Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1010
    • Vantaa

    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Tämän hintanen auto ostetaan pääosin tunteella. Eli jos/kun tuntuu että iX50 vastaa huutoon ja unelma on taloudellsessa mielessä mahdollista totetuttaa, niin mikä ettei. Itse olin aluksi iX:stä enemmän innoissani ja mitä enemmän olen sillä ajanut sen viileämäksi tunteet ovat muuttuneet. Täytyy sanoa, että yksi parhaimpia päätöksiä oli olla ostamatta ko. autoa uutena, olisi ollut melkoista rahan haaskausta.

    Jos autoa vaihtaa usein, iX50 on oiva hankita Saksasta käytettynä. Näyttäisi olevan että auto kallistuu tänne tuotuna 15-20k€, ainakin hintapyynnön osalta. Jos auton ostaa Saksasta ja ottaa siihen tuon Bemarin vaihtoautotakuun, ajelee vuoden puoli toista niin aika pienellä arvonalennuksella saa iX50:stä nauttia.

    Saksassa diesel on edelleen menopeli jos baanalla asuu. Sähköautolla ei pitkälle pötki ja bensa(hybridi) on suht janonen. Viime kesä käytiin etelä-Saksassa, matkanopetena pidin 180km/h molemmin puolin, 14l/100km meni bensaa keskimäärin. Sähköautoja en nähny muuta kuin tankkauspaikoilla johdon perässä, kai ne siellä baanalla jossakin rekkojen seassa coastaavat.

    Tuon mukava kuulla että seiska on erinomainen ajaa, se tarkoittaa, että uusi 5-sarja tulee myös olemaan myös onnistunut.
    Kaikissa uusissa arvonalennus rajua ekat pari vuotta ja etenkin noissa autoissa jotka maksavat kuusinumeroisen summan.
    Sain kohtuu hyvät tarjoukset omasta ässästä kahteen eri iX50 malliin.
    Täytyy ensi viikon jälkeen päättää mitä tekee.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1010
      • Vantaa


      Italian tuonnin hinta lähenee 100k€.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 787
        • Lappeenranta

        Originally posted by jori View Post
        https://m.nettiauto.com/bmw/ix/13365...nt=22&vifNav=Y
        Italian tuonnin hinta lähenee 100k€.
        Onko aito 2022 auto vai 2021 käytöönotettu? Hyvä hinta, muovipenkeistä miinusta, muuten varusteet

        Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.

        iX 50 'Simo Vaatehuoneelta' hintaan


        Ruotsissa iX m60, näissähän varusteet on iX50 täyteen ladattuna + B&W stereot. Kovin on hinta näissäkin laskusuunnassa.
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1010
          • Vantaa

          Originally posted by tiko4tiko View Post
          Onko aito 2022 auto vai 2021 käytöönotettu? Hyvä hinta, muovipenkeistä miinusta, muuten varusteet

          Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.

          iX 50 'Simo Vaatehuoneelta' hintaan


          Ruotsissa iX m60, näissähän varusteet on iX50 täyteen ladattuna + B&W stereot. Kovin on hinta näissäkin laskusuunnassa.
          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car
          Tullut hihnalta 22.2.22. Penkit kangasta.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • Peksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 271
            • Lähellä Tre

            Originally posted by tiko4tiko View Post
            Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.
            Onkos tämä ALV sitten myös nykyään sama eli säästää sen 5% ALVia?
            Last edited by Peksu; 20-03-2023, 20:30.
            G08 LCI iX3 M Sport

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 787
              • Lappeenranta

              Originally posted by Peksu View Post
              Onkos tämä ALV sitten myös nykyään sama eli säästää sen 5% ALVia?
              Jees, alvissa 'säästää', kunhan ei tuo uutta autoa. Auton pitää olla käytetty, yli 6kk vanha ja yli 6000km ajettu.

              Ja toki alv-säästö riippuu myös mistä maasta ostaa, Ruotsissa alv on korkeampi kuin Suomessa. Saksassa alv-kanta autoille on 19%.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1010
                • Vantaa

                Olikos täällä yhtään iX50 omistajaa?
                Onko kokemuksia jakaa?
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1010
                  • Vantaa

                  Originally posted by jori View Post
                  Olikos täällä yhtään iX50 omistajaa?
                  Onko kokemuksia jakaa?
                  Vastaan itselleni.
                  Kokemusta autosta on nyt n.200km mutta jos saa verrata ex Teslaan (Model S LRR vm.20 ajettu 37tkm) niin parempa Teslassa oli vain näppäryys. iX on iso auto ja se tuntuu myös.

                  Ajoin täysin uutta seiska bemaria (G70) n.kk sitten Saksassa ja samanlaista hienostuneisuutta on tässä iX bemarissa. Super hiljainen (Nokian EV kitkat alla), kiihtyy samalla tavalla ylväästi keulapystyssä kuten seiska

                  Idriveen on totuttelua mutta alkaa valikot jo pikkuhiljaa olla hallussa.

                  Tilat on mahtavat sisällä, erittäin avarat ja vaikka polttomoottori bemareissa (sekä iX3 ja i4) on hienosti kuljettajan ympärille rakennettu kaikki tiiviisti niin en kyllä tässä sitä kaipaa. Ohjaamossa hyvin rauhallinen ja avara meininki.

                  H&K hifit soi hienosti, parhaimmat mitä mulla autoissa ollut. Teslan premium hifit ovat surkeat näihin verratuna. Yleistä laatuvaikutelmaa ei voi edes Teslan kanssa tehdä, viimeistely on täysin eri planeetalta.

                  Autolla ajettu nyt reilu 5000km ja sinä aikana kulutus ollut keskimäärin 22.3kWh/100km joka mielestäni maltillinen tälläiseen möhköön. Mukava huomio on myös se että range ei putoa vaikka auto seisoi n.kolme päivää tallissa. Teslassa hävisi aina toimintamatkaa vaikka sentry ei ollut päällä. Muutenkin jos ajaa rauhallisesti pikkuteitä pitkin range kasvaa automaattisesti kulutuksen mukaan. Tätäkään ei Tesla tehnyt...

                  Auto kiihtyy arvokkaasti mutta nopeasti (0-100 4,6s). Ei ole teslamaista repimistä mutta nopeaa tasaista kiihtymistä, hyvä niin. Pääsin myös kokeilemaan 100-200km/h kiihdytystä ja todella nopeasti menee tuon välin, rajoitin ottaa nopeasti vastaan. Erittäin vaikuttunut olin tästä.

                  Yksinkertaisesti sanottuna, paras auto mitä olen omistanut ja tähän menessä ajanut, seiska oli hieno mutta ei dieselinä kovinkaan nopea ( G70 740d). Toki tässä on vasta honeymoon menossa jolloin kaikki on uutta ja hienoa mutta todella tyytyväinen olen tähän. Kuten joku täällä kirjoitti Tesla on SÄHKÖauto ja BMWn sähköautot ovat sähköAUTOJA.
                  Last edited by jori; 03-04-2023, 08:17.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • 315i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2014
                    • 241
                    • Arctopolis

                    Mites ne jakkarat? Saako niihin vielä(kään) sporttipenkkejä? Ne oli, mitä autoa olen kylmiltään tyyypittänyt, ehkä se heikoin lenkki.
                    Toisin en i4 ole vielä vaihtamassakaan

                    Comment

                    • melperri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 246
                      • espoo

                      Originally posted by jori View Post
                      Vastaan itselleni.
                      Kokemusta autosta on nyt n.200km mutta jos saa verrata ex Teslaan (Model S LLR vm.20 ajettu 37tkm) niin parempa Teslassa oli vain näppäryys. iX on iso auto ja se tuntuu myös.

                      Ajoin täysin uutta seiska bemaria (G70) n.kk sitten Saksassa ja samanlaista hienostuneisuutta on tässä iX bemarissa. Super hiljainen (Nokian EV kitkat alla), kiihtyy samalla tavalla ylväästi keulapystyssä kuten seiska

                      Idriveen on totuttelua mutta alkaa valikot jo pikkuhiljaa olla hallussa.

                      Tilat on mahtavat sisällä, erittäin avarat ja vaikka polttomoottori bemareissa (sekä iX3 ja i4) on hienosti kuljettajan ympärille rakennettu kaikki tiiviisti niin en kyllä tässä sitä kaipaa. Ohjaamossa hyvin rauhallinen ja avara meininki.

                      H&K hifit soi hienosti, parhaimmat mitä mulla autoissa ollut. Teslan premium hifit ovat surkeat näihin verratuna. Yleistä laatuvaikutelmaa ei voi edes Teslan kanssa tehdä, viimeistely on täysin eri planeetalta.

                      Autolla ajettu nyt reilu 5000km ja sinä aikana kulutus ollut keskimäärin 22.3kWh/100km joka mielestäni maltillinen tälläiseen möhköön. Mukava huomio on myös se että range ei putoa vaikka auto seisoi n.kolme päivää tallissa. Teslassa hävisi aina toimintamatkaa vaikka sentry ei ollut päällä. Muutenkin jos ajaa rauhallisesti pikkuteitä pitkin range kasvaa automaattisesti kulutuksen mukaan. Tätäkään ei Tesla tehnyt...

                      Auto kiihtyy arvokkaasti mutta nopeasti (0-100 4,6s). Ei ole teslamaista repimistä mutta nopeaa tasaista kiihtymistä, hyvä niin. Pääsin myös kokeilemaan 100-200km/h kiihdytystä ja todella nopeasti menee tuon välin, rajoitin ottaa nopeasti vastaan. Erittäin vaikuttunut olin tästä.

                      Yksinkertaisesti sanottuna, paras auto mitä olen omistanut ja tähän menessä ajanut, seiska oli hieno mutta ei dieselinä kovinkaan nopea ( G70 740d). Toki tässä on vasta honeymoon menossa jolloin kaikki on uutta ja hienoa mutta todella tyytyväinen olen tähän. Kuten joku täällä kirjoitti Tesla on SÄHKÖauto ja BMWn sähköautot ovat sähköAUTOJA.


                      Eikö tuo IX ole itseasissa vähän lyhyempi kuin Tesla S ?

                      Comment

                      • Nipea
                        BTCF Hallitus
                        • Aug 2017
                        • 288
                        • Pks

                        Originally posted by melperri View Post
                        Eikö tuo IX ole itseasissa vähän lyhyempi kuin Tesla S ?
                        Onhan se, mutta ei hirveästi.

                        Tesla S 4978 mm
                        Ix 4953 mm
                        E38 728 -96

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1010
                          • Vantaa

                          Originally posted by Nipea View Post
                          Onhan se, mutta ei hirveästi.

                          Tesla S 4978 mm
                          Ix 4953 mm
                          Talliin kun ajaa iXn tuntuu että jää vähemmän tilaa pituuden puolesta…
                          Mutta möhkömpi tuo on vs Model S, korkeus tekee omansa.
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1010
                            • Vantaa

                            Originally posted by 315i View Post
                            Mites ne jakkarat? Saako niihin vielä(kään) sporttipenkkejä? Ne oli, mitä autoa olen kylmiltään tyyypittänyt, ehkä se heikoin lenkki.
                            Toisin en i4 ole vielä vaihtamassakaan
                            Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
                            Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
                            Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 787
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by jori View Post
                              Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
                              Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
                              Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
                              Samat jakkarat on iX m60:ssä, eiköhän iX istuimet toimi pitkässä ajossa mainiosti.
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • lnaukkar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 189
                                • Helsinki

                                Originally posted by jori View Post
                                Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
                                Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
                                Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
                                Samat penkit kaikissa iX malleissa.

                                Mutta hinnastoon on tullut semmonen perheauto nimeltään XM. Sen voi ostaa jos kaipaa elämään enemmän M-hömppää 🫢
                                2023 G26 i4 M50
                                2023 U11 iX1 xDrive30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎