X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tohevono
    replied
    40e tuunaus

Originally posted by MajorDrake View Post
    Ko. moottoriin liittyy virittäessä se riski että männät sulaa...
    Onkohan tähän 40e koneen sulamistarinaan jotain lihaa luiden päälle? Paperilla tuunaus näyttää erittäin houkuttelevalta, eikä google tuo silmille kauhutarinoita tämän osalta. Ainoat kommentit olen nähnyt täällä....eli onko täällä jollain omakohtaista kokemusta puolesta tai vastaan?

Leave a comment:

• Toppelius
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Näiden sähköakkujen vointihan on tasan yhtä hyvä kuin huonoin akun moduuli. Eli uudetkin moduulit valuvat pian hukkaan kun akku tasapainottaa itseään. Ikävä tosiasia, mutta kyllä nämä käytetyt hybridit on kaikkea muuta kuin polttoaineen (ja ympäristön) säästöä varten tehtyjä pelejä, suorastaan ongelmajätettä 100tkm jälkeen.
    Ja voi olla vaikeaa vääntää myyjätahon kanssa akkuun liittyvistä asioista tuon enempää kun edes bmw ei luota akkuihinsa 6 vuotta/100tkm enempää (akkutakuu hybrideissä). Toisin sanoen tuo 50% voi olla käytetylle hyväksyttävä taso, etenkin jos auto ei herjaa akkujen olevan viallisia. Näitä ei tosin taida olla vielä oikeusasteissa punnittu vaikka tapauksia varmasti on.

Voisi kysyä, että pitäisikö huonosti aikaa ja kilometrejä kestävästä hybriditekniikasta laittaa vastuuseen A) ympäristöhörhöt B) tuotteen valmistaja vai C) auton käytettynä myyvä taho.

Vahva suositus jättää hybridit kauppaan, jos ei osta autoa uutena (ja saa siten huomattavaa verohyötyä) parin-kolmen vuoden ajoihin. Kovin katuvaisia on tutut F15 40e ensiomistajatkin olleet ostoksiinsa kun rahat meni eikä piuhassa pitämisestä ja mopokoneesta huolimatta kulutus ollut pienempää kuin edeltävien autojensa 3-litraisilla dieseleillä...
    Ei taida tämän kokoluokan autoista saada mitään säästöpossuja edes sähköllä:think itse ole nyt ajellut näillä eri X5 versioilla yli 400 tkm tuolla maantiellä ja polttoaine kulu on vain yksi osa näistä. Jo arvonlasku minun kilometreillä on ollut melkein 10 000 e/v, joten litra bensaa tai dieseliä ei heitä ojasta allikkoon Vakuutus oli 1000 e täysillä bonareilla ( e mallissä on 750 e) käyttövoiman vielä kun laskee tuohon kuluksi niin huh huh tätä autoilun ihannuutta

Olen tuolla 40e llä nyt rullannut melkein 4000 km ja koko perheelle se on ollut hauska kokemus voimaa on ihan samalla tavalla kuin noissa 3.0 diesel malleissa ja tehoa saa lisää vielä ohjelmoimalla. Kaikki aikaisemmat on ollut Karalan laittamia ja kyllä se tämänkin peli sinne viedään kun vaan ehditään!

Kun nyt vuoden toimisi niin sitten sen voi taas vaihtaa seuraavaan🙏

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post
    Mulla meni puurot ja vellit sekaisin, tarkoitin selkänojan säätöjä.
    Juurikin näin.

Leave a comment:

• Ju11i
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    M5 comforteissa taitaa olla tuo säätö. Ei perus comforteissa. Manuaalin mukaan säätää vaan selkänojan leveyttä, eikä tosiaan osa luettelossa ole mitään palikkaa mikä sitä säätäisi.

Ottakaa kuva penkeistänne tänne, tai video kun säätyy
    Mulla meni puurot ja vellit sekaisin, tarkoitin selkänojan säätöjä.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    M5 comforteissa taitaa olla tuo säätö. Ei perus comforteissa. Manuaalin mukaan säätää vaan selkänojan leveyttä, eikä tosiaan osa luettelossa ole mitään palikkaa mikä sitä säätäisi.

Ottakaa kuva penkeistänne tänne, tai video kun säätyy

Leave a comment:

• Ju11i
    replied
    No kyllä tuossa mun vessassa ainakin säätyy:think
    Lci f11 kyseessä
    Last edited by Ju11i; 26-08-2021, 19:58.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Ei säädy. Ei pre-lci eikä lci sen enempää.

Leave a comment:

• sampel
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei kyllä säädy F11 comforteissa istuinosan sivuittais tuki. Eikä kyllä F15:ssakaan.

Kyllä F11 comforteissa säätyi myös istuinosassa sivutuki. Olen tästä 99% varma.. :think

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    kyllä kait ne niistä pikkunapeista kylkituet säätyy

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Originally posted by sampel View Post
    Onko comfort penkit F11:ssa ja F15:ssa säädöiltään samanlaiset? Pitäisikö F15:ssa säätyä myös istuinosan sivuttaistuki? F11:sen comfortissa sai säädettyä sekä selkänojan että istuinosan sivuttaistukea.
    Ei kyllä säädy F11 comforteissa istuinosan sivuittais tuki. Eikä kyllä F15:ssakaan.

Leave a comment:

• volvostabemariin
    replied
    Originally posted by melperri View Post
    Itse olen mennyt 2017 40e:llä nyt 80tkm , eikä akkujen hiipumista ole havaittavissa. Nyt täyteen ladattuna näyttää 27km sähkörangea. Käytännössä toteutuu 20-24km.
    Itse olen mennyt 50tkm vajaassa parissa vuodessa eikä minullakaan mitään erikoista missään

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Itse olen mennyt 2017 40e:llä nyt 80tkm , eikä akkujen hiipumista ole havaittavissa. Nyt täyteen ladattuna näyttää 27km sähkörangea. Käytännössä toteutuu 20-24km.

Leave a comment:

• Eemeli
    replied
    Minulla oli hetken MB 350e, sillä pääsi 10-20 km sähköllä, tämä oli 2018 malli eli samaa aikakautta, jolloin piti olla akku, koolla ei väliä, mutta puolet varauksesta meni ilmastointiin.

Yksinkertaista matematiikkaahan sähkössäkin on, kulutus kertaa akun koko ja saadaan kantama. Olematon akku = olematon range.

Originally posted by sampel View Post
    Onko comfort penkit F11:ssa ja F15:ssa säädöiltään samanlaiset? Pitäisikö F15:ssa säätyä myös istuinosan sivuttaistuki? F11:sen comfortissa sai säädettyä sekä selkänojan että istuinosan sivuttaistukea.
    En muista, että olisi F15 Comfort penkeissä säätyneet istuinosan osalta sivuttaistuet.
    Last edited by Eemeli; 26-08-2021, 13:48.

Leave a comment:

• sampel
    replied

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    Onko tuosta 6 vuoden akkutakuusta jossain dokumenttiä? Eihän tässä ole vielä mitään hätää kun oma auto on nyt 4v iässä

Leave a comment:

Working...
X