iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Zei-M-Zei]
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 17
    • Jääli

    Mulla ei matrix ledeistä ole kokemusta, mutta eikös normaali ledit ainakin ole joko on/off. Laserithan kirkastuvat (valoteho nousee) sitä enemmän mitä pimeämpää on. Tuossa mun i4 on laserit, ja tuolla kainuun korvessa yömyöhäällä ajettaessa (kun ei ole yhtään valosaastetta), laserit pelaavat kyllä esimerkillisesti. Puolen kilometrin pääsä oleva P-paikan merkki tuntuu häikäisevän enemmän kuin 100m päässä oleva P-paikan ennakkomerkki (varmaan sen vuoksi että "häikäisynesto" havaitsee tuon aikaisemman merkin). Sitä en osaa sanoa pystyykö tuota valotehon määrää suhteutettuna ympäröivään valaistusasteeseen säätämään mitenkään.
    ________________________
    G26 i4 2023
    F11 530xd 2014

    ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 557
      • Pohjois-Savo

      Saisipa bemareihin Porschen valot...
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • Turder
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 467
        • Suomi

        Originally posted by bittivirhe View Post
        Saisipa bemareihin Porschen valot...
        Valoillakin on valmistaja yleensä muu kuin automerkki, esimerkiksi VW-konsernissa ja Polestar/Volvo on sama itävaltalainen valovalmistaja. Siis näissä uusissa matrix-ledeissä mitä mm. sähköautoissa on. Joskus kattelin, että Taycanissa ja Polestar 2:ssa on tuo valmistajan valot. Onhan niissä ulkomuodossa ja ominaisuuksissa eroja mutta eiköhän sieltä saisi sellaista mitä autovalmistaja tilaa. Minusta näissä valojen toiminta ja teho on aika vertailukelpoinen. Esim. i7:n valoissa on paljon huomaamattomampi se valokuvion muutos kuin vaikka Polestar 2:ssa, toisaalta onhan se ainakin aluksi hienomman näköinen kun näkee selkeästi ne varjostuvat lohkot, mutta ainakin Polestarissa oli aika matala sen varjostuskohteiden määrä (5kpl) joten esim. motarilla ei tahdo toimi jos on iso aukea ja sopivin välein autoja.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 557
          • Pohjois-Savo

          Sama valmistajakin tekee huonoja ja hyviä valoja. Taycanin valojen mittaustuloksia olen kateellisena katsellut. Oi jospa.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 557
            • Pohjois-Savo

            Saako tuohon iDrive 8.5:n keskinäyttöön eri "sovelluksia" samaan tyyliin kuin iDrive 7:ssä - vaiko ainoastaan vasempaan laitaan niitä pieniä widgettejä ja valtaosan näytöstä vie aina kartta tai joku vähemmän hyödyllinen asia kuten auton selfie? Eli onko mahdollista jakaa näyttö vaakasuunnassa esim. kolmeen osaan, joista yhdessä näkyisi vaikkapa matkan tiedot (kulutus ym.), yhdessä kartta ja yhdessä mediatiedot?

            Entä saako mittaristoon näkyviin samanaikaisesti kartan ja kulutustiedot+rangen? Ei pikaisella räpeltämisellä löytynyt, miten tuo onnistuisi.

            X5-kuskille iX 60:ssä yllättäviä asioita mm. soft closen toiminta (ovia saa kiskoa aika kovaa ennen kuin soft close hoitaa hommansa) ja hieronta (joka on vain alaselälle eikä koko selälle ynnä pyrstölle, kuten X5:ssä). Hiljainen tuo iX on ja 600-700 kilometrin range alkaa jo olla aika kiva. Alusta on i4:ään verrattuna mukava, ei tunnu jokainen kivennokare takapuolessa. B&W-äänentoisto on sekin varsin mukiinmenevä. Melkein tekee mieli tuollaista. Melkein.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 402

              Tuli tuossa etelä-Suomen lomareissulla huvikseen otettua muutaman tunnin koeajolla Espoon Hediniltä iX60. Charged M-sport varusteilla. Ilmajouset sekä 4p-ohjaus. Ilman lasikattoa oli tämä auto. Onhan se aivan jäätävän hiljainen vielä noilla 22” vanteilla. Alla oli uudet Hankookin iON evo kesärenkaat (vaahtomuovi sisällä). Auto on kyllä todella ketterä ja miellyttävä ajaa. Tuossa on jo semmosta taikamatto-fiilistä koska auto lipuu niin eleettömästi maantiellä. Mutta iX on vähän ongelmallinen auto. Tuotanto ei enää jatku tämän LCI:n jälkeen. Vuoden kahden sisään tulee paljon uutta BMW:n sähköisestä lineupista ulos neue klasse sarjat (iX3), G65 iX5 jne. Itse taidan jäädä odottelemaan mitä tarjonta on vuoden päästä koska onhan iX jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa vaikka hieno auto muuten onkin.

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 402

                Tuli tuossa etelä-Suomen lomareissulla huvikseen otettua muutaman tunnin koeajolla Espoon Hediniltä iX60. Charged M-sport varusteilla. Ilmajouset sekä 4p-ohjaus. Ilman lasikattoa oli tämä auto. Onhan se aivan jäätävän hiljainen vielä noilla 22” vanteilla. Alla oli uudet Hankookin iON evo kesärenkaat (vaahtomuovi sisällä). Auto on kyllä todella ketterä ja miellyttävä ajaa. Tuossa on jo semmosta taikamatto-fiilistä koska auto lipuu niin eleettömästi maantiellä. Mutta iX on vähän ongelmallinen auto. Tuotanto ei enää jatku tämän LCI:n jälkeen. Vuoden kahden sisään tulee paljon uutta BMW:n sähköisestä lineupista ulos neue klasse sarjat (iX3), G65 iX5 jne. Itse taidan jäädä odottelemaan mitä tarjonta on vuoden päästä koska onhan iX jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa vaikka hieno auto muuten onkin.

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 557
                  • Pohjois-Savo

                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  600-700 kilometrin range alkaa jo olla aika kiva.
                  Näytti range olevan pitemmällä matkalla kaukana 700 kilometristä. Keskisestä Suomesta Tornion ja Kilpiksen kautta pohjoiseen, yhdellä akullisella ei päässyt edes 500 kilometriä (vaikka olisi ajanut 100 -> 0%). Pöh.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • Jarppa63
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 761
                    • Kerava

                    Kyllä mun m60 pääsee koko ajan yli 500 km yhdellä latauksella. Toki talvella tilanne eri. Eli ei mitään ongelmaa rangen kanssa. 21" kesäkiekot alla.
                    BMW i4M50 individual -23
                    exiä: BMW 545e -21
                    BMW F33 435xd -15
                    M550xd-12
                    e93 330da -08
                    Dodge Stealth RT/TT -91
                    Ford Thunderbird SC -91
                    Olds Supreme avo -71
                    Chevy Chevelle 2d HT -72

                    Comment

                    • volvostabemariin
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2019
                      • 86
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by torso1 View Post
                      Tuli tuossa etelä-Suomen lomareissulla huvikseen otettua muutaman tunnin koeajolla Espoon Hediniltä iX60. Charged M-sport varusteilla. Ilmajouset sekä 4p-ohjaus. Ilman lasikattoa oli tämä auto. Onhan se aivan jäätävän hiljainen vielä noilla 22” vanteilla. Alla oli uudet Hankookin iON evo kesärenkaat (vaahtomuovi sisällä). Auto on kyllä todella ketterä ja miellyttävä ajaa. Tuossa on jo semmosta taikamatto-fiilistä koska auto lipuu niin eleettömästi maantiellä. Mutta iX on vähän ongelmallinen auto. Tuotanto ei enää jatku tämän LCI:n jälkeen. Vuoden kahden sisään tulee paljon uutta BMW:n sähköisestä lineupista ulos neue klasse sarjat (iX3), G65 iX5 jne. Itse taidan jäädä odottelemaan mitä tarjonta on vuoden päästä koska onhan iX jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa vaikka hieno auto muuten onkin.
                      Nuo vaahtomuovit vaikuttavat todella paljon. Itsellä kuluivat kahdessa kesässä ensiasennus Pirellit ihan loppuun ja kun alle laitettiin uudet Contin SportContact 7:t (275/40 22") niin melu kasvoi melkoisesti.

                      Sitten hajakommentti --> itsellä on ollut nyt tämä iX 2,5 vuotta. Yleensä olen auton vaihtanut tässä ajassa ainakin kerran mutta nyt tuntuu siltä että pidäön tätä ptkään. Täydellinen menopeli mulle. Kaikki varusteet otin mitä listalta sai ja vallankin Bowers & Wilkins saa aina naaman näkkärille

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 557
                        • Pohjois-Savo

                        Originally posted by Jarppa63 View Post
                        Kyllä mun m60 pääsee koko ajan yli 500 km yhdellä latauksella. Toki talvella tilanne eri. Eli ei mitään ongelmaa rangen kanssa. 21" kesäkiekot alla.
                        Auto on LCI-mallin iX 60 21" Nexen-renkain. Sovelluksen mukaan ajettu 421 km, kulutus 95.2 kWh (22.6 kWh/100 km) ja 592 km, kulutus 121.4 kWh (20.5 kWh/100 km). Keskinopeudet 92.7 km/h ja 79.6 km/h. Eli jälkimmäisellä osuudella olisi päässyt noin 530 km täydellä akulla (tälle matkalle sisältyi yli 500 metrin korkeudesta alas laskeutuminen), ensimmäisellä osuudella luokkaa 480 km. Kesäkeli, tosin osan matkaa satoi vettä. Tällä kärryllä piti WLTP:n mukaan päästä melkein 700 km per lataus.

                        Hetken jo kuvittelin, että voisi pian siirtyä sähköautokantaan, mutta olin taas väärässä.
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        Working...
                        X