X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fremen
    replied
    Tänään pistin virrat päälle ja tuli huutomerkki "set time and date". Eilen ajeltu ihan normaalisti. Trippi oli myös nollaantunut. Kertookohan tämä jostain tulevasta viasta? Ihan normaalisti toimi sen jälkeen.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied


    Oisko öljypumppu pettänyt (tyyppivika), ja kaupan päälle korkeajänniteaukustosta kenno/kennoja pimeänä. Akkutakuu on 5 vuotta/100tkm joten sekään ei auta.

    Aika rouhee kustannusarvio korjaukselle

    Leave a comment:


  • MYM5
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Oliko tuontiauto vai Suomi-auto?
    Tuontiauto. Juuri toin auton ja ennen ostoa kysäisin merkkiliikkeestä huoltohistorian, niin sieltä paljastui tuo nahkojen vaihto.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Onnistuiko korjaaminen vaihtamalla vain istuinosan nahka vai menikö koko penkki uusiksi?
    Toi istuinosan nahan vaihtohan ei kai kovin iso rasti ole, jos vaan näyttää uusi enää yhtään samalta kuin muu penkki.
    alaosan nahat.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by MYM5 View Post
    Täälä kans 2017 malliin juuri vaihdettu uudet nahkat eteen. Ajettu 140tkm. Takuuseen!
    Oliko tuontiauto vai Suomi-auto?

    Leave a comment:


  • MYM5
    replied
    Täälä kans 2017 malliin juuri vaihdettu uudet nahkat eteen. Ajettu 140tkm. Takuuseen!

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    On se tyyppivika. 110 tkm ajettuun 2015 käyttöönotettuun saatiin vielä keväällä GW:n piikkiin. Useampaan on Saksassa vaihdettu nahat enemmänki ajettuun.
    Onnistuiko korjaaminen vaihtamalla vain istuinosan nahka vai menikö koko penkki uusiksi?
    Toi istuinosan nahan vaihtohan ei kai kovin iso rasti ole, jos vaan näyttää uusi enää yhtään samalta kuin muu penkki.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

    Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?
    On se tyyppivika. 110 tkm ajettuun 2015 käyttöönotettuun saatiin vielä keväällä GW:n piikkiin. Useampaan on Saksassa vaihdettu nahat enemmänki ajettuun.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    300tkm mittarissa ja keinonahka viimeiset 150tkm puhki.
    m635 280tkm mittarissa, ikää 36 vuotta, ei reikiä tai muutakaan vikaa penkeissä. Tosin tässä mallissa on aitoa nahkaa jaksettu laittaa ovipahvienkin pintaan

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    300tkm mittarissa ja keinonahka viimeiset 150tkm puhki.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

    Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?
    Halki on (en nyt jaksa kuvaa ottaa) omassa n. 120tkm ajetussa. Samoin oli myös kaverin entisessä 2015 F15 jo reilusti alle 100tkm. Jostain luin, että 2017 eteenpäin korjattu (=vaihdettu materiaalintoimittajaa).

    edit: tuossa ylläolevan postaajan kuvissa näkyy tuollaista pitkittäissuuntaista "viivaa" keskellä tuota sivuosaa ja siitä se kohta murtuu.

    Leave a comment:


  • Fremen
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

    Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?



    126tkm ajettu. 12/2013 vuoden auto. Pientä kulumaa. Ratti tuntuu enemmän kuluneelta kuin penkki. Meille tuli 110tkm ajettuna. Samalta näytti silloin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

    Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?
    Tuo ei ole muuten nahkaa vaan keinonahkaa (eli muovia ja kangasta).Bemarissa nahkaa nuo penkit sivut, takaosat, kyynärnojat ovat vain malleissa joissa on extend tai täysnahat. Monessa autossa, jota myydään esim puolinahkasisustuksella, jos keskellä okangasta ja sivulla 'nahkaa', tuo nahka onkin keinonahkaa. Vanhat Vollet tästä hyvänä esimerkkinä. No esitteessä taitaa lukea ekonahkaa

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

    Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Joko löysit sopivan F15 dieselin?
    Ei ole vielä löytynyt. Dieseliä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Helsingin reissulla ei kerennyt koeajoille vaikka yksi potentiaalinen yksilö vantaalla olikin. Oli harmikseni keretty jo myydä ennen kuin pääsin koeajolle.

    Pari M50d mallia olisi nyt kiikarissa mutta ovat sen verran kaukana että pitäisi jostain ensin löytää aikaa lähteä katsomaan niitä. Minulle ei ole kilometrit niinkään ratkaiseva tekijä vaan varusteet ja kokonaiskunto sekä miten huollettu. Mutta olen nyt kuitenkin pitänyt rajana noin 150tkm. Vähän näitä on tarjolla ja varsinkin aktiivivakkarilla

    Sen verran keretty kuitenkin tekemään vertailua että tuli kaverin kanssa käytyä koeajamassa Volvo V90 ja Skoda Kodiaq paikallisissa liikkeissä. Volvo oli hyvillä varusteilla mutta ainut miinus oli D4 kone, vaikka olikin Polestar malli. Kodiaq oli taas lähes kaikilla varusteilla mitä on ollut saatavilla ja siksi ainut mitä mielestäni puuttui oli HUD. Tosin ei Volvossakaan ollut hudia, mutta oli täysdigitaalinen mittaristo.

    Volvo oli hyvä ajettava, vaikkakin vähän pintakova alusta. Sisätilojen pienuus yllätti, kun taksien takapenkeillä on tuntunut että näissähän on reilusti tilaa. Ilmeisesti on ollut niin pieniä kuskeja . Oman ajoasennon taakse toki jäi enemmän tilaa kuin F11, mutta ei niin paljon mitä odotin. Kodiaqissa taas tiloista ei jää kiinni, oli nimittäin erittäin tilava joka paikasta. Ja plussana vielä että takapenkkejä sai liikutettua noin 15cm eteen ja taakse kahdessa osassa. Tällä saa optimoitua aika hyvin tilan käytön, missä kulloinkin on tilalle tarvetta. Ajettavuudeltaan ihan hyvä vaikka ei mikään raketti tämäkään, mutta on todella kevyt kokoonsa nähden. Laadun tuntua sisällä ei niin paljon kuin Volvossa, mutta rahalle kyllä saa vastinetta jos pelkällä ärjellä hankintaa ajattelee

    Leave a comment:

Working...
X