E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kuten tuossa jo kirjoittelinkin,niin ei jaksa hirveästi enää kiinnostaa. Kaikki kuitenkin toimii,tsekattu moneen kertaan. Niin ei viitsi ruveta polttimoita hieromaan. Jossain vaiheessa tuo ilmoitus kuitenkin taas poistuu itsestään,kuten aiemminkin. Tärinästä tai esim. takaluukun kiinni pamauttamisella. Protestoin lähinnä tämän vessan "laatua".
    Kyllähän tuo kieltämättä on melko ala-arvoista touhua BMW:ltä. Vikakoodeista pitäisi muistaakseni nähdä mitä polttimoa herjaa. Sitten helpompi keskittyä hieromaan sitä yhtä polttimoa kaikkien sijaan. Onhan se toki naurettavaa, että tälläisen takia joutuu diagnostiikkalaitteita käyttämään, mutta tähän suuntaan tuntuu autot kokoajan menevän.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Majakovski View Post
    Mulla tuo polttimovaroitin aktivoitui vasemmanpuoleisesta jarruvalosta, kai, pitkään kiertelin autoa, mutten löytänyt syyllistä. Polttimo on "perinteisiä", ainakin E83:ssa, helppo vaihtaa. (Useimminten kuitenkin hälyttäjänä on enkelit, mulla noin kuukauden parin välein, muttei niissä ole muuta vikaa kuin kytkentä, heiluttelemalla/irroittamalla yleensä tokenee.)
    Kuten tuossa jo kirjoittelinkin,niin ei jaksa hirveästi enää kiinnostaa. Kaikki kuitenkin toimii,tsekattu moneen kertaan. Niin ei viitsi ruveta polttimoita hieromaan. Jossain vaiheessa tuo ilmoitus kuitenkin taas poistuu itsestään,kuten aiemminkin. Tärinästä tai esim. takaluukun kiinni pamauttamisella. Protestoin lähinnä tämän vessan "laatua".

    Leave a comment:


  • Majakovski
    replied
    Mulla tuo polttimovaroitin aktivoitui vasemmanpuoleisesta jarruvalosta, kai, pitkään kiertelin autoa, mutten löytänyt syyllistä. Polttimo on "perinteisiä", ainakin E83:ssa, helppo vaihtaa. (Useimminten kuitenkin hälyttäjänä on enkelit, mulla noin kuukauden parin välein, muttei niissä ole muuta vikaa kuin kytkentä, heiluttelemalla/irroittamalla yleensä tokenee.)

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu. Ei jaksa enempää kiinnostaa.
    Itse olen avautunut muutaman kerran tällä palstalla samasta ongelmasta, on ominaisuus, johon olen jo polttanut päreet loppuun.

    Kosketushäikkä jossain, kumma ettei ole halvempienkin autojen ominaisuutta, että ilmoittaisi mikä polttimo.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu. Ei jaksa enempää kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Inpaa ja vehkeitä ei lähiseudulta löydy, ja kuten sanoit pakkopolttoa voi joutua pitemmän aikaa käynnistelemään, joten helpompi visiin tyhjätä pönttö, ja tehä tarvittavat softa muutokset.

    Oiskohan tietoa kuka Keski-suomen alueella tyhjentäisi pöntön ja tekisi muutokset pientä kovausta vastaan, luonnollisesti saa myös pitää pöntön sisällön
    Ellei autoa ole tarkoitus enemmälti virittää, niin helpommalla ja halvemalla kyllä pääsee kun laittaa pakkopolttoa. Ellei lähiseudulta löydy diagnostiikkasoftia, niin itse kyllä hankkisin ne omaksi. On niille nyt paljon muutakin käyttöä näiden kanssa kuin pelkästään pakkopoltto. Varsinkin jos itse tykkää näitä korjailla, niin ilman softia on kyllä aika hankalaa. Ellei itsellä ole kiinnostusta/osaamista softia asennella, niin saa nämä etänä asenettua. Näitä on foorumilaisille tullut asenneltua. Toki sen pöntön voi tyhjätäkkin, mutta itse en siitä diiselin kärystä tykkää, niin en ihan turhaan poistaisi suodatinta.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Pakkopolttoa ja koodien nollausta, niin sillä sen DPF saa auki. Tukkoisuudesta riippuen voi vaatia reippaasti koodien nollausta ja pakkopolttoa. Toki sieltä live-datasta vaikka vastapaineita seurata, mutta eipä siitä hirveästi ole hyötyä kun se suodatin pitää polttaa auki.
    Inpaa ja vehkeitä ei lähiseudulta löydy, ja kuten sanoit pakkopolttoa voi joutua pitemmän aikaa käynnistelemään, joten helpompi visiin tyhjätä pönttö, ja tehä tarvittavat softa muutokset.

    Oiskohan tietoa kuka Keski-suomen alueella tyhjentäisi pöntön ja tekisi muutokset pientä kovausta vastaan, luonnollisesti saa myös pitää pöntön sisällön

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Laita hehkut ensin kuntoon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja

    4232 Glow plug, cylinder 3, activation
    3F03 Boost-pressure sensor signal
    4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
    480A Particulate-Filter system
    481A Particulate-filter system

    Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa

    Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....

    Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.

    Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?

    Kiitos jo etukäteen
    Pakkopolttoa ja koodien nollausta, niin sillä sen DPF saa auki. Tukkoisuudesta riippuen voi vaatia reippaasti koodien nollausta ja pakkopolttoa. Toki sieltä live-datasta vaikka vastapaineita seurata, mutta eipä siitä hirveästi ole hyötyä kun se suodatin pitää polttaa auki.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja

    4232 Glow plug, cylinder 3, activation
    3F03 Boost-pressure sensor signal
    4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
    480A Particulate-Filter system
    481A Particulate-filter system

    Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa

    Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....

    Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.

    Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?

    Kiitos jo etukäteen

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Anu View Post
    Hehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.
    Jos sekä hehkut ja ohjain on vaihdettu samalla kertaa, ja taas tulee samoista hehkuista vika, täytyy vian olla johtosarjassa tai sen liittimessä.

    Leave a comment:


  • Anu
    replied
    Hehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Minkä merkkiset hehkutulpat laitoit? Taisi foorumilla joku aiemmin kirjoitella joistain hehkuista (merkkiä en nyt muista),jotka eivät kestä kuin vähän aikaa. Ja uudelleen rikkoontuessaan saattaa särkeä myös uuden hehkujen ohjainboksinkin.

    Leave a comment:


  • Anu
    replied
    Täytyy vielä yrittää tarkastaa noiden ahtovuotojen varalta, onko näissä joku tietty paikka josta saattaisi vuotaa? Yksi auto ollut samalla koneella ilman mitään ongelmia.

    Katsoin että läppärungolle tuleva ahtoputki oli o-renkaan kohdalta sen näköinen että voisi ehkä vuotaa... Auto kuitekin kulkee ja vetää ihan normaalisti.

    Eniten ihmetyttää nuo hehkujen vikakoodit, boxi ja hehkut vaihdettu samalla kertaa ja puolen tunnin päästä ilmoitti täsmälleen samat vikakoodit hehkuista. Vaikka ne kaiketi huonoja onkin, niin nämä ei olleet todellakaan pitkäikäisiä

    Leave a comment:


  • kye
    replied
    Hehkutulpat ja/tai niiden ohjainlaite rikki

    ahtovuoto

    Leave a comment:

Working...
X