memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Noilla tiedoilla ostaisin Boschin vermeet, esim. täältä:

    https://maf-shop.com/
    Kannattaa kysyä tarjous bossilaisille HämeenAutosähköstä. Yleensä ollut kolmasosan oem hinnasta. Harraste mersuun ostin bossin noin 350€, oem veholla 1100€.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Noilla tiedoilla ostaisin Boschin vermeet, esim. täältä:

    The specialist for idle speed controllers and air mass meters VIEW SHOP PRODUCT CATEGORIES IDLE AIR CONTROL Wide range of IAC Idle Air Control Valves for Alfa Romeo, Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Volvo, and VW – up to 80% cheaper than genuine parts. PRODUCTS MASS AIR FLOW SENSOR Specialized in MAF sensors for German cars like...

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Kattien ylikuumenemisesta tulee vikaviesti. En osaa sanoa kummasta katista se tulee. Voi hyvinkin olla, ettei kattien ylikuumenemisella ja vaihdelaatikon vikatilalla ole syy yhteyttä. Olen itse tälläinen harrastemekaanikko, jonka taidot riittävät lähinnä puunaamiseen. Hieman järeimissä homissa on käännyttävä ammattilaisten puoleen. Muistaakseni imusarjan tiivisteiden vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös suuttimien o- rengaat. Kone käy mielestäni nyt aika tasaisesti. Lämmetessään tulee tyhjäkäyntiin pientä käyntihäiriötä. Vaihdelaatikon vikatilaan meneminen saattaa käsittääkseni johtua monesta syystä mm. kampiakselin asentoanturi jne..
    Tutkitaan, infoan foorumilaisia, jos vika saadaan korjatuksi.

    Tankin alipaineisuutta en ole tankatessani pannut merkille, Ei mielestäni ole sitä ongelmaa. Pitää kiinnittää siihen huomiota.
    Mikä on kantanne massavirta-antureiden Yms. varaosien hankinnasta. Orgikset ovat jäätävän kalliit yli 1600 €/kpl. Bossilaisia saa varaosana noin 300 €/kpl. Ilmeisesti kannattaa jättää väliin noin 50 €/kpl maksavat?

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    ...
    Edit:
    Tankin alipaineisuuden huomaa, kun polttaa ämpärillisen bensaa ja avaa täyttökorkin. Jos avatessa suhisee, niin tankki ei saa korvausilmaa tarpeeksi.
    Lääke 1: putsaa ja uusi tankin huohotusjärjestelmä.
    Lääke 2: poraa tankin korkkiin 1 mm reikä ja älä tankkaa ihan täyteen.

    Jos huohotusjärjestelmä menee totaalisen tukkoon, niin tankki lytistyy ja voi sitten rikkoa bensapumput.

    Bensaletkut (kumiset) kannattaa uusia, koska alkuperäiset eivät kestä nykyisiä viinabensoja (95E). Kokemusta on.

    Kannattaa etsiä paikka, joka osaa lukea vikakoodit ja tulkita niitä oikein.
    Juurisyy tuohon alipaineeseen on yleensä venttiili joka sijaitsee vänkärin takapyöräkotelossa. Muistaakseni kolme ruuvia ja muovisuoja lähtee irti helposti. Tämä venttiili estää bensan valumisen jos auto on katollaan...ajattelin että jos näin käy niin on muitakin ongelmia mietittäväksi...

    Ei saatavissa enää Bemarilta, korvasin sen omastani normaalilla bensafiltterillä jonka jälkeen tankki huohottaa taas normaalisti hiilisuodattimen kautta kuten pitääkin. Näin ei mene ylimääräistä roskaa tankkiin.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by Jaatu View Post
    Olen kahlannut sekä 8 että 7-sarjan omistajien kertomuksia ja saanut niistä melko hyvän käsityksen normivioista. Moottorikonstrukstio M70B50 (12 syl) on ilmeisesti mekaanisesti aikansa laatutuote. Päästöjen kanssa hifistely on tuonut autoon paljon elektroniikkaa, mikä vaikuttaa olevan nyt monen 850 omistajan murhe.
    Tämä foorumi on harrastejoukolle arvokas kanava, moni on tainnut löytää täältä ratkaisun ongelmaan. Kirjaan oman projektini osalta jo tehdyt toimenpiteet. Vielä on ongelmia ratkottava, jos vaikka pääsisi joku kesäilta tienpäälle fiilistelemään.

    Auto on Bmw 850 i automaatti. Suhteellisen siisti Japanintuonti vuodelta 2012. Mittarissa noin 100 tkm, paljonko todellisuudessa, vain Herra tietää.
    Tehdyt huoltotoimenpiteet:
    Uudet imusarjan tiivisteet
    Öljyt, nesteet, suodattimet, tulpat uusittiin ja virranjakajat tsekattiin.
    Uudet akut sekä öljypohjan molemmat tiivisteet
    Automaattiloota huuhdeltiin ja uudet öljyt, samalla kertaa uudet peräöljyt
    Rengaiden suuntaus
    Remmien ja kiristimien uusiminen
    Uudet lambda-anturit/Boss
    Uudet bensaletkut
    Seuraavana suunnitelmissa tyhjäkäyntimoottoreiden/ kaasuläppien huolto
    Massavirta-antureiden uusiminen, jospa näillä toimenpiteillä lämpimänä esiintyvä tyhjäkäynnin ajoittainen ”hummaus” poistuisi
    Isoin murhe on nyt hetken ajon jälkeen ilmestyvä katalysaattorien ylikuumentuminen ja automaattilaatikko menee vikatilaan. Pariin oteeseen tehnyt saman tempun ja kotivarikolle pääsy on ollut tahmeaa.
    Saamani vinkkien perusteella pitäisi saada autosta luettua dataa ulos.
    Automaattilaatikon vikatilaongelmista on englanninkielisiä kertomuksia netissä, solenoidi jne vioista. Kertomukset eivät täysin minulle avaudu, koska ovat osittain ”rallyenkkua murteella”
    Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkit, mitkä foorumilaisilla on antaa.
    Miten tämä kattien kuumeneminen on todettu? Molemmatko katit siis kuumenee? Suutinvika voi aiheuttaa kaikenlaista harmia M70 kateissa, huhu kertoo.. siis jos suutin vuotaa ja bensaa palaa muuallakin kuin sylinterissä..

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Vähän hankala uskoa, että kattien ongelmat löisivät laatikon vikasietotilaan.
    Mulla meni aikoinaan vasurin lambda-anturi rikki sen väittäessä koneen käyvän laihalla. Sveitsiläisellä korjaamolla todensivat vian ja vaihtoivat vasemmiston anturin. Sen jälkeen kone toimi kuin ehjän pitääkin.
    Lambdan ollessa sekaisin kone ei toiminut kunnolla alle n. 3000 rpm, vaan räki ja röpötti kuin convid-tautinen kulutuksen ollessa yli 30 l/100 km Alpeilla.

    Edit:
    Tankin alipaineisuuden huomaa, kun polttaa ämpärillisen bensaa ja avaa täyttökorkin. Jos avatessa suhisee, niin tankki ei saa korvausilmaa tarpeeksi.
    Lääke 1: putsaa ja uusi tankin huohotusjärjestelmä.
    Lääke 2: poraa tankin korkkiin 1 mm reikä ja älä tankkaa ihan täyteen.

    Jos huohotusjärjestelmä menee totaalisen tukkoon, niin tankki lytistyy ja voi sitten rikkoa bensapumput.

    Bensaletkut (kumiset) kannattaa uusia, koska alkuperäiset eivät kestä nykyisiä viinabensoja (95E). Kokemusta on.

    Kannattaa etsiä paikka, joka osaa lukea vikakoodit ja tulkita niitä oikein.
    Olen kahlannut sekä 8 että 7-sarjan omistajien kertomuksia ja saanut niistä melko hyvän käsityksen normivioista. Moottorikonstrukstio M70B50 (12 syl) on ilmeisesti mekaanisesti aikansa laatutuote. Päästöjen kanssa hifistely on tuonut autoon paljon elektroniikkaa, mikä vaikuttaa olevan nyt monen 850 omistajan murhe.
    Tämä foorumi on harrastejoukolle arvokas kanava, moni on tainnut löytää täältä ratkaisun ongelmaan. Kirjaan oman projektini osalta jo tehdyt toimenpiteet. Vielä on ongelmia ratkottava, jos vaikka pääsisi joku kesäilta tienpäälle fiilistelemään.

    Auto on Bmw 850 i automaatti. Suhteellisen siisti Japanintuonti vuodelta 2012. Mittarissa noin 100 tkm, paljonko todellisuudessa, vain Herra tietää.
    Tehdyt huoltotoimenpiteet:
    Uudet imusarjan tiivisteet
    Öljyt, nesteet, suodattimet, tulpat uusittiin ja virranjakajat tsekattiin.
    Uudet akut sekä öljypohjan molemmat tiivisteet
    Automaattiloota huuhdeltiin ja uudet öljyt, samalla kertaa uudet peräöljyt
    Rengaiden suuntaus
    Remmien ja kiristimien uusiminen
    Uudet lambda-anturit/Boss
    Uudet bensaletkut
    Seuraavana suunnitelmissa tyhjäkäyntimoottoreiden/ kaasuläppien huolto
    Massavirta-antureiden uusiminen, jospa näillä toimenpiteillä lämpimänä esiintyvä tyhjäkäynnin ajoittainen ”hummaus” poistuisi
    Isoin murhe on nyt hetken ajon jälkeen ilmestyvä katalysaattorien ylikuumentuminen ja automaattilaatikko menee vikatilaan. Pariin oteeseen tehnyt saman tempun ja kotivarikolle pääsy on ollut tahmeaa.
    Saamani vinkkien perusteella pitäisi saada autosta luettua dataa ulos.
    Automaattilaatikon vikatilaongelmista on englanninkielisiä kertomuksia netissä, solenoidi jne vioista. Kertomukset eivät täysin minulle avaudu, koska ovat osittain ”rallyenkkua murteella”
    Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkit, mitkä foorumilaisilla on antaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mistä tietää, että E31 aihealue on aktiivinen:

    - Joku ostaa E31:n
    - Tämä joku kertoo käyntiongelmista
    - Muut alkavat auttaa ja kertoa omista ongelmakokemuksistaan



    Katit voi korvata myös tarvikekateilla, esim. Magnaflow:t, jotka itselläni Csi:ssä, koska edellinen omistaja oli poistanut alkuperäiset. Ne ovat myös virtaavampia, nk. sport-katteja.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Jaatu View Post
    Kiitos. Pitääpäs varmistaa tankin alipaineisuus. Tuosta ongelmasta on kirjoitettu forumin sivuilla paljon, kuvan kera. En ole omassa kasipätkässä tuota ongelmaa huomannut. Lambdat vaidatin keväällä osaavalla mekaanikolla. Olivat Bossin tekemät ja ehdin ajaa niillä jonkin verran.
    Itse epäilen noita katteja. Yritän selvittää onko tuossa 1991 vuosimallissa ne pakolliset, eli saako ne poistaa?
    Uudet katit ovat melko arvokkaat. Auto ilmoittaa katalysaattorin ylikuumenemisesta ja lyö automaattilootan vikatilaan. Laatikko huuhdeltiin ja siihen vaihdettiin uudet öljyt viime kesänä.
    Pitää selvittää onko Porin kulmilla laitetta, millä autosta saisi jotain dataa ulos.
    Vähän hankala uskoa, että kattien ongelmat löisivät laatikon vikasietotilaan.
    Mulla meni aikoinaan vasurin lambda-anturi rikki sen väittäessä koneen käyvän laihalla. Sveitsiläisellä korjaamolla todensivat vian ja vaihtoivat vasemmiston anturin. Sen jälkeen kone toimi kuin ehjän pitääkin.
    Lambdan ollessa sekaisin kone ei toiminut kunnolla alle n. 3000 rpm, vaan räki ja röpötti kuin convid-tautinen kulutuksen ollessa yli 30 l/100 km Alpeilla.

    Edit:
    Tankin alipaineisuuden huomaa, kun polttaa ämpärillisen bensaa ja avaa täyttökorkin. Jos avatessa suhisee, niin tankki ei saa korvausilmaa tarpeeksi.
    Lääke 1: putsaa ja uusi tankin huohotusjärjestelmä.
    Lääke 2: poraa tankin korkkiin 1 mm reikä ja älä tankkaa ihan täyteen.

    Jos huohotusjärjestelmä menee totaalisen tukkoon, niin tankki lytistyy ja voi sitten rikkoa bensapumput.

    Bensaletkut (kumiset) kannattaa uusia, koska alkuperäiset eivät kestä nykyisiä viinabensoja (95E). Kokemusta on.

    Kannattaa etsiä paikka, joka osaa lukea vikakoodit ja tulkita niitä oikein.
    Last edited by Hantte; 23-07-2020, 22:33.

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Vähän kaukaa haettua ehkä mutta aina näistä voi jotain hyötyä olla:
    Voisiko olla että lambdat ovat menneet ristiin vahingossa? Ja oletko kattonut saako polttoainetankki korvausilmaa? Koita ajon jälkeen avata tankinkorkki ja kuuntele.

    Jos auton normaalit huoltotyöt ovat tuttuja, ei kaasuläppien putsaus ole vaikeaa. Varaa aikaa yhden illan vaan ja kaikessa rauhassa puuhailee niin hyvä tulee. Samalla voi vaihtaa kaasuläppien ja imusarjan väliset tiivisteet. (1 per kaasuläppä)

    Ja ei olisi varmaan pahitteeksi jos joku voisi lukea autosta vikakoodit.
    Originally posted by JarppiR View Post
    Porissa M Motors (nykyisin JTP Motors) varmasti saa tuosta selkoa. Kannattaa kysyä.
    Ok. Kiitos, vinkistä.

    Leave a comment:


  • JarppiR
    replied
    Porissa M Motors (nykyisin JTP Motors) varmasti saa tuosta selkoa. Kannattaa kysyä.

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Vähän kaukaa haettua ehkä mutta aina näistä voi jotain hyötyä olla:
    Voisiko olla että lambdat ovat menneet ristiin vahingossa? Ja oletko kattonut saako polttoainetankki korvausilmaa? Koita ajon jälkeen avata tankinkorkki ja kuuntele.

    Jos auton normaalit huoltotyöt ovat tuttuja, ei kaasuläppien putsaus ole vaikeaa. Varaa aikaa yhden illan vaan ja kaikessa rauhassa puuhailee niin hyvä tulee. Samalla voi vaihtaa kaasuläppien ja imusarjan väliset tiivisteet. (1 per kaasuläppä)

    Ja ei olisi varmaan pahitteeksi jos joku voisi lukea autosta vikakoodit.
    Kiitos. Pitääpäs varmistaa tankin alipaineisuus. Tuosta ongelmasta on kirjoitettu forumin sivuilla paljon, kuvan kera. En ole omassa kasipätkässä tuota ongelmaa huomannut. Lambdat vaidatin keväällä osaavalla mekaanikolla. Olivat Bossin tekemät ja ehdin ajaa niillä jonkin verran.
    Itse epäilen noita katteja. Yritän selvittää onko tuossa 1991 vuosimallissa ne pakolliset, eli saako ne poistaa?
    Uudet katit ovat melko arvokkaat. Auto ilmoittaa katalysaattorin ylikuumenemisesta ja lyö automaattilootan vikatilaan. Laatikko huuhdeltiin ja siihen vaihdettiin uudet öljyt viime kesänä.
    Pitää selvittää onko Porin kulmilla laitetta, millä autosta saisi jotain dataa ulos.

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Originally posted by Jaatu View Post
    Harrasteautoni on Bmw 850 i vuosimalli 1991.
    Hankin sen parivuotta sitten, tiedostaen auton haasteellisuuden.....
    Vähän kaukaa haettua ehkä mutta aina näistä voi jotain hyötyä olla:
    Voisiko olla että lambdat ovat menneet ristiin vahingossa? Ja oletko kattonut saako polttoainetankki korvausilmaa? Koita ajon jälkeen avata tankinkorkki ja kuuntele.

    Jos auton normaalit huoltotyöt ovat tuttuja, ei kaasuläppien putsaus ole vaikeaa. Varaa aikaa yhden illan vaan ja kaikessa rauhassa puuhailee niin hyvä tulee. Samalla voi vaihtaa kaasuläppien ja imusarjan väliset tiivisteet. (1 per kaasuläppä)

    Ja ei olisi varmaan pahitteeksi jos joku voisi lukea autosta vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Toivotaan, että miitti vielä toteutetaan joskus... joku vuosi.

    Jaatu, laitatko privalla rekkarin, mikä E31 sulla on? Keräämme Hantten kanssa exceliä Suomessa olevista kaseista.

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Harrasteautoni on Bmw 850 i vuosimalli 1991.
    Hankin sen parivuotta sitten, tiedostaen auton haasteellisuuden.
    Olen lueskellut foorumilaisten sekä 8 että 7-sarjalaisten korjausprojekteista ja toteuttanut omaan projektiini samoja korjaustoimenpiteitä, mm imusarjantiivisteet on uusittu ja muut perusasiat käyty läpi.
    Nyt auto käy kylmänä kohtuullisen hyvin, mutta lämmetessään tyhjäkäynillä ilmenee ajoittaista ”hummausta”
    Tyhjäkäyntimoottorit ovat hakusessa tai vanhojen huoltotoimet, jos en löydä kohtuu hintaisia mistään.
    Uusi takaisku ilmeni noin kuukausi sitten. Lähdettäessä ajoon tulee ilmoitus katalysaattoreiden ylikuumentumisesta ja sitten automaattilaatikko menee vikatilaan. Ilmeisesti puolet koneesta putoaa pois ja meno on melko tahmeaa. Näin on käynyt kaksi kertaa. Samassa yhteydessä vänkärin puolelta takaa kuuluu sihinää, kuin peltipurkissa olisi santaa ja sitä ravistettaisiin.
    Katit on avattu vuosi sitten ja ne olivat kuulemma ok. Keväällä laitettiin uudet lambda- anturit, ammattilaisen toimesta.
    Hieman on usko koetuksella. Laitoin auton seisontaan odottamaan korjaussuunnitelmaa. Olisiko foorumilaisilla vinkkejä, mitä seuraavaksi?
    Pitkä on matka vielä Miittiin, toivottavasti kuitenkin vielä jonain päivänä tämäkin Bemu siellä nähdään
    Last edited by Jaatu; 22-07-2020, 18:36.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Itselläni ei ole paljoa annettavaa M50 suuttimien suhteen mutta omasta laitoin muutaman suuttimen vaihtoon, ja juuri nuo M40/M43 suuttimet tuli tilalle. 12 suuttimesta meni muistaakseni 4-5 kpl vaihtoon.

    MikkoJII: Vaasassa Dynolabilla saat myös testattua suuttimet.

    Leave a comment:

Working...
X