Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • izzuL
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 54
    • NURMIJÄRVI

    Originally posted by bem035 View Post
    Joo on viheliäisen lyhyet ne orkkikset kun kolme istuinta takana. Kuinka pitkän teetit?
    Istuimen mukaan sen mittasin.
    220mm pidempi kuin alkuperäinen nauha oli keskimmäisellä paikalla muistaakseni.
    X5 F15 40e - 17
    Ex: E70 40d -12
    Ex: E61 530xd -08

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      Mistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        Takaluukku ei aukea, tai aukeaa mutta jää lonksumaan siihen ”lukitukseen”. Siitä hätäaukasu narusta saa ainoastaan vedettyä auki, ei huvittas kömpiä joka kauppareissu takapenkin kautta avaamaan luukkua kenellekkään tuttu vika?
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • Kikottaja
          Newbiemmer
          • May 2020
          • 11
          • Uurainen

          Kuulostais siltä että sulla on hajalla se sähköinen lukkomekanismi, johon luukun salpa vastaa. Siinä on lukitus ja imutoiminto samassa yksikössä, bemarin lukijalla siitä pitäisi tulla koodikin jos ei toimi.
          Bmw X5 E70 LCI 2011 30D M Sport

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            Originally posted by 174000 View Post
            Mistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?

            Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
            Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
            Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

            Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              Varmastikin juurikin tuo öljyn vaihto riittää. Itsellä ei ollut E83:n eka omistaja varmasti vaihdattanut noita öljyjä koskaan ja oli ajettu 230tkm. Lopputuloksena nyki kääntäessä ja kiihdyttäessä. Öljyt vaihdettiin pari kertaa ja parani puoleksi vuodeksi. Sitten piti vaihtaa vielä yhdesti ja vasta sen jälkeen alkoi pelaamaan sujuvasti.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Jamppa81
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 445
                • Helsinki

                Tietääkö kukaan minkä kokoinen on E70 sd yksimäntäisten etujarrusatuloiden jarrumännän koko? Halkaisija ja pituus.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  Originally posted by repsa View Post
                  Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
                  Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
                  Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

                  Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
                  Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
                  Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • MeisterW
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2017
                    • 306
                    • Uusimaa

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
                    Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
                    Joo, tuskinpa rasvalla korjaantuu, kyl se melkein uus vetari sitten jos se siitä naksuu.
                    E39 M5 2002
                    E70 X5 3.0sd 2008
                    E83 X3 3.0i 2005
                    G21 330e

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1176
                      • Tuusula

                      Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • bem035
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 91
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by 174000 View Post
                        Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?

                        Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1176
                          • Tuusula

                          Originally posted by bem035 View Post
                          Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.
                          Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • bem035
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 91
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by 174000 View Post
                            Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.

                            Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              Originally posted by bem035 View Post
                              Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.
                              Mutta tuskin nyt ongelmaa edellisellä omistajalla on ollut.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • MeisterW
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2017
                                • 306
                                • Uusimaa

                                Originally posted by MeisterW View Post
                                Onkos ehdotuksia korjaukseen: Motarinopeuksisa vain oikealle ohjaaminen aiheuttaa jurinaa ja lievää värinää ohjaukseen. Pienissä nopeuksissa ei mitään tai toiseen suuntaan ohjatessa. Ilmiö esiintyy talvi ja kesärenkailla.

                                Vaihdoin vasemman etulaakerin, mutta ei auttanut vaivaan.

                                Toinenkin etulaakeri olisi hyllyssä, kai sekin mahdollinen. Mietin myös vetari tai aktiivista kallistuksenvakainta. Onko näissä ollut vikoja? autona pre lci e70
                                Oikea etulaakeri osoittautui viaksi, muutama lisä tuhat km ja renkaasta tuntui jo selkeää pystyvälystä. Suht helppo homma näihin vaihtaa kun ei tarvitse purkaa kun jarru tieltä.
                                E39 M5 2002
                                E70 X5 3.0sd 2008
                                E83 X3 3.0i 2005
                                G21 330e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎