Kiitti vastauksesta ja samoin täällä, hirveesti en asiasta ymmärrä. Moottori käy tasaisesti ja kaikilla sylintereillä. Voisin vielä kuulostella ylimääräsiä ääniä kun lähden seuraavaksi.
Laatikko haluaa ajaa kokoajan mielestäni liian isolla vaihteella D-asennossa normi moodissa-> vääntö ei riitä.
Minulla oli vähän samaa ja kaasuläpän asentotunnistin vaihtoon! Plus ketju oli venynyt tietty siitä kyllä pitäisi olla hälyytys.
Mitään en asiasta ymmärrä, mutta ei kai se jakolaatikko tiedä moottorin kierroksista eikä vaihteesta mitään eli tuskinpa se vika siellä on?
Käykö moottori tasaisesti ja kaikilla sylintereillä?
Kiitti vastauksesta ja samoin täällä, hirveesti en asiasta ymmärrä. Moottori käy tasaisesti ja kaikilla sylintereillä. Voisin vielä kuulostella ylimääräsiä ääniä kun lähden seuraavaksi.
Laatikko haluaa ajaa kokoajan mielestäni liian isolla vaihteella D-asennossa normi moodissa-> vääntö ei riitä.
Kuumeisesti odottelisin vastauksia, sen verran vittumainen vika…? Vai voiko tuo olla ominaisuus? Eli tuntuu siltä, että ei jaksais vetää n. 1900 kierroksilla isommilla 6/7/8 -vaihteilla ja sit rupee tutisemaan/jytistämään.
Voisko joku kokeilla samanlaisella pirssillä käyttäytyykö samoin? Ois edes jonkinlainen alku selvitykselle… kiitoksia jo etukäteen!
Mitään en asiasta ymmärrä, mutta ei kai se jakolaatikko tiedä moottorin kierroksista eikä vaihteesta mitään eli tuskinpa se vika siellä on?
Käykö moottori tasaisesti ja kaikilla sylintereillä?
Moro,
olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.
Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.
Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.
Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
Kuumeisesti odottelisin vastauksia, sen verran vittumainen vika…? Vai voiko tuo olla ominaisuus? Eli tuntuu siltä, että ei jaksais vetää n. 1900 kierroksilla isommilla 6/7/8 -vaihteilla ja sit rupee tutisemaan/jytistämään.
Voisko joku kokeilla samanlaisella pirssillä käyttäytyykö samoin? Ois edes jonkinlainen alku selvitykselle… kiitoksia jo etukäteen!
Moro,
olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.
Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.
Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.
Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.
Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.
Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
2 avainta löytyy mutta sitten jos otetaan toinen käyttöön niin pitäisi tilata kolmas avain että olisi se "vara-avain" aina tietyssä paikassa.
Mutta mikä aiheuttaa sen että esim HUD asetukset muuttuu? HUD painuu alemmas näkymättömiin vaikka prifiilin taakse on tallennettu että on ylempänä
Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.
Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.
Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
Vara-avainta kannattaa kysyä merkkiliikkeestä kun hommasin e46seen sen niin oli jopa ”kontuullinen” hinnoittelu. Avain suutarit pyytää noin hieman yli 200 e, mutta ei pystyneet tekemään salmiakkiavainta. Laakkosella oli muistaakseni 260-280 hinnoissa.
Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.
Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.
Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
Mikähän mahtaa olla kun auto "unohtaa" kuljettajan profiilin asetuksia tai muuttaa niitä?
Eli meillä on taloudessa 2 kuljettajaa ja käytämme vain yhtä avainta
Vaimon ajon jälkeen kun ahdan itseni autoon ja saan virrat päälle ja valitsen kuljettajan profiiliksi itseni alkaa penkki liikkumaa ja ratti säätymään kuten pitääkin mutta vällliä asetusekset eivät ole ihan kuten pitäisi olla.
Selkein muutos on että välillä peruuttaessa oikean puolel peruutuspeili taittuu alemmas ja välillä ei taitu, myös hud painuu niin alas että sitä en nää ollenkaan.
Rasittava vaiva.
Jostain jenkkifoorumilta luin että joku oli osannut opettaa autolleen jota käytti 2 kuljettajaa mutta vain yhtä avainta kuten meilläkin että kun avasi ovet kuskin ovesta menei vaimon asetukset päälle automaattisesti ja kun avasi ovet koskettamalla ensin kuskinpuolen takaovea auto meni herran asetuksille.
Tämä kiinnostaisi jos mahdollista
Originally posted by PeksiF15X540e+E93335iView Post
Yleensä max ollut 24km. 2017 malli. Ajettu155t. Auto ollut minulla nyt 1.5kk
Itse olen pohtinut tätä samaa. Ilmeisesti alkuperäinen max taso voisi olla 31km. Mietinkin voinko sinne edes päästä enää näillä akuilla. Akkujen korjaushistorista ei ole minulla tietoa.
Talviaika varmasti vaikuttaa tuohon rangeen, kun menee lämmitykseen ja muuhun energiaa. Vaihtelee vissiin paljon kun laskee edellisten ajojen mukaan sitä keskikulutuksena:think omassa oli täynnä 27-30 km väliä. Kannattaa varmaan katsoa miten nousee kun alkaa olla viimein kesäisempiä ilmoja
Minkälaisia sähköllä ajettavia kilometrilukemia X5 40e miehillä connected drive sovellus näyttää, kun auton akku on ladattu täyteen?
Yleensä max ollut 24km. 2017 malli. Ajettu155t. Auto ollut minulla nyt 1.5kk
Itse olen pohtinut tätä samaa. Ilmeisesti alkuperäinen max taso voisi olla 31km. Mietinkin voinko sinne edes päästä enää näillä akuilla. Akkujen korjaushistorista ei ole minulla tietoa.
Ei taida tämän kokoluokan autoista saada mitään säästöpossuja edes sähköllä:think itse ole nyt ajellut näillä eri X5 versioilla yli 400 tkm tuolla maantiellä ja polttoaine kulu on vain yksi osa näistä. Jo arvonlasku minun kilometreillä on ollut melkein 10 000 e/v, joten litra bensaa tai dieseliä ei heitä ojasta allikkoon Vakuutus oli 1000 e täysillä bonareilla ( e mallissä on 750 e) käyttövoiman vielä kun laskee tuohon kuluksi niin huh huh tätä autoilun ihannuutta
Olen tuolla 40e llä nyt rullannut melkein 4000 km ja koko perheelle se on ollut hauska kokemus voimaa on ihan samalla tavalla kuin noissa 3.0 diesel malleissa ja tehoa saa lisää vielä ohjelmoimalla. Kaikki aikaisemmat on ollut Karalan laittamia ja kyllä se tämänkin peli sinne viedään kun vaan ehditään!
Kun nyt vuoden toimisi niin sitten sen voi taas vaihtaa seuraavaan
Joo, kyllähän se totta on, että näiden omistamisessa vilisee kymppitonnit silmissä aika ripeästi ja aina tulee jotain laittoa. Kuitenkin tuon 40e:n tuotto/panos suhde näyttäytyy aika huonona kun hybridiajon johdosta jo valmiiksi kestämätön N20 kone vaatii isompia remontteja melko pienillä kilometreillä ja siihen päälle akuston ongelmat.
Pahimmillaan taitaisi ilman takuita tai turvia viuhua se toinen kymppitonni siihen, että auto pysyy edes tien päällä koko vuoden ajot (toki riippuu mikä kilometrikertymä, täällä mittariin kertynyt noin 65-70tkm/vuosi). Isäukolla on täällä etelässä/pääkaupunkiseudulla ollut tuon X5 30d:n omistusajan kulutus 7,5 sisältäen paljon motaria ja kehäteiden sisällä pyörittelyä. Pidän varsin kohtuullisena möhkölle.
Onko muut asentanut lisäpitkää adaptiivisten ledien kaveriksi?
Itselle laitoin ledipanelin canm8 väyläherätteen kautta. Ongelma on että ei voi käyttää valoautomatiikkaa lisäpitkän kanssa, kun lisäpitkä palaa aina kun mittariston merkkivalo palaa. Eli lisäpitkä palaa lähes jatkuvasti valoautomatiikalla. Onkohan tuota ylipäätään mahdollista saada toimimaan, että sammuisi kun tunnistaa vastaantulijan ja alkaa säätää valokuviota?
Leave a comment: