Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Niinhän ne "keulivat" kaikki tuon aikakauden bemarit ja uudemmatkin. Eikä ne varsinaisesti keuli vaan etu ja takakaaret ovat erimuotoiset joka saa aikaan illuusion keulimisesta. Mitä menetykseen tulee niin ajomukavuus ja käytännöllisyys lienee ainoat asiat. Toisaalta moni tykkää kuitenkin enemmän vähän jämäkämmästä alustasta kuin vakio eli makuasioita myöskin. Enpä usko että siinä mitään kriittista menetetään kunhan muistaa madalluksen jälkeen säädellä kulmat. Huomattavasti enemmän haittaa on kaikista lukuisista puslista ym jotka siellä alustassa ovat yleensä todella vanhoja.
    Totta tuo keuliminen tuo ajan Bemareissa. E31 kohdalla nimenomaan etukaaren pyöreys ja takakaaren suoruus korostavat näkymää.

    Mielestäni E31 reilukin madallus esim. KAW:n kanssa ei ajotuntumaa juurikaan heikennä, kallistelee vähemmän kurveihin ja niihin voi ajaa kunnolla tykittäen . Toki tästä on eriäviä mielipiteitä ja totta on, että väistämättä jouset (ja iskarit) vaihtamalla alustasta tulee (pinta)kovempi, mutta silti yllättävän ok.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Sanokaas joku miksi kasi keulii vakiojousilla? Missä ominaisuuksissa menetetään, jos sitä kompensoidaan a) edestä madaltamalla tai b) takaa nostamalla? Enkä tarkoita nyt pelkästään lipan etäisyyttä rotvallista.
    Niinhän ne "keulivat" kaikki tuon aikakauden bemarit ja uudemmatkin. Eikä ne varsinaisesti keuli vaan etu ja takakaaret ovat erimuotoiset joka saa aikaan illuusion keulimisesta. Mitä menetykseen tulee niin ajomukavuus ja käytännöllisyys lienee ainoat asiat. Toisaalta moni tykkää kuitenkin enemmän vähän jämäkämmästä alustasta kuin vakio eli makuasioita myöskin. Enpä usko että siinä mitään kriittista menetetään kunhan muistaa madalluksen jälkeen säädellä kulmat. Huomattavasti enemmän haittaa on kaikista lukuisista puslista ym jotka siellä alustassa ovat yleensä todella vanhoja.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Sanokaas joku miksi kasi keulii vakiojousilla? Missä ominaisuuksissa menetetään, jos sitä kompensoidaan a) edestä madaltamalla tai b) takaa nostamalla? Enkä tarkoita nyt pelkästään lipan etäisyyttä rotvallista.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    no ei mullakaan ole mielessä nämä laskujousituning jutut....
    auton ei tarvi maata tiessä...mua vaan riepoo kattoa sivusta kun
    auto keulii....sais balanssiin sen.... keulaa alemmas ja vaikka perää
    sentin ylemmäs

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Mulla on normi alusta ja aattelin kokeilla EPDM:ltä ostettuja csi:n etujousia kokeilla ensiapuna keulimiseen... Toki mun pohdinta ei auta teidän laskujousituningmiesten pohdintoihin

    Btw. Eihän kellään ois ylimääräisenä sitä kehikkoa mihin tulee radio, obd yms kiinni? Omassa on manuaalin(?) mikä tulee liian lähelle vaihdenuppia, P:lle laittaessa käsi pökkää lähes aina lämppärin nappeihin. Ärsyttävää....

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Csi:ssä on minulla KAW:n jouset ja allekirjoitan kyllä tuon, että madaltavat jopa liikaakin ja etuylitys niiden kanssa on kyllä paha ja vaikea arvioidakin. Lisäksi tuolla auto vähän keuliikin eli vinkkejä takapään nostoon jousia vaihtamatta - tietääkö kukaan?

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Pitää kai rekisteröityä sinne että pääsisi näkemään.

    kiits vinkistä!

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Bimmerforumin käyttäjät ovat kirjoitelleet että nuo h&r:t madaltavat edestä enemmän kuin eibachit ja moni siellä onkin tehnyt kombinaation jossa edessä h&r ja takana vakio m-sport, hyvän näköisiä ovat olleet. Ehkäpä siinä olisi sinullekin hyvä ratkaisu.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    No toinen vaihtoehto olisi sitten saada perää hiukan ylemmäs.
    Riepoo niin perkuleesti kun se nyt "keulii" hiukan

    kaw taiski muuten vilahtaa jossakin, sitä voisi vilkaista paremmin. Toki ei siitäkään mitään tule jos keula makaa tiessä jatkuvasti, ajettavahan sen pitäisi olla. Kunhan vain jollain konstilla saisi sivuprofiilista balanssiin tuon laitoksen.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Kasin suhteen vaihtoehdot madallusjousien suhteen ovat melko vähissä. Käytännössä vaihtoehdot ovat nuo mainitsemasi h&r sekä eibach. Lisäksi löytyy kaw merkkiset jotka sitten madaltavat paljon mutta mielestäni jo liikaakin. Itselläni on eibach edessä ja vakiot takana ja ihan tyytyväinen olen mutta en itse tykkääkään liian matalasta koska käytännöllisyys kärsii liikaa. Kasissa kun on tuo keulaylitys niin pitkä niin liian matalat etujouset tekevät ajamisesta todella vaikeaa. Bimmerforumilta löytyy paljon kuvia ja ketjuja aiheesta.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Kohtuu kiitettävästi tuntuu olevan hukassa jotku järkevästi madaltavat etujouset kasiin :think

    Alla on nyt m-sport vieterit mutta saisi siitä vielä laskea about -25mm jotta olis balanssissa perän kanssa, eli voisi kuvitella että madalluksen pitäisi
    tällöin olla ilmoitettuna luokkaa -40mm tai -45mm mutta en löydä.

    Yleisin on -25mm ja sehän ei paljoa lämmitä, näitä tarjosi ainakin Eibach ja H&R... sitten oli joku totaalisen outo merkki (oliko venture) joka tarjosi -55mm joka on kyllä varmaankin jo liikaa.

    Onko kenelläkään hajua mistä kattelis vietereitä?

    Vkonlopun aikana kyllä pukattu spostia useampaankin paikkaan aiheesta..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Paljo oli halkaisijaltaan bmw lätkä kasin konepeltissä?
    Auto ei oo nyt käsillä nii ei voi itse mitata.
    Pitäs tilata uus merkki...
    Katso realoem:stä. Muistaakseni 82mm.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Paljo oli halkaisijaltaan bmw lätkä kasin konepeltissä?
    Auto ei oo nyt käsillä nii ei voi itse mitata.
    Pitäs tilata uus merkki...

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Tuo oma tupruttelee kylmänä hetken aikaa sinistä savua... Koneen lämmettyä loppuu, venttiilinvarren kumit??

    Toinen ongelma, tasakaasulla ajellessa on/off tyylinen vedon katkeaminen ja palautuminen. Liittynee kaasuläppiin?
    Last edited by Arppa; 15-06-2014, 19:51.

    Leave a comment:


  • Lassi E31
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
    Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
    asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

    Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
    Tässä linkkiä ajotietokoneen käyttöön:
    BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12


    -Lassi

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎