Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PappaST
    replied
    Tästä varmasti on jo juttua mutta minähän en osaa hakua käyttää niin kysyn silti

    Öljynvaihto olisi 850:sen moottoriin käsillä:

    -Paljonko moottorin oljytilavuus,suodattimen vaihdon kanssa? (M70 5litr)

    -Mikä viskositeetti öljylle?

    Toisinsanoen mitä öljyjä olette ruukanneet käyttää?

    Entinen omistaja muistaakseni sanoi käyttäneensä Liqui molyn öljyjä mutta kun auton tositteet on eri paikkakunnalla niin en muista varmaa :think


    Tack!

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    On siellä se ja todennäköisesti siinä on vika. Itsellenikin sen jouduin vaihtamaan.

    Täältä tilasin uuden,

    http://www.programainc.com/categorie...gory=3422&cl=1
    Tästä ei taida olla konkreettista apua mutta omassani (joka pääosin vain seisoo tallissa) oli vastaava vika vuosina 2011 ja 2012. Kesällä 2013 se sitten taas toimi ok. Mitään en tehnyt.

    Säädin on "yksinkertainen" moduli josta rikkoutuu niitä tehopuolijohteita. Asiansa osaava elektroniikkahuolto (vieläkö näitä on?) tuon korjaa myös.
    Last edited by jyrkipes; 24-03-2014, 09:32. Reason: krijtsvirheitä

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    No joo, kolminepaan oon tommosen aikanani vaihtanut.
    Se kyllä korjavu sillä, jotenki kuitenki epäilen että tossa ei olis sellasta...en tiä?
    On siellä se ja todennäköisesti siinä on vika. Itsellenikin sen jouduin vaihtamaan.

    Täältä tilasin uuden,

    Last edited by mikae34; 23-03-2014, 17:09.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    No joo, kolminepaan oon tommosen aikanani vaihtanut.
    Se kyllä korjavu sillä, jotenki kuitenki epäilen että tossa ei olis sellasta...en tiä?

    Leave a comment:


  • Raputurkki
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Eilen otin kasiin tarrakilvet ja siirsin pirssin tallista toiseen.
    Tuossa ajellessa tuntui että lämppärinpuhaltimen moottorin nopeussäätö
    ei toimi juuri kuin "täysillä" asennossa.
    Sehän on sellainen portaaton säätö potentiometri.

    Oon toki niin vähä vielä kerennyt tutustua koko autoon etten tiedä onko se nyt siitä kiinni etten vain osaa käyttää systeemiä vielä vai
    onko säätörulla paskana/ paskainen..?

    Onko näissä ollut vikaa?

    Voiko potikka mennä kaput, vai onko siellä joku "siilin" tyylinen ratkaisu
    vaiko tä?
    En oo saletti, onko kaseissa tota lämppärin "miekkaa", mutta esim. E34:ssa toi puhaltimen miekkavika aiheuttaa juurikin samanlaisia ongelmia. Tossa vielä linkki miekkavikaan liittyen.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Eilen otin kasiin tarrakilvet ja siirsin pirssin tallista toiseen.
    Tuossa ajellessa tuntui että lämppärinpuhaltimen moottorin nopeussäätö
    ei toimi juuri kuin "täysillä" asennossa.
    Sehän on sellainen portaaton säätö potentiometri.

    Oon toki niin vähä vielä kerennyt tutustua koko autoon etten tiedä onko se nyt siitä kiinni etten vain osaa käyttää systeemiä vielä vai
    onko säätörulla paskana/ paskainen..?

    Onko näissä ollut vikaa?

    Voiko potikka mennä kaput, vai onko siellä joku "siilin" tyylinen ratkaisu
    vaiko tä?

    Leave a comment:


  • Epäuskollinen autoilija
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    En määkään, mutta joku viranomainen ehkä vois. Tarkkana saa olla. XD
    Joo yleensä kannattaa olla varuillaan viranomaisten kanssa jos on alle 16 V.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Toinen kysymys... näyttäs ETK suuttimien kohdalta antavan tällaisen nootin:

    13641734776 ENDED, See SI 130389134

    Näyttääkö jonkun TIS tuon tiedotteen, täällä ei tunnista. Mistähän tuo mahtaa kertoa?

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
    Kyllä tuo minustakin normaalilta kuullostaa. :think En ainakaan itse huolestuis jos ei oo alle 13 V.
    Riippuu ihan kulutuksesta, jos on enemmän sähköhimmeliä päällä niin alkaa jo purkaan akkua, laskee johonkin 12,5 V. Ihan siinä kintaalla se kapasitetti näyttäisi olevan. Ei sinänsä haittaa käyttöä, kun kerran kierroksilla lataa, ei tartte kierrosten nousta paljoakaan niin on jo 13 tai yli. Kukaan muu testannu miten alas jännite tyhjäkäynnillä putoo?


    Originally posted by MouTine View Post
    En määkään, mutta joku viranomainen ehkä vois. Tarkkana saa olla. XD
    Toimittaja-ainesta!
    Last edited by Erich; 16-03-2014, 14:38.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
    En ainakaan itse huolestuis jos ei oo alle 13 V.
    En määkään, mutta joku viranomainen ehkä vois. Tarkkana saa olla. XD

    Leave a comment:


  • Epäuskollinen autoilija
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Kysymys M70 tai M73 moottorien latureista ja latausjännitteestä... kuuluuko noiden antaa täysi 14 V latausjännite kuorman kanssa jo tyhjäkäynniltä alkaen, vai onko normaalia, että jos on paljon kulutusta, niin latausjännite nousee vasta 1000+ kierroksilla.

    Erään autosähkärin mielestä täysin normaalia, ettei idlellä ja kuormalla anna täyttä jännitettä. Omissa kikottimissa aiemmin ovat vaan antaneet isollakin kulutuksella (kaikki valot päällä, lämppärit päällä, rokkikoneet päällä jne) ainakin lähes täyden jännitteen jo tyhjäkäynniltä. Noissa kuningasmoottoreissa on vaan niin matala tyhjäkäynti, että tuleeko välityksissä jo raja vastaan? Kokemuksia, miten sen pitäisi toimia?
    Kyllä tuo minustakin normaalilta kuullostaa. :think En ainakaan itse huolestuis jos ei oo alle 13 V.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Kysymys M70 tai M73 moottorien latureista ja latausjännitteestä... kuuluuko noiden antaa täysi 14 V latausjännite kuorman kanssa jo tyhjäkäynniltä alkaen, vai onko normaalia, että jos on paljon kulutusta, niin latausjännite nousee vasta 1000+ kierroksilla.

    Erään autosähkärin mielestä täysin normaalia, ettei idlellä ja kuormalla anna täyttä jännitettä. Omissa kikottimissa aiemmin ovat vaan antaneet isollakin kulutuksella (kaikki valot päällä, lämppärit päällä, rokkikoneet päällä jne) ainakin lähes täyden jännitteen jo tyhjäkäynniltä. Noissa kuningasmoottoreissa on vaan niin matala tyhjäkäynti, että tuleeko välityksissä jo raja vastaan? Kokemuksia, miten sen pitäisi toimia?

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Toinen juttu: toi mun auto on M-sport alustalla ja se keulii aivan hitusen...siis ihan vähän. Pitäs löytää siihen lääke...saako näihin semmosia tyyliin -10mm madaltavia jousilautasia tms..?
    Ei tarttis tulla kun sen sentin alas niin olis balanssissa.. :think
    H&R:n jouset + camber platet => -15mm

    Jouset tiputtaa (liian) paljon mut sit noi lautaset nostaa vähäsen takasin, pari kuvaa liitteenä.

    Mielestäni noinkin maltillinen madallus eteen on käytön kannalta liian matala. Perusteena esim. CSi:n spoilerin alle tuleva kuminen ilmanohjain lähti heti ensimmäisenä asennuskesänä irti kaikkien kosketusten takia.

    Ulkonäkö tosin on mun silmään tosi jees
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    . On se takapää hiukan liian alhaalla - ja verraten etupäähänkin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko niitä? Voisin meinaan ostaa sellaiset Csi:n takapäähän :think.
    Ethän SÄ voi mennä ylöspäin korkeudessa, eikö ainoa oikea suunta ole alaspäin
    Oletin että olis ollut mutta ei näytä olevan kuin yhtä mallia :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎