X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eemeli
    replied
    Riippunee miten on ajettu edellinen ajo. Oma 45e lähtörange vaihtelee täydellä akulla 60 - 113km riippuen onko edellinen reissu ollut nurkka-ajoa vai maantietä.

    Leave a comment:


  • Samppalainen
    replied
    Ostin juuri X5 40e:n täyteen ladattu akku näyttää rangee 12km?? Onkohan akku jo kaput? Vm 16 ja kilsoja vasta 100tkm. Mitäs muilla näyttää?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Ei ainakaan minulla näy näytössä ilmoitusta:think tuota merkkivaloa ei tosiaan näe ratin takaa ajaessa ilman liikenteen vaarannusta

    Uudessa mallissa on älytty siirtää nappi ratin etupuolelle
    Tämä ongelma ratkesi vähän itsekseen. Tein muita vo koodauksia ja sen seurauksena muutamat parametrit joutui asettamaan uudestaan. Laitoin kokeeksi myös tuon yllä mainitun uudestaan aktiiviseksi ja kappas ilmoitus tuleekin mittariatoon

    Eli tuolla yllä olevalla se saadaan näkyviin, itselläni vain ensimmäisellä kerralla jokin meni pieleen.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Ei ainakaan minulla näy näytössä ilmoitusta:think tuota merkkivaloa ei tosiaan näe ratin takaa ajaessa ilman liikenteen vaarannusta

    Uudessa mallissa on älytty siirtää nappi ratin etupuolelle
    G05:ssä nappi on ratin "etu"puolella joo, mutta ei se napin valo kerro, onko lämmitys päällä vai ei.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Pitäisikö 6WB mittaristossa näkyä ilmoitus kun ratin lämmitin kytketään päälle/pois? Minulla kyseistä ilmoitusta ei näy, ainoa indikaatio on napissa oleva merkkivalo joka ei näy minnekkään. Ei varsinaisesti ole aikaisemmin haitannut, mutta ihmettelin yksi päivä kun rartti aika lämmin helteellä, olin vahingossa painanut lämityksen päälle rattia säätäessä

    Ainakin 6WA mittareilla varustetuissa tämä näkyy. Kokeilin netin syövereistä löytyvää koodausta BDC_BODY > LHZ_CCM = aktiv, mutta ei vaikutusta. Että onko tämä ylipäätään mahdollista 6WB mittaristossa :think
    Ei ainakaan minulla näy näytössä ilmoitusta:think tuota merkkivaloa ei tosiaan näe ratin takaa ajaessa ilman liikenteen vaarannusta

    Uudessa mallissa on älytty siirtää nappi ratin etupuolelle

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Pitäisikö 6WB mittaristossa näkyä ilmoitus kun ratin lämmitin kytketään päälle/pois? Minulla kyseistä ilmoitusta ei näy, ainoa indikaatio on napissa oleva merkkivalo joka ei näy minnekkään. Ei varsinaisesti ole aikaisemmin haitannut, mutta ihmettelin yksi päivä kun rartti aika lämmin helteellä, olin vahingossa painanut lämityksen päälle rattia säätäessä

    Ainakin 6WA mittareilla varustetuissa tämä näkyy. Kokeilin netin syövereistä löytyvää koodausta BDC_BODY > LHZ_CCM = aktiv, mutta ei vaikutusta. Että onko tämä ylipäätään mahdollista 6WB mittaristossa :think

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by Escobaarissa View Post
    Tuli auto lunastettua ja kauppaan kuului iso huolto ja laatikon öljyn vaihto, ihan oikean väristä litkua tuli lootasta joten senkin puolesta kovaa ajoa vaan!
    Onnea uudelle pirssille kolmen kokemuksella voin sanoa että mahtava auto ainakin mun käyttöön. Vedetty traileria, kärryä ja ajeltu metsäteitä harrastusten parissa

    Vielä jos laitat joskus hieman ohjelmaa sisään niin kone alkaa vastamaan kaasuun ihan kiitettävästi näille suomen rajoituksille

    Leave a comment:


  • Escobaarissa
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Ei kuuleman mukaan tosiaan ole huolto-ohjelmassa. Vaihtaminen kannattaa koska laatikon vaihdot palaa taas paljon tarkemmiksi ja kestoon sillä on myös varmasti merkitystä jos aikoo pitää autoa pitempään:think

    Yhteen X5 vaihdoin öljyt 220 tkm kohdalla ja parani huomattavasti herkkyys vaihdoissa! Mutta ei tuolla vaihdolla ole varmaan mikään kiirekkään
    Tuli auto lunastettua ja kauppaan kuului iso huolto ja laatikon öljyn vaihto, ihan oikean väristä litkua tuli lootasta joten senkin puolesta kovaa ajoa vaan!

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by Escobaarissa View Post
    Thänks, jatketaan kaupan hierontaa...
    Ei kuuleman mukaan tosiaan ole huolto-ohjelmassa. Vaihtaminen kannattaa koska laatikon vaihdot palaa taas paljon tarkemmiksi ja kestoon sillä on myös varmasti merkitystä jos aikoo pitää autoa pitempään:think

    Yhteen X5 vaihdoin öljyt 220 tkm kohdalla ja parani huomattavasti herkkyys vaihdoissa! Mutta ei tuolla vaihdolla ole varmaan mikään kiirekkään

    Leave a comment:


  • Escobaarissa
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Uusin ZF (vaihteiston valmistaja) manuaali suosittaa 150tkm välein öljynvaihtoa. Toki ne pidempäänkin pitäis kestää, mut jos aikoo auton pitää kauan niin voi se vaihto kannattaakin. BMW käsityksen mukaan öljyt tosiaan kestää auton käyttöiän.
    Thänks, jatketaan kaupan hierontaa...

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by Escobaarissa View Post
    Vuoden 2014 30d jolla rullattu 158tkm, Myyjä kuulemma varmistanut Bmw:ltä ettei heidän huolto-ohjelmassa ole laatikko öljyjen vaihtoa, muuten kyllä huollot tehty, eli noihin kilsoihin on vielä vaihtamatta! Tohtiiko ostaa ja mikä tuolle olisi ollut Ok kilsat vaihtaa?
    Uusin ZF (vaihteiston valmistaja) manuaali suosittaa 150tkm välein öljynvaihtoa. Toki ne pidempäänkin pitäis kestää, mut jos aikoo auton pitää kauan niin voi se vaihto kannattaakin. BMW käsityksen mukaan öljyt tosiaan kestää auton käyttöiän.

    Leave a comment:


  • Escobaarissa
    replied
    Vuoden 2014 30d jolla rullattu 158tkm, Myyjä kuulemma varmistanut Bmw:ltä ettei heidän huolto-ohjelmassa ole laatikko öljyjen vaihtoa, muuten kyllä huollot tehty, eli noihin kilsoihin on vielä vaihtamatta! Tohtiiko ostaa ja mikä tuolle olisi ollut Ok kilsat vaihtaa?

    Leave a comment:


  • pelai65
    replied
    Voi olla hyvä ajatus... voi olla odotukset liian korkealla.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Tuohan tässä hirvittää. Kilometsejä ei ole paljoa ja kolisee ja ohjaus löysä... kesärenkaat on uudet joten siinä ei ole vikaa. Perusalusta. Ei mitään m-pakettia tai aktiivi ohjausta yms..
    Ja löysää ei löydy etsinnästä huolimatta ollenkaan.

    Paineita on vaihdeltu 3.3 ja2.2 väliltä. Pehmeä parempi.

    Kolinan kanssa voi elää, mutta tuo ohjaus.. sitä ei kestä.

    Pitäisikö vielä vaihdattaa reaktiotangot, yhdystangot ja puslat?

    Mutta mistä se expertti löytyisi... Tampereen seudulta??
    Suosittelen tekemään ihan käytännön testin. Käy ensiksi koeajamassa F15 diiseliä Tampereella. Niitä näyttää olevan Nettiauton mukaan siellä ihan kivasti. Saat kuvan minkälainen auton pitäisi olla ajaa. Voit verrata ajokokemusta omaan autoosi. Jos olet ajanut vastaavilla paljon syntyy aika äkkiä kuva minkälainen auton pitäisi olla ajaa. Aja sellaista missä on vähän kilometrejä.

    Monesti vikaa on helpompi lähteä haarukoimaan näin.

    Leave a comment:


  • pelai65
    replied
    Tuohan tässä hirvittää. Kilometsejä ei ole paljoa ja kolisee ja ohjaus löysä... kesärenkaat on uudet joten siinä ei ole vikaa. Perusalusta. Ei mitään m-pakettia tai aktiivi ohjausta yms..
    Ja löysää ei löydy etsinnästä huolimatta ollenkaan.

    Paineita on vaihdeltu 3.3 ja2.2 väliltä. Pehmeä parempi.

    Kolinan kanssa voi elää, mutta tuo ohjaus.. sitä ei kestä.

    Pitäisikö vielä vaihdattaa reaktiotangot, yhdystangot ja puslat?

    Mutta mistä se expertti löytyisi... Tampereen seudulta??
    Last edited by pelai65; 26-04-2021, 12:32.

    Leave a comment:

Working...
X