BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TFV
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Minulla on nyt kova E70 kuume päällä ja tulee selattua niin kotimaan tarjonta kuin ulkomaidenkin ajoneuvot.

    Yksi mielenkiintoinen yksilö on kiikarissa ja omistajan mukaan se ei läpäissyt katsastusta kun näytössä on varoituksia: AWD, DSC, ABS, and EMERG EBV.

    Tsekkailin vähän internetin syövereitä ja syitä saattaa olla lukuisia, mutta moni viittaa huonoon akkuun tai irrotettuun / vaihdettuun akkuun ilman uuden akun rekisteröintiä.

    Onko kenelläkään samanlaisia vikailmoituksia tullut ja jos niin mitä sieltä löytyi viaksi?
    Paras lääke tähän kuumeeseen on jäätelötikku hanuriin ja jotain muuta kohti.
    Nimim. Been there, done that.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Onko näissä yleinen vika että radio kuuluu todella huonosti? Tuntuu että rätisee aina vähän, cd:ltä kuunnellessa ei rätise kuitenkaan eli vaikuttais liittyvän antenniin tai sit ccc alkaa olla tiensä päässä..

    Onko näissä antennivahvistin takakontin luukun lipassa niinku e61?
    Kannattaa ensin tsekata onko sinulla 12 voltin pistokkeessa joku halpa usb-laturi esim. kännykän latausta varten. Aiheuttaa häiriötä radioon. Itse ehdin kuunnella rätisevää radiota kolme vuotta ja ehdin antennit jne käydä läpi eikä niissä vikaa ollut, mutta sitten luin (olikohan jopa tällä foorumilla), että usb-laturi saattaa aiheuttaa tuota vikaa ja kun nyppäsin laturin pois niin rätinät hävisi saman tien. Nyt tilalla laadukkaampi (kalliimpi) usb-laturi jossa ilmeisesti joku häiriösuoja ja radio soi ilman rätinöitä.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Minulla on nyt kova E70 kuume päällä ja tulee selattua niin kotimaan tarjonta kuin ulkomaidenkin ajoneuvot.

    Yksi mielenkiintoinen yksilö on kiikarissa ja omistajan mukaan se ei läpäissyt katsastusta kun näytössä on varoituksia: AWD, DSC, ABS, and EMERG EBV.

    Tsekkailin vähän internetin syövereitä ja syitä saattaa olla lukuisia, mutta moni viittaa huonoon akkuun tai irrotettuun / vaihdettuun akkuun ilman uuden akun rekisteröintiä.

    Onko kenelläkään samanlaisia vikailmoituksia tullut ja jos niin mitä sieltä löytyi viaksi?
    Korin johtosarja hapan eli mätä e boxin alta. Saa korjausjohtosarjana koko auton etu neljänneksen johtosarjan. Vaihto luonnollisesti ottaa aikaa.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Minulla on nyt kova E70 kuume päällä ja tulee selattua niin kotimaan tarjonta kuin ulkomaidenkin ajoneuvot.

    Yksi mielenkiintoinen yksilö on kiikarissa ja omistajan mukaan se ei läpäissyt katsastusta kun näytössä on varoituksia: AWD, DSC, ABS, and EMERG EBV.

    Tsekkailin vähän internetin syövereitä ja syitä saattaa olla lukuisia, mutta moni viittaa huonoon akkuun tai irrotettuun / vaihdettuun akkuun ilman uuden akun rekisteröintiä.

    Onko kenelläkään samanlaisia vikailmoituksia tullut ja jos niin mitä sieltä löytyi viaksi?

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Onko näissä yleinen vika että radio kuuluu todella huonosti? Tuntuu että rätisee aina vähän, cd:ltä kuunnellessa ei rätise kuitenkaan eli vaikuttais liittyvän antenniin tai sit ccc alkaa olla tiensä päässä..

    Onko näissä antennivahvistin takakontin luukun lipassa niinku e61?

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    E70 vika, joka rikkoo tuon Frm boksin koodeja lukiessa. Siihen oli kai jokin pidennetty takuukin ainakin ulkomailla.
    Originally posted by zakspeed View Post
    Sillointällöin näitä menee. Koskee nimenomaan FRM3 modulia mikä näissä on. Sama vaiva lci E9x.
    Eräs E84 meni myös jumiin, siihen ei löytynyt korjaajaa vaan uutta boksia kiinni. Juurikin FRM3

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Koskee ilmeisesti facelift E70 vain vai onko prefaceissa samaa ?

    Kyseessä ei liennyt oikosulkulaskurin nollaus kuten tässä :


    vaan niinkun että kirjoittuu oikeasti muisti tyhjäksi :
    https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1189062
    Facelift rajauksena tässäkin korimallissa mielestäni. Tyhjäksi menee joo, saivartelijat tai asiasta enemmän bittitasolla tietävät voinevat tarkentaa vielä pilkkua viilaten enempi.

    Jos E70 autossa ohjelmistotaso E070-14-11-5xx tai uudempi niin tätä vaivaa ei pitäisi esiintyä.
    Last edited by zakspeed; 20-10-2019, 21:14.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mitäs sekoilet, ihan samalla tavalla ne värit menee virallisessakin Istassa...
    Sitä vaan sillä en ole koskaan käyttänyt istaa jossa menee noin. Vikakoodit ei värjää yksiköitä eli vihreä tarkoittaa sitä, että boksi vastaa kyselyyn.

    Keltainen tarkoittaa yhteyshäiriötä ko. Boksin kanssa ja sininen meinaa softavikaa tms.

    Ista on ollut kuitenkin pääasiallinen työkaluni ilmestymisvuodestaan olikos 2007/2008??
    Joskaan ihan alkuvuosien versioita en mene alleviivaamaan kyllä nyt suorilta.
    Last edited by zakspeed; 20-10-2019, 20:55.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Koskee ilmeisesti facelift E70 vain vai onko prefaceissa samaa ?

    Kyseessä ei liennyt oikosulkulaskurin nollaus kuten tässä :


    vaan niinkun että kirjoittuu oikeasti muisti tyhjäksi :

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Nyt meni sormi suuhun joten kokeillaan löytyykö täältä apuja.
    Tänään aamulla tarkistin ISTA:lla vikakoodeja ihan huvin vuoksi. Auto oli käynnissä ilman mitään ongelmaa lukiessa koodeja.
    Aluksi oli koodit:
    - 006F8C Message (footwell module, 0x1E1) missing, receiver DSC, transmitter
    footwell module....
    - 00CF65 Message (secured status of doorsensors BN2000, 1E1h) for (EGS_EL, PT-CAN)

    Ensimmäistä koodia on heitellyt aiemminkin. Liittyy ilmeisesti oven asentotunnistimeen, onko auki vai kiinni. Autossa on ollut välillä ongelmaa, ettei sivutuet mene automaattisesti ennalta asetettuun kohtaan. On vaatinut, että avaa kuskin oven, takaisin kiinni ja sitten sivutuet menee ennelta asetettuun kohtaan. Tähän on mielestäni riittäänyt aina kerta avaus eikä ole tarvinnut renkata useampaan kertan.

    Nollasin koodit ja sitten alkoi joulukuusi vilkkua autossa ja ISTA:n control unit tree välilehdellä. Samoin pitkä lista vikakoodeja.
    Samalla huomasin, että FRM moduuli on control unit tree lehdellä punaisena eikä siihen saa yhteyttä.

    Seuraavaksi menen irrottamaan ja tutkimaan FRM moduulia ja sen liitokset.
    Onko jotain tiettyä mitä kannattaa tarkistaa?

    Autona allekirjoituksen X5.
    Homma selvisi.
    Boksi oli mennyt lukkoon vikakoodien lukemisen yhteydessä ja se saatiin takaisin käyttökuntoon erään foorumilaisen toimesta (https://www.bemariohjelmointi.fi/). Iso kiitos!!
    Last edited by AnttiL; 21-10-2019, 20:58.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    FRM meni lukkoon pikatestissä. Korjauksena joko uusia moduuli tai lähettää jollekkin puuhastelijalle kenellä laitteet korjata boksi.

    Onpas erikoista tuossa piraatti istassa tuo ohjainlaitepuun värikoodit. Keltaiset ei liene tässä tapauksessa pimeänä olevia purkkeja kuten aidossa?

    Ok, punainen siis on tässä tapauksessa pimeä ja keltainen meinaa vikakoodeja sisältävä purkki...

    Mitäs sekoilet, ihan samalla tavalla ne värit menee virallisessakin Istassa...

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post

    Joo keltaiset on purkkeja joissa on koodeja ja punaisiin ei ole yhteyttä. Meneekö näitä useinkin lukkoon koodeja luettaessa?
    Sillointällöin näitä menee. Koskee nimenomaan FRM3 modulia mikä näissä on. Sama vaiva lci E9x.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Ei prkle, sellaiseen virittelyyn ei mieli taivu :-D Kyllä ne on oltava kuten alkuperäiset tai sitten ei lainkaan..

    Luin muuten jostain ulkomaiselta BMW foorumilta, että kaikissa E70:ssa olisi takapenkeissä istuinlämmittimet, kytkettyinä toki vain versioissa, joissa se on tilattu. Jotkut todistelu väitettä oikeaksi ja laittoi kuvia penkkien pohjasta, josta sojotti kaapeloinnit, vaikka niitä ei oltu kytketty
    Ajatuksena kyllä tosi kytynen tuo irtosuoja. Mutta, yhden talven perseen jäädyttäneenä ja virtsaputken tulehdusta pelänneenä se irtosuoja on itseasissa ihan täys peli, kun sitä oikein miettii.

    Takapenkkejä oon kahdesta repiny irti, omasta orkkis-lätkäpenkeistä, sekä tuon auton uuden sisustan (nappa sportti, suomiautosta missä oli edessä lämmöt) niin ei niissä kummassakaan kyllä ollut takapenkissä yhtään ylimääräistä painoa kuparijohtimien ominaisuudessa.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    E70 vika, joka rikkoo tuon Frm boksin koodeja lukiessa. Siihen oli kai jokin pidennetty takuukin ainakin ulkomailla.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    FRM meni lukkoon pikatestissä. Korjauksena joko uusia moduuli tai lähettää jollekkin puuhastelijalle kenellä laitteet korjata boksi.

    Onpas erikoista tuossa piraatti istassa tuo ohjainlaitepuun värikoodit. Keltaiset ei liene tässä tapauksessa pimeänä olevia purkkeja kuten aidossa?

    Ok, punainen siis on tässä tapauksessa pimeä ja keltainen meinaa vikakoodeja sisältävä purkki...
    Irrotin FRM boksin ja kaikki liitokset näyttävät olevan kunnossa. Otin vielä kotelon auki niin löysin piirilevystä hapettumaa komponettien puolella. Toiselta puolelta piirilevy on pinnoitettu läpinäkyvällä silikonimaisella aineella. Hapettuman kohdilta pinnoite näyttää erilaiselta kuin muista kohdista. Olisikohan saanut kosteutta ja kuumentunut/palanut tms.?

    Joo keltaiset on purkkeja joissa on koodeja ja punaisiin ei ole yhteyttä. Meneekö näitä useinkin lukkoon koodeja luettaessa?

    Olisiko kukaan näin sunnuntaina halukas tutkimaan boksia pks alueella? o5o31o9859



    Last edited by AnttiL; 20-10-2019, 13:38.

    Leave a comment:

Working...
X