin ja sitten törmännyt siihen persaukisen ongelmaan: autossa on kunostettavaa muutamalla tonnilla ja autolaina ei ole vielä tapissaan. Tällöin tulee eteen pakkomyynti ja hintalappu on se, mitä käteisenä tarvitaan.

                              Toki Saksastakin saa perus-Kasin alle kymppitonnin, jos on valmis ostamaan paskan yksilön kaikkine vikoineen.
                              Hyvien kandidaattien (kuten minun yksilö) hinnat ovatkin sitten alkaen 2x xxx euroa.
                              Hantte
                              Z4 sDRIVE 35i, -09
                              ex: E31, 850i, -91

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                Oletko varma, ettet yliarvioi autosi hintaa ja kuntoa? Viimeksi kun näin se oli toki vielä alkuperäiskuntoinen, mutta tuolla logiikalla oma Kasini olisi 3x xxx euroa ja siitä ei oikeasti kukaan maksa kuin max 12 000 euroa Suomessa.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎