Originally posted by volvostabemariin
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
Autohan on jo tilattu ja toivottavasti menossa kohta tuotantoon. Säätöä vielä sen verran että mihin hintaa saan mukaan talvirenkaille 20" M Double-spoke 868 M Bicolour sarjan myös. Ei meikäläisen silmään muut vanteen oikein istu silmään / auton luonteeseen. Ja leveät takanakit vaatii kun siihne tulee ne levikkeetkin. Kalliiksihan tuo käy mutta jos myyjä saisi kanin hatusta!
-
Kun nyt oikein tarkennetaan, niin tarkemmin siinä Suomiversion Flexible fast chargerin mukana tulee mukana 8A schuko-johto. Esimerkiksi Saksan version virtajohto on 10A.Originally posted by PNM2 View Post
Kuten ylläkin mainittiin, en usko, että BMW:n omaa löytyy 10A:n virtaa "isompana". Nämäkin taitavat olla jo aika vanhoja. Mulla tuli vuonna 2020 530e:n mukana 10A laturi ja i4:n mukana 2023 tuli sitten enää 8A:n laturi, joka on edelleen pakkauksessaan.
Leave a comment:
-
Mulla on 2022 i4 ja schukolaturissa lukee max 10 A. x 235 V, jolla pääset 2,35kW. Tarvikelaturin joutunet hankkimaan joka tapauksessa oli sitten Torista tai eBayta.
Leave a comment:
-
Kuten ylläkin mainittiin, en usko, että BMW:n omaa löytyy 10A:n virtaa "isompana". Nämäkin taitavat olla jo aika vanhoja. Mulla tuli vuonna 2020 530e:n mukana 10A laturi ja i4:n mukana 2023 tuli sitten enää 8A:n laturi, joka on edelleen pakkauksessaan.Originally posted by itl View Post
Eipä tullut mieleen hakea käytettyä, pitääkin katsoa mitä ebay tarjoaa.
Leave a comment:
-
[QUOTE=Kannattaa ostaa BMW:n oma. eBay auki ja käytettyjä shoppailemaan vaan suoraan Euroopasta.[/QUOTE]
Eipä tullut mieleen hakea käytettyä, pitääkin katsoa mitä ebay tarjoaa.
Tiesin tämän. Meillä on lataustolpissa ns. superschukot sekä asianmukaiset kaapelit, jotka on mitoitettu 16A virralle. Operaattorin mukaan ok ottaa niistä 3,6kW tehoa.Originally posted by ekaBMW View PostEi kannattas 16A virralla ladata jos kyse schukosta. Sinisellä ja punaisella töpselillä mieluummin.
Tiesit varmaan että schuko ei ole mitoitettu pidempiaikaiselle 16A virralle?
Osassa latureita schuko latausjohto rajoittaa virran johonkin 8A.
Leave a comment:
-
Ei kannattas 16A virralla ladata jos kyse schukosta. Sinisellä ja punaisella töpselillä mieluummin.
Tiesit varmaan että schuko ei ole mitoitettu pidempiaikaiselle 16A virralle?
Osassa latureita schuko latausjohto rajoittaa virran johonkin 8A.
Leave a comment:
-
Kannattaa ostaa BMW:n oma. eBay auki ja käytettyjä shoppailemaan vaan suoraan Euroopasta.Originally posted by itl View PostPitäisi hankkia uusi yhdellä vaiheella toimiva AC-laturi. Nykyinen, edellisestä Audista peräisin oleva tarjoaa yhdellä vaiheella 2kW lataustehon mutta tolpasta irtoaisi 3,6kW. BMW oma AC-laturi, jota ei siis tullut enää uuden auton mukana kustantaa 500€. Edullisempia tarvikelatureita näyttäisi olevan aika runsaasti tarjolla. Mitä arvon raati suosittelee, kun laturin pitäisi pystyä reilun 3kW lataustehoon ja sen tulisi olla vesitiivis, laturi on taivasalla aina käytössä ollessa?
Leave a comment:
-
Pitäisi hankkia uusi yhdellä vaiheella toimiva AC-laturi. Nykyinen, edellisestä Audista peräisin oleva tarjoaa yhdellä vaiheella 2kW lataustehon mutta tolpasta irtoaisi 3,6kW. BMW oma AC-laturi, jota ei siis tullut enää uuden auton mukana kustantaa 500€. Edullisempia tarvikelatureita näyttäisi olevan aika runsaasti tarjolla. Mitä arvon raati suosittelee, kun laturin pitäisi pystyä reilun 3kW lataustehoon ja sen tulisi olla vesitiivis, laturi on taivasalla aina käytössä ollessa?
Leave a comment:
-
Kyllä. Tässä se tonnin ero olikin listalta valitun Individual Frozen Portimao Bluen ero individual-värikatalogiin. Tämä ero on siis noin tonnin.Originally posted by itl View Post
Minulle myyjä kertoi individual värin kustantavan kuusi tonnia, kun mietin otanko auton jollakin noista perusväreistä jotka; valkea, musta, harmaa, sininen ja punainen vai jollain muulla.
Leave a comment:
-
Minulle myyjä kertoi individual värin kustantavan kuusi tonnia, kun mietin otanko auton jollakin noista perusväreistä jotka; valkea, musta, harmaa, sininen ja punainen vai jollain muulla.Originally posted by PNM2 View Post
Hieno laite tulossa. Mä vielä ehkä harkitsisin lisätonnilla ihan itse valittua individual-väriä, niin saisi ainakin Suomen teille todella uniikin auton.
Leave a comment:
-
Varmaan se että rullaan siihen enmmän kilometrejä kun toimtiusaika pidempi? Mun veikkaus vain. Joo kyllä se tolla frozen portimaollakin (toki muutama muukin herkku) kiipesi yli 92 tonninOriginally posted by JNIJNI View Post
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla, miksi näin.
Itse tein eilen konfiguraattoriin Imola-värillä, hinta menikin jo sitten yli 90k
Leave a comment:
Leave a comment: