Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PappaST
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 265
    • Oulu

    Mulle tuli toinen murikka mukaan kun ostin tuon auton.
    Lukollisessa on lähdöt ulkoiselle lauhduttimelle (eli sille pienelle putkikiekuralle mikä on siinä perän vieressä) . Käsittääkseni tuo on csi:n perä koska tuo lauhdutin löytyy ja lukko.

    Pitäs vaan tarkistaa tuo perä kun tuntuu että se meinaa tarrata liiankin innokkaasti...jo parkkiksella liian tiukasti käännettäessä.
    BMW E31 850 Ci

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Kuulostaa nimenomaan Csin perältä. Mistä löysit sellaisen?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Laku View Post
        Kuulostaa nimenomaan Csin perältä. Mistä löysit sellaisen?
        Tossa edellisessä postissa lukee että tuli auton mukana
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • PappaST
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2013
          • 265
          • Oulu

          Joo, auton mukana se tuli.
          Edellinen omistaja oli kuulemma aikanaan ostanut Oili Jaloselta sen :think
          (Kuullostaa kyllä hieman utopistiselle että suomesta olisi moinen kikkare löytynyt, mutta en nyt jaksa keksiä minkä muunkaan laitoksen perä se sitten ois jos ei csi:n).
          BMW E31 850 Ci

          Comment

          • 928 GTS
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1559
            • Helsinki

            Originally posted by PappaST View Post
            Joo, auton mukana se tuli.
            Edellinen omistaja oli kuulemma aikanaan ostanut Oili Jaloselta sen :think
            (Kuullostaa kyllä hieman utopistiselle että suomesta olisi moinen kikkare löytynyt, mutta en nyt jaksa keksiä minkä muunkaan laitoksen perä se sitten ois jos ei csi:n).
            Eikös Jalosella ainakin yksi CSi ole joskus purettu vuosia sitten? Muistaakseni oli ainakin manuaaliloota siitä tarjolla. Saksasta uitettu kolariauto taisi olla.
            -92 928 GTS
            -98 550 Maranello

            Comment

            • PappaST
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 265
              • Oulu

              Originally posted by 928 GTS View Post
              Eikös Jalosella ainakin yksi CSi ole joskus purettu vuosia sitten? Muistaakseni oli ainakin manuaaliloota siitä tarjolla. Saksasta uitettu kolariauto taisi olla.

              No sinänsä täsmäisi koska tuon lukon on tosiaan kasiin myöhemmässä
              vaiheessa edellinen omistaja touhunnut.
              Lukkoperä on tosiaan tällähetkellä irrallaan koska minua hieman epäilytti sen toiminta. Pitää nyt katsoa minkä perän sinne kesäksi laittaisi paikoileen...mielummin toki lukollisen jos kerkeäisi katsoa/varmistua että se toimii oikein.
              BMW E31 850 Ci

              Comment

              • PappaST
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2013
                • 265
                • Oulu



                Minä ratkaisin banjopulttien löystymisen tilaamalla ENGL Productionilta nuo lukitusrikka systeemit itselleni.


                Miten muuten, täytyykö imusatsi/venakoppia irroittaessa myös irroittaa se koko raitisilmasuodattimien kaukalo että pääsee imusatsien taakse käsiksi?
                Vai liekö tuo raikkarien kaukalo edes irtoaa järkevästi? Jäi talli-ilta hieman vajaaksi niin tuo olisi kiva tietää seuraavaa kertaa silmälläpitäen jo valmiiksi.
                BMW E31 850 Ci

                Comment

                • Lassi E31
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 30
                  • Lapua

                  Originally posted by PappaST View Post


                  Minä ratkaisin banjopulttien löystymisen tilaamalla ENGL Productionilta nuo lukitusrikka systeemit itselleni.


                  Miten muuten, täytyykö imusatsi/venakoppia irroittaessa myös irroittaa se koko raitisilmasuodattimien kaukalo että pääsee imusatsien taakse käsiksi?
                  Vai liekö tuo raikkarien kaukalo edes irtoaa järkevästi? Jäi talli-ilta hieman vajaaksi niin tuo olisi kiva tietää seuraavaa kertaa silmälläpitäen jo valmiiksi.
                  Pitää irrottaa. On helpoin homma tuossa operaatiossa. Tässä linkkiä, on toki E32seen mutta helpottaa paljon ekalla kerralla. http://bmwe32.masscom.net/

                  Ja tästä on ollut monta kertaa apua myös:


                  -Lassi

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    Paljonko nuo ENGL:ltä maksoivat?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • PappaST
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2013
                      • 265
                      • Oulu

                      Nuo hilut maksoi kympin ja postit toisen kympin...
                      Ei jaksa siihen rahaan itse ruveta turaamaan pellistä moisia käikäleitä.


                      edit: Kiitos Lassi.
                      BMW E31 850 Ci

                      Comment

                      • MouTine
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2011
                        • 803
                        • Pori

                        Joo ei tosiaan ole mikään amerikan temppu toi nokkien ajoituksen tarkistaminen. Tein sen kerrostalon pimeässä parkkihallissa. Se työkalusarja siihen toki tarvitaan. Mun vanhassa projektitopikissa on omakohtaisia kokemuksia.

                        Edit. Mitä hlvttiä? Kommentoin vissiin johonkin hiton vanhaan postaukseen enkä huomannu että oli useempi sivu sitten. No olkoot...
                        Nykyiset...
                        '14 E500 Coupe

                        Ollut joskus...
                        '07 MB CL63 AMG
                        '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                        '94 Audi A8 4.2i V8
                        '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '92 BMW 850i 5.0i V12
                        '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                        '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                        '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                        '77 Ford Capri 2.8i V6

                        ...Ja pienet sille!

                        Comment

                        • PappaST
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2013
                          • 265
                          • Oulu

                          oiskohan tuo sitten viisasta samalla tosiaan tarkistaa noi nokkien ajoitukset... piru kun ei oo vaadittavia vehkeitä siihen hommaan.
                          BMW E31 850 Ci

                          Comment

                          • PappaST
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 265
                            • Oulu

                            Oliko kenellä täällä nyt niitä Wokken chippejä?
                            Kysäsin wokkelta säpöllä asiaa ja tuntui että muka lisäisi tehoa ja vääntöä 10%. Minun kallooni ei kyllä ei mahdu mitenkään että vapariin moisia lukemia saisi

                            Pikemminkin ehkä kiinnostaa onko kenelläkään esittää kokemuksia vakio suikaleilla ja näillä Wokken systeemeillä?

                            Kaasuunvastaavuudessa kuulemma jotain eroa?
                            BMW E31 850 Ci

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by PappaST View Post
                              Oliko kenellä täällä nyt niitä Wokken chippejä?
                              Kysäsin wokkelta säpöllä asiaa ja tuntui että muka lisäisi tehoa ja vääntöä 10%. Minun kallooni ei kyllä ei mahdu mitenkään että vapariin moisia lukemia saisi

                              Pikemminkin ehkä kiinnostaa onko kenelläkään esittää kokemuksia vakio suikaleilla ja näillä Wokken systeemeillä?

                              Kaasuunvastaavuudessa kuulemma jotain eroa?
                              Mulla on Kasiin menossa, mutta asentamatta ollut monta vuotta jo . Jorilla oli omassaan aikanaan ja pari muutakin hommas samaan aikaan täällä. Balle ainakin, mutta auto on myytynä Marttilassa.

                              On kehuttu ainoaksi lastuksi, joka oikeasti toimii tuossa M70:ssä. Lähinnä siksi, että tuo kaasuvaste muuttuu herkemmäksi kuten Csi:ssä on vakiona.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                Kyllähän se varmaan auttaa jos kaasuläppä aukee kokonaan alle 4500rpm ja syttyennakot säädetty muulle kuin 91:lle... Kuulostaa silti hurjalle, että huipputeho ja -vääntö nousis noinkin paljon.

                                Kovasti kiinnostanut tämä homma, mutta Wokke ei kuulemma tee manuaalilaatikolle EML-lastua.
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎