Check engine valo
M47 moottorilla oleva X3:n, jossa tuo keltainen vikavalo vaivaa oikein tosissaan.
Autoon on vaihdettu molemmat termarit, ahtopaineanturi, hehkut sekä niiden ohjausboxi ja ilmamassamittari. Lisäksi imusarja ja egr on pesty, oli kyllä todella likainen.
Carly ilmoittaa vikakoodia 1,3, ja 4 sylinterien hehkuista. Lisäksi ahtopaineanturista ja "charge air hose monitoring" koodia, mikä ikinä onkaan ja toisinaan herjaa vielä ilmamassamittariakin. Nollaamalla pysyy jonkun aikaa poissa.
Onko mitään vinkkejä mikä neuvoksi?
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by kuomubm View PostPaljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä
Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..
Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.
Mun vie noin 7l/100km normaali ajossa talvirenkailla (laskettu) matka ajossa pääsee vähä alle. (150hv ja 17'' vanteet)
Leave a comment:
-
Originally posted by kuomubm View PostPaljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä
Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..
Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.
Leave a comment:
-
Paljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä
Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..
Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.
Leave a comment:
-
kierrosten lasku
Marraskuussa poiki matolaatikko ja noin 5 tkm ajettuna recro korjauksen jäljiltä.
Rauhallisesti kiihdyttämällä vaihtaa vitoselle noin 65 km/h kun aiemmin noin 90 km/h.Ei luista tai vaihda tuttuun ylämäkeen kuten ennen 80 kympin vauhdissa vaan pitää vaihteen.Muuten aika normaali kuminauhamainen käytös
Tuollainen ihmeellinen kierrosten lasku tuli 3-4 vaihteen väliin.Ennen remppaa oli vain 4-5 vaihteen välissä hyvin vähän.Oire potenssiin kaksi kun turbiini pitää paremmin:think
Turbiini ilmeisesti lukittuu hieman ennen vaihtoa,mutta miksi se noin tekee?
Nykäisyjä ei ole.
Vaikuttaako huonolla tavalla laatikon kestoon?
Leave a comment:
-
Originally posted by veku View PostOlikos parkkitutkan vaihto taakse millainen operaatio ?
Takaa katsoen niin oikean puoleinen pitäisi vaihtaa..
pre malli kyseessä..jos sillä merkitystä
Puskurin irroitus:
X Series E83 X3 3.0d (M57TU) OFFRD > BMW Workshop Service and Repair Manuals > 2 Repair Instructions | 51 Body Equipment (OFFRD) | 12 Rear Bumper | 9 RA Removing And Installing Rear Bumper Trim (up To 09_2006)
Anturi:
Leave a comment:
-
Olikos parkkitutkan vaihto taakse millainen operaatio ?
Takaa katsoen niin oikean puoleinen pitäisi vaihtaa..
pre malli kyseessä..jos sillä merkitystä
Leave a comment:
-
Hankinnassa ehkä E83 X3 facelifti 2.0d/da niin pitääkö välttää joitakin tiettyjä vuosimalleja? Jollakin foorumilla oli puhetta mahdollisista jakopään ongelmista tuossa 2.0d koneessa, mikähän valmistus kk ja vuosi nuo olisi tulleet kuntoon. Entäs 3.0d/da kohdalla onko faceliftissä tullu moottorin osalta jossakin kohtaa sellaisia päivityksiä, että kannattaa katseet kääntää johonkin tiettyyn valmistus kk/vuoteen?
Onkohan nuissa 2.0d:ssa ja 3.0d:ssa käytännössä juurikaan eroa kulutuksessa perusbemaristin kaasujalalla? Kummassakohan nuista nousee kulutus enemmän, kun perään laitetaan 1000kg kärry? Tosin eipä se kärry siellä jälessä aina ole, että liekkö tuolla mitään merkitystä paljonko se kulutus nousee. Omalla ajotyylillä olen huomannut, että se paperilla pieniruokaisin auto ei ole välttämättä käytännössä se pieniruokaisin. Esim. muuan viikko sitten sain 2010 1,6tdi Octavian kuluttamaan reilusti enemmän koeajolenkillä kuin 2010 2.0tdi Octavian.Last edited by Masatus; 27-02-2017, 21:50.
Leave a comment:
-
Onko mahdollista laittaa aux liitin mun autossa (x3 2.0d -05) bmw cd soittin (s648 bmw cd) bmwfansilta löytyy retrofit kaapeli mutta lukee että sopii vaan navi ja bussines radiot :think
Leave a comment:
-
No nyt toimii. Vaihdoin 1,2 mm shimmin 0,9:ksi. Tällä kertaa shimmasin anturia vain kiinnitysruuvin kohdalta jolloin anturi jäi tyhjän päälle.
Ilmeisesti toinen pikkuruisista antureista jätti jonkin kantin lukematta niiltä kohdin kun kehä oli alempana ja se aiheutti suunnanmuutoksen joka kierroksella hetkellisesti.
Leave a comment:
-
Kovin nihkeästi löytyy aktiivisista abs-antureista tietoa. Kaikissa löytämissäni lähteissä sanotaan että uusimmat tunnistavat jopa pyörimissuunnan, mikä on hyvinkin tarpeellista mäkilähtöavustimen kanssa. Missään ei vaan kerrota että mistä se sen suunnan tunnistaa.
Jonkin japsiauton datasta löytyi kuitenkin tällainen kuva:
Tuo voisi selittää asian. Anturin kärjessä onkin kaksi anturia jotka lukevat hampaita vastavaiheissa. Anturin oma elektroniikka muokkaa tiedon yhdeksi sovitunkaltaiseksi kanttiaalloksi joka on jollain tapaa erilainen eri suuntaan pyöritettäessä.
Vikamahdollisuuksia olisi viallisen anturin lisäksi myös hammaskehän tikapuiden taipuminen jolloin nuo kaksi erittäin lähellä toisiaan olevaa anturia lukevatkin joltakin tikapuun pienalta pulssit väärässä järjestyksessä. Tällöin taajuus ei muutu mutta vaihe muuttuu hetkeksi.
Pitääpä tutkailla anturin reiästä sisään lampun kanssa. Se signaalirenkaan vaihto voi sitten kuitenkin olla se ainoa kannattava remontti tuon anturin shimmaamisen sijaan... Ellei minulla ole viallinen (tarvike-)anturi.
Leave a comment:
-
Originally posted by truibeli View PostBoksi tuli ja paikallaan nyt ollu parisen päivää autossa..En tiiä oliko positiivista vaikutusta mihinkään,mutta vaikutusta kuitenki..Nytten nimittäin tekkee semmosta että kun esim.ajat 30km/h ja runttaat kaasun pohjaan, niin kiihtyy ehkä sekunin,sitte monta sekuntia booooooooo,vaikka kaasu pohojassa..sitte vähä ajan päästä sama juttu,kaasu siis kokoajan pohjassa.. Eipä tuo mun ressi sinällään ole kun kaverin auto,mutta mahtaa olla tosiaa höpöhöpö bokseja nuo
Oman optimointi tuo vieläkin hymyn huulille kun kaasua painaa reilummin. Täydelläkin kuormalla tapahtuu ihan mukavasti.
Leave a comment:
-
En putsaillut hammaskehää sen kummemmin. Lähinnä kiinnostaa tuo anturin toimintaperiaate jotta voisin ymmärtää mistä on kyse. Jos nimittäin on keksitty kaksijohtoinen halpa ja nopea anturi joka tunnistaa nopeuden lisäksi suunnan, löytyy käyttökohteita paljon muualtakin
Voisin kokeilla irrottaa anturin, putsailla hammaskehää paineilmalla ja bräkleenillä sekä vaihtaa alle ohuemman prikan mutta toki vika voi olla itse anturissakin (tai pahimmillaan dsc-ohjauksessa).
Mittaristossa ei pala mikään merkkivalo, jakolaatikko on auki kokoa ajan, jolloin veto karkaa minne sattuu (siihen kulmaan joka luistaa helpoiten). Yhtä hankala ajaa kuin X5 ennen Xdrivea eli kaksivetoinenkin etenee paremmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Tapi View PostMistäköhän olisi kyse?
Originally posted by -Tapi View PostRisteyksistä lähtö on ollut nihkeää ja traileria liukkaalla vetäessäni en meinannut päästä mäkiä ylös. Luistonesto tuntui rajoittavan menoa koko ajan vaikka mittaristossa valo välkähteli vasta reilummalla luistolla. Luistonestoa pois ottaessani huomasin että sepä ei onnistukaan vaan pitkä dsc-napin painallus aiheuttaa tilan jossa mittaristossa ei pala mikään merkkivalo mutta 4x4-valo syttyy välillä itsekseen ja sammuu satunnaisesti. Luistonesto ei kumminkaan poistu.Last edited by Heguli 31; 18-02-2017, 19:50.
Leave a comment:
Leave a comment: