Originally posted by Samppalainen
View Post
Ja voi olla vaikeaa vääntää myyjätahon kanssa akkuun liittyvistä asioista tuon enempää kun edes bmw ei luota akkuihinsa 6 vuotta/100tkm enempää (akkutakuu hybrideissä). Toisin sanoen tuo 50% voi olla käytetylle hyväksyttävä taso, etenkin jos auto ei herjaa akkujen olevan viallisia. Näitä ei tosin taida olla vielä oikeusasteissa punnittu vaikka tapauksia varmasti on.
Voisi kysyä, että pitäisikö huonosti aikaa ja kilometrejä kestävästä hybriditekniikasta laittaa vastuuseen A) ympäristöhörhöt B) tuotteen valmistaja vai C) auton käytettynä myyvä taho.

Vahva suositus jättää hybridit kauppaan, jos ei osta autoa uutena (ja saa siten huomattavaa verohyötyä) parin-kolmen vuoden ajoihin. Kovin katuvaisia on tutut F15 40e ensiomistajatkin olleet ostoksiinsa kun rahat meni eikä piuhassa pitämisestä ja mopokoneesta huolimatta kulutus ollut pienempää kuin edeltävien autojensa 3-litraisilla dieseleillä...
Leave a comment: