Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kale67
    replied
    Jaahas, nyt ois sitten i5M60 leasing tarjous alkaen 999€/kk. https://autokeskus.fi/bmw/tarjoukset...lk-999-eur-kk/

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Ajeltiin i5 M60:llä ja todettiin se monessa suhteessa hyväksi peliksi. Alusta toimi mielestämme hyvin, on hiukan mukavuuspainotteisempi kuin i4:ssä. Teho tuntuisi riittävän, laatuvaikutelma on parempi kuin i4:ssä ym. Jalkatila riittää edessä ja takana. Tavaratilan käytettävyys tietysti huonompi kuin i4:ssä tai farmarissa pienen luukun takia. Yön yli täyteen ladattuna lupasi noin 360 km:n toimintamatkaa nollakelissä, mutta luultavasti todellisuus olisi ollut jonkin verran parempi.

    Mutta.. HK:n äänentoisto on huonompi kuin i4:ssä ja X5/G05:ssä etenkin matalimpien taajuuksien osalta. Ajovalot huonommat (ilmeisesti matriisivalot, eivät kääntyvät, lasereita ei saa). Soft close -ovia ei saa. Pimeänäköä ei saa. iDrive 8.5 mielestäni sekava, vaikea löytää haluamiaan asetuksia.

    Saako ajoavustimen ohjausavustinta helposti päälle ja pois niin, että adaptiivinen vakionopeussäädin olisi koko ajan käytössä? Ohjausavustin toimii tietyissä tilanteissa huonosti (kytkeytyy jatkuvasti päälle ja pois) ja olen X5:ssä käyttänyt tuollaisissa paikoissa vain vakkaria, mutta i5:n rattinapeista ei ilmeisesti saa tuota vaihtoa tehtyä?

    Jotenkin ärsyttää tämä BMW:n nykylinja, että varusteita tiputetaan pois vuosi vuodelta yhä enemmän eikä niitä saa rahallakaan. Pitänee seuraavaa autoa katsella jostain muualta, ellei tehdas opi myymään sitä, mitä asiakas haluaa ostaa.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    2024 5-sarja/i5 pohdintaa
    https://g60.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=2052498



    G60
    In production until 06/30.
    11/23: adding worldwide 530e (B48M2+EM, 295hp) and 550e xDrive (B58U2+EM, 480hp), US 540i xDrive (B58M2, 370hp) and 550e xDrive.
    03/24: adding worldwide and US i5 xDrive40.
    07/24: Adding worldwide 530e xDrive and 540d xDrive (same engine as 740dx).
    03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).

    G61
    In production 03/24-02/31.
    Not for the US market.
    Intro models: 520d, 520d xDrive, i5 eDrive40, i5 M60 xDrive, others TBD
    07/24: Adding worldwide 530e, 530e xDrive, and 540d xDrive.
    03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).
    See G60 above for common details.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko touring tulossa valikoimaan?
    Keväällä, myynti alkaa arvalla heitettynä alkuvuodesta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Touringia odotellessa.
    Onko touring tulossa valikoimaan?

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Touringia odotellessa.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Kävin tänään koeajamassa i5 M60:n, kun Hedin Herttoniemen liike kutsui koeajoon BMW-maahantuojan kautta.

    Onhan se hyvä auto ajaa, ei ollut epäilystäkään edes ennen koeajoa. Itselläni oli vertailupohjana oma i4 M50, joka on omasta mielestäni oikein hyvä ajettavuuudeltaan. Tähän kun vertasin, niin i5 M60 on sanoisinko mukavampi, mutta ei välttämättä parempi ajettavuudeltaan ja ohjattavuudeltaan. i5:ssa tuntuu isompi koko ja suurempi paino; motarilla se menee junamaisen vakaasti, mutta i4 on sporttisempi ja ketterämpi. Laatuvaikutelma on i5:ssa hieman parempi kuin i4:ssa. Sen sijaan minun mielestäni oma i4 (19" rengastus) on rengasääniltään hiljaisempi kuin tuo koeajamani i5, jossa oli 20"renkaat. Rengaskoko toki selittää osaltaan tätä. i5 on sisätiloiltaan selvästi suurempi kuin i4, mutta tavaratilan käytettävyys on i4:ssa parempi.

    Hieno auto, mutta ei tule meille. Meille riittää siätiloiltaan i4 oikein hyvin, kun olemme kolmestaan vaimon jä mäyräkoiran kanssa. Odottelen i4:n FL:ää.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Itse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
    Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.
    Joo ratin sähkösäädöttömyys on todella kummallista 3- ja 4-sarjassa. Muistaakseni tuon varusteen saa "aidan toisella puolella" jopa A-mersuun.

    Mutta karmittomat lasit on aina hienommat

    Mä ottaisin kyl paljon mielummin iX kuin i5, kun siis luxus-perheautoa ajatellaan. Toki se on vain mun mielipide.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Itse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
    Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ja sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...
    Erittäin vahva sama! Omassa iX:ssäkin nuo kiiltomustat helmat ovat Suomen talvessa mm. kovin kovin höpöhöpö juttu

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Ja sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    ... EQE joka on varmaan lähin kilpailija.

    Negatiivisena asiana sanoisin, että 120k€ autoksi, sisustus oli yllättävän vaatimattoman oloinen materiaaleiltaan, eikä taida saada edes paremmaksi lisärahallakaan. Ehkä joku muu värivaihtoheto kuin harmaa/musta voi toimia paremmim. Paljon on kyllä tässä hintaluokassa Taycan edellä.

    En tyrmäisi kuitenkaan, pääosin upea ilmastys, toki hehkutus ja vertailu 7-sarjaan menee yli, eroa on selkeä. Odotellaan nyt rauhassa, josko hybrisi olisi paremmin balanssissa eli hinnaltaan järkevämpi vs. ominaisuudet. Varmaan väreihin ja sisustaankin tulee lisää vaihtoehtoja ajan kanssa.
    EQE verrattuna tuo on varmasti loistava. Enemmän tilaa ja halvempi. Kabiini ei aivan yhtä hulppea, mutta kuitenkin. Sitten kun tästä tulee farkku niin käytännöllisyydessä ei tartte edes vertailla. Toki EQE SUV on olemassa, mutta unohdetaan se hetkeksi.

    Hyvä myös että mainitsit Taycanin, sen saa 4S mallina samaan rahaan. ~80k eur 5-sarjana homma toimis ja itsekin katselisin tuota kovasti. Nyt peitteen alle oli laitettu yli 120k speksattu auto. 40k eur halvemmalla saa i4:n samalla voimalinjalla ja akulla. Takapenkin tilat on meille tärkeitä, mutta ei niin tärkeitä

    Ainiin tässä kohtaa muistan, i4 on hauska ajaa, mutta kaipaan lisää dynaamisuutta ja keveyttä. i5 ei korjaa kumpaakaan asiaa.

    Koeajoin Mikkelissä M3 farkun ja siinä on just sellainen auto, jonka haluan i4 voimalinjalla. Auto vaihtaa suuntaa, tarkasti. Upea alusta. Vielä täyssähkönä kiitos, että ei tarvitse hävetä aina kun painaa voimapoljinta.

    Mut joo takaisin perheautoihin, veikkaanpa että seuraavana väännän kauppaa joko iX mallista tai vuoden-parin päähän sijoittuvasta neue klasse iX3:stä.
    Last edited by lnaukkar; 10-08-2023, 07:50.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Itse kävin eilen Vantaalla katsomassa i5:a, ja onhan se hienoa auto joo, mutta ei mene omalta osaltani jatkoon.

    Se on varmasti hyvä ajaa, siitä tuskin on epäilystä. Ajoasennon sai kylmillä tyypeillä hyvin löydettyä, sillä säätövaroja löytyy hyvin sekä penkistä että ohjauspyörästä. Takanakin on hyvin tilaa minun pituisen sällin (183 cm) istuessa edessä. Mielestäni hyvin muotoiltu auto ja näytillä olleessa autossa ollut metallinhohto sininen väri sopi siihen hyvin.

    Mielestäni tavaratila on pieni noin isoon autoon, sillä se on tosiaan yli 5 m pitkä. Pari golffaria mietti, mahtuukohan tuohon edes bägi kyytiin. Akku on sama kuin i4:ssa, joten range on jonkin verran pienempi kuin i4:ssa. Haluamillani varusteilla i5 M60:n hinta pompsahtaisi jo yli 120 k€, joten liian kalliiksi menisi omalla kohdallani.

    Odottelen siis rauhassa i4 M50:n face lift:ä ja muita parannuksia.

    Itse tapahtuma oli kuitenkin mukava ja oli hauska jutella autoista paikalla olleiden ihmisten kanssa. Ruokakin oli hyvää. Kiitokset vielä kerran järjestäjille tätäkin kautta
    Last edited by JPM50; 10-08-2023, 06:30.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Niin, ei jäänyt oikein mitään mieleen. Ei mitenkään tilava, takapenkille mahtui kyllä mutta tuon mittaiseen autoon luulisi mahtuvan paremmatkin sisätilat.
    No joo osin ahtauden tunne tuli kyllä siitä että esitelytilassa oli aika hämärää ja sisutus oli tumma. Aika hyvin autossa kuitenkin tilaa oli esim vert EQE. Takapenkki oli mitoitettu aikuiselle ainakin itse 182cm:nä sain hyvän istuma-asennon ja päätilaakin jäi hyvin. Kun etupenkin sääti edessä itselle kohdilleen, polvitilaa oli takana paljon. Takapenkki ei ole lattialla niin kuin nykyään monessa (sähkö)autossa . Samoin tavaratila oli tämän kokoiseen sedaniin jo hyvän kokoinen, ei mikään 400l postilaatkko, vrt edellinen 5-sarja hybridi tai EQE joka on varmaan lähin kilpailija.

    Negatiivisena asiana sanoisin, että 120k€ autoksi, sisustus oli yllättävän vaatimattoman oloinen materiaaleiltaan, eikä taida saada edes paremmaksi lisärahallakaan. Ehkä joku muu värivaihtoheto kuin harmaa/musta voi toimia paremmim. Paljon on kyllä tässä hintaluokassa Taycan edellä.

    En tyrmäisi kuitenkaan, pääosin upea ilmastys, toki hehkutus ja vertailu 7-sarjaan menee yli, eroa on selkeä. Odotellaan nyt rauhassa, josko hybrisi olisi paremmin balanssissa eli hinnaltaan järkevämpi vs. ominaisuudet. Varmaan väreihin ja sisustaankin tulee lisää vaihtoehtoja ajan kanssa.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by lnaukkar View Post
    i5 tuli Mikkelissä kurkattua. Aika tylsä kun suhteuttaa että on yli sadan tonnin auto. Eipä oikein muuta jäänyt mieleen.
    Niin, ei jäänyt oikein mitään mieleen. Ei mitenkään tilava, takapenkille mahtui kyllä mutta tuon mittaiseen autoon luulisi mahtuvan paremmatkin sisätilat.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎