BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ju11i
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1261
    • Oulu

    #181
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Kertokaas vähän suosituksia mitä lähtisi katselemaan. Eli omat ajot sellaisia nykyään että polttomoottorissa ei liiemmin ole enää järkeä. Ajatellut tuon G20 330e:n vaihtoa tällaiseen. Nykyisessä autossa lähes kaikki varusteet, joten todennäköisesti jostain joutuu tässä tapauksessa sitten luopumaan mutta lähinnä että kannattaako tuo i4M50 vai onko tuo perusversiokin M-sporttina ja varusteilla järkivalinta? Minkähintaiset vakuutukset noissa on? Käyttönkuluthan muuten pienet. Mitäs kaikkia tyyppivikoja näistä löytyi mitä olisi hyvä tsekkailla onko kunnossa? Onko jotain olennaista tapahtunut vuosimalleissa että olisi hyvä katsoa jotain tiettyä?
    Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
    Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
    Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
    Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
    Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
    Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?
    G26 i4 M60 -26
    E46 M3 -02

    Comment

    • Aksuuu
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 306
      • Rauma

      #182
      Originally posted by Ju11i View Post

      Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
      Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
      Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
      Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
      Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
      Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?
      Tosiaan jäähdytyskierron venttiilejä on vaihdettu tietyn tuotantoslotin autoihin Vuotaessaan voi rikkoa lämppärin. Mulla vaihdettu jo kahteen kertaan .

      Muistaakseni 09/23 tuli OS 8.5. Mielestäni paremman näköinen ja vähän sulavampi käytettävyydeltään. Muuten aika vähän on mitään muutoksia on pre-lci mallin sisällä tullut. Mulla e40 malli ollut 2v. ja 41tkm. Todella tyytyväinen ollut autoon kaiken kaikkiaan. Jos johkin vaihtaisin niin varmaan sitte M50 malliin
      I4 e40 Msport
      Kia Rio 1.2 -21
      ex. 520d F11 LCI -16
      ex. 520d F10 LCI M Sport -14
      ex. 320d E90 -06
      ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
      ex. 320i E36 Coupe -95

      Comment

      • Ozzy #69#
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1651
        • Pirkanmaa

        #183
        Originally posted by Ju11i View Post

        Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
        Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
        Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
        Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
        Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
        Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?

        Juu tilojen puolestahan tuo on suurempi kuin tuo sedan 330e. Paljonko ne vakuutukset oikein sitten on, kun tuossa hybridissäkin ne ovat jo melko järkyttävät..? Onko noissa siis kaikissa ilmajouset takana?
        G20 330e M-Sport sunset orange

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1651
          • Pirkanmaa

          #184
          Originally posted by Aksuuu View Post

          Tosiaan jäähdytyskierron venttiilejä on vaihdettu tietyn tuotantoslotin autoihin Vuotaessaan voi rikkoa lämppärin. Mulla vaihdettu jo kahteen kertaan .

          Muistaakseni 09/23 tuli OS 8.5. Mielestäni paremman näköinen ja vähän sulavampi käytettävyydeltään. Muuten aika vähän on mitään muutoksia on pre-lci mallin sisällä tullut. Mulla e40 malli ollut 2v. ja 41tkm. Todella tyytyväinen ollut autoon kaiken kaikkiaan. Jos johkin vaihtaisin niin varmaan sitte M50 malliin
          Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?

          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • Ju11i
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1261
            • Oulu

            #185
            Originally posted by Ozzy #69# View Post


            Juu tilojen puolestahan tuo on suurempi kuin tuo sedan 330e. Paljonko ne vakuutukset oikein sitten on, kun tuossa hybridissäkin ne ovat jo melko järkyttävät..? Onko noissa siis kaikissa ilmajouset takana?
            Kyllä ilmajouset on vakiona.
            Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä. (Laaja kasko ja liikenne yht.)
            Last edited by Ju11i; 21-08-2025, 11:32.
            G26 i4 M60 -26
            E46 M3 -02

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17594
              • Turku

              #186
              Originally posted by Ju11i View Post

              Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä.
              Oho. Tässä on kyllä kova hinta ja hintaero.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1489

                #187
                Originally posted by Ju11i View Post

                Kyllä ilmajouset on vakiona.
                Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä.
                Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
                Mikä mahtaa selittää eron?

                Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
                Last edited by JNIJNI; 21-08-2025, 11:09.
                G21 LCI 330e xDrive 2022

                Comment

                • Aksuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 306
                  • Rauma

                  #188
                  Originally posted by Ozzy #69# View Post

                  Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?
                  Mielestäni toimii paremmin kuin polttomoottori takaveto, neliveto en ole koskaan omistanut Nastoilla mennään koska puoliso, muuten ainakin kokeilisin kitkoja. Mitään ongelmia tai neliveto haikailuja ei ole ollut liikkeellelähdöissä ym. Toisaalta en aja syrjäisillä teillä enkä asu mäenpäällä.
                  I4 e40 Msport
                  Kia Rio 1.2 -21
                  ex. 520d F11 LCI -16
                  ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                  ex. 320d E90 -06
                  ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                  ex. 320i E36 Coupe -95

                  Comment

                  • Aksuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 306
                    • Rauma

                    #189
                    Originally posted by JNIJNI View Post

                    Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
                    Mikä mahtaa selittää eron?

                    Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
                    Meillä on vakuutus alle 900e/v. Kaskon lisäksi lasivakuutus. e40 mallin tehot tieten maltillisemmat.
                    I4 e40 Msport
                    Kia Rio 1.2 -21
                    ex. 520d F11 LCI -16
                    ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                    ex. 320d E90 -06
                    ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                    ex. 320i E36 Coupe -95

                    Comment

                    • Ju11i
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1261
                      • Oulu

                      #190
                      Originally posted by JNIJNI View Post

                      Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
                      Mikä mahtaa selittää eron?

                      Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
                      Toki nuissa minunkin hinnoissa laaja kasko ja liikenne yhteensä…
                      G26 i4 M60 -26
                      E46 M3 -02

                      Comment

                      • Exvag
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2019
                        • 34
                        • Varsinainen Suomi

                        #191
                        Originally posted by Aksuuu View Post

                        Meillä on vakuutus alle 900e/v. Kaskon lisäksi lasivakuutus. e40 mallin tehot tieten maltillisemmat.
                        Tuo 900e kuulostaa todella edulliselta. Onko omavastuu sitten korkeampi?
                        Itsellä myös e40-malli, mutta vakuutukset yhteensä yli 1200e. Tuo oli selvästi edullisin tarjous kun kilpailutin (If). Muiden hinnat huitelivat 1500 molemmin puolin. Omavastuu muistaakseni 200e.

                        Comment

                        • Aksuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 306
                          • Rauma

                          #192
                          Originally posted by Exvag View Post

                          Tuo 900e kuulostaa todella edulliselta. Onko omavastuu sitten korkeampi?
                          Itsellä myös e40-malli, mutta vakuutukset yhteensä yli 1200e. Tuo oli selvästi edullisin tarjous kun kilpailutin (If). Muiden hinnat huitelivat 1500 molemmin puolin. Omavastuu muistaakseni 200e.
                          Omavastuu muistaakseni 200-300e, mikä se "oletus" onkaan. Op:ltä meillä on vakuutus. Lähitapiolan kaveri soitteli tällä viikolla ja jätti samantien tarjoamatta vakuutuksia kun kysyi meidän autovakuutuksen hintaa.
                          I4 e40 Msport
                          Kia Rio 1.2 -21
                          ex. 520d F11 LCI -16
                          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                          ex. 320d E90 -06
                          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                          ex. 320i E36 Coupe -95

                          Comment

                          • Aksuuu
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 306
                            • Rauma

                            #193
                            Originally posted by Aksuuu View Post

                            Omavastuu muistaakseni 200-300e, mikä se "oletus" onkaan. Op:ltä meillä on vakuutus. Lähitapiolan kaveri soitteli tällä viikolla ja jätti samantien tarjoamatta vakuutuksia kun kysyi meidän autovakuutuksen hintaa.
                            Perhana, oli se vakuutus hiukan päälle tonnin vuodessa.
                            I4 e40 Msport
                            Kia Rio 1.2 -21
                            ex. 520d F11 LCI -16
                            ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                            ex. 320d E90 -06
                            ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                            ex. 320i E36 Coupe -95

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 572
                              • Pohjois-Savo

                              #194
                              Ennen i4:n hankintaa kannattaa kokeilla myös iX:ää. Pidin sitä alussa järkyttävän rumana, mutta silmä on jotenkin tottunut.. ja autona se on aivan eri planeetalta kuin kivireki-i4, jossa lyö päänsä ovenkarmiin joka kerta autoon mennessä. ;-)
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • larsen
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2020
                                • 75
                                • Tampere

                                #195
                                Originally posted by Ozzy #69# View Post

                                Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?
                                Hyvin on toiminut takaveto kitkoilla talvella. Maantieajossa en ole kokenut mitään yllättävää. Kerran piti hiekoittaa mäkeä, kun jään päälle tuli kerros kuivaa lunta. Neliveto olisi luultavasti noussut ilmankin. Olen koeajanut M50:ä parikin kertaa, mutta en edes harkitsisi sitä näillä kokemuksilla ihan pelkästään rangen takia. En näe lisätehoa ja nelivetoa tapeellisena. Toki ymmärrän, jos jollakin muulla on eri arvostukset.

                                F36 420ix
                                Ex. E39

                                -- menneiltä vuosilta --
                                Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                                pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                                Comment

                                Working...
                                X