X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Tässä rupee olemaan ilmeisesti se tilanne, että kait se on pakko vaihtaa tuo automaattilaatikko. Hiukan tyyriitä tuppaavat vaan olemaan. Ebaystä noita löytyy kuitenkin.
Pari tyhmää kysymystä: Mites nuo ga8p75hz -laatikot eroaa 3 srj:n ja X5:n välillä? Voiko asentaa 3 -sarjassa (halvempia) olleen ga8p75hz -laatikon X5:seen, ei kait?
Oisko vielä muita suosituksia tähän? Kaikki apu ois tarpeen! Olisko vielä täältä Etelä-Karjalan alueelta suositella jotain liikettä/osaajaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostKiitoksia vastauksesta! Mites, voisko tuohon auttaa laatikon öljyjen vaihto?
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostK0 on kytkin joka irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista. Sijainti polttomoottorin ja vauhtipyörän välissä. Sähkömoottorihan on integroitu vaihteistoon. https://x-engineer.org/bmw-phev-powe...-architecture/
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostNoniin nyt sain vikakoodia tulemaan tuosta jytinästä. Mitäs tämä teille sanoo?
Vikakoodina 44e2f2 ja antoi tämän kone/öljyt lämpimänä 6 vaihteella ajaessa n. 80 km/h ja kierrokset n. 2000.
Ettiskelin netistä ja en oikein löytänyt mitään... Ista antoi seuraavaa:
Fault description A fault occurs when an unapproved slip is detected at the separating clutch K0.
The terminal condition must also be fulfilled.
Condition for fault identification 9 to 17 V
Terminal 15 on
During hybrid driving
Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms
Action in service Possible measure:
1. Rectify the 'Electronic pressure control valve K0' and 'Integrated electrical pump (IEP)' faults first
2. Correct transmission oil level
3. Delete separating clutch K0 adaptation values
4. Re-adapt separation clutch K0
A possible cause of the error is a fault in the separation clutch.K0.
Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving
Driver information MIL
0x01A4: Gearbox malfunction.
Drive with moderation
Samalla hyppää tauluun koodi 44e321:
Fault description A fault occurs when an excessive pad temperature is identified at the separating clutch K0.
The terminal condition must also be fulfilled.
Condition for fault identification 9 to 17 V
Terminal 15 on
During hybrid driving
Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms
Action in service Possible measure: none
Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving
Driver information Warning light: None
Leave a comment:
-
Noniin nyt sain vikakoodia tulemaan tuosta jytinästä. Mitäs tämä teille sanoo?
Vikakoodina 44e2f2 ja antoi tämän kone/öljyt lämpimänä 6 vaihteella ajaessa n. 80 km/h ja kierrokset n. 2000.
Ettiskelin netistä ja en oikein löytänyt mitään... Ista antoi seuraavaa:
Fault description A fault occurs when an unapproved slip is detected at the separating clutch K0.
The terminal condition must also be fulfilled.
Condition for fault identification 9 to 17 V
Terminal 15 on
During hybrid driving
Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms
Action in service Possible measure:
1. Rectify the 'Electronic pressure control valve K0' and 'Integrated electrical pump (IEP)' faults first
2. Correct transmission oil level
3. Delete separating clutch K0 adaptation values
4. Re-adapt separation clutch K0
A possible cause of the error is a fault in the separation clutch.K0.
Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving
Driver information MIL
0x01A4: Gearbox malfunction.
Drive with moderation
Samalla hyppää tauluun koodi 44e321:
Fault description A fault occurs when an excessive pad temperature is identified at the separating clutch K0.
The terminal condition must also be fulfilled.
Condition for fault identification 9 to 17 V
Terminal 15 on
During hybrid driving
Condition for fault memory entry Duration: >= 300 ms
Action in service Possible measure: none
Note on effect of fault * Possible comfort limitation during hybrid driving
Driver information Warning light: NoneLast edited by Lefty; 06-07-2022, 11:42.
Leave a comment:
-
Noin voimakkaan tärinän kanssa en ajelisi enempää, rupee muut paikat tärinästä hajoamaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostSen verran selvisi tänään paikallisella korjaanolla, et kun otti nelivedon (sulakkeet) pois käytöstä, niin tutina jatkuu. Oisko muita ehdotuksia? Ja sain otettua videota:
https://www.youtube.com/shorts/8RrNmiBn76E
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostMoro,
olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.
Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.
Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.
Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
Last edited by Lefty; 04-07-2022, 15:47.
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostSelviskö lopulta siula syyllinen tuo ketju vai asentotunnistin?
148 tkm ajettu ja ketju ei viime syksynä pitänyt ääntä, kun hankin auton.
Testailin hieman lisää: autohan tekee nyt jatkuvasti tuota tutinaa isoilla vaihteilla n. 2k kierroksilla ja bensalla ajaessa/kiihdyttäessä. Samoilla kierroksilla se yrittää vaihtaa isompaan ja ei onnistu ja rupee jytisemään et paikat lähtee hampaista. Aikaisemmin sanoin väärin, et myös 8 vaihteella, mutta sillä ei jutise, kun ei ole isompaa vaihdetta vaihtaa.
Ketjun rallatusta ei kyllä kuulunut ja olen pari niitä kuullu aikaisemmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Toppelius View PostMinulla ei ollut vikakoodeja muistissa kahdella kerralla, mutta kolmannella kerralla kun tutina alkoi niin konetta ei sammutettu ennen kuin oli piuhassa
Ja sillä kerralla paloi koetaulussa joulukuusi ja lista oli pitkä
Paljonko ajettu ja onko tuota ketjua tarkastettu?
148 tkm ajettu ja ketju ei viime syksynä pitänyt ääntä, kun hankin auton.
Testailin hieman lisää: autohan tekee nyt jatkuvasti tuota tutinaa isoilla vaihteilla n. 2k kierroksilla ja bensalla ajaessa/kiihdyttäessä. Samoilla kierroksilla se yrittää vaihtaa isompaan ja ei onnistu ja rupee jytisemään et paikat lähtee hampaista. Aikaisemmin sanoin väärin, et myös 8 vaihteella, mutta sillä ei jutise, kun ei ole isompaa vaihdetta vaihtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Lefty View PostOisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…
Ja sillä kerralla paloi koetaulussa joulukuusi ja lista oli pitkä
Paljonko ajettu ja onko tuota ketjua tarkastettu?
Leave a comment:
-
Oisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…
Leave a comment:
-
Originally posted by Toppelius View PostMinulla oli vähän samaa ja kaasuläpän asentotunnistin vaihtoon! Plus ketju oli venynyt tiettysiitä kyllä pitäisi olla hälyytys.
Edit: Ja n. 500 km testi/juhannuslenkin jälkeen ista+ ei löydä yhden yhtä vikakoodia liittyen mihinkään, vaikka auto tekikin jytinää matkalla pari kertaa. Nollasin vikakoodit ennen lähtöä.Last edited by Lefty; 26-06-2022, 11:57.
Leave a comment:
Leave a comment: