Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
    Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
    asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

    Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
    Pidä pohjassa set/reset ja käytä numeronäppäimiä asettaaksesi päiväys ja kloaika. Kysy täältä apuja ja merkitystä, jos saksankielentaitoa tarvitset.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
    Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
    asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

    Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Jep, helppoa se oli, kun sen osasi . Vilkunviiksi vähäksi aikaa pohjaan ja näytölle tulee Progr1 tjsp. Sen jälkeen näppäillään haluamassaan järjestyksessä OBC:ltä toiminnot ja lopuksi set.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Täytyy koittaa, raportoin sitten. Tuota vilkkuviiksen pohjassapitämistä en vielä kokeillutkaan. Ulkoa muistelin, että 1000 tai 100 tjsp. nappia piti pitää pohjassa ja valita toiminnot, jotka haluaa "kiertoon" bc-napista. Oletuksena (akku irti) ohjelmoinnit kokemukseni mukaan katoaa eli siksi saa selata kaikki turhat timeritkin läpi .
    Ei, se on salavalikkoon meno.
    Kyllä sä sen monta kertaa teit kun olin itsekkin kyydissä, viiksen päästä juuri muistaakseni

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by _chris_ View Post
    Tuon ajan Bemuissa taisi toiminta perinteisesti olla niin, että pidetään sitä viiksen nappia painettuna muutama sekunti, jolloin se menee ohjelmointitilaan. Varsinainen tietojen valinta tehtiin sitten ajotietokoneen puolelta eikä siitä viiksestä. En pääse nyt varmistamaan toimiko E31 myös noin ja mitä ajotietokoneen ruudulle tulee ohjelmointitilassa. Voin tarkistaa myöhemmin, jos on tarvetta.

    Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia.
    Täytyy koittaa, raportoin sitten. Tuota vilkkuviiksen pohjassapitämistä en vielä kokeillutkaan. Ulkoa muistelin, että 1000 tai 100 tjsp. nappia piti pitää pohjassa ja valita toiminnot, jotka haluaa "kiertoon" bc-napista. Oletuksena (akku irti) ohjelmoinnit kokemukseni mukaan katoaa eli siksi saa selata kaikki turhat timeritkin läpi .

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Csi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?
    Tuon ajan Bemuissa taisi toiminta perinteisesti olla niin, että pidetään sitä viiksen nappia painettuna muutama sekunti, jolloin se menee ohjelmointitilaan. Varsinainen tietojen valinta tehtiin sitten ajotietokoneen puolelta eikä siitä viiksestä. En pääse nyt varmistamaan toimiko E31 myös noin ja mitä ajotietokoneen ruudulle tulee ohjelmointitilassa. Voin tarkistaa myöhemmin, jos on tarvetta.

    Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia.
    Last edited by _chris_; 09-06-2014, 10:46.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    OBC-kyssäri

    Csi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Genuine partsilta m70b50 kytkinsetti oli toimituksineen muistaakseni jotakuinkin 750€ hyvän aikaa sitten postikuluineen. Aski mulla kun oli autosta irti niin näytti kuitenkin vanha vielä tosi hyvältä vaikka itselläkin kohtuu ylhäältä ottaa, niin en mennyt tilaamaan turhan takia. Varaosanumero setille on 21211223413. En lähtis suomesta ostamaan jos aikoo parisataa säästää. Tuolta oon tilaillut kamaa 600€:n edestä omaan kamppeeseen ja siinä vierähti melkein 2kk kunnes saivat kaikki hilut kasaan.
    Jep, osia ei erikseen saa marmorilta, vain tuo koko setti. Ostin Pielmeierilta halvemmalla kuin tuo ilmoittamasi GP:n hinta. Kytkin ottaa ylhäältä kyllä remontin jälkeenkin eli ei pelkästään sen takia kannata remonttia tehdä.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Tuossa funtsaillu tuota kasin kytkintä, alkaa varmaan
    olemaan vähäsen ehtoopuolella kun irrottaa vasta niin ylhäältä :think
    Eli tiedossa voi olla kytkinremonttia ensi talvena.

    Mistähän tuota kannattais kysellä....normi osaputkista Suomessa vissiin turha toivo.... KL:ltä kysäisin niin levy, asetelma ja painelaakeri 1000€

    Pielenmayerille pitäs laittaa toki spostia.
    Sachsilla on ainaki kasikoneiseen kykään... totta luulis olevan m70 peräänkin.

    Jenkeissä näkyy sassi olevan 470€ +tullit+postit yms...

    Onko kenelläkään kokemusta kasin kykän ostosta?
    Genuine partsilta m70b50 kytkinsetti oli toimituksineen muistaakseni jotakuinkin 750€ hyvän aikaa sitten postikuluineen. Aski mulla kun oli autosta irti niin näytti kuitenkin vanha vielä tosi hyvältä vaikka itselläkin kohtuu ylhäältä ottaa, niin en mennyt tilaamaan turhan takia. Varaosanumero setille on 21211223413. En lähtis suomesta ostamaan jos aikoo parisataa säästää. Tuolta oon tilaillut kamaa 600€:n edestä omaan kamppeeseen ja siinä vierähti melkein 2kk kunnes saivat kaikki hilut kasaan.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Tuossa funtsaillu tuota kasin kytkintä, alkaa varmaan
    olemaan vähäsen ehtoopuolella kun irrottaa vasta niin ylhäältä :think
    Eli tiedossa voi olla kytkinremonttia ensi talvena.

    Mistähän tuota kannattais kysellä....normi osaputkista Suomessa vissiin turha toivo.... KL:ltä kysäisin niin levy, asetelma ja painelaakeri 1000€

    Pielenmayerille pitäs laittaa toki spostia.
    Sachsilla on ainaki kasikoneiseen kykään... totta luulis olevan m70 peräänkin.

    Jenkeissä näkyy sassi olevan 470€ +tullit+postit yms...

    Onko kenelläkään kokemusta kasin kykän ostosta?

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Ostin samalla uuden korkin myös.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Kannattaa tsekata korkin kunto. Tai no vähän vaikea sitä on tsekata, mutta uusi ei maksa paljoa. Vanhojen muoviosien säästelemiseksi kannattaa valita se matalemmalla painearvolla oleva.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Lassi osui oikeaan.... paisari halki 15cm matkalta.
    Uutta tilaukseen.

    Leave a comment:


  • Lassi E31
    replied
    Onkohan tuohon vaihdettu jo uudemman mallinen paisuntasäiliö (musta)?
    Vanhat keltaiset suositellaan vaihtamaan uusiin, murentuvat suorastaan käsiin ja menevät tukkoon.
    -Lassi


    Originally posted by PappaST View Post
    Perkeles....


    kasi rykäsi nesteet pihalle :think

    Ilmeisesti hajosi alavesiletku tms... en ehtinyt tutkimaan kun oli lähtö muualle.
    Pihalta lähdin lämpimällä autolla ja noin 100metrin päässä kuului vaimeahko posahdus (ikkunat auki niin sen kuuli), kattelin sitten peilistä ja huomasin vesivanan perässä

    Noh ei muutaku u-käännys ja kotia joutuin...
    Pihalla kerkesin sen verran nostaa peltiä että neste valuu vänkärin puolelta jostakin syylärin kohdilta. Menikö sitten letku vai koko syyläri....veikkaan letkua äänen perusteella.

    Soittelin marmorin ja KL-varaosat läpi....niillä menee saksan tilaukseen ja se kestää :think

    Onko ideoita mistä sais osaa nopeaa? Käytettykin huomioidaan kun olis tarvista....


    Pitää nyt koittaa selvittää mikä siellä tarkalleen meni...

    Hyvät ideat vastaanotetaan...kiitos!

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Perkeles....


    kasi rykäsi nesteet pihalle :think

    Ilmeisesti hajosi alavesiletku tms... en ehtinyt tutkimaan kun oli lähtö muualle.
    Pihalta lähdin lämpimällä autolla ja noin 100metrin päässä kuului vaimeahko posahdus (ikkunat auki niin sen kuuli), kattelin sitten peilistä ja huomasin vesivanan perässä

    Noh ei muutaku u-käännys ja kotia joutuin...
    Pihalla kerkesin sen verran nostaa peltiä että neste valuu vänkärin puolelta jostakin syylärin kohdilta. Menikö sitten letku vai koko syyläri....veikkaan letkua äänen perusteella.

    Soittelin marmorin ja KL-varaosat läpi....niillä menee saksan tilaukseen ja se kestää :think

    Onko ideoita mistä sais osaa nopeaa? Käytettykin huomioidaan kun olis tarvista....


    Pitää nyt koittaa selvittää mikä siellä tarkalleen meni...

    Hyvät ideat vastaanotetaan...kiitos!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎