Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.
Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.
Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Originally posted by atcc View PostMikähän on se tekijä joka noita rikkoo :think Oma kokemus kolme autoa joissa ilmajousitus ja yhdetäkään ei ole pussit menneet rikki. Yhteen on ennen omistustani toinen pussi vaihdettu. Taivalta keskimäärin per auto tullut noin 3v ja 70-100tkm per auto. Mitä noita tutkinut aina renkaan vaihdon yhteydessä niin oma veikkaus että jos ajaa paljon sorateitä vaikuttaa elinikään. Hiekka tai kivet kun mene palkeen välin niin aika äkkiä hiertää puhki. Tämä täysin oma ajatus, kun itse ajan lähes poikkeumsetta asfaltti teitä ja ongelmia ei ole ollut.
Leave a comment:
-
-
+1
Oma F11 aikanaan meni orkkispussit 250tkm kohdalla, 2 vuotta sen jälkeen, kun muutettiin asvaltilta pitkän hiekkatien varteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toppelius View PostMinulla on mennyt 170-180 tkm väliin kolmesta Beemistä noi pussit! Kun aikansa vuotaa vähän niin kompura antautuu ja senkin saa vaihtaa. Kannattaisi jopa tilata etukäteen Saksasta nuo pussit niin voisi vaihtaa saman tien. Marmorilla muistaakseni hinta oli jäätävä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostMulla oli loppujen lopuksi molemmat rikki.
Leave a comment:
-
-
Täällä kyllä myös f15 talvikokemukset sellaisia, että on aivan ihmetellyt miten hienosti taittuu mutkatiellä mutkiin puskematta.
Sähköinen ohjaus ei kyllä anna minkäänlaista informaatiota tiestä ja vaatii siksi totuttelua, että uskaltaa edes kunnolla ajaa. Omalla ajotavalla korostuu se, että otan ylimääräisen vauhdin ennen käännöstä pois ja käännöstä/mutkaa lähestyessä annostelen kaasua vähän yli niin, että xdrive suorastaan imaisee sisään mutkaan.
Ensimmäiset ajot tuolla meinasi mennä kaavalla: hieman liikaa vauhtia käännökseen, hartialukko ja aivan pintakaasulla läpi. Tällä logiikalla auto kyllä puski kun koeteltiin fysiikan lakeja eikä annettu riittävästi voimaa, että xdrivellä olisi voimaa jaettavaksi. Kun pitää huolen, että mutkaan mennessä annostelee hieman kaasua niin on kyllä kaikki ajamani xdrivet suorastaan imaissut mutkan suuntaisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sampel View PostRenkaat on uuden karheat 255/55R18 Hankookit. Mulla on kokemukset juuri toisinpäin, aikaisemmassa F11:ssa ei ollut puskemisongelmia. Tämä F15:kin kyllä kääntyy loppujen lopuksi, mutta siinä on tosiaan se hetken fiilis että nyt on keula irti. Tamppaantuneella/auratulla lumipinnalla ei mitään ongelmia, mutta sitten kun on se pienikin irtolumi niin tuntuu että aliohjautuu herkästi.
Nykyisessä mallissa nelipyöräohjaus, ja auto toimii ko. oloissa vielä 'erikoisemmin'. Auto aliohjaa ensin voimakkaasti ja sen jälkeen siirtyy yht äkkiä yliohjauksen puolelle. Perä heilahtaa erittäin nopeasti ja ajonvakautus rusauttaa jarrulla perän hallintaan. Eipä ole aiemmin luistoesto nelivetoautoilla juuri puuttunut kulkuun normiliikenteessä ~20km/h nopeuksilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atcc View PostOnko millaisella rengastuksella?
Omassa en ole moista huomannut, jopa ihmetellyt miten hyvin se kääntyy vaikka tekee jyrkkiäkin käännöksiä reilulla nopeudella. Paremmin kääntyy kuin edellinen F11. Sekin meinasi puskea yllättävän herkästi.
Omassani on 275/40R20 icecontact2 joka nurkassa.
Renkaat on uuden karheat 255/55R18 Hankookit. Mulla on kokemukset juuri toisinpäin, aikaisemmassa F11:ssa ei ollut puskemisongelmia. Tämä F15:kin kyllä kääntyy loppujen lopuksi, mutta siinä on tosiaan se hetken fiilis että nyt on keula irti. Tamppaantuneella/auratulla lumipinnalla ei mitään ongelmia, mutta sitten kun on se pienikin irtolumi niin tuntuu että aliohjautuu herkästi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sampel View PostMinkälainen ajettava teillä muilla on tuo F15 näin talvikelillä? Ihmettelen omassa kulkineessa jonkinlaista etupään pito-ongelmaa (aliohjautuvuutta) jos vähänkin poikkeaa uralta irtolumen päälle. Ei tarvitse olla kuin 2-3 senttiä lunta, niin tuntuu että etupäästä häviää pito noin puoleksi sekunniksi kunnes sitten taas kääntyy.
Omassa en ole moista huomannut, jopa ihmetellyt miten hyvin se kääntyy vaikka tekee jyrkkiäkin käännöksiä reilulla nopeudella. Paremmin kääntyy kuin edellinen F11. Sekin meinasi puskea yllättävän herkästi.
Omassani on 275/40R20 icecontact2 joka nurkassa.
Leave a comment:
-
-
Minkälainen ajettava teillä muilla on tuo F15 näin talvikelillä? Ihmettelen omassa kulkineessa jonkinlaista etupään pito-ongelmaa (aliohjautuvuutta) jos vähänkin poikkeaa uralta irtolumen päälle. Ei tarvitse olla kuin 2-3 senttiä lunta, niin tuntuu että etupäästä häviää pito noin puoleksi sekunniksi kunnes sitten taas kääntyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostToinen pussi oli rikki. Kuulemma yleistä että alkaa pakkasilla vuotaa. Kun pumpun teho ei enää riitä pitämään perää ylhäällä vaakatasossa, lähtee se laskemaan ilmaa pihalle myös ehjästä palkeesta, jotta on suorassa. 217€ molemmat Dunlopin pussit saksasta toimitettuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.
Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
https://www.btcf.fi/forum/showthread...66#post4253466
Toinen pussi oli rikki. Kuulemma yleistä että alkaa pakkasilla vuotaa. Kun pumpun teho ei enää riitä pitämään perää ylhäällä vaakatasossa, lähtee se laskemaan ilmaa pihalle myös ehjästä palkeesta, jotta on suorassa. 217€ molemmat Dunlopin pussit saksasta toimitettuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by NakkiMakki View PostMiten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?
Käytännössä kuitenkin F15:n webaston ohjaus hoituu fiksuiten kännykästä mobiiliapin kautta. En tosin muista onko kaikissa vai vaatiko se jonkin tietyn varusteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.
Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
https://www.btcf.fi/forum/showthread...66#post4253466
Tänään nousi perä taas ylös kun pakkanen laskenut, mutta laski puolen tunnin sisään alas kun sammutti auton. Täytyy varmaan viedä kans yöksi sisälle sulamaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOnko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?
Last edited by fraatti; 17-01-2021, 16:53.
Leave a comment:
-
Leave a comment: