Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 omistajia onko heitä?=)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw318is_
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 93
    • Nilsiä

    Originally posted by jyrkipes View Post
    Jep, ja sitten kun se kansi on pakopuolelta semmonen että sitä et saa virtaamaa edes koneistamalla, koska (vesi)kanavat on niin lähellä ettei materiaalia voi poistaa.

    Turboilla kiusaamalla on heitetty lukuja 500-600hp, mikä tuntuu naurettavalta litratilavuuteen nähden.
    Remmiahtimiakin on laitettu, tilaa ei juuri ole mutta yksin kappalein tekemällä onnistuu mikä vaan.

    Rahaa pitää varata parin auton verran jos ihan tosissaan lähtee tuolla moottorilla oikeita tehoja hakemaan, esim:
    http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm
    Kiitoksia vinkeistä tulihan sieltä neuvoa. Joo itselläni tämä kasi on harrasteajoneuvo, joka on talvet tallissa ja kesällä ajusssa. Ecun säätö ainakin ja pakosarjat,katit ja putkisto muutokset pitää tehdä. Jos niillä sais aikaan jotain uutta taas. Rahaa tähän kasisarjalaiseen kyllä saa menemään se on totta.
    Last edited by Bmw318is_; 06-08-2010, 10:42.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196920 = Oma kasiviisinollaii
    Ex Bmw 318is E30, Ex Bmw 520i E34, Ex Bmw 320i m20b25, Ex Bmw E38 728ia, Ex Bmw E36 316i Compact, Ex 318i e46. Harrasteauto Bmw E31 850i, Käyttöauto Bmw 328i touring e46 shadowline
    sigpic

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by jyrkipes View Post
      Jep, ja sitten kun se kansi on pakopuolelta semmonen että sitä et saa virtaamaa edes koneistamalla, koska (vesi)kanavat on niin lähellä ettei materiaalia voi poistaa.
      Näin on, mutta ei se viritys kannesta kiinni jää. Eikä kansikaan ole erityisesti esim. M20-variantteja huonompi ja toimii kyllä erinomaisesti siinä tarkoituksessa, johon se on suunniteltu. Vertailkaapa huviksenne tämän viisilitraisen, liki 2000-kiloiseen koriin nelipykäläisen automaatin kanssa asennetun, 80-luvun moottoritekniikkaa olevan kaksiventtiilikoneen bensankulutusta oikeastaan mihin tahansa vastaavanlaiseen moottoriin. Helvetin onnistunut paketti se on joka tapauksessa.

      Ihan samanlainen viritettävä se on kuin mikä tahansa vapari, eikä litratehoja tarvitse tuolla viidenkään litran tilavuudella saada montaakaan prosenttia nostettua, että lopputulos alkaa näkyä ja tuntua käytännössäkin. B50-pohjaisen aihion ongelma on lähinnä siinä, että jos muuttaa jotain, saa samalla muuttaa kaikkea muutakin, että muutoksesta saisi kunnolla minkäänlaista hyötyä irti.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • P-J
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 491
        • Hervanta

        Vähän aiheeseen liittyen, tuolta löytyy yhden penkitetyn kasin käppyrät:



        Löytyskö jostain vertailupohjaa?
        sigpic

        xenonled.com

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          Tallissa tapahtui vähän tänään, sain pestyä ensin auton, vahaus jäi toiselle päivälle. Japanintarroja tuli poistettua etulasista pari kpl sisäpuolelta ja 1 takaa eli alkutilanne ja lopputulos:
          Last edited by Laku; 14-11-2012, 15:16.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Sitten tuli vaihdettua uusi keulamerkki, ainakin näin alkuun mallia BMW (hieman on kuntoeroa):



            Tässä hieman tummanpuhuvaa kuvaa valmiina tyyliin Rockford :



            Kilvet tuli tänään hiposteltua paikalleen. Hieman ikävästi tuo ylikorkea Suomi-kilpi (verrattuna Japanin kilpeen) peittää ALPINA-lipan yläkulmasta katsottuna. Lippa kuitenkin on mielestäni tämän yksilön selkeä vahvuus. Tämän parempaa kuvaa en näillä taidoilla, kameralla ja iltavalaistuksella saanut illan lopputuloksesta:



            Takaa oli kenties merkki hiljan vaihdettu, oli sen verran hyvässä kunnossa:

            Last edited by Laku; 11-08-2010, 00:10.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              on kyllä aika mauton tuo etukilpi
              tarrakilpi eteen sakonkin uhalla.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17529
                • Turku

                Originally posted by Tonton View Post
                on kyllä aika mauton tuo etukilpi
                tarrakilpi eteen sakonkin uhalla.
                Kiitos mielipiteestä . Tarrakilpeä ei tule. Eikä johdu sakkojen pelosta. Tällainen kilpi on mm. "Orange Beautyssa" ja olen kyllä tarkkaan miettinyt asiaá.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1011
                  • Vantaa

                  Ihan hyvin kilpi tuohon sopii, livenä varmasti vielä paremman näköinen.
                  Hyvä et näitä erikoiskilpisiä kaseja on taas liikenteessä enemmänkin. Uutena tai muutaman vuoden käytettynä suomeen tulleissa oli melkein kaikissa erikoiskilpi.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    Originally posted by jori View Post
                    Ihan hyvin kilpi tuohon sopii, livenä varmasti vielä paremman näköinen.
                    Hyvä et näitä erikoiskilpisiä kaseja on taas liikenteessä enemmänkin. Uutena tai muutaman vuoden käytettynä suomeen tulleissa oli melkein kaikissa erikoiskilpi.
                    Kiitos jori. Viimeinen lauseesi pitää paikkaansa, ainakin yksi harvoista alkuperäisistä Suomi-kaseista, joka on/oli Turun Sanomien Mikko Ketosen, väriltään tummanvihreä, rek.nro MK-100.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • biglimited
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1519
                      • Turku

                      Hyvin erottuu

                      Eikös Ketosilla ollu myös yksi punainen 8-satku.. :think
                      Deutchland uber alles!

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by biglimited View Post
                        Hyvin erottuu

                        Eikös Ketosilla ollu myös yksi punainen 8-satku.. :think
                        Jep ja sehän on tarkoituksenikin !

                        Muistankohan aivan väärin ja oliko tuo MK-100 sittenkin punainen :think?Kilvet.comissa ei ole ko. autoa. Turkulaiset, anyone?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1011
                          • Vantaa

                          Omassa ollut vuodesta -94 rek BMV-850(silloin ei saanut W:tä kuin peräkärryhin),mun edellinen suomi 850 oli ollut uutena rekkarilla TON-1 nykyisin MIM-871, yksi musta melkein suomi kasi on ollut uudesta rek.VEE-12, myös rekkarilla BMW-850 ja BMW-840 löytyvät.
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1011
                            • Vantaa

                            äh moka
                            Last edited by jori; 11-08-2010, 18:46.
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • jori
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1011
                              • Vantaa

                              Ei pitäny kirjottaa mitään mut tää laivan netti taas tökkii ja teki kaksi turhaa postia tänne et siksi nämä sekoilut prkl!
                              Last edited by jori; 11-08-2010, 18:49.
                              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Kyllähän tuo ihan oikealta kuulostaa. Itselläni on tuo kasi ns. "jenkkimalli" tiuhemmalla perävälityksellä (3,64) ja siinä menee matkassa 100km vauhdilla noin 14l, ihanan halpaa.

                                Vaivihkaa koittanut etsiskellä euromallin perää niin saisi tippumaan tuon kulutuksen parilla litralla. Ei tunnu oikein olevan noita tarjolla. Joku tietäjä voisikin kertoa että käykö tuohon minkään muun mallin perä kuin kasin oma??
                                Melkein väittäisin, että sulla on autossa jotain (MAF?) vikaa. Mulla oli autossa 4.10 perävälitys, kulutus matkassa aika tasan 14 eikä käynyt sekään ihan häiriöttömästi.

                                Kasissa on perän takakantta/-kannaketta lukuunottamatta ihan normi typ.210-perä, että siitä vaan E34/E32-raatojen kimppuun maistuvampaa välitystä valitsemaan.
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎