Originally posted by Heguli 31
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Originally posted by Majakovski View PostMulla tuo polttimovaroitin aktivoitui vasemmanpuoleisesta jarruvalosta, kai, pitkään kiertelin autoa, mutten löytänyt syyllistä. Polttimo on "perinteisiä", ainakin E83:ssa, helppo vaihtaa. (Useimminten kuitenkin hälyttäjänä on enkelit, mulla noin kuukauden parin välein, muttei niissä ole muuta vikaa kuin kytkentä, heiluttelemalla/irroittamalla yleensä tokenee.)
Leave a comment:
-
Mulla tuo polttimovaroitin aktivoitui vasemmanpuoleisesta jarruvalosta, kai, pitkään kiertelin autoa, mutten löytänyt syyllistä. Polttimo on "perinteisiä", ainakin E83:ssa, helppo vaihtaa. (Useimminten kuitenkin hälyttäjänä on enkelit, mulla noin kuukauden parin välein, muttei niissä ole muuta vikaa kuin kytkentä, heiluttelemalla/irroittamalla yleensä tokenee.)
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTaas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu.Ei jaksa enempää kiinnostaa.
Kosketushäikkä jossain, kumma ettei ole halvempienkin autojen ominaisuutta, että ilmoittaisi mikä polttimo.
Leave a comment:
-
Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu.Ei jaksa enempää kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Munanjatke View PostInpaa ja vehkeitä ei lähiseudulta löydy, ja kuten sanoit pakkopolttoa voi joutua pitemmän aikaa käynnistelemään, joten helpompi visiin tyhjätä pönttö, ja tehä tarvittavat softa muutokset.
Oiskohan tietoa kuka Keski-suomen alueella tyhjentäisi pöntön ja tekisi muutokset pientä kovausta vastaan, luonnollisesti saa myös pitää pöntön sisällön
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostPakkopolttoa ja koodien nollausta, niin sillä sen DPF saa auki. Tukkoisuudesta riippuen voi vaatia reippaasti koodien nollausta ja pakkopolttoa. Toki sieltä live-datasta vaikka vastapaineita seurata, mutta eipä siitä hirveästi ole hyötyä kun se suodatin pitää polttaa auki.
Oiskohan tietoa kuka Keski-suomen alueella tyhjentäisi pöntön ja tekisi muutokset pientä kovausta vastaan, luonnollisesti saa myös pitää pöntön sisällön
Leave a comment:
-
Originally posted by Munanjatke View PostJaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja
4232 Glow plug, cylinder 3, activation
3F03 Boost-pressure sensor signal
4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
480A Particulate-Filter system
481A Particulate-filter system
Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa
Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....
Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.
Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?
Kiitos jo etukäteen
Leave a comment:
-
Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja
4232 Glow plug, cylinder 3, activation
3F03 Boost-pressure sensor signal
4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
480A Particulate-Filter system
481A Particulate-filter system
Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa
Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....
Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.
Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?
Kiitos jo etukäteen
Leave a comment:
-
Originally posted by Anu View PostHehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.
Leave a comment:
-
Hehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.
Leave a comment:
-
Minkä merkkiset hehkutulpat laitoit? Taisi foorumilla joku aiemmin kirjoitella joistain hehkuista (merkkiä en nyt muista),jotka eivät kestä kuin vähän aikaa. Ja uudelleen rikkoontuessaan saattaa särkeä myös uuden hehkujen ohjainboksinkin.
Leave a comment:
-
Täytyy vielä yrittää tarkastaa noiden ahtovuotojen varalta, onko näissä joku tietty paikka josta saattaisi vuotaa? Yksi auto ollut samalla koneella ilman mitään ongelmia.
Katsoin että läppärungolle tuleva ahtoputki oli o-renkaan kohdalta sen näköinen että voisi ehkä vuotaa... Auto kuitekin kulkee ja vetää ihan normaalisti.
Eniten ihmetyttää nuo hehkujen vikakoodit, boxi ja hehkut vaihdettu samalla kertaa ja puolen tunnin päästä ilmoitti täsmälleen samat vikakoodit hehkuista. Vaikka ne kaiketi huonoja onkin, niin nämä ei olleet todellakaan pitkäikäisiä
Leave a comment:
Leave a comment: