BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Itseäni on alkanut vähän kiinnostaa se liikkeessä oleva vihreä manuaalilootalla oleva yksilö... Mutta vain ajatustasolla.
    Käytiin tänään Jorin kanssa katsoamassa tuota vihreätä. Oli kuulemma myyty ja menossa iäkkäälle herrasmiehelle Joensuuhun. Saatiin kuitenkin katsella auto takatallissa ja oli kyllä maalipinnaltaan ja sisältä todella hienokuntoinen, mitä hämärässä tallissa näki. Tekniikasta en osaa sanoa.

    Myyjän mukaan huollettu entisen omistajan (legendaarinen lääkäri taas) joka kesä Kouvolassa, vaikka ajoa tullut vain luokkaa 1000km kesässä. Vanteet (Meshit) aivan kuin uudet. Oli selvästi ollut vähäisellä käytöllä ja hyvällä pidolla. Ent. rek.nro SFJ-***, myyjä väitti aidoksi Suomi-autoksi. Niitä vain alkaa olla tiedossani 10, vaikka maahantuoja on tuonut Suomeen vain neljä...:think

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Pätkiikö se vain vedossa? Entä tyhjäkäynnillä? Ootko koittanut nyppiä suuttimia irti käydessä? Saisitko videopätkää vian esiintymisestä? Voin laittaa sulle postissa ehjät mutta käytetyt vedenlämpöanturat kokeiltavaksi, jos haluat?
    Pätkii vedossa että tyhjäkäynnillä. Kokeilin nyppiä niitä viime viikonloppuna, kuskin puolelta niitä sai nyppiä useamman irti ennenkuin mitään havaittavaa tapahtui. Apukuskin lohko tuntuu käyvän tasaisemmin kun kokeilin lohkoja erikseen. Pitää kuvata tänään pikku pätkä...

    Laita vaan tulemaan niin saa kokeilla.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Puolat tuli Moutinelta mutta ei vaikutusta, käynti katkoo edelleen.... Kun auto seisoo pidempää niin saattaa toimia hetken aikaa oikein, käy tasaisesti ja vetää hyvin. Kunnes alkaa taas oireilemaan.

    Vaihdettuna on siis seuraavat osat,

    -tulpat
    -tulpanjohdot
    -puolat
    -virranjakajan kannet ja pyörijät
    -imusarjat tiivistetty
    -venttiilikopan tiivisteet
    -toinen bensapumppu


    Päästöt oli ok katsastuksessa, mitattiin apukuskinpuoleiselta lohkolta. On siis omat putket molemmilla lohkoilla, ei mene ristiin.

    Mitä pirua tuon kanssa vielä pitäisi tehdä?
    Pätkiikö se vain vedossa? Entä tyhjäkäynnillä? Ootko koittanut nyppiä suuttimia irti käydessä? Saisitko videopätkää vian esiintymisestä? Voin laittaa sulle postissa ehjät mutta käytetyt vedenlämpöanturat kokeiltavaksi, jos haluat?

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Yleisesti E31:stä pitää sanoa että on kyllä legendaarinen auto. Ei ole mikään muu auto herättänyt niin paljon huomiota ja antanut ajonautintoa. Ehdottomasti yksi parhaita Bemareita mitä tehty. Seuraavaa kesäautoani etsiessä on kyllä ollut haastavaa kun E31 asetti aika kovat standardit.

    Mulla kävi tuuri kun löysin liikkeestä hyvällä historialla ja hyvillä varusteilla olevan yksilön. Toki siihenkin sai vaihtaa jäähdytintä ja muita pikkujuttuja korjailla sekä tietty varustella mieleisekseen, mutta ei mitään yyberkallista. Toimi kuin kello pari vuotta ja ajoin kuitenkin pitkiäkin reissuja sillä. Nyt auto on Ilmajoella uudella omistajalla.

    Pointti oli että ei E31:nen välttämättä mikään kallis ole ylläpitää, mutta vanhana autona toki huolenpitoa kaipaa. Toi Nettiauton yksilö, josta tossa ylempänä on juttua, vaikuttaa aika lemonilta. Toki hintakin on sen mukainen.

    Itseäni on alkanut vähän kiinnostaa se liikkeessä oleva vihreä manuaalilootalla oleva yksilö... Mutta vain ajatustasolla.

    Apche... Kaivele tuolta projektiosiosta mun vanha projektitopikki, jos kiinnostaa.
    Last edited by MouTine; 10-08-2013, 09:30.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Toisaalta voit lohduttautua sillä että vaikka ostaisit 10k yksilön, saa siihen menemään tuon 5k ihan varmasti jos on yhtään perfektionisti

    Katsoisin mikä noissa lampuissa on vikana, ei tonni riitä kun joutuu yhdenkin koko lampun uusimaan. Tosin saapihan niihin varaosiakin, mutta toimitusajat jäätävät.

    Sitten kun Laku myy omansa niin kannattanee ostaa oli pyynti mitä tahansa sikäli kun E31 tahtoo.. Jos pitää paikkansa mitä olen kuullut.
    Tuossa olet aivan oikeassa. Se 5k€ menee aina, vaikka hankintahinta olisi mikä, ellet osta vimpan päälle laitettua yksilöä todelliselta harrastajalta !

    Tuskin sitä lamppua uusia tarvitsee. Jokin kosketushäiriö tai sulake palanut todennäköisesti. Koko lamppu uutena toki maksaa sen 500€/kpl.

    Puhut ilmeisesti Kasistani. On sitä laitettu paljon, muttei se nyt mikään virheetön ja täydellinen auto ole. Ei tosin ole ihan heti kumpikaan E31:ni menossa myyntiin .

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Toisaalta voit lohduttautua sillä että vaikka ostaisit 10k yksilön, saa siihen menemään tuon 5k ihan varmasti jos on yhtään perfektionisti

    Katsoisin mikä noissa lampuissa on vikana, ei tonni riitä kun joutuu yhdenkin koko lampun uusimaan. Tosin saapihan niihin varaosiakin, mutta toimitusajat jäätävät.

    Sitten kun Laku myy omansa niin kannattanee ostaa oli pyynti mitä tahansa sikäli kun E31 tahtoo.. Jos pitää paikkansa mitä olen kuullut.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kuvassa olevat vanteet ovat 3-osaiset Ronalin valmistamat saksalaiset AC Schnitzerin Type II vanteet. Eivät toki ole niin arvokkaat ja halutut kuin OZ Racingin valmistamat italialaiset Type I vanteet, jotka ovat myös 3-osaiset, mutta kyllä noilla Suomessa voi laskea peruskuntoisinakin n. 1000€ arvoisiksi.

    Tuollainen jälkimaalattu auto eri värillä ei kyllä ostohaluja nosta. Harvoin tuollainen hinnat alkaen malli kovin halvaksi jää. Laske ihan huolella tuohon 5000€ osiin ja työt, jotta saat sen ajokuntoiseksi ja nautinnolliseksi kesäautoksi.
    Jep itsekin soitin kaverille. Menee ens viikolle katsastukseen mikä paljastaa ainakin jotakin. Japan import mikä aika itsestään selvä jos km pitää paikansa. Huoltokirjaa ei ole. Tekniikka kuuleman ok. Kerran vaan kataststettu suomessa sen jälkeen seissyt ja ehkä käynistetty kerran vuodessa. Maalauksen pohjatyöt tehty kehnosti, eli hilseilee. Vaatii siis kokonaan uutta maalia, minä laittaisin sen taas orkis vihreäksi.
    Vaihdelaatikon ölyt ja jotain pientä muuta jo tehty. Osti halvalla ihan myynti tarkoitukseen. Valot ei suostu nousemaan...

    Laku on varmasti oikeassa....

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Laske ihan huolella tuohon 5000€ osiin ja työt, jotta saat sen ajokuntoiseksi ja nautinnolliseksi kesäautoksi.
    Tämän voin allekirjoittaa

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Puolat tuli Moutinelta mutta ei vaikutusta, käynti katkoo edelleen.... Kun auto seisoo pidempää niin saattaa toimia hetken aikaa oikein, käy tasaisesti ja vetää hyvin. Kunnes alkaa taas oireilemaan.

    Vaihdettuna on siis seuraavat osat,

    -tulpat
    -tulpanjohdot
    -puolat
    -virranjakajan kannet ja pyörijät
    -imusarjat tiivistetty
    -venttiilikopan tiivisteet
    -toinen bensapumppu


    Päästöt oli ok katsastuksessa, mitattiin apukuskinpuoleiselta lohkolta. On siis omat putket molemmilla lohkoilla, ei mene ristiin.

    Mitä pirua tuon kanssa vielä pitäisi tehdä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by apche View Post
    Joo, nuo penkit pisti silmään ensimmäisenä ja nehän toki menisi vaihtoon jossain vaiheessa, mutta ei olisi listan kärjessä. Ensin tekniikka kuntoon ja sitten hifistelyt.

    Mutta mitkä on Schnitzerit? Mä oon vaan "Newbiemmer" statuksella täällä, en oo BMW:tä koskaan omistanut ja niistä tiedä muutaku että sellasilla ajavat on kuulemma mulkkuja :think
    Kuvassa olevat vanteet ovat 3-osaiset Ronalin valmistamat saksalaiset AC Schnitzerin Type II vanteet. Eivät toki ole niin arvokkaat ja halutut kuin OZ Racingin valmistamat italialaiset Type I vanteet, jotka ovat myös 3-osaiset, mutta kyllä noilla Suomessa voi laskea peruskuntoisinakin n. 1000€ arvoisiksi.

    Tuollainen jälkimaalattu auto eri värillä ei kyllä ostohaluja nosta. Harvoin tuollainen hinnat alkaen malli kovin halvaksi jää. Laske ihan huolella tuohon 5000€ osiin ja työt, jotta saat sen ajokuntoiseksi ja nautinnolliseksi kesäautoksi.

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ei tietoa, halpa tuo on. Onhan noilla Schnitzereilläkin jokin arvo, jos tulevat kauppaan mukaan. Nuo kangaspenkit on kyllä jäätävät, mutta tonnilla saat Saksasta ostettua nahkaiset.

    Joo, nuo penkit pisti silmään ensimmäisenä ja nehän toki menisi vaihtoon jossain vaiheessa, mutta ei olisi listan kärjessä. Ensin tekniikka kuntoon ja sitten hifistelyt.

    Mutta mitkä on Schnitzerit? Mä oon vaan "Newbiemmer" statuksella täällä, en oo BMW:tä koskaan omistanut ja niistä tiedä muutaku että sellasilla ajavat on kuulemma mulkkuja :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by apche View Post
    On hieman harrasteautokuume nousussa ja aina haaveillut tällaisesta 8-sarjan bemarista. Nyt sitten tullut nettiautoon suht edullisesti myyntiin tuollainen: http://www.nettiauto.com/bmw/850/5812309

    Onko täällä tietoa tuosta yksilöstä? Tai vinkkejä mitä noista kannattaa tarkistaa kun lähtee paikan päälle katsomaan? Tuohan seissyt vuosikausia, joten saattaa aiheuttaa jotain ongelmia. Autothan tykkää kun niillä ajetaan. Tämä toki tulisi harrasteautoksi ja mahdollisesti katsastus ja ajoa vasta ensi kesänä, joten olisi aikaa talvella tuota laitella kuntoon.
    Ei tietoa, halpa tuo on. Onhan noilla Schnitzereilläkin jokin arvo, jos tulevat kauppaan mukaan. Nuo kangaspenkit on kyllä jäätävät, mutta tonnilla saat Saksasta ostettua nahkaiset.

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    On hieman harrasteautokuume nousussa ja aina haaveillut tällaisesta 8-sarjan bemarista. Nyt sitten tullut nettiautoon suht edullisesti myyntiin tuollainen: http://www.nettiauto.com/bmw/850/5812309

    Onko täällä tietoa tuosta yksilöstä? Tai vinkkejä mitä noista kannattaa tarkistaa kun lähtee paikan päälle katsomaan? Tuohan seissyt vuosikausia, joten saattaa aiheuttaa jotain ongelmia. Autothan tykkää kun niillä ajetaan. Tämä toki tulisi harrasteautoksi ja mahdollisesti katsastus ja ajoa vasta ensi kesänä, joten olisi aikaa talvella tuota laitella kuntoon.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Mullon setti orkkis puolia jos kauppaa haluat vääntää.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Mittailin tuossa puolia ja antoi seuraavanlaisia arvoja

    kuskin puoli, 10,04 kilo-ohmia ja 0,5 ohmia

    vänkärin puoli, 12,14 kilo-ohmia ja 0,7 ohmia.

    Mitattu nuin kun tuo ohje kertoo, https://www.bmwtechinfo.com/repair/main/721en/index.htm.

    Siis onko tässä mentävä puolakauppaan lakki kädessä??

    Leave a comment:

Working...
X