Originally posted by EPDM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostSopiiko tämä Kasiin ja jos niin millä muutoksilla.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=pk-seudulla
Toinen vaihtoehto on etsiä jostain tollaselle retrofit-ratille tarkotettu virtalukko ja rattiakselin pääty. Joskus nähnyt ebayssä myynnissä, mutta harvemmin. Uutena turkkasen kalliita.
Eli ts. tommonen ratti ei sovi suoraan mihinkään automalliin airbagillisen vakioratin tilalle.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostOon noita yhden muokannut, boorit sopii suoraan, mutta airbagin slipringin joutuu vaihtamaan vanhasta. Slipringin mahduttaminen tollasen retrofit-ratin taakse vaatii aika ronskia poraamista, sahaamista ja hiomista. Ei ole erityisen nopea ja helppo homma, mutta kyllä sen yhdessä päivässä muokkaa.
Toinen vaihtoehto on etsiä jostain tollaselle retrofit-ratille tarkotettu virtalukko ja rattiakselin pääty. Joskus nähnyt ebayssä myynnissä, mutta harvemmin. Uutena turkkasen kalliita.
Eli ts. tommonen ratti ei sovi suoraan mihinkään automalliin airbagillisen vakioratin tilalle.).
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOk, kiitos tiedosta. Täytyy vielä harkita asiaa kerran jos toisenkin. Haluaisin kuitenkin säästää mahdollisuuden laittaa alkuperäinen ratti takaisin (jostain kumman syystä).
Hyvältähän se näyttää ja vanhan ratin saa tietty modatun tilalle koska vaan. Jos ja kun kysymys on siis tämän näköisestä ratista.
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Kyllä tuo myynnissä oleva samanlaiselta näyttää ja oma paikalllaan oleva orkkisrattini on samanlainen kuin Meganissa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Keskikonsolin kyynärnoja
Onko ketään nähnyt kasissa tuollaista? Ilmeisesti ei orkkiksena ole, mutta modattuna? Zetoihin kun noita on modattu, kiinnostaisi kasiinkin. Vituttaa ajella matkaa ilman tukea, kun on toistakymmentä vuotta käyttöautoissa tottunut sellaiseen. Ideoita?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kadoneita heppojen metsästys
No niin, nyt on lomaa ja aika hieman päivittää kasin tekniikkaa.
Mikä on normi kulutusosien lista mitä pitäisi vaihtaa, kerran kun ikää on...
-lambdat ( vaihdettu viime vuona)
-Tulpat ( vaihdettu viime vuona)
-Tulppien johdat...niitähän voi mittaa eikö niin? Onko hajuakaan mikä niiden vastus pitäisi olla. Kalliita ovat uutena...
IMM- tänään putsattu crc sprayn kanssa. Ei yhtään mitään vaikutus ( penkitetty ennen ja suoraan putsauksen jälkeen), toki ei ajattu putsauksen jälkeen. Kuulema IMM "oppii" uudet "puhdistetty" arvot....Tarua tai totta?
-Virranjakaja. Riittääkö että vaihtaa vaan kansi eikä yksikköt itse?
Päästöt meni keväällä juuri ja juuri läpi kun kunnolla annettiin lämpöä...joten on parenettavaa...
-muita ehdotuksia?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Ehkä vielä joskus...
Itse katselin tämmöistä nätin väristä BMW 850. omistajan mukaan perushuollot tehty miten sitten tuo tekniikkapuolen huolto....
Onko kenellekkään tuttu?
Tuntuu vähän halvanpuoleiselta?.
Mites jos tuollasesta lähtee hakemaan lastulla lisää tehoja mitä se tulee maksaa ja mitä sieltä realistisesti voisi saada?
Itse olen kuullut että voisi jopa 40 heppaa ja 20 newtonia irrota ja nopeusrajoitin kans pois kolmella lastulla?.
Halpaahan tuolla autolla ajo ei tulisi olemaan mutta kuka näitä katselisi jos halpaa käyttöautoa etsii...
Eikä nuo vakuutuksetkaan kalliita olleet 30% boonuksilla 560ekee + 200 euroa veroihin.
Polttoaine maksaa ja kyllähän sitä palaa mutta ompahan auto mistä tykkää.Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostItse katselin tämmöistä nätin väristä BMW 850. omistajan mukaan perushuollot tehty miten sitten tuo tekniikkapuolen huolto....
Onko kenellekkään tuttu?
Tuntuu vähän halvanpuoleiselta?.
Mites jos tuollasesta lähtee hakemaan lastulla lisää tehoja mitä se tulee maksaa ja mitä sieltä realistisesti voisi saada?
Itse olen kuullut että voisi jopa 40 heppaa ja 20 newtonia irrota ja nopeusrajoitin kans pois kolmella lastulla?.
Halpaahan tuolla autolla ajo ei tulisi olemaan mutta kuka näitä katselisi jos halpaa käyttöautoa etsii...
Eikä nuo vakuutuksetkaan kalliita olleet 30% boonuksilla 560ekee + 200 euroa veroihin.
Polttoaine maksaa ja kyllähän sitä palaa mutta ompahan auto mistä tykkää.
ja jos auto tuntee liian halvalla niin voithan tehdä suomen historia ja maksaa yli pyyntihintaa...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Ei ole tietoa tuosta autosta, mutta käyttöautoksi ja viimeisillä rahoillaan näitä ei kannata ostaa. Eikä halvinta yksilöä, ellet ole koeajolla todennut sitä hyväksi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Eihän siinä mittään järkeä ole...Tunnepuolen juttuja
Lainaus kyseisen kaverin tekstistä.
"PacMan
Lastuttamalla tuli 44hv lisää ja vääntöä 20nm(on penkitetty)...ja lastuutamisessa kaikista hauskinta oli se että tilasin jenkeistä lastut joista luvattiin että ottaa pois nopudenrajoittimen(250km/h) mutta eipä ottanutkaan eli pitää olla 3 lastua että saat nopeudenrajoittimen poistettua. eli yksi lastu molemmille moottori lohkoille tai siis puolille(DME-lastu) ja yksi rajoittimen poistoo(EML -lastu)
eli asiasta viidenteen niin jouduin vielä tilaamaan saksasta uudet lastut että sain rajoittimen veks.
sitten lastujen tehoihin vakiona tuli sillä tehopenkillä 277hv saksan lastuilla 269hv eli 9 hv vähemmän kuin vakioilla jenkki lastuilla ja saksan rajoittimen poistajalla 321hv eli se 44 hv enemmän huiput on (oli ) motarilla mittariin 285km/h ja ajotietokoneeseen 272km/h että kyllä sillä kerkiää johonkin."
Lähinnä sillä halpuutta ihmettelin kun muut tuntuvat myyvän järjestään +1000 euroa kalliimmalla että onkohan autossa jotain mitä myyjä ei ilmoita.
En ole kuitenkaan hintaeroa lisää maksamalla kompesoimassa.
Taitaa parempi vaan jatkaa katselua jos sieltä vaikka löytäisi Vähemmän arveluttavan Auton.
Kyllähän tuollaisella voi ympäri vuodenajaa on niitä hullumpiakin autoja käyttöautona nähty.
Rahaa saa tosissaan varata auton ylläpitoon se nyt on sanomattakin selvä.
Harrastustoimissa ei tunnetusti pihistellä kysy vaikka alkoholisteilta.
Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Noista lastuista puheenollen, olen "nauranut" näille muutaman kympin lastuille aina. Mutta olisiko ollut 2008 meni kaveri tilaamaan e32 750:n bokseihin halvat lastut ebayn kautta saksasta.
Tehoista ei tietoa ennen lastuja, eikä jälkeen. Mutta ero oli selvä, kulutus tippui normaalissa ajossa melkein litran verran.
Ja vieläkin selvempi ero tuli kiihdyttäessä pakko 1 vaihteella, ennen ei pito-ongelmia. Lastujen jälkeen oli jonkin laista levottomuutta, vaikka harvoin persedyno toimii käytännössä. Mutta tämän eron mittaamiseen luuloista käytäntöön se toimi.
Joten uskon että jotain petrattavaa sieltä kyllä löytyy nykytekniikalla, kun halpislastullakin eron huomaa. Valitettavasti vaan halpislastuista taitaa järjestään olla se 95% paskaa.
Tosin paras viritys tuon moottorin perään taitaa olla siltikin sen onnettoman huonon automaattilaatikon vaihto manuaaliin.
Comment
-
-
Oishan siinä sitä jotakin...
Näin minäkin olen kuullut että automaattilaatikossa on toivomisen varaa ja mielummin minä manuaskillisen ostaisinkin jos sopiva vain etteen sattuisi.
Ja jos nuo tehot paikkaansa pittää että kaveri on saanut 44 heppaa lisää niin onhan siinä jo iso ero eikä se polttoaineen kulutuksen tippuminenkaan haittaa.
Tuon 5litrasen oma massa ei ole mitenkään edes paha 1790kg verrattain 5,4l missä se on jo 1 995kg?!.
Mistä näitä kiloja oikein tulee?
No täytyy saada vain rahoitus kuntoon ennen kuin ruppee enempiä haaveilee.Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Mulla tuo kasi on kyllä otteessa 1850kg oma massa.
KJE21 nimimerkki myy huippukuntoista kasiaan. Olen nähnyt luonnossa ja hyväksi todennut. Laitapa rahoitus kuntoon ja ostaja harrastajalta peli pois:
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment