Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by JKK View Post
    Korjaaminen on miltei ilmaista, kun siihen ei saa edes osia... Tai ainakaan vuosi sitten ei saanut. Paitsi tietysti sopivia laakereita saattaa saada säkällä laakerikaupasta
    Tuo v12 lodju on täysin eri kapistus kuin kutoskoneisten perästä löytyvä, vaikka vaihteiden lukumäärä onkin sama. Melkoinen jötkäle tuo isompi.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • F127
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 191
      • Orimattila

      #17
      En viitsi tuolla olitkose sinä topikissa kysellä kun hukkuu kuitenkin.. Tänään (taino eilisen puolella) noin kello 6 illalla tuli sysmässä vastaan sininen kasi, oliko joku foorumilainen? Itse olin justiin kääntymässä Heinolan suuntaan valkea keulaisella e30:sellä.

      Ja jottei mene ihan offtopic hölinäksi niin oma täristää 40pin paikkeilla ja 90 ja 100 välillä. Mitä on ihmiset mieltä, tukilaakeri, limppu? Täytyis laihduttaa joitakin kymmeniä kiloja että mahtuis ryömimään tonne auton alle tarkistamaan asiaa.
      e30 316 M10
      (Skoda Octavia 1.9Tdi)

      ex: e34 525i, e36 320i Cabriolet, e31 850iA, e39 523iA

      Comment

      • JTMD
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 834
        • Helsinki

        #18
        Manuska lootasta

        Onko huolta jos vaihteita vaihtaessa on huomattavissa jonkinmoista "potkimista" tai ihankuin jokin tavallaan "kaluaisi" keppiä vaihdon aikana?

        Muuten menee vaihteet tupaan ja mikään ei pidä meteliä.
        Kytkin ottaa aika ylhäältä.

        ollakko susi, vai ollakko mitä? :think
        -10 e93 325i
        -04 e46 320i
        -92 e31 850i 6speed
        -92 e30 325 cab
        -93 e36 M3
        -91 e36 325

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by JTMD View Post
          Onko huolta jos vaihteita vaihtaessa on huomattavissa jonkinmoista "potkimista" tai ihankuin jokin tavallaan "kaluaisi" keppiä vaihdon aikana?
          Synkrovikaahan toi enteilee.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Tuo v12 lodju on täysin eri kapistus kuin kutoskoneisten perästä löytyvä, vaikka vaihteiden lukumäärä onkin sama. Melkoinen jötkäle tuo isompi.


            Yhden tuommoisen olen livenä nähnyt, eli ei aivan joka päivä vastaan tuleva aski tämä S6S 560G. Getrag E-transmission (286/6).
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Synkrovikaahan toi enteilee.
              -Poor Shift Quality in Manual Transmission: usually caused by worn synchros due to the use of the wrong transmission lubricant. Only use Dextron II ATF to prevent synchro wear… it’s expensive, but then again, so is a transmission rebuild.

              Tollasta löysin internetin maailmasta.

              Tuskin taitaa ölpät hirveesti vaikuttaa jos vikaa on jo, mutta mitään se tuskin huonontaa.
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • Janis Petke
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 73
                • Kouvostoliitto

                #22
                Pois joutava mörköily!
                Autohan se nyt vaan on.Ja aina samaa arvontaa kun käytettyä on ostamassa.
                Ittellä 5:s kesä lähtee, ja rahaa on menny ainoastaan tulppiin, öljyihin, nesteisiin ja suodattimiin.
                Ja hiukan myös vanteisiin, renkaisiin, ruostesuojaukseen...yms.
                Rohkeesti vaan kaupoille!
                Last edited by Janis Petke; 01-06-2010, 11:46.
                -The Driving Machine-

                Comment

                • Bmw318is_
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Nilsiä

                  #23
                  Originally posted by Janis Petke View Post
                  Pois joutava mörköily!
                  Autohan se nyt vaan on.Ja aina samaa arvontaa kun käytettyä on ostamassa.
                  Ittellä 5:s kesä lähtee, ja rahaa on menny ainoastaan tulppiin, öljyihin, nesteisiin ja suodattimiin.
                  Ja hiukan myös vanteisiin, renkaisiin, ruostesuojaukseen...yms.
                  Rohkeesti vaan kaupoille!
                  Oikein Ja pitihän se 850i hommata. Tarkistelin kyseiset jutut aika tarkasti mitä tänne porukka laitteli ja epäilisin m70 moottorin olevan kestävä peli, jos aikoinaan m20 moottori sai semmoset rääkit että
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196920 = Oma kasiviisinollaii
                  Ex Bmw 318is E30, Ex Bmw 520i E34, Ex Bmw 320i m20b25, Ex Bmw E38 728ia, Ex Bmw E36 316i Compact, Ex 318i e46. Harrasteauto Bmw E31 850i, Käyttöauto Bmw 328i touring e46 shadowline
                  sigpic

                  Comment

                  • JusZsE
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 134
                    • Järvenpää

                    #24
                    Mitäs laatikkoa tuon 5.4l koneen perässä käytetään? Lähinnä kiinnostaa sen väännön/tehon kesto. Olisi tarkoituksena hakea saksasta tai jostain muusta maasta "järki" hinnalla juuri tuon 5.4l koneen omaava. Siinä vaiheessa kun rahoitus kunnossa olisi tarkoitus parilla remmillä ahdistella vähän lisää vääntöjä tuosta monsteri padasta. Ahto hommiin en tarvitse mitään kommenttia, koska tiedän kyllä mitä edessä!
                    Sähkö on sinistä ja sattuu!

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Originally posted by JusZsE View Post
                      Mitäs laatikkoa tuon 5.4l koneen perässä käytetään? Lähinnä kiinnostaa sen väännön/tehon kesto. Olisi tarkoituksena hakea saksasta tai jostain muusta maasta "järki" hinnalla juuri tuon 5.4l koneen omaava. Siinä vaiheessa kun rahoitus kunnossa olisi tarkoitus parilla remmillä ahdistella vähän lisää vääntöjä tuosta monsteri padasta. Ahto hommiin en tarvitse mitään kommenttia, koska tiedän kyllä mitä edessä!
                      560nm
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • JusZsE
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 134
                        • Järvenpää

                        #26
                        A5S 560Z tuo ilmeisesti laatikko malli jota käytetään. Taitaa olla sitten niin että luistaa jo iha huolella 700+nm väännöissä? Eikös tuohon voisi olla joku th400 vai mitä näitä käytetään isoissa tehoissa modattuna sovitepalalla aika hyvä. Siinä vaiheessa sitten manuaalikoneistolla. Taitaa vaan olla tuollainen laatikko jumppa jo suhteellisen tyyristä hommaa.. :think
                        Sähkö on sinistä ja sattuu!

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          #27
                          Originally posted by JusZsE View Post
                          A5S 560Z tuo ilmeisesti laatikko malli jota käytetään. Taitaa olla sitten niin että luistaa jo iha huolella 700+nm väännöissä? Eikös tuohon voisi olla joku th400 vai mitä näitä käytetään isoissa tehoissa modattuna sovitepalalla aika hyvä. Siinä vaiheessa sitten manuaalikoneistolla. Taitaa vaan olla tuollainen laatikko jumppa jo suhteellisen tyyristä hommaa.. :think
                          Tyyristä ja tyyristä. Aika reilusti halvemmaksi jenkkiaskin rakennus ja sovittaminen tulee kuin se 700Nm vähäpäästöisen auton kampuran päästä.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • JusZsE
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 134
                            • Järvenpää

                            #28
                            Originally posted by r.w. View Post
                            Tyyristä ja tyyristä. Aika reilusti halvemmaksi jenkkiaskin rakennus ja sovittaminen tulee kuin se 700Nm vähäpäästöisen auton kampuran päästä.
                            No tuolla päästö asialla ei taas ole merkitystä asiaan, kun tuo vvt homma on turhaa rahastusta. Joko kadulla ajetaan "remmit irti" tai jumpataan isopäästöseen koriin toinen tekniikka, jos e31 on saanu edes isopäästösenä.
                            Sähkö on sinistä ja sattuu!

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17543
                              • Turku

                              #29
                              Sopiiko tämä Kasiin ja jos niin millä muutoksilla.

                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4623
                                • Lahti.

                                #30
                                Originally posted by Laku View Post
                                Sopiiko tämä Kasiin ja jos niin millä muutoksilla.

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=pk-seudulla

                                Sehän riippuu hieman mikä vuosmalli auto sinulle on. Mutta muistaakseni toi ei käy mihinkään e31. Se malli missä ei ole se airbag valo ratissa ( on ollut myös e34) kay ainakin vm 94 eteenpäin e31.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎