Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17543
    • Turku

    #31
    Originally posted by EPDM View Post
    Sehän riippuu hieman mikä vuosmalli auto sinulle on. Mutta muistaakseni toi ei käy mihinkään e31. Se malli missä ei ole se airbag valo ratissa ( on ollut myös e34) kay ainakin vm 94 eteenpäin e31.
    Valmistusvuosi on -91. Löytyykö sulta rattia?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #32
      Originally posted by Laku View Post
      Sopiiko tämä Kasiin ja jos niin millä muutoksilla.

      http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=pk-seudulla
      Oon noita yhden muokannut, boorit sopii suoraan, mutta airbagin slipringin joutuu vaihtamaan vanhasta. Slipringin mahduttaminen tollasen retrofit-ratin taakse vaatii aika ronskia poraamista, sahaamista ja hiomista. Ei ole erityisen nopea ja helppo homma, mutta kyllä sen yhdessä päivässä muokkaa.

      Toinen vaihtoehto on etsiä jostain tollaselle retrofit-ratille tarkotettu virtalukko ja rattiakselin pääty. Joskus nähnyt ebayssä myynnissä, mutta harvemmin. Uutena turkkasen kalliita.

      Eli ts. tommonen ratti ei sovi suoraan mihinkään automalliin airbagillisen vakioratin tilalle.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17543
        • Turku

        #33
        Originally posted by Morkai View Post
        Oon noita yhden muokannut, boorit sopii suoraan, mutta airbagin slipringin joutuu vaihtamaan vanhasta. Slipringin mahduttaminen tollasen retrofit-ratin taakse vaatii aika ronskia poraamista, sahaamista ja hiomista. Ei ole erityisen nopea ja helppo homma, mutta kyllä sen yhdessä päivässä muokkaa.

        Toinen vaihtoehto on etsiä jostain tollaselle retrofit-ratille tarkotettu virtalukko ja rattiakselin pääty. Joskus nähnyt ebayssä myynnissä, mutta harvemmin. Uutena turkkasen kalliita.

        Eli ts. tommonen ratti ei sovi suoraan mihinkään automalliin airbagillisen vakioratin tilalle.
        Ok, kiitos tiedosta. Täytyy vielä harkita asiaa kerran jos toisenkin. Haluaisin kuitenkin säästää mahdollisuuden laittaa alkuperäinen ratti takaisin (jostain kumman syystä ).
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #34
          Originally posted by Laku View Post
          Ok, kiitos tiedosta. Täytyy vielä harkita asiaa kerran jos toisenkin. Haluaisin kuitenkin säästää mahdollisuuden laittaa alkuperäinen ratti takaisin (jostain kumman syystä ).


          Hyvältähän se näyttää ja vanhan ratin saa tietty modatun tilalle koska vaan. Jos ja kun kysymys on siis tämän näköisestä ratista.

          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17543
            • Turku

            #35
            Kyllä tuo myynnissä oleva samanlaiselta näyttää ja oma paikalllaan oleva orkkisrattini on samanlainen kuin Meganissa.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              #36
              Keskikonsolin kyynärnoja

              Onko ketään nähnyt kasissa tuollaista? Ilmeisesti ei orkkiksena ole, mutta modattuna? Zetoihin kun noita on modattu, kiinnostaisi kasiinkin. Vituttaa ajella matkaa ilman tukea, kun on toistakymmentä vuotta käyttöautoissa tottunut sellaiseen. Ideoita?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4623
                • Lahti.

                #37
                Kadoneita heppojen metsästys

                No niin, nyt on lomaa ja aika hieman päivittää kasin tekniikkaa.

                Mikä on normi kulutusosien lista mitä pitäisi vaihtaa, kerran kun ikää on...

                -lambdat ( vaihdettu viime vuona)
                -Tulpat ( vaihdettu viime vuona)
                -Tulppien johdat...niitähän voi mittaa eikö niin? Onko hajuakaan mikä niiden vastus pitäisi olla. Kalliita ovat uutena...
                IMM- tänään putsattu crc sprayn kanssa. Ei yhtään mitään vaikutus ( penkitetty ennen ja suoraan putsauksen jälkeen), toki ei ajattu putsauksen jälkeen. Kuulema IMM "oppii" uudet "puhdistetty" arvot....Tarua tai totta?
                -Virranjakaja. Riittääkö että vaihtaa vaan kansi eikä yksikköt itse?


                Päästöt meni keväällä juuri ja juuri läpi kun kunnolla annettiin lämpöä...joten on parenettavaa...

                -muita ehdotuksia?
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #38
                  ok...te viette autoinne heti merkkiliikkeelle vaan huoltavaksi nähtävästi...
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • TsTPioneeri
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 258
                    • Muurame

                    #39
                    Ehkä vielä joskus...

                    Itse katselin tämmöistä nätin väristä BMW 850. omistajan mukaan perushuollot tehty miten sitten tuo tekniikkapuolen huolto....
                    Onko kenellekkään tuttu?
                    Tuntuu vähän halvanpuoleiselta?.



                    Mites jos tuollasesta lähtee hakemaan lastulla lisää tehoja mitä se tulee maksaa ja mitä sieltä realistisesti voisi saada?

                    Itse olen kuullut että voisi jopa 40 heppaa ja 20 newtonia irrota ja nopeusrajoitin kans pois kolmella lastulla?.

                    Halpaahan tuolla autolla ajo ei tulisi olemaan mutta kuka näitä katselisi jos halpaa käyttöautoa etsii...

                    Eikä nuo vakuutuksetkaan kalliita olleet 30% boonuksilla 560ekee + 200 euroa veroihin.

                    Polttoaine maksaa ja kyllähän sitä palaa mutta ompahan auto mistä tykkää.
                    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                    Bmw 525i E34 91'
                    Bmw 540i E34 93'
                    Bmw 335i E30 83'

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #40
                      Originally posted by TsTPioneeri View Post
                      Itse katselin tämmöistä nätin väristä BMW 850. omistajan mukaan perushuollot tehty miten sitten tuo tekniikkapuolen huolto....
                      Onko kenellekkään tuttu?
                      Tuntuu vähän halvanpuoleiselta?.



                      Mites jos tuollasesta lähtee hakemaan lastulla lisää tehoja mitä se tulee maksaa ja mitä sieltä realistisesti voisi saada?

                      Itse olen kuullut että voisi jopa 40 heppaa ja 20 newtonia irrota ja nopeusrajoitin kans pois kolmella lastulla?.

                      Halpaahan tuolla autolla ajo ei tulisi olemaan mutta kuka näitä katselisi jos halpaa käyttöautoa etsii...

                      Eikä nuo vakuutuksetkaan kalliita olleet 30% boonuksilla 560ekee + 200 euroa veroihin.

                      Polttoaine maksaa ja kyllähän sitä palaa mutta ompahan auto mistä tykkää.
                      Jos löydät lastun mikä antaa 40 hv niin ostan sen heti ja myyn sen 500€ firman kautta eteenpäin....olisko se 20hv ja 40nm siltikin?

                      ja jos auto tuntee liian halvalla niin voithan tehdä suomen historia ja maksaa yli pyyntihintaa...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17543
                        • Turku

                        #41
                        Ei ole tietoa tuosta autosta, mutta käyttöautoksi ja viimeisillä rahoillaan näitä ei kannata ostaa. Eikä halvinta yksilöä, ellet ole koeajolla todennut sitä hyväksi.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • TsTPioneeri
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 258
                          • Muurame

                          #42
                          Eihän siinä mittään järkeä ole...Tunnepuolen juttuja

                          Lainaus kyseisen kaverin tekstistä.
                          "PacMan
                          Lastuttamalla tuli 44hv lisää ja vääntöä 20nm(on penkitetty)...ja lastuutamisessa kaikista hauskinta oli se että tilasin jenkeistä lastut joista luvattiin että ottaa pois nopudenrajoittimen(250km/h) mutta eipä ottanutkaan eli pitää olla 3 lastua että saat nopeudenrajoittimen poistettua. eli yksi lastu molemmille moottori lohkoille tai siis puolille(DME-lastu) ja yksi rajoittimen poistoo(EML -lastu)

                          eli asiasta viidenteen niin jouduin vielä tilaamaan saksasta uudet lastut että sain rajoittimen veks.

                          sitten lastujen tehoihin vakiona tuli sillä tehopenkillä 277hv saksan lastuilla 269hv eli 9 hv vähemmän kuin vakioilla jenkki lastuilla ja saksan rajoittimen poistajalla 321hv eli se 44 hv enemmän huiput on (oli ) motarilla mittariin 285km/h ja ajotietokoneeseen 272km/h että kyllä sillä kerkiää johonkin."

                          Lähinnä sillä halpuutta ihmettelin kun muut tuntuvat myyvän järjestään +1000 euroa kalliimmalla että onkohan autossa jotain mitä myyjä ei ilmoita.
                          En ole kuitenkaan hintaeroa lisää maksamalla kompesoimassa .

                          Taitaa parempi vaan jatkaa katselua jos sieltä vaikka löytäisi Vähemmän arveluttavan Auton .

                          Kyllähän tuollaisella voi ympäri vuodenajaa on niitä hullumpiakin autoja käyttöautona nähty.

                          Rahaa saa tosissaan varata auton ylläpitoon se nyt on sanomattakin selvä.

                          Harrastustoimissa ei tunnetusti pihistellä kysy vaikka alkoholisteilta .
                          Last edited by TsTPioneeri; 16-12-2011, 19:32. Reason: Päivitys.
                          Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                          Bmw 525i E34 91'
                          Bmw 540i E34 93'
                          Bmw 335i E30 83'

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            #43
                            Noista lastuista puheenollen, olen "nauranut" näille muutaman kympin lastuille aina. Mutta olisiko ollut 2008 meni kaveri tilaamaan e32 750:n bokseihin halvat lastut ebayn kautta saksasta.

                            Tehoista ei tietoa ennen lastuja, eikä jälkeen. Mutta ero oli selvä, kulutus tippui normaalissa ajossa melkein litran verran.

                            Ja vieläkin selvempi ero tuli kiihdyttäessä pakko 1 vaihteella, ennen ei pito-ongelmia. Lastujen jälkeen oli jonkin laista levottomuutta, vaikka harvoin persedyno toimii käytännössä. Mutta tämän eron mittaamiseen luuloista käytäntöön se toimi.


                            Joten uskon että jotain petrattavaa sieltä kyllä löytyy nykytekniikalla, kun halpislastullakin eron huomaa. Valitettavasti vaan halpislastuista taitaa järjestään olla se 95% paskaa.


                            Tosin paras viritys tuon moottorin perään taitaa olla siltikin sen onnettoman huonon automaattilaatikon vaihto manuaaliin.

                            Comment

                            • TsTPioneeri
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 258
                              • Muurame

                              #44
                              Oishan siinä sitä jotakin...

                              Näin minäkin olen kuullut että automaattilaatikossa on toivomisen varaa ja mielummin minä manuaskillisen ostaisinkin jos sopiva vain etteen sattuisi.

                              Ja jos nuo tehot paikkaansa pittää että kaveri on saanut 44 heppaa lisää niin onhan siinä jo iso ero eikä se polttoaineen kulutuksen tippuminenkaan haittaa.

                              Tuon 5litrasen oma massa ei ole mitenkään edes paha 1790kg verrattain 5,4l missä se on jo 1 995kg?!.

                              Mistä näitä kiloja oikein tulee?

                              No täytyy saada vain rahoitus kuntoon ennen kuin ruppee enempiä haaveilee.
                              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                              Bmw 525i E34 91'
                              Bmw 540i E34 93'
                              Bmw 335i E30 83'

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

                                #45
                                Mulla tuo kasi on kyllä otteessa 1850kg oma massa.

                                KJE21 nimimerkki myy huippukuntoista kasiaan. Olen nähnyt luonnossa ja hyväksi todennut. Laitapa rahoitus kuntoon ja ostaja harrastajalta peli pois:

                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎