Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1010
    • Vantaa

    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Nämä on hyviä. Itsellä ei ole mitään käsitystä miten paljon iX 50 kuluttaa, omat koeajot on ko.mallilla hyvin lyhyitä ~½h korttelin kiertoja.

    Auttaisi kovasti (ainakin minua) jos laitat rapsaan keskinopeuden pihasta pihaan, myBMW kertoo tuon suoraan, sieltä kai on tuo kulutuskin.
    My BMW omat matkat ei näytä mitään koska en ilmeisesti ole niitä aktivoinut…ehkäpä pitäisi.
    Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 271
      • Lähellä Tre

      Originally posted by jori View Post
      My BMW omat matkat ei näytä mitään koska en ilmeisesti ole niitä aktivoinut…ehkäpä pitäisi.
      Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.
      Nyt on kyllä insinööri laskenut keskinopeuden yläkanttiin eli ei voi pitää paikkaansa tai sit motarilla on vedetty pitkät pätkät 150km/h :think
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1010
        • Vantaa

        Originally posted by Peksu View Post
        Nyt on kyllä insinööri laskenut keskinopeuden yläkanttiin eli ei voi pitää paikkaansa tai sit motarilla on vedetty pitkät pätkät 150km/h :think
        Piti googlettaa ja katsoa ihan palvelusta = 92,89km/h = silti olen insinööri
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 787
          • Lappeenranta

          Originally posted by jori View Post
          My BMW omat matkat ei näytä mitään koska en ilmeisesti ole niitä aktivoinut…ehkäpä pitäisi.
          Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.
          Tottakai matalla nopeudella pyöriminen laskee keskinopeutta mutta myös kulutusta.

          Laita MyBMW kohdilleen, kun kulutuksista olet kiinnostunut. Sieltä on hyvä seurailla kulutuksia, päivämatkojen pituuksia ja ajomääriä yleisemmin.
          Last edited by tiko4tiko; 04-08-2023, 23:14.
          Mini, E24, E90, G70
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354

            Täytyy heti muistaa laittaa itsekin tuo päälle kun käyn oman iX50:n ruottista hakemassa parin viikon päästä.

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 787
              • Lappeenranta

              Originally posted by torso1 View Post
              Täytyy heti muistaa laittaa itsekin tuo päälle kun käyn oman iX50:n ruottista hakemassa parin viikon päästä.
              Oliko iX:ssä talvirenkaat ?
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1010
                • Vantaa

                Originally posted by tiko4tiko View Post
                Oliko iX:ssä talvirenkaat ?
                Pyöristä puheenollen, minulla 21” 255 leveät joka kulmassa. 22” kulutus, meteli ja ajettavuus kärsii. Kokemusta on.
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • torso1
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 354

                  Originally posted by tiko4tiko View Post
                  Oliko iX:ssä talvirenkaat ?
                  Ei mutta ostin ne samalla. Uusista Style 1012 vanteista sekä 21” Nokian HKPL R5 EV -renkaista eli Bemarin omasta talvirengassetistä piti maksaa n. 4k€ extraa. Eli nämäkin sai myyjäliikkeen kautta Ruotsista hyvinkin edullisesti mielestäni.

                  Nyt alla ovat ne n. 9k ajetut 22” Pirellit, Style 1020 vanteilla. Yritin vaihtaa nämä pienempiin mutta eivät suostuneet. Kuulemma auto täytyy myydä niillä spekseillä jolla se on tehtaalta lähtenyt.

                  Comment

                  • jori
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1010
                    • Vantaa

                    Originally posted by tiko4tiko View Post
                    Tottakai matalla nopeudella pyöriminen laskee keskinopeutta mutta myös kulutusta.

                    Laita MyBMW kohdilleen, kun kulutuksista olet kiinnostunut. Sieltä on hyvä seurailla kulutuksia, päivämatkojen pituuksia ja ajomääriä yleisemmin.
                    Itseasiassa kaupungissa kulutus pyörii +20kWh aina, matalin 80km/h rajoitus maanteillä. Siellä pääsee kesällä ~17kWh/100km.
                    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 354

                      No nyt on iX50 haettu pihaan. Ja onhan se hieno auto. Paljon parempi ajaa ja ketterämpi kuin X5. Miten näin edes voi olla kun auto on kuitenkin painavampi. Ehkä se johtuu matalasta painopisteestä yms. Ohjaus on tarkka ja kevyt. Ehkä jopa liiankin kevyt omaan makuun. Toki Sport-asennolla se paranee mut en jaksa ajomoodia aina erikseen Sportille kääntää. Vähän hölmöä et käynnistyksessä olevaa Personal moodia ei pysty räätälöimään haluamilleen asetuksille. Mikä ihmeen Personal mode se sellainen on. Ehkä täytyy softakavereiden vielä hieman miettiä juttuja paremmaksi käyttäjän kannalta. Ilmajouset ja 4p-ohjaus on kyllä kiva. Auto on 22” tehdasvanteilla ja Pirellin P Zero Elect -renkailla. Aivan uskomattoman hiljainen ja mukava on ajaa tollakin setillä. Vaikka kyllä mieluummin ajaisin 21” renkailla. Täytyy vielä vähän funtsia miten tän hoitaa kun nykyiset Pirellit tulevat tiensä päähän.

                      Karmittomista ovista en edelleenkään tykkää. Ovat halvan oloiset ja muutenkin jotenkin oudommat käyttää kun vertaa ex G05 X5:en oviin jotka pystyi ihan huolella paiskomaan kiinni. Soft closet löytyy myös mut ne on kyllä aikamoinen vitsi tuossa iX:ssä. Toimivat vasta aivan lopussa kun ovi on jo kiinni salvassa. No ovet on mitä on. Toinen asia on nuo mukavuuspenkit penkit. Tästä löytyy täysnahka Amidot jotka on myös tuuletettu ja hieronnat löytyy myös. Hierontatoiminto on aivan hyödytön varuste mut tuuletus on ihan kiva. Varsinkin kun lämmitystä ja tuuletusta pystyy ajamaan tarvittaessa samaan aikaan penkkiin. X5:en Comfort Merinot on paremmat istua. iDrive 8 oppii myös pikkuhiljaa käyttämään. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin iDrive7 mut kyllä sen kanssa pärjää. Merkkarilla täytyy vaan käydä asennuttamassa viimeisen softaversio 07/2023 jossa tuo akun manuaalinen esilämmitys on lisättynä iDrive valikon taakse.

                      Kiinteä panoraama lasikatto on mielestäni kiva. Autosta saa mukavan valoisan ja tarvittaessa auringon saa myös blokattua pois. Tuo toimii minusta hyvin. Joten ei valittamista. Sisusta on laadukas ja avaran tuntuinen. Samaa laatutasoa kuin X5. Ehkä jopa vähän laadukkaampi. Ja kyllä auton ulkonäköönkin myös tottuu. Vähän aikaa kun sitä kattelee niin tietyistä kulmista näyttää jopa todella hyvällä. Ja tietyistä kulmista taas melkoiselle pökäleelle.

                      Kulutus yllätti positiivisesti. Matka-ajossa menee todella maltillisesti. Toistuvasti saa kyllä alle 20 kWh/100km. Sunnuntaina tultiin mökiltä kotiin niin 203km matka meni 16,8 kWh/100km kulutuksella ja ~87km/h keskinopeudella. Ei tuo ole paha noin isolle autolle kun ottaa huomioon vielä noin 22” tehdaspyörät.
                      Laservaloista ei ole vielä mitään kokemusta kun en ole pimeällä ajanut. Kyllä kait nuo tien valaisee. Ja talvikulutuksen näkee sit talvella.

                      Takakontin alueen ämpärimuovin käyttö lienee nykypäivää tän hintasissa Bemareissa. Hiekkatiellä montuissa takaboksin sisusta kyllä pitää jonkun verran ääntä. Muovit yms. siellä taitaa rämistä/kolahdella. Täytyy vielä vähän tarkemmin tutkia kun pääsee ajamaan huonommalla tiellä. Muuten olen kyllä varsin tyytyväinen autoon. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin X5 mutta on mielestäni hieno näyte siitä mihin Saksalainen insinööri pystyy kun kehitetään täyssähköauto. Täydellinen auto iX50 ei missään tapauksessa ole mutta on hyvä kompromissi kaikkea. Siihen et saadaan joskus täyssähköinen X5 Suomen markkinoille menee vielä useampi vuosi. Aikanaan sekin on varmasti todella hieno ja käytännöllinen auto. Sitä odotellassa ajellaan tällä. Eikä kyllä sähköautoilu pelota enää yhtään. Meni nimittäin niin kevyesti ja vaivattomasti matka tuolla Ruotsin Malmöstä tänne Kuopioon saakka.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7063
                        • Forssa

                        Nelipyöräohjaus tekee ihmeitä, pidempikin laiva kääntyy yllättävän ketterästi.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3837
                          • Nokia

                          Hinnastopäivitystä tullut. 50-malli varusteilla muuttunut jonkin verran edukkaammaksi.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • torso
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 45

                            No pakkohan sitä on jotain tehdä kun muuten kauppa ei käy. Valuuttaero ja yleinen hintataso vahvasti kyllä kannustaa edelleen hankkimaan ko. kotteron Ruotsin puolelta.

                            Comment

                            • jori
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1010
                              • Vantaa

                              Originally posted by torso1 View Post
                              No nyt on iX50 haettu pihaan. Ja onhan se hieno auto. Paljon parempi ajaa ja ketterämpi kuin X5. Miten näin edes voi olla kun auto on kuitenkin painavampi. Ehkä se johtuu matalasta painopisteestä yms. Ohjaus on tarkka ja kevyt. Ehkä jopa liiankin kevyt omaan makuun. Toki Sport-asennolla se paranee mut en jaksa ajomoodia aina erikseen Sportille kääntää. Vähän hölmöä et käynnistyksessä olevaa Personal moodia ei pysty räätälöimään haluamilleen asetuksille. Mikä ihmeen Personal mode se sellainen on. Ehkä täytyy softakavereiden vielä hieman miettiä juttuja paremmaksi käyttäjän kannalta. Ilmajouset ja 4p-ohjaus on kyllä kiva. Auto on 22” tehdasvanteilla ja Pirellin P Zero Elect -renkailla. Aivan uskomattoman hiljainen ja mukava on ajaa tollakin setillä. Vaikka kyllä mieluummin ajaisin 21” renkailla. Täytyy vielä vähän funtsia miten tän hoitaa kun nykyiset Pirellit tulevat tiensä päähän.

                              Karmittomista ovista en edelleenkään tykkää. Ovat halvan oloiset ja muutenkin jotenkin oudommat käyttää kun vertaa ex G05 X5:en oviin jotka pystyi ihan huolella paiskomaan kiinni. Soft closet löytyy myös mut ne on kyllä aikamoinen vitsi tuossa iX:ssä. Toimivat vasta aivan lopussa kun ovi on jo kiinni salvassa. No ovet on mitä on. Toinen asia on nuo mukavuuspenkit penkit. Tästä löytyy täysnahka Amidot jotka on myös tuuletettu ja hieronnat löytyy myös. Hierontatoiminto on aivan hyödytön varuste mut tuuletus on ihan kiva. Varsinkin kun lämmitystä ja tuuletusta pystyy ajamaan tarvittaessa samaan aikaan penkkiin. X5:en Comfort Merinot on paremmat istua. iDrive 8 oppii myös pikkuhiljaa käyttämään. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin iDrive7 mut kyllä sen kanssa pärjää. Merkkarilla täytyy vaan käydä asennuttamassa viimeisen softaversio 07/2023 jossa tuo akun manuaalinen esilämmitys on lisättynä iDrive valikon taakse.

                              Kiinteä panoraama lasikatto on mielestäni kiva. Autosta saa mukavan valoisan ja tarvittaessa auringon saa myös blokattua pois. Tuo toimii minusta hyvin. Joten ei valittamista. Sisusta on laadukas ja avaran tuntuinen. Samaa laatutasoa kuin X5. Ehkä jopa vähän laadukkaampi. Ja kyllä auton ulkonäköönkin myös tottuu. Vähän aikaa kun sitä kattelee niin tietyistä kulmista näyttää jopa todella hyvällä. Ja tietyistä kulmista taas melkoiselle pökäleelle.

                              Kulutus yllätti positiivisesti. Matka-ajossa menee todella maltillisesti. Toistuvasti saa kyllä alle 20 kWh/100km. Sunnuntaina tultiin mökiltä kotiin niin 203km matka meni 16,8 kWh/100km kulutuksella ja ~87km/h keskinopeudella. Ei tuo ole paha noin isolle autolle kun ottaa huomioon vielä noin 22” tehdaspyörät.
                              Laservaloista ei ole vielä mitään kokemusta kun en ole pimeällä ajanut. Kyllä kait nuo tien valaisee. Ja talvikulutuksen näkee sit talvella.

                              Takakontin alueen ämpärimuovin käyttö lienee nykypäivää tän hintasissa Bemareissa. Hiekkatiellä montuissa takaboksin sisusta kyllä pitää jonkun verran ääntä. Muovit yms. siellä taitaa rämistä/kolahdella. Täytyy vielä vähän tarkemmin tutkia kun pääsee ajamaan huonommalla tiellä. Muuten olen kyllä varsin tyytyväinen autoon. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin X5 mutta on mielestäni hieno näyte siitä mihin Saksalainen insinööri pystyy kun kehitetään täyssähköauto. Täydellinen auto iX50 ei missään tapauksessa ole mutta on hyvä kompromissi kaikkea. Siihen et saadaan joskus täyssähköinen X5 Suomen markkinoille menee vielä useampi vuosi. Aikanaan sekin on varmasti todella hieno ja käytännöllinen auto. Sitä odotellassa ajellaan tällä. Eikä kyllä sähköautoilu pelota enää yhtään. Meni nimittäin niin kevyesti ja vaivattomasti matka tuolla Ruotsin Malmöstä tänne Kuopioon saakka.
                              Onnea uudesta autosta.
                              Minulla ei rämise mikään takakontissa.
                              Ovet allekirjoitan, kaikkeen tottuu. Kun ovet on auki ja ikkunat alhaalla on ovet komeat
                              Takakontin alue, jossa huomiovalot, likaantuu kun ajaa hiekkateillä tai lumipöllyssä. En tiedä onko ominaisuus vai mulla tiivisteissä vikaa…?
                              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 354

                                Originally posted by jori View Post
                                Onnea uudesta autosta.
                                Minulla ei rämise mikään takakontissa.
                                Ovet allekirjoitan, kaikkeen tottuu. Kun ovet on auki ja ikkunat alhaalla on ovet komeat
                                Takakontin alue, jossa huomiovalot, likaantuu kun ajaa hiekkateillä tai lumipöllyssä. En tiedä onko ominaisuus vai mulla tiivisteissä vikaa…?
                                Kiitti. Tänään saivat merkkarilla fixattua noi takakontin räminät. Siellä C- ja D-pilarin välissä olevat muovikotelot pitivät natinaa ja kolinaa koria vasten kuopissa yms. epätasaisella pinnalla ajettaessa. Siihen oli kuulemma ihan seikkaperäinen korjausohje olemassa. Käytännössä laittoivat sinne jotain lisähuopaa pehmukkeeksi. Peräluukun kumistoppareita olivat myös säätäneet. Eli niitä pyöritettäviä mustia rullia jotka ovat kiinni korissa molemmin puolin. Johon luukku pysähtyy kun sulkeutuessaan.

                                Päivittivät samalla auton softan versioon 07/2023.45 kun valitin et Carplay pätkii ja välillä hävitti penkin asetuksen. Tuon päivityksen myötä oli tullut valikkoon akun manuaalinen esilämmitys ja ehkä jotain pientä muutakin. Jotenkin grafiikat ja Hudi näyttää myös paremmalta. En tiedä mikä mutta jokin. Oisko tarkkuus vähän parempi ja fonttikoko jotenkin erilainen. Eli alles gut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎