Originally posted by PAT_74
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
-
-
Edellisiin lataus postauksiin oma kokemus juhannukselta, jolloin oli suht vilpoisaa. Kulutus pääsi yllättämään täyden auton takia enkä päässytkään mökkireissulta kotiin asti ja piti ladata matkalla. Ilman mitään esilämmityksiä auto kiinni Rechargen asemaan ja lataus lähti heti 195 kW nopeudella rangen ollessa 4% ja ulkona muistaakseni n. 15 astetta. 5 minuuttia riitti ja sain 15kW eli laskennallinen latausteho oli 180kW.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hobbes View Post
Mitkäs sulla on ne kulutuslukemat? Ja katsotko äpistä vai onko tarkempaa seurantaa? Itellä on edessä on 255/35 R20 ja takana 285/30 R20 ja kulutus on ollut huhti-kesäkuu 24,6 kW. Vertailuna tammi-maaliskuu 22,6 kW 18 tuuman kitkarenkailla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PAT_74 View PostEikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.
Oma autoni ottaa kuumalla kelillä todella hyvin virtaa suurteholaturista, alussa jopa 208 kW:n lukemia on tullut näyttöön hetkeksi, kun kokeilin latausta SoC:n ollessa noin 7 %.
Leave a comment:
-
-
Eikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PAT_74 View PostLataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.
Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
Leave a comment:
-
-
Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.
Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View Post
Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View Post
Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaakkorl View Post
Vielä moinen kysymys? Mua sylettää vähän noi vakio vanteet tossa sähkärissä, ootteko vaihtanu niitä mihinkään muihin, ja jos, vaikuttaako se rangeen yms. Miten?Last edited by JPM50; 15-07-2025, 09:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostMyyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.
Leave a comment:
-
-
Myyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.
Leave a comment:
-
Leave a comment: