Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1010
    • Vantaa

    Originally posted by torso1 View Post
    Kiitti. Tänään saivat merkkarilla fixattua noi takakontin räminät. Siellä C- ja D-pilarin välissä olevat muovikotelot pitivät natinaa ja kolinaa koria vasten kuopissa yms. epätasaisella pinnalla ajettaessa. Siihen oli kuulemma ihan seikkaperäinen korjausohje olemassa. Käytännössä laittoivat sinne jotain lisähuopaa pehmukkeeksi. Peräluukun kumistoppareita olivat myös säätäneet. Eli niitä pyöritettäviä mustia rullia jotka ovat kiinni korissa molemmin puolin. Johon luukku pysähtyy kun sulkeutuessaan.

    Päivittivät samalla auton softan versioon 07/2023.45 kun valitin et Carplay pätkii ja välillä hävitti penkin asetuksen. Tuon päivityksen myötä oli tullut valikkoon akun manuaalinen esilämmitys ja ehkä jotain pientä muutakin. Jotenkin grafiikat ja Hudi näyttää myös paremmalta. En tiedä mikä mutta jokin. Oisko tarkkuus vähän parempi ja fonttikoko jotenkin erilainen. Eli alles gut.
    Kiitos tiedoista. Täytyy itsekin käydä säädättämässä kontin stoppareita jos sillä saisi hillittyä likaantumista. Ja jospa softan päivittäisivät myös jos tuo ei koti Wi-Fillä itse päivity…?
    Itsellä auto ollut n.6kk nyt ja tykkään kyllä edelleen todella kovasti.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11683
      • Kouvola

      Originally posted by jori View Post
      Kiitos tiedoista. Täytyy itsekin käydä säädättämässä kontin stoppareita jos sillä saisi hillittyä likaantumista. Ja jospa softan päivittäisivät myös jos tuo ei koti Wi-Fillä itse päivity…?
      Itsellä auto ollut n.6kk nyt ja tykkään kyllä edelleen todella kovasti.
      Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1010
        • Vantaa

        Originally posted by Esko View Post
        Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.
        Kyllä tämä iX on tehnyt päivityksiä kotona kun on yhteydessä verkkoon. En ole katsonut tarkemmin että mitä. Vaimo tuolla lähinnä ajelee…ex.Tesla päivitteli myös aika ajoin. Teslassa päivittyi viime talvena jopa radio kanavat sellaisiksi että logot näkyy 😂
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • torso1
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 354

          Kohta reilu kk takana iX50:n kanssa yhteiseloa. Ja kyllä täytyy taas todeta että on tuo hyvä sähköauto. Ei aivan yhtä käytännöllinen kuin X5 mutta hyvä kuitenkin. Tämä on kyllä paljon parempi ja mukavampi ajaa 22” Pirellin kesärenkaillakin kuin X5 20” renkailla. Ilma-alusta ja nelipyöräohjaus toimii kaupungissa ja maantiellä hienosti.

          Takatilan räminätkin saivat huollossa kuriin. Sivuosien muovikotelot olivat joutuneet käyttämään irti ja pehmustetta laittamaan väliin. Sitä kun pitää siitä ämpärimuovista kaikki tehdä niin näin käy.

          Suurimmat puutteet autossa selkeästi on etupenkit ja karmittomat ovet. Mulla on nuo parhaat ns. mukavuus etupenkit Amido-nahoilla. Ilmastoidut ja hieronnatkin löytyy. Molemmat varusteet ovat lähinnä vitsi. No okei, kyllä tuo tuuletus nyt jotenkuten toimii. Mutta penkit itsessään ovat melko puutteelliset säätöjen osalta. Reisituki ja yläosan kallistus puuttuu. Yläosan kallistus olisi itselle se tärkeämpi varuste. Kuukauden on saanu penkkejä veivata ja nyt on saanu sen siedettävään asentoon. Pitkällä matkalla kuitenkin huomaa et se on paljon huonompi kuin X5:n vastaava.
          Karmittomat ovet on myös huonot käytännön elämässä. Veikkaan että talvella tulee ongelmia. Soft close on vitsi jota kukaan ei muista käyttää. Lapset ja emäntä paiskoo ovia miten tykkää. X5:ssa tuo haitannut yhtään. Ja niinhän sitä auton ovia pitääkin paiskoa että kiinni menevät. Joten minusta tuo ei ole käyttäjän vika. Vain huonoa suunnittelua. Ovenkahvojen puuttuminen on minusta myös puute. Samoiten kun ovenkahvat puuttuu ja karmit, niin ovea on myös epämukava laittaa kiinni. Ei ole ns. jämäkkää kohtaa mistä ottaa kiinni.

          Kulmikkaaseen rattiin olen jo tottunut ja muilta osin auto on mielestäni varsin onnistunut. Ulkonäkö ei myöskään haittaa jne.

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1010
            • Vantaa

            Itsellä takana nyt 6kk ja 12tkm.
            Ensi kuussa säädetään takakontin tiiveyttä ja tehdään ohjelmistopäivitys merkkarilla.
            Muuten ei kummempia. Etuovet ovat ainut krittiikkiä herättävä asia. Mutta sellaista se on karmittomien ovien kanssa. En usko että talvi tekee niiden käytettävyydestä sen kummalisempaa kuin edellisissäkään autoissa.

            Minusta auto (50-malli) on paras sähkö SUV kokonaisuus mitä markkinoilta löytyy (hinta/laatu/kulutus/range/suorityskyky/tilat/käytettävyys).
            Kuuden viikon sisään tullut ajettua ulkomailla erillaisilla autoilla 2000km ja täytyy todeta että polttomoottori autot on aikamoisia dinosauruksia omaan verrattuna.
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 481
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by Esko View Post
              Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.
              Kyllä ainakin X5:een ja i4:ään päivitykset tippuvat OTAna, mutta ne tulevat jonkin verran jäljessä siitä, mitä huollosta saisi (jos saisi). Harvoin noissa päivityksissä on ollut mitään merkittävää.
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354

                Tietääkö kukaan kuuluuko iX:ssä vakiovarusteena olla siellä peräkontissa jossain tunkki ja rengasavain? Mulla siellä on vain joku tumma styroksi-mötikkä jossa on hinauskoukku kiinni. Mietin vain itse että pitäisikö siinä olla myös tunkki/rengasavain lisäksi..

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3837
                  • Nokia

                  Originally posted by torso1 View Post
                  Tietääkö kukaan kuuluuko iX:ssä vakiovarusteena olla siellä peräkontissa jossain tunkki ja rengasavain? Mulla siellä on vain joku tumma styroksi-mötikkä jossa on hinauskoukku kiinni. Mietin vain itse että pitäisikö siinä olla myös tunkki/rengasavain lisäksi..
                  Ei ole ollut 20 vuoteen moisia BMW:ssä.
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • torso1
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 354

                    Originally posted by Tomi T View Post

                    Ei ole ollut 20 vuoteen moisia BMW:ssä.
                    no näin vähän arvelinkin.

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 354

                      Laitetaas vähän talvipäivitystä iX:n osalta. Paskin talviauto taas pitkään aikaan kuten jo arvelinkin. Karmittomat ovet ja ennenkaikkea oven kahvojen puuttuminen on kyllä huono juttu Suomen talvessa. Vesi jäätyy toistuvasti oven tiivisteisiin kiinni ja ikkunan/ovilistan reunaan.
                      Lämminhän auto on kyllä talvella eli siinä mielessä on hyvä. Eikä ole myöskään polttomoottoria jota pitäisi erikseen lämmitellä. Toinen huono puoli on myös noissa karmittomissa ovissa. Ikkunan kun toistuvasti sulaa ja jäätyy niin ne sitten natisevat ikävästi tiivisteitä vasten korin liikkumisen mukana. Ai että minä tykkään kun tämmönen 100k€ kottero vaan nitisee ja natisee ennen kuin sisusta ja ikkunat/ovet sulaa kunnolla. Jos olisi lämmin talli jossa autoa säilyttää niin ongelmaahan ei olisi.

                      iX:n hyvät puolet on ehdottomasti alusta (ilmajouset) ja mielestäni hyvä ohjaustuntuma. Autohan on huomattavasti parempi ajaa vs. entinen G05 45e. iX:n penkit on kyllä edelleen aivan per….stä. Kummassakin siis on hyvät ja huonot puolet. Voi kun sitä joskus saisi auton jossa olisi vaan niitä hyviä puolia. Tarkemmin muisteltuna X5 45e oli kyllä lähellä sitä.

                      Comment

                      • tiko4tiko
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2020
                        • 787
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by torso1 View Post
                        Laitetaas vähän talvipäivitystä iX:n osalta. Paskin talviauto taas pitkään aikaan kuten jo arvelinkin. Karmittomat ovet ja ennenkaikkea oven kahvojen puuttuminen on kyllä huono juttu Suomen talvessa. Vesi jäätyy toistuvasti oven tiivisteisiin kiinni ja ikkunan/ovilistan reunaan.
                        Lämminhän auto on kyllä talvella eli siinä mielessä on hyvä. Eikä ole myöskään polttomoottoria jota pitäisi erikseen lämmitellä. Toinen huono puoli on myös noissa karmittomissa ovissa. Ikkunan kun toistuvasti sulaa ja jäätyy niin ne sitten natisevat ikävästi tiivisteitä vasten korin liikkumisen mukana. Ai että minä tykkään kun tämmönen 100k€ kottero vaan nitisee ja natisee ennen kuin sisusta ja ikkunat/ovet sulaa kunnolla. Jos olisi lämmin talli jossa autoa säilyttää niin ongelmaahan ei olisi.

                        iX:n hyvät puolet on ehdottomasti alusta (ilmajouset) ja mielestäni hyvä ohjaustuntuma. Autohan on huomattavasti parempi ajaa vs. entinen G05 45e. iX:n penkit on kyllä edelleen aivan per….stä. Kummassakin siis on hyvät ja huonot puolet. Voi kun sitä joskus saisi auton jossa olisi vaan niitä hyviä puolia. Tarkemmin muisteltuna X5 45e oli kyllä lähellä sitä.
                        Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.

                        Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti junan paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässä Tuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.

                        Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
                        Last edited by tiko4tiko; 03-12-2023, 18:03.
                        Mini, E24, E90, G70
                        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Semmoinen vinkki tuohon sovellukseen että aina kun käynnistät niin päivitä yhteys ja vasta sen jälkeen aloita lämmitys. Näin toimien on komennot menneet aina läpi. Androidissa toimii raahaamalla sivua alaspäin, iPhonesta ei kokemusta..
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • torso1
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 354

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Semmoinen vinkki tuohon sovellukseen että aina kun käynnistät niin päivitä yhteys ja vasta sen jälkeen aloita lämmitys. Näin toimien on komennot menneet aina läpi. Androidissa toimii raahaamalla sivua alaspäin, iPhonesta ei kokemusta..
                            tämän olen huomannut myös itse. Aina ensin auton uudelleenpäivitys ja sitten vasta lämmitys käyntiin. Tämä on tuottanut onnistuneen lopputuloksen

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 786
                              • PKS

                              i4:ssä varmaan sama äppi ja huomannu että voi kyllä heti painaa lämmitysnappia mutta äppiä täytyy pitää käynnissä hetken aikaa sen jälkeen. Jos sulkee heti niin komento feilaa. Ärsyttävää, mutta kestettävissä.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 354

                                Originally posted by tiko4tiko View Post

                                Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.

                                Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti juna paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässä Tuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.

                                Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
                                No täytyyhän sitä aina rehellinen olla. Auto kävi tänään merkkarilla softan päivityksessä lukuisten drivetrain ja HV-battery -vikailmoitusten vuoksi. Otin tutulta myyntipäälliköltä laina-autoksi päivän ajelle uuden X5 50e:n ja kyllähän se oli rakkautta taas ensisilmäyksellä. Kuin kotiin olisi palannut. Päivän kun taas X5:lla ajeli, niin voin todeta että se on kyllä todella hyvä auto. Paljon tilaa, hyvä voimalinja, käytännöllinen (myös talvella) ja ne comfort penkit. Ai että, kyllä niistä selkä tykkää.

                                Uudistetun X5 ilmajousitus kyllä toimii näin talvella erinomaisesti. Pehmeämpi kuin iX50:n mielestäni. X5:lla pystyy huoletta kolistelemaan pitkin teitä ja töyssyjä ihan reilulla vauhdilla talvellakin. Auto kun ei ole moksiskaan polanteista yms. joita talvella kaupungissa kyllä riittää. Luulen että tähän faceliftattuun malliin on jousitusta/alustaa hieman parannettu tai softausta muutettu. Auto myös tuntui hieman hiljaisemmalta kuin edeltäjänsä. Erinomainen peli kaikenkaikkiin ja pieni kaipuu kyllä entiseen tuli. Koeajoyksilöstä puuttui 4p-ohjaus (tuotantorajoite) ja sen kyllä huomasi. Kaupungissa auto ei kyllä ollut läheskään yhtä ketterä kuin entinen oma josta tämä löytyi.

                                Työpäivän jälkeen kun omani hain takaisin, niin fiilis oli kuin leluautoon olisi hypännyt X5:n jälkeen). Ei ovenkahvoja, ei lasien karmeja josta ottaa kiinni jne. Pienen ajon jälkeen iX kyllä tuntui taas tutulta mutta erilaiselta. Autohan on kuitenkin sähköauto. Paljon ketterämpi kuin X5 (vaikka painavampi), parempi ajaa eikä keskialueella ole tunnottomuutta ohjauksessa. Tuote on vain niin paljon erilainen kuin mihin on viime vuosina tottunut. No ajellaan aikansa tällä ja katsotaan sitten onko se taas X5 mihin joutuu kerta toisensa jälkeen palaamaan!
                                Last edited by torso1; 16-11-2023, 14:19.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎