E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veku
    replied
    Sopiiko lci\pre mallin tutkat ristiin ?

    Kyseessä lci mallin etupuskin johon pre mallin tutkia ajattelin istuttaa..

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja

    4232 Glow plug, cylinder 3, activation
    3F03 Boost-pressure sensor signal
    4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
    480A Particulate-Filter system
    481A Particulate-filter system

    Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa
    Ongelma hoidettu, ja auto toimii niin kuin tehtaalta tullessaan.

    Olikin mennyt imusarjan päällä oleva ahtopaine tunnistin rikki, Kl-varaosista 86.40 €. osanumero :
    13627792260



    Ja tämän takia ei lähtenyt DPF- renegrointi käyntiin, kun katkaisi ahtopaineet.


    Kiitokset BreeZi:lle vian paikallistamisesta.





    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    Ajattelin vain laittaa hieman kriittisempääkin näkökulmaa, kun auton omistajilta tulee yleensä aina yksinomaan kehuja omasta automallistaan

    e53:sta tosiaan ajattelin X3:n vaihtoehtona. E70 menee jo reilusti isommaksi ja kalliimmaksi.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    No joo, kun lukee viestit uudestaan hieman tarkemmin niin niinpä Rey taitaakin viestissään verrata juuri e83/e53...

    Mutta sitä en osaa kyllä sitten sanoa, että kumpi e83:lle on parempi verokki e53 vai e70. On tuo e83 vähän sellainen sekasikiö, siinä on vähän jotain uutta, vanhaa, lainattua ja sinistä eikun :think Heittäisin kyllä sellaisen väitteen, että e83:sta harkitsevalle muita vaihtoehtoja olisi ennemmin e9x ja e6x kuin e46 ja e39 ja sitä myötä e70 olisi ennemmin parempi verrokki kuin e53. Toki neliveto sulkee e39 pois... En tiedä oliko vähän kaukaa haettu juttu mutta näin kuitenkin itellä. No se siitä shitsätistä minun osalta.


    Hyvin kirjoitettu

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ehkä tuota E83 x3 pitäs verrata E53 x5,mutta siltikin tää sopii meidän tarpeeseen parempi kuin X5.
    Vaimo tykkää kyllä kympillä kun on näppärä pyöritellä jos vrt F11..
    Alusta on kyllä pintakova mutta palkitsee maantiellä hyvällä tuntumalla
    Ja nyt ohjelmoituna on ihan kiva liikkumaan

    Toki pääsiäsenä mietin pohjoisen reissulla jos vaihtas F11 x5 tai x6..mutta olkoon..
    No joo, kun lukee viestit uudestaan hieman tarkemmin niin niinpä Rey taitaakin viestissään verrata juuri e83/e53...

    Mutta sitä en osaa kyllä sitten sanoa, että kumpi e83:lle on parempi verokki e53 vai e70. On tuo e83 vähän sellainen sekasikiö, siinä on vähän jotain uutta, vanhaa, lainattua ja sinistä eikun :think Heittäisin kyllä sellaisen väitteen, että e83:sta harkitsevalle muita vaihtoehtoja olisi ennemmin e9x ja e6x kuin e46 ja e39 ja sitä myötä e70 olisi ennemmin parempi verrokki kuin e53. Toki neliveto sulkee e39 pois... En tiedä oliko vähän kaukaa haettu juttu mutta näin kuitenkin itellä. No se siitä shitsätistä minun osalta.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    No jos nettiauton hintoja katselee (e83/e70) niin kyllä äkkiä keksii vähintään kymmenentuhatta syytä miksi X3 ennemmin kuin X5. Kyllä meistä X3 ostaneista tai harkitsevista varmasti aika moni valitsisi isoveljen mutta tuolla välirahalla hankkii aikapaljon muuta mukavaa X3 rinnalle.

    Käyttö-ja huoltokulut (pl.polttoaine) nuissa 3.0da malleissa (e83 vs e70) on varmaan pitkälti samaa luokkaa?
    Ehkä tuota E83 x3 pitäs verrata E53 x5,mutta siltikin tää sopii meidän tarpeeseen parempi kuin X5.
    Vaimo tykkää kyllä kympillä kun on näppärä pyöritellä jos vrt F11..
    Alusta on kyllä pintakova mutta palkitsee maantiellä hyvällä tuntumalla
    Ja nyt ohjelmoituna on ihan kiva liikkumaan

    Toki pääsiäsenä mietin pohjoisen reissulla jos vaihtas F11 x5 tai x6..mutta olkoon..

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    ........ En oikein näe syytä miksi ostaa X3 eikä X5.
    No jos nettiauton hintoja katselee (e83/e70) niin kyllä äkkiä keksii vähintään kymmenentuhatta syytä miksi X3 ennemmin kuin X5. Kyllä meistä X3 ostaneista tai harkitsevista varmasti aika moni valitsisi isoveljen mutta tuolla välirahalla hankkii aikapaljon muuta mukavaa X3 rinnalle.

    Käyttö-ja huoltokulut (pl.polttoaine) nuissa 3.0da malleissa (e83 vs e70) on varmaan pitkälti samaa luokkaa?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    En oikein näe syytä miksi ostaa X3 eikä X5.
    Meillä on ollut emännän käytössä sigun bensa X3. Täysin riittävä satunnaiseen pyöritysajoon ja tarvittaessa saa sen 2000kg polttopuu kärryn hinaukseen. Ainakaan meillä ei X5 olisi tullut millään tavalla harkintaan. Ei diiselinä eikä bensana. Nyt ajot on enää alle 5tkm vuodessa,niin tarvinnee tuosta tarpeettomana tänä vuonna luopua. Eli jos meillä olisi tarve esim. 3000kg:n kärryn vetämiselle,niin se olisi meillä ainoa syy päätyä X5:een.

    Olettaisin kuitenkin,että tuo Roiton kyselemä 2,5l bensa-koneinen laite on jokseenkin laiska,kun tuo isompikaan ei mikään reketti ole. Kyllä se isompi vääntö ja n.40hv tuntuu heti 2,5l vs. 3.0l.

    PS. Roito. Tuo meidän m-sport 3.0 bensa olisi tarvittaessa järkihintaan valmis omistajan vaihdokseen. Eli privaa tulemaan,jos yhtään alkaa...
    Last edited by Heguli 31; 04-09-2017, 15:02.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    No onhan tuo X3 selvästi kompaktimpi kuin X5. Työkaverilla on viereisessä parkkiruudussa e53 ja on se selkeästi isompi, varsinkin kun joutuu välillä parkkeeraamaan Helsingissä. Meille tuo X3 sopii kuin nappi punikin otsaan. Juuri sopivan kokoinen auto ja vetää mutkat kuin matalammatkin autot.
    Last edited by kt10734; 17-04-2017, 10:41.

    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Onko tälläinen E83 X3 mistään kotosin? yleisesti kiinnostais risut ja ruusut.. E53 X5 ollut taloudessa joskus ja siitä tykkäsin ainakin.
    Kannattaa katsoa Top Gearin arvostelu kyseisestä autosta, ihan vaikka huumorimielessä . Täällä monet mainitsee alustan olevan "hieman pintakova", kun taas oma käsitykseni on että ainakin pre-faceliftin (eli juurikin tuo -04) alusta on "hampaat irtoaa suusta -kova". En oikein näe syytä miksi ostaa X3 eikä X5.

    Strong BMW image. Reasonable roadholding for a 4x4. Plenty of safety kit and electronic driver aids.

    "Extremely firm ride. Not much smaller than an X5 but nowhere near as classy.
    Last edited by Rey; 17-04-2017, 06:31.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Onko tälläinen E83 X3 mistään kotosin? yleisesti kiinnostais risut ja ruusut.. E53 X5 ollut taloudessa joskus ja siitä tykkäsin ainakin.


    Katseltu yksilö olis -04 vm. 2,5 bensa (M54B25) + automaatti.
    Nyt on neljättä vuotta alla 2006 X3 3.0d. Vaimon mielestä kaikkein paras auto meillä tähän asti, taloudessa on kyllä ollut uudempia autoja.

    Juuri tänään pyörähti 300 tuhatta mittariin. Siitä yli 120 tonnia on meidän ajamaa eikä juuri murheita ole ollut. Yksi vetoakseli, rengassarjoja, etujarrulevyt ja xenon polttimo on varmaan suurimpia juttuja, mitä tästä on mennyt. Ruostetta ei ole ja varusteet riittää omiin tarpeisiin, tämä yksilö on kyllä erittäin hyvin varustettu.

    Tuulilasinpyyhkimen mekanismi odottaa vaihtoa uuteen, on päässyt vähän väljistymään.

    Voisin ottaa seuraavaksikin autoksi samanlaisen ihan hyvin. Sen verran pienillä murheilla on tuo kilsamäärä tullut taitettua. Tosin se tuplaturbomalli kutittelisi mieltä.. Ja kuutoskoneesta ei tekisi mieli luopua, seuraavakin auto voisi olla sellaisella. Voimaa ja vääntöä on mukavasti.

    Ajettavuus on minun makuuni. Ehkä töyssyisellä tiellä hieman pintakova, mutta moottoritievauhdeissakin kulkee kuin kiskoilla.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Onko tälläinen E83 X3 mistään kotosin? yleisesti kiinnostais risut ja ruusut.. E53 X5 ollut taloudessa joskus ja siitä tykkäsin ainakin.


    Katseltu yksilö olis -04 vm. 2,5 bensa (M54B25) + automaatti.
    Täällä päässä on ollut X3 (e83) reilu 2 vuotta ja noin 75tkm (nyt ajettu 248tkm). Alkuun piti vaihtaa startti kun hieman jumitti, mutta sen jälkeen vain kaikki termarit. Auto on toiminut todella hienosti ja halvalla on päässyt. Kulkee suht hyvin (3.0d) ja on todella tarkka/hyvä ajaa. Kojelaudan muovit on hieman muoviset/skodamaiset verrattuna esim. 5-sarjalaisiin, mutta mm. tekniikka ja alusta toimii moitteetta. Alusta on hieman pintakova, mutta eipähän lyö helmat kiviin, jos maastossa meinaa hieman päästellä. Suosittelen, mutta varauksin tuolla 2.5L bensakoneella, koska on hieman ohutvääntöinen noin painavaan koriin.

    EDIT: vielä sen verran, että oma automme on nyt 13v vanha ja se on täysin ruosteeton eli eivät ole kovia ruostumaan.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Onko tälläinen E83 X3 mistään kotosin? yleisesti kiinnostais risut ja ruusut.. E53 X5 ollut taloudessa joskus ja siitä tykkäsin ainakin.


    Katseltu yksilö olis -04 vm. 2,5 bensa (M54B25) + automaatti.
    Ihan tykätty ollaan, toisaalta vähän karu ja yksinkertainen mutta jees peli

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Onko tälläinen E83 X3 mistään kotosin? yleisesti kiinnostais risut ja ruusut.. E53 X5 ollut taloudessa joskus ja siitä tykkäsin ainakin.


    Katseltu yksilö olis -04 vm. 2,5 bensa (M54B25) + automaatti.

    Leave a comment:


  • Jortsi
    replied
    Kannattaa polttimon kunnon ja liittimen kosketuspintojen lisäksi katsoa maadotus. Parissa eri merkissä törmännyt vastaavaan vikaan.

    Leave a comment:

Working...
X