E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nnurmi
    replied
    Ajovaloista kyssäriä. Autossa adaptiiviset xenonit. Automaatti asennossa valot kääntyilee ja sumuvalot toimii kaarrevaloina, normaali valo asennossa ei käänny eikä ole kaarrevaloja. Ongelmana on ettei automaatti asennossa päivällä pala mitkään valot. Haluaisin noi adaptiiviset toimimaan jatkuvasti. ideoita :think

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Tuli ostettua toinenkin X3.

    Nyt voi jättää F-sarjalaisen vain kesäajoon.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Eikös tuo jälkimmäinen nyt viittaa siihen vasemman takasi abs kehän turpoamisen -> seuraavaksi hajoaa anturi.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    hitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.

    Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.

    Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?

    m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.
    Äkkiseltään veikkaisin jakolaatikon vanhoja öljyjä syyksi, aikasemmin ollut keskustelua samasta aiheesta, itselläni tekee ihan samaa, olikohan jotain satasen luokkaa öljynvaihto ja arvojen nollaus.

    No sitten oman auton viat ja ongelmat

    Mittaristoon syttyy hetki starttauksen jälkeen keltainen öljykannun kuva, ja sammuu hetken päästä, öljyä on koneessa.
    Tälläiset vikakoodit löytyy omastani tällä hetkellä:
    3EFC Thermal oil-levelsensor/oil-condition sensor
    48E3 Message (INSTR3)

    Tuohon ylemmän vikakoodin korjaukseen varmaankin riittää tämä osa:
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12617508003
    12617508003

    OIL LEVELLING SENSOR .

    Osa lähtee heti tilaukseen jostakin, kun varmistuu että kyseinen anturi aiheuttaa keltaisen öljynmerkkivalon syttymisen. Samalla tietysti öljynvaihto kun ois muutenkin sen aika.






    Ja eilen sytty maantiellä noin 100km/h ajaessani mittari täyteen keltaisia valoja, 4x4 valo, keltainen rengasrikon valo, abs ja käsijarru.


    Auto parkkiin, vikakoodin lukua, ja ei mitään herjoja. Virrat pois ja auto käyntiin, valot sammui. Laitetaanko märän ja kostean kelin syyksi, vaiko kertooko että jotain hajoamassa lähiaikoina. Ennen kuin valot sytty, tapahtui ilmeisesti dpf-poltto nykäsyistä päätellen, kun auto haisi oudolle ajettuani parkkiin. Koti matkalla ajelin noin 80km/h eikä valot syttynyt enään. Ja auto kyllä toimi meno että paluumatkalla mielestäni normaalisti

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Mitenhän saisin autoon helpoiten Bluetoothin puhelimelle ja audiostreamaukseen. Autossa on proffanavi, proffahifit, cd-vaihtaja ja puhelin käsinojassa. Joku valmis laite?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Vakionopeus säätimen jarru/hidastus toiminto ei toimi pienillä alle 60km/h nopeuksilla. Eli hitailla vauhdeilla saattaa vakkarillakin alamäessä nopeus nousta reilusti. Vasta tästä 60km/h nopeuden kasvaessa hidastus toiminto on pelissä. Ainahan se tuossa laitteessa noin on ollut,mutta kuuluuko sen oikeasti noin toimia?

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Päätermostaatin vaihto auttoi. Vanha termari (jo melkein vuoden vanha) oli ilmiselvästi rikki, toinen itse termostaattia kiinni pitävistä muovisista kynsistä oli murtunut eikä termostaatti pysynyt enää tiiviisti paikallaan.

    Samalla tuli tsekattua ahtimen imupuoli noin visuaalisesti ja kokeilemalla. Hirmuisia klappeja ei tuntunut, mutta siipien johtoreunoissa oli pieniä jälkiä jonkun imupuolelle kuulumattoman ainesosan iskeytymistä siipiin (jäätä, hiekanjyviä, mitä?). Ei isoja jälkiä, mutta vaikuttanee nuokin jotain.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Eli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?

    Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa
    Tuon lämmönvaihtimen "läpivirtauksen" voit testata siten,että laitat koeajolle letkupuristimen sen vesiletkuun. Jos lämmöt nousee letku tulpattuna,niin lämmönvaihdin/termari falskaa.
    Last edited by Heguli 31; 19-11-2017, 10:50.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    hitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.

    Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.

    Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?

    m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Osanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311

    Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
    Eli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?

    Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
    Osanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311

    Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
    Last edited by Heguli 31; 18-11-2017, 20:47.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by kt10734 View Post
    Onko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.
    Automaatti joo. Tämä on siitä erikoinen malli, ettei Egr termaria ole lainkaan. Mutta tuo laatikon lämmönvaihdintermari olisi hyvä tarkistaa, en ole sitä vaihtanut.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Ihmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.

    Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?

    Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.

    Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
    Onko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Jaan Tapin kanssa nuo yllämainitut ongelmat. Omassani ei tosin ole EGR termostaattia lainkaan joten päätermarin vaihto auttoi lämpöonglmeiin.
    Astinlautaa arvostaa jos on suksiboksimies kuten minä. Katolle on paljon mukavampi kurkottaa. Housunlahkeiden likaantuminen on hyväksyttävä. Tätä oppii myös varomaan.
    Takaluukku tosiaan valuttaa nurkista sadevedet pois, tätä pitää osata varoa
    Pyyhkijänmekanismi on minulla ajettu kohta loppuun, vaihtoon menee piakkoin.
    Kuskin peili pimeni viime talvena. Korjaukseen.
    Lisäksi takalasinlämmitin hiljentää radion. Tai siis aiheuttaa häiriöitä. Lienee lanka poikki tms.

    Hyväksyn edellämainitut käytetyn auton elämään. Noista huolimatta äksä on ollut paras auto, mitä minulla on tähän mennessä ollut. Olen omistanut useita uudempiakin autoja, mutta tämän simppeli karuus ja yleinen toimintavarmuus yhdistettynä erinomaiseen ajettavuuteen on ihastuttanut minua ja ennen kaikkea vaimoa.

    Voisin ostaa toisenkin samanlaisen, mielellään vieläpä SD:n :-)
    Ihmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.

    Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?

    Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.

    Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.

    Leave a comment:

Working...
X