Originally posted by Heguli 31
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jaahas. Taas syttyi polttimon hälyvalo mittaristoon. Nyt tuli sitten mitta täyteen,vaikka se ajalaan sammuisikin. Kaikki valot oli tietysti ok,joten valo kerrallaan asiaa tutkimaan. Vika paljastui oikean takavalon pistokkeen huonoksi(?) kontaktiksi. Korjaantui,kun pistoketta heilutteli. Avasin pistokkeen ja oli silmämääräisesti ihan normaalin näköinen. Ruiskutin kuitenkin varmuudeksi "kontakti spreitä" pistokkeen molempiin puoliskoihin. Ja taas mennään,kunnes jotain uutta ilmenee...
-
Nyt on tuo kuvan venttiili vaihdettu ja toistaiseksi vikavalo loistaa poissa olollaan. Onneksi. Ei ollu paha paikka. Ilmanputsari irti ja siinähän se oli helpossa paikassa imusarjan alla ihan etupäässä.Originally posted by Heguli 31 View PostJatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:
http://www.realoem.com/bmw/photos/13907557923
Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...
EDIT: Hyvin on toiminut. Eli venttiili oli viallinen ja aiheutti vikavalon.Last edited by Heguli 31; 01-10-2017, 23:22.
Leave a comment:
-
E83 Navi
Navi simahtanut. Käykö esim Saksasta käytettynä ostettu navi? Vaatinee koodausta mutta käykö muuten? Mistä kannattaisi ruveta etsimään moista vai korjailee joku pääkaupunkiseudulla näitä?
:think
Leave a comment:
-
Jatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:Originally posted by Heguli 31 View PostOliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee?
http://www.realoem.com/bmw/photos/13907557923
Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 12:00.
Leave a comment:
-
Onhan tekniikka kunnossa, ei imuvuotoja jne.?Originally posted by X07 View PostE83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?
Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...
Leave a comment:
-
E83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?
Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...
Leave a comment:
-
Oliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee? Konehuoneessa? Kuvaa miltä näyttää?Originally posted by Heguli 31 View PostFoorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa?Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 11:59.
Leave a comment:
-
Foorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa? Tuota samaa vikakoodia pukkaa satunnaisesti tuolta ja samalla sytyttää moottorivalon mittaristoon. Saattaa kuittauksen jälkeen olla pois 2pv tai 3vk.Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 11:59.
Leave a comment:
-
E83 GPS/Navi
Takapaksissa oleva navikeskus päässyt kastumaan eikä lähde enään päälle. Jostain syystä sinne on päässyt vettä pesun yhteydessä. Pari kertaa laite on herännyt itsestään eloon mutta nyt ei enään herää. Ilman virtaa kun yrittää ottaa DVD:n ulos, punainen virtavalo välähtää keskuksessa, mutta kun virrat laittaa päälle se ei sano mitään. Onko tuttua kellekkään?
Leave a comment:
-
Kehä pullistuessaan alkaa hankaamaan ABS anturia. Ilmarako on melko pieni ja ruoste painaa kehää anturii, anturi ei tästä tykkää. Riippuen anturin kunnosta kannattaa vaihtaa myös se anturi kehän lisäksi.Originally posted by hujulka View PostEli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
Leave a comment:
-
Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
Leave a comment:
-
Epäilen samaa kuin Tapi. Näin oli meidänkin laitteessa. Tuo hammaskehän pullistuma syö myös abs-anturia lyhyemmäksi,joten uusikaan ei kauaa ilman "säätämistä" tai hammaskehän uusimista tule kestämään. Jos edes toimiikaan.Originally posted by hujulka View PostMittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi
. Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
Leave a comment:
-
Varmaan se anturikehä pullistunut. Niitä kehiä saa irrallaan vaikkapa ebaysta mutta kun vetää vanhan pois paikaltaan niin ei paljon naurata kun uusi on väljä kaulalle. Se uuden vetarin taktiikkakin alkaa saada ymmärrystä kun huomaa kuinka munilleen tuo on suunniteltu.
Leave a comment:
-
Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi
. Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
Leave a comment:
-
Niin kyllähän minä pari kk sitten kävin sen Oulun kamuxilla vieläkin myynnissä olevan 2.0da:n koeajaan. Niin edellinen auto oli 150hp x-trail manuaalina että ei tuo nyt nissanille ainakaan hävinnyt oikein millään ajettavuuden osa-alueella. Pari vuotta vaan tullut aiemmin ajeltua e60 530da:lla ja e39 540ia:lla että tuleekohan sitä katumapäälle, jos ei sitä voimaa sitten löydykkään vaikka isojen polttoainelaskujen maksaminen on alkanut vanhemmiten hieman kyllästyttämään ja onhan se 3.0d muutenkin kalliimpi pitää (autovero, vakuutukset, käyttövoimavero).Originally posted by kt10734 View PostKäy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!
Lähinnä tuo 2.0d kalliin kuuloinen jakopää saa jotenkin mielen kääntymään enemmän kolmilitraiseen vaikka ei siinäkään näköjään jakoketjuosasto idioottivarma ole. Kai se sitten on tingittävä väristä, jos 3.0da:n haluaa kun niitä ei valkoisena ole juurikaan edes Saksassa.
Leave a comment:
Leave a comment: