E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Tapi
    replied
    Nyt pukkaa mysteeriä E83 abseissa ja/tai jakolaatikossa.

    ABS-anturi oli kulunut rikki kun lukukehä on soikea. Ajelin muutaman päivän ilman luistonestoa, nelivetoa, ajonvakautusta, nopeusmittaria ja abseja. Saatuani uuden anturin jätin sen noin millin korkeammalle jolloin sillä on elintilaa. Hälyvalot mittaristossa katosivat ja luulin että kaikki on ok.

    Risteyksistä lähtö on ollut nihkeää ja traileria liukkaalla vetäessäni en meinannut päästä mäkiä ylös. Luistonesto tuntui rajoittavan menoa koko ajan vaikka mittaristossa valo välkähteli vasta reilummalla luistolla. Luistonestoa pois ottaessani huomasin että sepä ei onnistukaan vaan pitkä dsc-napin painallus aiheuttaa tilan jossa mittaristossa ei pala mikään merkkivalo mutta 4x4-valo syttyy välillä itsekseen ja sammuu satunnaisesti. Luistonesto ei kumminkaan poistu.

    ISTA:lla vikakoodien luku kertoi että "Transfer case malfunction" on uusi herja mutta paikallaan ollessaan se ei ole aktiivinen. Vikakoodit pystyi tyhjentämään mutta tuo vika tuli taas päälle kun ajoi vähän matkaa. Yhtään vikavaloa ei mittaristoon kuitenkaan tule.

    ISTA antoi herjan mahdollisuuksiksi 3 vaihtoehtoa, eli jakolootan kytkimen liikalämpö, abs-anturien järjettömyys ja joku muu jota en muista. Mittasin abs-antureilta nopeutta näytölle ja kaikki 4 näyttivät jotakuinkin samaa lukemaa.

    Onneksi tuli mitattua myös suunta! Kolme rengasta pyörii eteenpäin, mutta yksi vaihtelee suuntaansa vähän väliä!

    ABS-anturiin menee vain 2 johtoa joten suuntaa se inkkari ei voi käsittääkseni tajuta mitenkään. Voisikohan se olla ohjelmalla tehty siten että hammaskehässä on joku leveämpi pulssi tai puuttuva hammas johon ohjelma vertaa oletettua nopeutta ja sen mahdollisuuksia muuttua epäloogisesti. Nyt kun shimmasin anturin ulommas, jäisi joitakin pulsseja puuttumaan ja suunta vaihtelee tuon nollapulssin epäloogisuuden vuoksi..

    Mistäköhän olisi kyse?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Budder View Post
    Oikean puolen peili kääntyy alas aina peruuttaessa, niin miten sen saa olemaan kääntymättä?
    Laitat/vaihdat peilien säädön (O/V) valintanapin sinne oikean puoleiselle peilille.

    Leave a comment:


  • Budder
    replied
    X3

    Autona X3 lci-versiona.
    Bluetooth puhelin varustus-löytyy ja toimi ed. omistajalla mutta ei tunnista luuriani Samsung J5,niin mikä kapula toimii autossa?

    Oikean puolen peili kääntyy alas aina peruuttaessa, niin miten sen saa olemaan kääntymättä?

    Leave a comment:


  • truibeli
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Joo o, palautukseen ja äkkiä. Ei noilla plug n play boxeilla tee mitää. muutama satku lisää, ja seinäjoella laittavat autoon semmosen ohjelman että oksat pois. Ja varmasti toimii pitempää kuin nuo tehoboxit. Tehoboxi on vähän kuin laittais ladaan ralliratin
    Boksi tuli ja paikallaan nyt ollu parisen päivää autossa..En tiiä oliko positiivista vaikutusta mihinkään,mutta vaikutusta kuitenki..Nytten nimittäin tekkee semmosta että kun esim.ajat 30km/h ja runttaat kaasun pohjaan, niin kiihtyy ehkä sekunin,sitte monta sekuntia booooooooo,vaikka kaasu pohojassa..sitte vähä ajan päästä sama juttu,kaasu siis kokoajan pohjassa.. Eipä tuo mun ressi sinällään ole kun kaverin auto,mutta mahtaa olla tosiaa höpöhöpö bokseja nuo

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by tira-1 View Post
    Valinnan vapaus

    Aika suolasia on optimointien hinnat kun pyynnit 500eur ja ylikin.
    Voi myös prommaa ite, ei maksa edes satasta..
    Alkup softan muokkaajia maailmalta löytyy, hyviäkin.
    3.0sd:n tuli komeesti lisää tehoa ja vaihtaa hienosti, paremmin
    kuin alkup..
    Tähän tuskin monelta matti meikäläiseltä löytyy taitoa, mielummin maksan sellaiselle joka on ennen niitä tehnyt hyvällä menestyksellä.

    Leave a comment:

Working...
X