Ei näytä ohjeet kelpaavan, mutta jos sulla inpa on niin voithan sä sitä DDE-EWS-synkronointiakin miettiä. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Huomenna auton alle ja pohjamuovit pois, virtaa pumpulle jne. vai saako tuolle pumpulle jostain helpommin annettua virtaa?
Mites tuo DDE-EWS-synkronointi tapahtuu?
Mutta joo pitää tosiaan ensin tarkistaa tuon pumpun maadoitus ainakin.
Pitäiskö tuosta pumpusta olla suora yhteys aina releelle asti?
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostOnko tuo määränsäädin railipumpun perseessä?
n.250 tkm ajettu.
Pumpulla ei ole painetta koska auton alla oleva pumppu pysyy jostain syystä mykkänä (pumppu vaihdettu) ja suodattimelle asti ei tule ainetta.
Eli joku nyt blokkaa tuon siirtopumpun pois pelistä ja mahdollisesti jotain muutakin koska pumpulle suoraan virtaa annettaessa ei käynnistynyt.
Ja tämä kaikki alkoi pienen ajan kuluttua siitä kun akku meni kylmäksi ja jouduin akun irrottamaan ja viemään lämpöiseen että sain sen ladattua, olisko akun irroituksessa voinut joku mennä johonkin vikatilaan? tosin kävi kyllä vielä sen jälkeen kun akku asennettu takaisin paikoilleen.
osa numero 20. = määrän säädin.
Sit tulee mieleen et jos ei virtaa saa pumppu niin se Sulake siel peräboxissa (Saattaa kyrvähtää akun irroituksessa)
Helpoin löytää vasemmaltapuolelta peräboxista taka-akselin kohdalla. Akun + kaapelilta lähtevä punainen vähän ohuempi kaapeli menee suoraan tolle sulakerasialle.. Aikoinaan oli ongelmia AVK:lta ostamani auton kanssa kun ei lähtenyt pumppu pörimään ja akkupatruuna oli ehjä sekä mikään bägi ei ollut lauennut. Mutta selvisi että akku-kaapeli oli väärin irroitettu ja oli polttanut tuolta sulakken.. Sulaketta en muista mikä noista mutta sehän selviää mittaamalla, jos sieltä joku on palanut. Ei kannata aina lähteä "vaikeimman" kautta hakemaan.. poistaa nää helpoimmat vaihtoehdot ensin..
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View Posthttp://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0802
osa numero 20. = määrän säädin.
Sit tulee mieleen et jos ei virtaa saa pumppu niin se Sulake siel peräboxissa (Saattaa kyrvähtää akun irroituksessa)
Helpoin löytää vasemmaltapuolelta peräboxista taka-akselin kohdalla. Akun + kaapelilta lähtevä punainen vähän ohuempi kaapeli menee suoraan tolle sulakerasialle.. Aikoinaan oli ongelmia AVK:lta ostamani auton kanssa kun ei lähtenyt pumppu pörimään ja akkupatruuna oli ehjä sekä mikään bägi ei ollut lauennut. Mutta selvisi että akku-kaapeli oli väärin irroitettu ja oli polttanut tuolta sulakken.. Sulaketta en muista mikä noista mutta sehän selviää mittaamalla, jos sieltä joku on palanut. Ei kannata aina lähteä "vaikeimman" kautta hakemaan.. poistaa nää helpoimmat vaihtoehdot ensin..
Comment
-
-
Nuo isot sulakkeet oli mulla hieman erinäköiset ja ne olinkin jo tarkistanut.
Nyt tulee siirtopumpulle virta tuo vaihtopumppu jota kokeilin oli mäsä.
Heti pumpun jälkeen kun letku irrottaa niin ainetta tulee hyvin.
Nyt en vaan ole ihan varma että mikä letku pitäisi konehuoneesta irrottaa että näkis myös tuoton tuolta päästä.
Vieläkään ei paineet nousseet kuin hieman yli 1 bar ? tukossa jostain tai jäässä ?
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View Posthttp://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0956
Osat 6 ja 7 voiko nämä jäätyä vai onko se tuo polttoaineen lauhdutin?
Voithan sä koittaa jos kompura löytyy niin, irroittaa letkut / putket ja painaa ilmanpainetta Tankilta päin -----> koneeseen päin. jos siel nyt kakkaa ois, ja ettei se nyt ainakaan tankkiin mene.
tuo vaihtopumppu jota kokeilin oli mäsä
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View PostHarvemmin oon kuullut et talvilaadun diiseli Suomessa ois jäätynyt ellei sit ole jostain ulkomailta kuten Virosta tankkiaan täyteen tankannut.
Voithan sä koittaa jos kompura löytyy niin, irroittaa letkut / putket ja painaa ilmanpainetta Tankilta päin -----> koneeseen päin. jos siel nyt kakkaa ois, ja ettei se nyt ainakaan tankkiin mene.
Eli siis pumppu ei ollut uusi? ja mikäs pumppu siel nyt sit on?
Pitänee lähteä puhaltelemaan noita linjoja ja katsoa että mihin asti ainetta tulee.
Joo ei varmaan polttoaine itessään jäässä ole mut jos jostain vettä olis sattunut joukkoon niin sittenhän se varmaan jo vois jäätyäkkin.
Comment
-
-
Tuossa osassa 6 on mekaaninen ylipaineventtiili siirtopuolelle, teoriassa se voisi vioittua ja aiheuttaa sen että paine ei nouse.
Silloin ei tietysti tapahtuisi tuota ilmiötä että pumppu pysähtyy paineen takia.
Kyllähän tässä tilanne taitaa olla se että nuo kummatkin penkinalle kokeillut siirtopumput on paskoja ja paras tie jatkaa diaknoosia on hakea uusi pumppu.
Ehyt pumppu ei kuitenkaan pysähdy vaikka sitä letkunpäästä yrittää kuinka sormella ahdistaa vaan alkaa ilmeisesti kavitoimaan tai jotain vastaavaa.E39 530Da Touring -03
E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
E39 525Da Touring -00
E39 530D Touring -99
Comment
-
-
Lähtihän se!
Nyt käy!!
Ensinnäkin suuret kiitokset kaikille osallistujille, ja toiseksi pyydän anteeksi tyhmiä kysymyksiä joita tietämättömyyttäni esitin.
Eli tosiaan nyt vanha pumppu paikoillaan, polttoainelinjat puhallettu puhtaaksi paineilmalla kuin myös suodatin koska tähän hätään ei uutta mistään saanut.
Eikös näistä ole tuo polttoaineen lauhdutin joskus otettu pois pelistä talveksi?
Vähän jäi sellainen mielikuva että olis vettä ollut polttoaineen joukossa joka sitten jäätynyt.
Olihan tämä itselle varsin opettavainen tarina ja seuraavalla kerralla tosiaan mennään vaihe vaiheelta eteenpäin.
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostEikös näistä ole tuo polttoaineen lauhdutin joskus otettu pois pelistä talveksi?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post
Kiitos tästä tiedosta, varsin opettavainen viikko takana
Comment
-
Comment