Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

Originally posted by TsTPioneeri View Post

No täytyy saada vain rahoitus kuntoon ennen kuin ruppee enempiä haaveilee.
    Tuu hakee toi mun kasi pois sitten kun on massit taskussa.
    Possuja ja Bemareita

Comment

• Morriz
      BTCF Member
      • Nov 2005
      • 1614
      • Honkajoki

Näihinkö ei mistään saa coilisettiä? Minkälaisia alustasarjoja ootte käyttäny näissä kipoissa? Pitäis serkun 850i saada kesäksi tonttiin :think
      -NO FARMS NO FOOD-

M5 -93 Diamantschwarz
      525i -86 Diamantschwarz
      528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
      X5 3.0d -05 Titansilber metallic

Comment

• Josunapalm
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 168
        • Lappeenranta

Originally posted by Morriz View Post
        Näihinkö ei mistään saa coilisettiä? Minkälaisia alustasarjoja ootte käyttäny näissä kipoissa? Pitäis serkun 850i saada kesäksi tonttiin :think
        Tämä kiinnostaa itseänikin. Esimerkiksi tämä yksilö on juuri sopivasti lintassa omaan makuun http://www.nettiauto.com/bmw/840/4404490. Mistähän tuota kyseistä K.A.W alustaa saisi?

Comment

• Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17543
          • Turku

En tiedä, mistä saa, mutta mulla on Kasissani edessä coilit. Lienee jotain japanilaisen valmistajan tekelettä tai modattu jostakin muusta Bemusta...:think

Originally posted by Josunapalm View Post
          Tämä kiinnostaa itseänikin. Esimerkiksi tämä yksilö on juuri sopivasti lintassa omaan makuun http://www.nettiauto.com/bmw/840/4404490. Mistähän tuota kyseistä K.A.W alustaa saisi?
          Kyllä näitä saa linttaa muillakin alustoilla. Mulla on molemmat E31:t mielestäni hyvinkin matalia - toki niitä vielä alemmaskin voi laittaa.

K.A.W. alustan olen halvimmillaan löytänyt täältä:

Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4996
            • Forssa

Tietääkseni näihin ei löydy valmista coil sarjaa miltään valmistajalta. Maailmalla on jonkin verran näitä itse tehty. Minusta kuitenkin aivan turhaa koska vaihtoehtoja on olemassa. Mieto madallus saavutetaan eibachin jousilla ( kannattaa käyttää ainoastaan etujouset jos haluaa tasaisen "stancen"). Hieman enempi madallusta saa H&R:n jousilla ja kunnolla matalaksi saa sitten jo mainituillakin KAWin jousilla. Iskareiksi ilman muuta Bilstein B6, on todella hyvät. Itselläni on eibach + bilstein ja olen oikein tyytyväinen.
            Auto on liikkumaväline.

Comment

• Morriz
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 1614
              • Honkajoki

Originally posted by Laku View Post
              En tiedä, mistä saa, mutta mulla on Kasissani edessä coilit. Lienee jotain japanilaisen valmistajan tekelettä tai modattu jostakin muusta Bemusta...:think

Kyllä näitä saa linttaa muillakin alustoilla. Mulla on molemmat E31:t mielestäni hyvinkin matalia - toki niitä vielä alemmaskin voi laittaa.

K.A.W. alustan olen halvimmillaan löytänyt täältä:

http://fahrwerkebilliger.de/Tieferle...8756e204cf6374
              Originally posted by mikae34 View Post
              Tietääkseni näihin ei löydy valmista coil sarjaa miltään valmistajalta. Maailmalla on jonkin verran näitä itse tehty. Minusta kuitenkin aivan turhaa koska vaihtoehtoja on olemassa. Mieto madallus saavutetaan eibachin jousilla ( kannattaa käyttää ainoastaan etujouset jos haluaa tasaisen "stancen"). Hieman enempi madallusta saa H&R:n jousilla ja kunnolla matalaksi saa sitten jo mainituillakin KAWin jousilla. Iskareiksi ilman muuta Bilstein B6, on todella hyvät. Itselläni on eibach + bilstein ja olen oikein tyytyväinen.
              Kiitoksia vastauksista, selvensi jo hyvin, mutta onko tietoa minkämallin coilisettiä tuonne on sovellettu? Äkkiäkös sellaisen sitte tekee niin pääsee säätämään oikein säätämisen ilosta Toki K.A.W. linjalle olisi helppo lipsua kun kohtuu edulliselta vaikuttaa tuo Lakun linkki.
              -NO FARMS NO FOOD-

M5 -93 Diamantschwarz
              525i -86 Diamantschwarz

Comment

• hrajasso
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 213
                • Järvenpää

Säätö on kiva. Viime miitissä letka seisoi varttitunnin, kun hellaflushit yrittivät hivutella varsin maltillisten suojatien korokkeiden yli

Comment

• Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19178
                  • -

Originally posted by Josunapalm View Post
                  Tuo linkittämäsi auto on minun E31 840i. Tuon K.A.W alustan tilasin itse suoraan Saksasta netin kautta. Jos haluaa todella matalan 8-sarjalaisen, niin tuo K.A.W alusta on siihen passeli. Eikä se mielestäni ole olleenkaan huono normaaliin ajoon ainakaan Suomessa sallituilla ajonopeuksilla. Rata-ajoon on varmasti parempia alustoja ja myös automalleja.
                  All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Morriz
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 1614
                    • Honkajoki

Originally posted by Juhis View Post
                    Tuo linkittämäsi auto on minun E31 840i. Tuon K.A.W alustan tilasin itse suoraan Saksasta netin kautta. Jos haluaa todella matalan 8-sarjalaisen, niin tuo K.A.W alusta on siihen passeli. Eikä se mielestäni ole olleenkaan huono normaaliin ajoon ainakaan Suomessa sallituilla ajonopeuksilla. Rata-ajoon on varmasti parempia alustoja ja myös automalleja.
                    Mihinkäs hintoihin tuo K.A.W tuli ja mistä?
                    -NO FARMS NO FOOD-

M5 -93 Diamantschwarz
                    525i -86 Diamantschwarz

Comment

• Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19178
                      • -

Mihinkäs hintoihin tuo K.A.W tuli ja mistä?
                      315 euroa taisi olla hinta madallusjousille. KLIK.
                      All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17543
                        • Turku

Vannekysymystä

Tuossa Kasissani olen ajanut viime kesän vanteilla 10x18 ET 17 ja 8½x18 ET 11 + 15mm spacer eli ET -4.

Nyt mietin jompaan kumpaan E31:een vähän muutoksia lippoihin 17" koossa. Tällä hetkellä speksit 9½x17 ET 25 ja 8½x17 ET 13. Ajatuksena tehdä niistä vähintään 10½x17 ET 0 ja 9x17 ET0. Edessä pyörii noilla spekseillä varmasti, mutta entä takana? Mieleni tekisi laittaa tuonne taakse 11", mutta ET menee tuonne -12 paikkeille eli ei taida pyöriä? Kaaret molemmissa vakiot eikä halua alkaa vanhuksia rikkomaan.

Viime vuonna kokeilin Kasiin useita vaihtoehtoja, mutta speksit oli hieman erilaisia ja muistikuvat toimivuudesta haalenneet...

Arvostan, jos joku osaa sanoa perstuntumalta jotain? MikaE34? Pääsisi lippoja tilailemaan....
                        Näillä mennään:

Comment

• mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4996
                          • Forssa

Tuossa Kasissani olen ajanut viime kesän vanteilla 10x18 ET 17 ja 8½x18 ET 11 + 15mm spacer eli ET -4.

Nyt mietin jompaan kumpaan E31:een vähän muutoksia lippoihin 17" koossa. Tällä hetkellä speksit 9½x17 ET 25 ja 8½x17 ET 13. Ajatuksena tehdä niistä vähintään 10½x17 ET 0 ja 9x17 ET0. Edessä pyörii noilla spekseillä varmasti, mutta entä takana? Mieleni tekisi laittaa tuonne taakse 11", mutta ET menee tuonne -12 paikkeille eli ei taida pyöriä? Kaaret molemmissa vakiot eikä halua alkaa vanhuksia rikkomaan.

Viime vuonna kokeilin Kasiin useita vaihtoehtoja, mutta speksit oli hieman erilaisia ja muistikuvat toimivuudesta haalenneet...

Arvostan, jos joku osaa sanoa perstuntumalta jotain? MikaE34? Pääsisi lippoja tilailemaan....
                          Edessä toimii ja tulee aivan kaaren reunalle. Takana tuolla et:llä tulee noin puoli tuumaa yli kaaren ulkoreunan. Minä rakensin settini niin että takana on 10,5" ja et 13 jolla tulee täsmälleen samalle tasolle kaaren ulkoreunan kanssa. Sisäänpäinhän tilaa olisikin sitten levittää vaikka kuinka.
                          Auto on liikkumaväline.

Comment

• Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17543
                            • Turku

Originally posted by mikae34 View Post
                            Edessä toimii ja tulee aivan kaaren reunalle. Takana tuolla et:llä tulee noin puoli tuumaa yli kaaren ulkoreunan. Minä rakensin settini niin että takana on 10,5" ja et 13 jolla tulee täsmälleen samalle tasolle kaaren ulkoreunan kanssa. Sisäänpäinhän tilaa olisikin sitten levittää vaikka kuinka.
                            Näin arvelinkin etupään kanssa ja pelkäsinkin takapään osalta. Kiitos sinulle !

Tuo aiheuttaa kyllä ongelmia takana. Ei viittisi 4 uutta lippaa ostaa vain ½" voiton takia. Perhana sentään! Onnistuisikohan venyrenkaalla toimimaan jotenkin :think? Ainakin 17" helpottaa madalluksen kannalta vs. 18".
                            Näillä mennään:

Comment

• icecold
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 2337
                              • 🌍

Eikö jos vanne on 9.5''x17'' et 25 niin, jos lippaa lisää tuuman niin vanteen et pienene puolet tuumasta eli siis 12.7mm ? Vai onko mulla menny pahasti jotain ohi...

Eli siis esim 1.5'' leveempi kehä ja olis 11'' et 5 ?

Tietysti eri asia jos sisäkehää levennetään.

:think

Comment

• Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

Originally posted by icecold View Post
                                Eikö jos vanne on 9.5''x17'' et 25 niin, jos lippaa lisää tuuman niin vanteen et pienene puolet tuumasta eli siis 12.7mm ? Vai onko mulla menny pahasti jotain ohi...

Eli siis esim 1.5'' leveempi kehä ja olis 11'' et 5 ?

Tietysti eri asia jos sisäkehää levennetään.

:think
                                Ei. Jos lippaa levennetään, vanne tulee kiinnityskohdastaan juuri sen verran lisää ulospäin eli 1" lisää lippaa pienentää offsettiä 25mm.
                                Last edited by Laku; 06-02-2012, 10:16. Reason: Termien korjaamista
                                Näillä mennään:

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎