Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kobluna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 136
    • Espoo

    #31
    Jep, omaan tuli myös eilen (asentui viime yönä) tuo uusin 11/2024.65 versio. En ole vielä autolla käynyt tänään, kun on etäpäivä, mutta ainakin sovellukseen oli ilmestynyt akun esilämmitys nappi. Varmaankin juuri nuo ongelmat 7/24 versiossa on aiheuttanut sen, että sitä ei moneen autoon tullut lainkaan. Sinänsä tuo nykyinen versio tuli ihan aikataulussa, että aiemmin OTA on tullut aina juuri ennen uutta isoa releaseä eli nythän on huollossa kohta 3/2025 versio saatavilla. Sen sitten saanee OTAna joskus kesäkuussa, mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa.

    Kerrankin oli release note jopa aika pitkä ja kertoi kuvien kanssa mitä uutta tulee. Monesti kun tuo on aika turhaa luettavaa ollut.

    Comment

    • SMM50
      Newbiemmer
      • Aug 2024
      • 8
      • FORSSA

      #32
      Sellaisen huomasin päivityksessä uusimpaan, että akun lämmityksen symboli syttyy heti kun navista laittaa osoitteen laturille vaikka ei ala lämmittämään. Edellisessä versiossa symboli syttyi vasta kun akkua aloitettiin lämmittämään.

      Comment

      • BMWMaza
        Newbiemmer
        • Dec 2024
        • 10
        • Oulu area

        #33
        Tilasin BMW:n sivuilta sen car data:n ja siellä korkeajännitenakun energiasisältö oli 71 kWh. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Monilla on näkynyt soce arvo tuolla myös, mutta tästä autosta sellaista ei tullut.

        Ja auto siis m50 ja 7000km ajettu.
        Last edited by BMWMaza; 14-03-2025, 10:05.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 535
          • Pohjois-Savo

          #34
          Meillä sanoi energiasisällöksi 73 kWh ja akun kunnoksi 97%. Auto on M50 ja matkamittarissa 85000 km.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • Takapainoinen Taapertaja
            Newbiemmer
            • Nov 2020
            • 19
            • Nokia

            #35
            i4 2022 60 tkm ja 74 kWh SOCE 95%.

            Comment

            • JPM50
              Bimmer Fanatic
              • May 2022
              • 204
              • Helsinki

              #36
              Mun autossani (i4 M50 09/2022, 35 tkm) 78 kWh ja SOCE 98 %. Lataukset 90 % hitaita AC-latauksia, loput DC-latauksia.

              Pientä akun kulumista on tullut, mutta käytännössä tuo ei ole näkynyt eikä tuntunut lainkaan.

              Hitaat lataukset säästävät akkua,
              i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 535
                • Pohjois-Savo

                #37
                Tuo energiasisältö vaihtelee ainakin hybridissä kelien mukaan - laskee pakkasilla ja nousee taas kesällä.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1262
                  • Kainuu

                  #38
                  Latauksen virranrajoituksesta. Jos laitan esimerkiksi rajoituksen 10A onko rajoitus 3 vaihelatauksella 3 x 10A vai 10A kokonaisvirrasta?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2749
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Latauksen virranrajoituksesta.
                    Koronaisvirran osalta.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1262
                      • Kainuu

                      #40
                      Originally posted by JaniLap View Post

                      Koronaisvirran osalta.
                      10 A rajoituksella näyttä lataavan kuitenkin 6 kWh teholla.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 535
                        • Pohjois-Savo

                        #41
                        10 A per vaihe. Miten 16 ampeerin asetus muuten lataisi 11 kilowatilla?
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 652
                          • Uusimaa

                          #42
                          3 vaihetta x 240 volttia x 10 amppeeria = 7200 wattia = 7,2kw
                          3 vaihetta x 240 volttia x 16 amppeeria = 11520 wattia = 11,52kw

                          Nuo on maksimitehot 10A ja 16A sulakkeille. Noista yleensä tiputellaan vähän ettei mitään kärähdä. Virtarajoitus on per vaihe.

                          Comment

                          • Juh4
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 5452
                            • Seinäjoki

                            #43
                            i4 M50 kävi ensimmäisessä huollossa. Samalla tehtiin takuutarkastus ja akkutesti. Auto on siis aika tarkalleen 2-vuotta vanha ja ajosuorite 84028km. Akun kapasiteetti 96%. On ladattu kotiolosuhteissa aina 100% 11KW:llä ja DC latauksia ollut joskus ja jouluna. Luottavaisin mielin siis jatketaan myös jatkossakin.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-

                            Comment

                            • eemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 305
                              • Heinola

                              #44
                              Originally posted by Juh4 View Post
                              i4 M50 kävi ensimmäisessä huollossa. Samalla tehtiin takuutarkastus ja akkutesti. Auto on siis aika tarkalleen 2-vuotta vanha ja ajosuorite 84028km. Akun kapasiteetti 96%. On ladattu kotiolosuhteissa aina 100% 11KW:llä ja DC latauksia ollut joskus ja jouluna. Luottavaisin mielin siis jatketaan myös jatkossakin.
                              Olen kotonakin lataillut 11kW vain 80% jos en ole mihinkään pidemmälle reissulle ollut lähdössä kun olen ajatellut tuon säästävän akkua, mutta se onkin ilmeisesti ollut harhakuvitelmaa kun tuolla ajosuoritteella kapasiteetti on tuon 96%. Suurin akun säästö taitaa tulla siinä ettei lataa akkua DC-latureilla yli tuon 80%.

                              Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                              ex:
                              e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                              e91 320d -11 Alpinweiss III
                              e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                              e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                              e39 520i -97 touring Schwarz II
                              e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                              e34 520i -89 Diamantschwarz

                              Comment

                              • [Zei-M-Zei]
                                Newbiemmer
                                • Mar 2016
                                • 16
                                • Jääli

                                #45
                                Tilasin myös tuon cardata rapparin, Auto valmistunut aika tarkalleen 2v sitten, Luovutettu toukokuussa 2023. Mittarissa nyt 64932km ja SOCE näyttää olevan tuon raportin mukaan 96%. Ladattu pääasiassa kotona 11kW tehoilla (kesällä joskus pienemmällä kun paneelit tuottaa max. 7kW teholla ja jos auto seisoo päivällä ajamattomana). Latausrajana normaalisti 80...95%, joskus 100% varsinkin jos on tietoinen lähtö pidemmälle, tai pörssisähkön futuuri seuraaville päiville on "korkea". DC pikalatauksia alle 10krt. Juh4 kompaten joskus ja jouluna.
                                ________________________
                                G26 i4 2023
                                F11 530xd 2014

                                ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎