Näihinkö ei mistään saa coilisettiä? Minkälaisia alustasarjoja ootte käyttäny näissä kipoissa? Pitäis serkun 850i saada kesäksi tonttiin :think
Tämä kiinnostaa itseänikin. Esimerkiksi tämä yksilö on juuri sopivasti lintassa omaan makuun http://www.nettiauto.com/bmw/840/4404490. Mistähän tuota kyseistä K.A.W alustaa saisi?
Näihinkö ei mistään saa coilisettiä? Minkälaisia alustasarjoja ootte käyttäny näissä kipoissa? Pitäis serkun 850i saada kesäksi tonttiin :think
En tiedä, mistä saa, mutta mulla on Kasissani edessä coilit. Lienee jotain japanilaisen valmistajan tekelettä tai modattu jostakin muusta Bemusta...:think
Tämä kiinnostaa itseänikin. Esimerkiksi tämä yksilö on juuri sopivasti lintassa omaan makuun http://www.nettiauto.com/bmw/840/4404490. Mistähän tuota kyseistä K.A.W alustaa saisi?
Kyllä näitä saa linttaa muillakin alustoilla. Mulla on molemmat E31:t mielestäni hyvinkin matalia - toki niitä vielä alemmaskin voi laittaa.
K.A.W. alustan olen halvimmillaan löytänyt täältä:
FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tietääkseni näihin ei löydy valmista coil sarjaa miltään valmistajalta. Maailmalla on jonkin verran näitä itse tehty. Minusta kuitenkin aivan turhaa koska vaihtoehtoja on olemassa. Mieto madallus saavutetaan eibachin jousilla ( kannattaa käyttää ainoastaan etujouset jos haluaa tasaisen "stancen"). Hieman enempi madallusta saa H&R:n jousilla ja kunnolla matalaksi saa sitten jo mainituillakin KAWin jousilla. Iskareiksi ilman muuta Bilstein B6, on todella hyvät. Itselläni on eibach + bilstein ja olen oikein tyytyväinen.
En tiedä, mistä saa, mutta mulla on Kasissani edessä coilit. Lienee jotain japanilaisen valmistajan tekelettä tai modattu jostakin muusta Bemusta...:think
Kyllä näitä saa linttaa muillakin alustoilla. Mulla on molemmat E31:t mielestäni hyvinkin matalia - toki niitä vielä alemmaskin voi laittaa.
K.A.W. alustan olen halvimmillaan löytänyt täältä:
Tietääkseni näihin ei löydy valmista coil sarjaa miltään valmistajalta. Maailmalla on jonkin verran näitä itse tehty. Minusta kuitenkin aivan turhaa koska vaihtoehtoja on olemassa. Mieto madallus saavutetaan eibachin jousilla ( kannattaa käyttää ainoastaan etujouset jos haluaa tasaisen "stancen"). Hieman enempi madallusta saa H&R:n jousilla ja kunnolla matalaksi saa sitten jo mainituillakin KAWin jousilla. Iskareiksi ilman muuta Bilstein B6, on todella hyvät. Itselläni on eibach + bilstein ja olen oikein tyytyväinen.
Kiitoksia vastauksista, selvensi jo hyvin, mutta onko tietoa minkämallin coilisettiä tuonne on sovellettu? Äkkiäkös sellaisen sitte tekee niin pääsee säätämään oikein säätämisen ilosta Toki K.A.W. linjalle olisi helppo lipsua kun kohtuu edulliselta vaikuttaa tuo Lakun linkki.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Esimerkiksi tämä yksilö on juuri sopivasti lintassa omaan makuun http://www.nettiauto.com/bmw/840/4404490. Mistähän tuota kyseistä K.A.W alustaa saisi?
Tuo linkittämäsi auto on minun E31 840i. Tuon K.A.W alustan tilasin itse suoraan Saksasta netin kautta. Jos haluaa todella matalan 8-sarjalaisen, niin tuo K.A.W alusta on siihen passeli. Eikä se mielestäni ole olleenkaan huono normaaliin ajoon ainakaan Suomessa sallituilla ajonopeuksilla. Rata-ajoon on varmasti parempia alustoja ja myös automalleja.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Tuo linkittämäsi auto on minun E31 840i. Tuon K.A.W alustan tilasin itse suoraan Saksasta netin kautta. Jos haluaa todella matalan 8-sarjalaisen, niin tuo K.A.W alusta on siihen passeli. Eikä se mielestäni ole olleenkaan huono normaaliin ajoon ainakaan Suomessa sallituilla ajonopeuksilla. Rata-ajoon on varmasti parempia alustoja ja myös automalleja.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Tuossa Kasissani olen ajanut viime kesän vanteilla 10x18 ET 17 ja 8½x18 ET 11 + 15mm spacer eli ET -4.
Nyt mietin jompaan kumpaan E31:een vähän muutoksia lippoihin 17" koossa. Tällä hetkellä speksit 9½x17 ET 25 ja 8½x17 ET 13. Ajatuksena tehdä niistä vähintään 10½x17 ET 0 ja 9x17 ET0. Edessä pyörii noilla spekseillä varmasti, mutta entä takana? Mieleni tekisi laittaa tuonne taakse 11", mutta ET menee tuonne -12 paikkeille eli ei taida pyöriä? Kaaret molemmissa vakiot eikä halua alkaa vanhuksia rikkomaan.
Viime vuonna kokeilin Kasiin useita vaihtoehtoja, mutta speksit oli hieman erilaisia ja muistikuvat toimivuudesta haalenneet...
Arvostan, jos joku osaa sanoa perstuntumalta jotain? MikaE34? Pääsisi lippoja tilailemaan....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuossa Kasissani olen ajanut viime kesän vanteilla 10x18 ET 17 ja 8½x18 ET 11 + 15mm spacer eli ET -4.
Nyt mietin jompaan kumpaan E31:een vähän muutoksia lippoihin 17" koossa. Tällä hetkellä speksit 9½x17 ET 25 ja 8½x17 ET 13. Ajatuksena tehdä niistä vähintään 10½x17 ET 0 ja 9x17 ET0. Edessä pyörii noilla spekseillä varmasti, mutta entä takana? Mieleni tekisi laittaa tuonne taakse 11", mutta ET menee tuonne -12 paikkeille eli ei taida pyöriä? Kaaret molemmissa vakiot eikä halua alkaa vanhuksia rikkomaan.
Viime vuonna kokeilin Kasiin useita vaihtoehtoja, mutta speksit oli hieman erilaisia ja muistikuvat toimivuudesta haalenneet...
Arvostan, jos joku osaa sanoa perstuntumalta jotain? MikaE34? Pääsisi lippoja tilailemaan....
Edessä toimii ja tulee aivan kaaren reunalle. Takana tuolla et:llä tulee noin puoli tuumaa yli kaaren ulkoreunan. Minä rakensin settini niin että takana on 10,5" ja et 13 jolla tulee täsmälleen samalle tasolle kaaren ulkoreunan kanssa. Sisäänpäinhän tilaa olisikin sitten levittää vaikka kuinka.
Edessä toimii ja tulee aivan kaaren reunalle. Takana tuolla et:llä tulee noin puoli tuumaa yli kaaren ulkoreunan. Minä rakensin settini niin että takana on 10,5" ja et 13 jolla tulee täsmälleen samalle tasolle kaaren ulkoreunan kanssa. Sisäänpäinhän tilaa olisikin sitten levittää vaikka kuinka.
Näin arvelinkin etupään kanssa ja pelkäsinkin takapään osalta. Kiitos sinulle !
Tuo aiheuttaa kyllä ongelmia takana. Ei viittisi 4 uutta lippaa ostaa vain ½" voiton takia. Perhana sentään! Onnistuisikohan venyrenkaalla toimimaan jotenkin :think? Ainakin 17" helpottaa madalluksen kannalta vs. 18".
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuossa Kasissani olen ajanut viime kesän vanteilla 10x18 ET 17 ja 8½x18 ET 11 + 15mm spacer eli ET -4.
Nyt mietin jompaan kumpaan E31:een vähän muutoksia lippoihin 17" koossa. Tällä hetkellä speksit 9½x17 ET 25 ja 8½x17 ET 13. Ajatuksena tehdä niistä vähintään 10½x17 ET 0 ja 9x17 ET0. Edessä pyörii noilla spekseillä varmasti, mutta entä takana? Mieleni tekisi laittaa tuonne taakse 11", mutta ET menee tuonne -12 paikkeille eli ei taida pyöriä? Kaaret molemmissa vakiot eikä halua alkaa vanhuksia rikkomaan.
Viime vuonna kokeilin Kasiin useita vaihtoehtoja, mutta speksit oli hieman erilaisia ja muistikuvat toimivuudesta haalenneet...
Arvostan, jos joku osaa sanoa perstuntumalta jotain? MikaE34? Pääsisi lippoja tilailemaan....
Eikö jos vanne on 9.5''x17'' et 25 niin, jos lippaa lisää tuuman niin vanteen et pienene puolet tuumasta eli siis 12.7mm ? Vai onko mulla menny pahasti jotain ohi...
Eli siis esim 1.5'' leveempi kehä ja olis 11'' et 5 ?
Eikö jos vanne on 9.5''x17'' et 25 niin, jos lippaa lisää tuuman niin vanteen et pienene puolet tuumasta eli siis 12.7mm ? Vai onko mulla menny pahasti jotain ohi...
Eli siis esim 1.5'' leveempi kehä ja olis 11'' et 5 ?
Tietysti eri asia jos sisäkehää levennetään.
:think
Ei. Jos lippaa levennetään, vanne tulee kiinnityskohdastaan juuri sen verran lisää ulospäin eli 1" lisää lippaa pienentää offsettiä 25mm.
Last edited by Laku; 06-02-2012, 10:16.
Reason: Termien korjaamista
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment