BMW i4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• volvostabemariin
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Asiat etenee nopeasti kun ne etenemään lähtevät. Tilasin tänään I4 M60 xDrive Super Chargedin. Lisukkien vielä:

- Laajennettu BMW Individual nahkaverhoilu Ivory White
    - Individual Frozen Portimao Blue metallic ulkoväri
    - M Sport Pro -paketti
    - M Teknologia -paketti
    - 20" M Double-spoke 868 M Bicolour
    - M Sisäkoristelistat 'Carbon Fibre'
    Autohan on jo tilattu ja toivottavasti menossa kohta tuotantoon. Säätöä vielä sen verran että mihin hintaa saan mukaan talvirenkaille 20" M Double-spoke 868 M Bicolour sarjan myös. Ei meikäläisen silmään muut vanteen oikein istu silmään / auton luonteeseen. Ja leveät takanakit vaatii kun siihne tulee ne levikkeetkin. Kalliiksihan tuo käy mutta jos myyjä saisi kanin hatusta!

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Kuten ylläkin mainittiin, en usko, että BMW:n omaa löytyy 10A:n virtaa "isompana". Nämäkin taitavat olla jo aika vanhoja. Mulla tuli vuonna 2020 530e:n mukana 10A laturi ja i4:n mukana 2023 tuli sitten enää 8A:n laturi, joka on edelleen pakkauksessaan.
    Kun nyt oikein tarkennetaan, niin tarkemmin siinä Suomiversion Flexible fast chargerin mukana tulee mukana 8A schuko-johto. Esimerkiksi Saksan version virtajohto on 10A.

Leave a comment:

• skt
    replied
    Mulla on 2022 i4 ja schukolaturissa lukee max 10 A. x 235 V, jolla pääset 2,35kW. Tarvikelaturin joutunet hankkimaan joka tapauksessa oli sitten Torista tai eBayta.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by itl View Post

Eipä tullut mieleen hakea käytettyä, pitääkin katsoa mitä ebay tarjoaa.
    Kuten ylläkin mainittiin, en usko, että BMW:n omaa löytyy 10A:n virtaa "isompana". Nämäkin taitavat olla jo aika vanhoja. Mulla tuli vuonna 2020 530e:n mukana 10A laturi ja i4:n mukana 2023 tuli sitten enää 8A:n laturi, joka on edelleen pakkauksessaan.

Leave a comment:

• itl
    replied
    [QUOTE=Kannattaa ostaa BMW:n oma. eBay auki ja käytettyjä shoppailemaan vaan suoraan Euroopasta.[/QUOTE]

Eipä tullut mieleen hakea käytettyä, pitääkin katsoa mitä ebay tarjoaa.

Originally posted by ekaBMW View Post
    Ei kannattas 16A virralla ladata jos kyse schukosta. Sinisellä ja punaisella töpselillä mieluummin.
    Tiesit varmaan että schuko ei ole mitoitettu pidempiaikaiselle 16A virralle?
    Osassa latureita schuko latausjohto rajoittaa virran johonkin 8A.
    Tiesin tämän. Meillä on lataustolpissa ns. superschukot sekä asianmukaiset kaapelit, jotka on mitoitettu 16A virralle. Operaattorin mukaan ok ottaa niistä 3,6kW tehoa.

Leave a comment:

• ekaBMW
    replied
    Ei kannattas 16A virralla ladata jos kyse schukosta. Sinisellä ja punaisella töpselillä mieluummin.
    Tiesit varmaan että schuko ei ole mitoitettu pidempiaikaiselle 16A virralle?
    Osassa latureita schuko latausjohto rajoittaa virran johonkin 8A.

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Pitäisi hankkia uusi yhdellä vaiheella toimiva AC-laturi. Nykyinen, edellisestä Audista peräisin oleva tarjoaa yhdellä vaiheella 2kW lataustehon mutta tolpasta irtoaisi 3,6kW. BMW oma AC-laturi, jota ei siis tullut enää uuden auton mukana kustantaa 500€. Edullisempia tarvikelatureita näyttäisi olevan aika runsaasti tarjolla. Mitä arvon raati suosittelee, kun laturin pitäisi pystyä reilun 3kW lataustehoon ja sen tulisi olla vesitiivis, laturi on taivasalla aina käytössä ollessa?
    Kannattaa ostaa BMW:n oma. eBay auki ja käytettyjä shoppailemaan vaan suoraan Euroopasta.

Leave a comment:

• itl
    replied
    Pitäisi hankkia uusi yhdellä vaiheella toimiva AC-laturi. Nykyinen, edellisestä Audista peräisin oleva tarjoaa yhdellä vaiheella 2kW lataustehon mutta tolpasta irtoaisi 3,6kW. BMW oma AC-laturi, jota ei siis tullut enää uuden auton mukana kustantaa 500€. Edullisempia tarvikelatureita näyttäisi olevan aika runsaasti tarjolla. Mitä arvon raati suosittelee, kun laturin pitäisi pystyä reilun 3kW lataustehoon ja sen tulisi olla vesitiivis, laturi on taivasalla aina käytössä ollessa?

Leave a comment:

• PNM2
    replied

Minulle myyjä kertoi individual värin kustantavan kuusi tonnia, kun mietin otanko auton jollakin noista perusväreistä jotka; valkea, musta, harmaa, sininen ja punainen vai jollain muulla.
    Kyllä. Tässä se tonnin ero olikin listalta valitun Individual Frozen Portimao Bluen ero individual-värikatalogiin. Tämä ero on siis noin tonnin.

Leave a comment:

• itl
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Hieno laite tulossa. Mä vielä ehkä harkitsisin lisätonnilla ihan itse valittua individual-väriä, niin saisi ainakin Suomen teille todella uniikin auton.
    Minulle myyjä kertoi individual värin kustantavan kuusi tonnia, kun mietin otanko auton jollakin noista perusväreistä jotka; valkea, musta, harmaa, sininen ja punainen vai jollain muulla.

Leave a comment:

• volvostabemariin
    replied
    Originally posted by JNIJNI View Post

Tästä olisi mielenkiintoista kuulla, miksi näin.
    Itse tein eilen konfiguraattoriin Imola-värillä, hinta menikin jo sitten yli 90k
    Varmaan se että rullaan siihen enmmän kilometrejä kun toimtiusaika pidempi? Mun veikkaus vain. Joo kyllä se tolla frozen portimaollakin (toki muutama muukin herkku) kiipesi yli 92 tonnin

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    .....

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    .....
    Last edited by JNIJNI; 31-03-2026, 08:45.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    .....
    Last edited by JNIJNI; 31-03-2026, 08:46.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    [Antoi QUOTE-herjaa, mutta olikin mennyt joka kerta viesti läpi]
    Last edited by JNIJNI; 31-03-2026, 08:47.

Leave a comment:

Working...
X