Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #46
    Ei näytä ohjeet kelpaavan, mutta jos sulla inpa on niin voithan sä sitä DDE-EWS-synkronointiakin miettiä. :think
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • pasianssi71
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 219
      • Uusikaupunki

      #47
      Huomenna auton alle ja pohjamuovit pois, virtaa pumpulle jne. vai saako tuolle pumpulle jostain helpommin annettua virtaa?

      Mites tuo DDE-EWS-synkronointi tapahtuu?

      Mutta joo pitää tosiaan ensin tarkistaa tuon pumpun maadoitus ainakin.
      Pitäiskö tuosta pumpusta olla suora yhteys aina releelle asti?

      Comment

      • pasianssi71
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 219
        • Uusikaupunki

        #48
        Tässä vielä kuva tuosta mokkulasta tuolla auton alla, eli mikä on sen tarkoitus.
        Itsellä ei tuolla suodatinta ole mutta samanlainen osa kuin kuvassa niin löytyy.
        Eli tuo tuossa etualalla mihin myös johto tulee.
        Attached Files

        Comment

        • hetfield
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 330
          • pirkkala

          #49
          Meinaatko Webaston pumppua?

          Oisko ny parempi viedä huoltoon, tai soittaa mestari paikalle?
          Last edited by hetfield; 16-01-2016, 20:43.
          - E65 730d 2003

          Comment

          • Styroxi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 384
            • Vaasa

            #50
            Originally posted by pasianssi71 View Post
            Onko tuo määränsäädin railipumpun perseessä?
            n.250 tkm ajettu.
            Pumpulla ei ole painetta koska auton alla oleva pumppu pysyy jostain syystä mykkänä (pumppu vaihdettu) ja suodattimelle asti ei tule ainetta.

            Eli joku nyt blokkaa tuon siirtopumpun pois pelistä ja mahdollisesti jotain muutakin koska pumpulle suoraan virtaa annettaessa ei käynnistynyt.

            Ja tämä kaikki alkoi pienen ajan kuluttua siitä kun akku meni kylmäksi ja jouduin akun irrottamaan ja viemään lämpöiseen että sain sen ladattua, olisko akun irroituksessa voinut joku mennä johonkin vikatilaan? tosin kävi kyllä vielä sen jälkeen kun akku asennettu takaisin paikoilleen.
            http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0802

            osa numero 20. = määrän säädin.
            Sit tulee mieleen et jos ei virtaa saa pumppu niin se Sulake siel peräboxissa (Saattaa kyrvähtää akun irroituksessa)



            Helpoin löytää vasemmaltapuolelta peräboxista taka-akselin kohdalla. Akun + kaapelilta lähtevä punainen vähän ohuempi kaapeli menee suoraan tolle sulakerasialle.. Aikoinaan oli ongelmia AVK:lta ostamani auton kanssa kun ei lähtenyt pumppu pörimään ja akkupatruuna oli ehjä sekä mikään bägi ei ollut lauennut. Mutta selvisi että akku-kaapeli oli väärin irroitettu ja oli polttanut tuolta sulakken.. Sulaketta en muista mikä noista mutta sehän selviää mittaamalla, jos sieltä joku on palanut. Ei kannata aina lähteä "vaikeimman" kautta hakemaan.. poistaa nää helpoimmat vaihtoehdot ensin..

            Comment

            • pasianssi71
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 219
              • Uusikaupunki

              #51
              Originally posted by hetfield View Post
              Meinaatko Webaston pumppua?

              Oisko ny parempi viedä huoltoon, tai soittaa mestari paikalle?
              Joo tämä tuli itsellekkin mieleen vasta jälkeenpäin.

              Ja kyllä tänne saa mestari tulla paikalle jos lähistöltä löytyy!

              Comment

              • pasianssi71
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 219
                • Uusikaupunki

                #52
                Originally posted by Styroxi View Post
                http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0802

                osa numero 20. = määrän säädin.
                Sit tulee mieleen et jos ei virtaa saa pumppu niin se Sulake siel peräboxissa (Saattaa kyrvähtää akun irroituksessa)



                Helpoin löytää vasemmaltapuolelta peräboxista taka-akselin kohdalla. Akun + kaapelilta lähtevä punainen vähän ohuempi kaapeli menee suoraan tolle sulakerasialle.. Aikoinaan oli ongelmia AVK:lta ostamani auton kanssa kun ei lähtenyt pumppu pörimään ja akkupatruuna oli ehjä sekä mikään bägi ei ollut lauennut. Mutta selvisi että akku-kaapeli oli väärin irroitettu ja oli polttanut tuolta sulakken.. Sulaketta en muista mikä noista mutta sehän selviää mittaamalla, jos sieltä joku on palanut. Ei kannata aina lähteä "vaikeimman" kautta hakemaan.. poistaa nää helpoimmat vaihtoehdot ensin..
                No tämä pitää käydä tarkastamassa.

                Comment

                • pasianssi71
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 219
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Nuo isot sulakkeet oli mulla hieman erinäköiset ja ne olinkin jo tarkistanut.
                  Nyt tulee siirtopumpulle virta tuo vaihtopumppu jota kokeilin oli mäsä.
                  Heti pumpun jälkeen kun letku irrottaa niin ainetta tulee hyvin.
                  Nyt en vaan ole ihan varma että mikä letku pitäisi konehuoneesta irrottaa että näkis myös tuoton tuolta päästä.
                  Vieläkään ei paineet nousseet kuin hieman yli 1 bar ? tukossa jostain tai jäässä ?

                  Comment

                  • pasianssi71
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2014
                    • 219
                    • Uusikaupunki

                    #54


                    Osat 6 ja 7 voiko nämä jäätyä vai onko se tuo polttoaineen lauhdutin?

                    Comment

                    • Styroxi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 384
                      • Vaasa

                      #55
                      Originally posted by pasianssi71 View Post
                      http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0956

                      Osat 6 ja 7 voiko nämä jäätyä vai onko se tuo polttoaineen lauhdutin?
                      Harvemmin oon kuullut et talvilaadun diiseli Suomessa ois jäätynyt ellei sit ole jostain ulkomailta kuten Virosta tankkiaan täyteen tankannut.
                      Voithan sä koittaa jos kompura löytyy niin, irroittaa letkut / putket ja painaa ilmanpainetta Tankilta päin -----> koneeseen päin. jos siel nyt kakkaa ois, ja ettei se nyt ainakaan tankkiin mene.

                      tuo vaihtopumppu jota kokeilin oli mäsä
                      Eli siis pumppu ei ollut uusi? ja mikäs pumppu siel nyt sit on?

                      Comment

                      • pasianssi71
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2014
                        • 219
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Originally posted by Styroxi View Post
                        Harvemmin oon kuullut et talvilaadun diiseli Suomessa ois jäätynyt ellei sit ole jostain ulkomailta kuten Virosta tankkiaan täyteen tankannut.
                        Voithan sä koittaa jos kompura löytyy niin, irroittaa letkut / putket ja painaa ilmanpainetta Tankilta päin -----> koneeseen päin. jos siel nyt kakkaa ois, ja ettei se nyt ainakaan tankkiin mene.



                        Eli siis pumppu ei ollut uusi? ja mikäs pumppu siel nyt sit on?
                        Joo en arvannut heti uutta pumppua ostaa kun ei vanha ollut irti, nyt siis vanha pumppu paikoillaan ja käy hyvin letku irroitettuna ja ainetta tulee reilusti, mutta letkut kiinni ahdistaa jostain ja ilmeisesti lyö jossain vaiheessa pumpun jumiin kun tarpeeksi painetta vastassa.
                        Pitänee lähteä puhaltelemaan noita linjoja ja katsoa että mihin asti ainetta tulee.
                        Joo ei varmaan polttoaine itessään jäässä ole mut jos jostain vettä olis sattunut joukkoon niin sittenhän se varmaan jo vois jäätyäkkin.

                        Comment

                        • 530Da03
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 104
                          • Keski-Suomi

                          #57
                          Tuossa osassa 6 on mekaaninen ylipaineventtiili siirtopuolelle, teoriassa se voisi vioittua ja aiheuttaa sen että paine ei nouse.

                          Silloin ei tietysti tapahtuisi tuota ilmiötä että pumppu pysähtyy paineen takia.

                          Kyllähän tässä tilanne taitaa olla se että nuo kummatkin penkinalle kokeillut siirtopumput on paskoja ja paras tie jatkaa diaknoosia on hakea uusi pumppu.

                          Ehyt pumppu ei kuitenkaan pysähdy vaikka sitä letkunpäästä yrittää kuinka sormella ahdistaa vaan alkaa ilmeisesti kavitoimaan tai jotain vastaavaa.
                          E39 530Da Touring -03
                          E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                          E39 525Da Touring -00
                          E39 530D Touring -99

                          Comment

                          • pasianssi71
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2014
                            • 219
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            Lähtihän se!

                            Nyt käy!!
                            Ensinnäkin suuret kiitokset kaikille osallistujille, ja toiseksi pyydän anteeksi tyhmiä kysymyksiä joita tietämättömyyttäni esitin.

                            Eli tosiaan nyt vanha pumppu paikoillaan, polttoainelinjat puhallettu puhtaaksi paineilmalla kuin myös suodatin koska tähän hätään ei uutta mistään saanut.
                            Eikös näistä ole tuo polttoaineen lauhdutin joskus otettu pois pelistä talveksi?
                            Vähän jäi sellainen mielikuva että olis vettä ollut polttoaineen joukossa joka sitten jäätynyt.

                            Olihan tämä itselle varsin opettavainen tarina ja seuraavalla kerralla tosiaan mennään vaihe vaiheelta eteenpäin.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by pasianssi71 View Post
                              Eikös näistä ole tuo polttoaineen lauhdutin joskus otettu pois pelistä talveksi?
                              Paluulinjan polttoaine kiertää jäähdyttimen kautta vain, jos lämpöön reagoiva venttiili (Nr.7) päästää sen sinne. Muutoin paluulinja menee suoraan tankkia kohti tukille (Nr.2), josta osa polttoaineesta (tukin poikkiyhteessä kuristin) menee suoraan siirtopumpun tulopuolelle ja loput tankkiin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • pasianssi71
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2014
                                • 219
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Paluulinjan polttoaine kiertää jäähdyttimen kautta vain, jos lämpöön reagoiva venttiili (Nr.7) päästää sen sinne. Muutoin paluulinja menee suoraan tankkia kohti tukille (Nr.2), josta osa polttoaineesta (tukin poikkiyhteessä kuristin) menee suoraan siirtopumpun tulopuolelle ja loput tankkiin.
                                Ok
                                Kiitos tästä tiedosta, varsin opettavainen viikko takana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎