E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ajovaloista kyssäriä. Autossa adaptiiviset xenonit. Automaatti asennossa valot kääntyilee ja sumuvalot toimii kaarrevaloina, normaali valo asennossa ei käänny eikä ole kaarrevaloja. Ongelmana on ettei automaatti asennossa päivällä pala mitkään valot. Haluaisin noi adaptiiviset toimimaan jatkuvasti. ideoita :think
-
Tuli ostettua toinenkin X3.
Nyt voi jättää F-sarjalaisen vain kesäajoon.
Leave a comment:
-
Eikös tuo jälkimmäinen nyt viittaa siihen vasemman takasi abs kehän turpoamisen -> seuraavaksi hajoaa anturi.
Leave a comment:
-
Originally posted by toNmbbA View Posthitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.
Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.
Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?
m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.
No sitten oman auton viat ja ongelmat
Mittaristoon syttyy hetki starttauksen jälkeen keltainen öljykannun kuva, ja sammuu hetken päästä, öljyä on koneessa.
Tälläiset vikakoodit löytyy omastani tällä hetkellä:
3EFC Thermal oil-levelsensor/oil-condition sensor
48E3 Message (INSTR3)
Tuohon ylemmän vikakoodin korjaukseen varmaankin riittää tämä osa:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12617508003
12617508003
OIL LEVELLING SENSOR .
Osa lähtee heti tilaukseen jostakin, kun varmistuu että kyseinen anturi aiheuttaa keltaisen öljynmerkkivalon syttymisen. Samalla tietysti öljynvaihto kun ois muutenkin sen aika.
Ja eilen sytty maantiellä noin 100km/h ajaessani mittari täyteen keltaisia valoja, 4x4 valo, keltainen rengasrikon valo, abs ja käsijarru.
Auto parkkiin, vikakoodin lukua, ja ei mitään herjoja. Virrat pois ja auto käyntiin, valot sammui. Laitetaanko märän ja kostean kelin syyksi, vaiko kertooko että jotain hajoamassa lähiaikoina. Ennen kuin valot sytty, tapahtui ilmeisesti dpf-poltto nykäsyistä päätellen, kun auto haisi oudolle ajettuani parkkiin. Koti matkalla ajelin noin 80km/h eikä valot syttynyt enään. Ja auto kyllä toimi meno että paluumatkalla mielestäni normaalisti
Leave a comment:
-
Mitenhän saisin autoon helpoiten Bluetoothin puhelimelle ja audiostreamaukseen. Autossa on proffanavi, proffahifit, cd-vaihtaja ja puhelin käsinojassa. Joku valmis laite?
Leave a comment:
-
Vakionopeus säätimen jarru/hidastus toiminto ei toimi pienillä alle 60km/h nopeuksilla. Eli hitailla vauhdeilla saattaa vakkarillakin alamäessä nopeus nousta reilusti. Vasta tästä 60km/h nopeuden kasvaessa hidastus toiminto on pelissä. Ainahan se tuossa laitteessa noin on ollut,mutta kuuluuko sen oikeasti noin toimia?
Leave a comment:
-
Päätermostaatin vaihto auttoi. Vanha termari (jo melkein vuoden vanha) oli ilmiselvästi rikki, toinen itse termostaattia kiinni pitävistä muovisista kynsistä oli murtunut eikä termostaatti pysynyt enää tiiviisti paikallaan.
Samalla tuli tsekattua ahtimen imupuoli noin visuaalisesti ja kokeilemalla. Hirmuisia klappeja ei tuntunut, mutta siipien johtoreunoissa oli pieniä jälkiä jonkun imupuolelle kuulumattoman ainesosan iskeytymistä siipiin (jäätä, hiekanjyviä, mitä?). Ei isoja jälkiä, mutta vaikuttanee nuokin jotain.
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostEli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?
Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaaLast edited by Heguli 31; 19-11-2017, 10:50.
Leave a comment:
-
hitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.
Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.
Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?
m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOsanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311
Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostMistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.Last edited by Heguli 31; 18-11-2017, 20:47.
Leave a comment:
-
Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
Leave a comment:
-
Originally posted by kt10734 View PostOnko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostIhmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.
Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?
Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.
Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostJaan Tapin kanssa nuo yllämainitut ongelmat. Omassani ei tosin ole EGR termostaattia lainkaan joten päätermarin vaihto auttoi lämpöonglmeiin.
Astinlautaa arvostaa jos on suksiboksimies kuten minä. Katolle on paljon mukavampi kurkottaa. Housunlahkeiden likaantuminen on hyväksyttävä. Tätä oppii myös varomaan.
Takaluukku tosiaan valuttaa nurkista sadevedet pois, tätä pitää osata varoa
Pyyhkijänmekanismi on minulla ajettu kohta loppuun, vaihtoon menee piakkoin.
Kuskin peili pimeni viime talvena. Korjaukseen.
Lisäksi takalasinlämmitin hiljentää radion. Tai siis aiheuttaa häiriöitä. Lienee lanka poikki tms.
Hyväksyn edellämainitut käytetyn auton elämään. Noista huolimatta äksä on ollut paras auto, mitä minulla on tähän mennessä ollut. Olen omistanut useita uudempiakin autoja, mutta tämän simppeli karuus ja yleinen toimintavarmuus yhdistettynä erinomaiseen ajettavuuteen on ihastuttanut minua ja ennen kaikkea vaimoa.
Voisin ostaa toisenkin samanlaisen, mielellään vieläpä SD:n :-)
Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?
Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.
Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
Leave a comment:
Leave a comment: