Originally posted by bittivirhe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by [Zei-M-Zei] View PostVarmaan helpottaa AC tyypin asiakaslatauksia, mutta aika harvassa on ne 22kW kotilatausmahdollisuudet. Teoriassa 3x35A liittymä riittää, mutta jos tuollainen liittymä on jostain syystä alunperin hankittu, niin siihen on varmasti syynä jo normaalista poikkeava "pohjakulutus". Ja toki esim. isommilla maatiloilla on 3x63 tai isompi liittymä jolloin varmasti se 22kW lataus onnistuu ainakin navetalla.
3x50A se olla pitäisiLast edited by pyroz; 25-05-2023, 20:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostLukaisin puolihuolimattomasti mutta latautuuko tuo i5 myös kotilaturilla 22 kW AC:llä? i4 ei käsittääkseni ota kuin 11 kW.
EDIT: Tästä olikin näköjään jo vääntöä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Zei-M-Zei] View PostJoo, toki 3x25 kuormanhallinnalla riittää, mutta ei se silloin 22kW teholla lataa vaikka auton oma laturi tuohon pystyisikin, koska käytännössä 22kW teho tarkoitta kolmivaihejärjestelmässä 3x32A (=3xUpxIp = 3x230Vx32A=22kW).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View Post3x25A kuormanhallinnalla käytännössä aina antaa tuon 22kW. Ainakin minulla. Pääsulakkeet oli 3x25 ja kasvatin ne 3x50:ksi. Suoralla sähkölämmityksellä talo. Tosin eipä tuolle 22 kW lataukselle mitään käyttöä ole. Auto latautuu yöllä helposti myös 11 kW:lla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Zei-M-Zei] View PostJoko tuo plug'n'charge on volkkareihin tullut? sain sen käsityksen että tulee tänä/ensivuonna jossain päivityksessä ainakin id.4.
Vai tarkoitatko volkkarilla Porschea? Taycanissahan tuo on ollut jo tovin, Mersun EQSn ja Fordin Mach-En tapaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Zei-M-Zei] View PostVarmaan helpottaa AC tyypin asiakaslatauksia, mutta aika harvassa on ne 22kW kotilatausmahdollisuudet. Teoriassa 3x35A liittymä riittää, mutta jos tuollainen liittymä on jostain syystä alunperin hankittu, niin siihen on varmasti syynä jo normaalista poikkeava "pohjakulutus". Ja toki esim. isommilla maatiloilla on 3x63 tai isompi liittymä jolloin varmasti se 22kW lataus onnistuu ainakin navetalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostTakavetomalliin 22kW lataus on 1250€ lisävaruste. Yllätymme iloisesti siitä, että edes M60 mallissa se on vakiona
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostNäköjään on tulossa myös plug & charge lataus. Mainostavat, että ovat ensimmäisiä autonvalmistajia jotka tuovat tämän joskus tänä vuonna. Tuohan on ollut Volkkarilla käytössä jo pitkään. Meneeköhän vielä niin, että tulee vain uusiin autoihin jostain päivämäärästä eteenpäin eikä tule päivitystä esim. tuohon nykyiseen i4M50:iin.
Vai tarkoitatko volkkarilla Porschea? Taycanissahan tuo on ollut jo tovin, Mersun EQSn ja Fordin Mach-En tapaan.
Leave a comment:
-
-
Näköjään on tulossa myös plug & charge lataus. Mainostavat, että ovat ensimmäisiä autonvalmistajia jotka tuovat tämän joskus tänä vuonna. Tuohan on ollut Volkkarilla käytössä jo pitkään. Meneeköhän vielä niin, että tulee vain uusiin autoihin jostain päivämäärästä eteenpäin eikä tule päivitystä esim. tuohon nykyiseen i4M50:iin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostLukaisin puolihuolimattomasti mutta latautuuko tuo i5 myös kotilaturilla 22 kW AC:llä? i4 ei käsittääkseni ota kuin 11 kW.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Posthttps://www.bmw.fi/fi/mallisto/i-yht...huoltopalvelut
"Kyllä 5-sarjan BMW tulee saataville myös farmarimallina vuonna 2024."
Leave a comment:
-
-
"Kyllä 5-sarjan BMW tulee saataville myös farmarimallina vuonna 2024."Last edited by Petri.Kekkonen; 25-05-2023, 09:14.
Leave a comment:
-
-
Onko nuo helmat oikeasti kiiltomustaa, ainakin jossain näin punaisen yksilön jossa olivat? Voi sitä naarmujen määrää talvella...
Leave a comment:
-
Leave a comment: